Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luulet saavasi kirppiksellä täysin uutta vastaavan tuotteen tyyliin eurolla?!

Vierailija
11.09.2018 |

Olen nyt myynyt nettikirppiksellä vaatteita ja asusteita halvalla hinnalla. Tyyliin Makian takki 20 euroa tai Longchampin klassikkolaukku 15 euroa. Kaikki hyväkuntoisia, ehjiä tuotteita, joita voisin edelleen pitää, jos vaan silmää miellyttäisi. Ja ei hemmetti menee hermot näihin tiedustelijoihin, että onko takissa pesunukkaa? Joo, takin resorissa on aivan normaalin aikuisen ihmisen käytössä tullutta hentoa nyppyä. Vastaus: No ei sit, vapautan. Onko Longchampissa haalistumaa? No joo, laukun vasemmassa kulmassa on väri aavistuksen vaalentunut. Vastaus: Emmä sit otakaan.

Miksi ihmiset luulee, että kirppiksillä myydään AIVAN TÄYSIN KÄYTTÄMÄTÖNTÄ tavaraa puoli-ilmaiseksi? Aaargh. Vien noi ihan just Uffiin, jossa sama kama myydään kaksinkertaisella hinnalla.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki siitä pesunukasta, joka oli ostajalle deal breaker. Muuten takki on täysin priimaa.

https://aijaa.com/cNbIpQ

ap

Eli potentiaalisten asiakkaiden mukaan takki ei ole parinkympin arvoinen.

Siitä vaan laskemaan hintaa, hyvä myyjä tietty antaisi asiakkaalle alennetun hintatarjouksen mikäl asiakas ei otakaan. Esim. lasket hinnan ekana vaikka viiteentoista euroon ja katsot, tuleeko ostaja vastaan.

Tuossa on nyt ollut hinta niin alhaalla ettei todellakaan tarvetta laskea. Kyllä sille tuolla hinnalla hakija löytyy :)

Ei ap.

Vierailija
22/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa kuin nuo kirppisketjut, joissa kirppismyyjät marisevat kun ei ihmiset osta hyvää tavaraa. Mutta ei millään jakseta mm. silittää vaatteita, siivota pöytää vähintään joka toinen päivä, viedä tavaraa vähitellen eikä kaikkea kerralla jne.

Ei, liikaa vaivaa. Mutta silti ihmetellään, kun ei mene tavara kaupaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki siitä pesunukasta, joka oli ostajalle deal breaker. Muuten takki on täysin priimaa.

ap

Siitä vaan laskemaan hintaa, hyvä myyjä tietty antaisi asiakkaalle alennetun hintatarjouksen mikäl asiakas ei otakaan. Esim. lasket hinnan ekana vaikka viiteentoista euroon ja katsot, tuleeko ostaja vastaan.

Tuossa on nyt ollut hinta niin alhaalla ettei todellakaan tarvetta laskea. Kyllä sille tuolla hinnalla hakija löytyy :)

Ei ap.

No eipä näemmä ole löytynyt, sehän se ap:n ongelma tässä onkin.

Vierailija
24/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan kirpputori myynti oli tarkoitettu siihen, että vanhan tavaran sai myytyä yleisemmin jollekulle vähämpiosaiselle ja näin siivottua asuntoa pois ilman, että kaikkea tarvitsee raahata kaatomolle ja maksaa kaatomomaksua.

Nykyään se on mennyt siihen, että kaikesta pitäisi saada 50% uuden hinnasta (vaikka olisikin ostanut oman takkinsa alesta) ja jos ei saada tuota hintaa, niin heitetään roskiin koska eihän kukaan nyt voi saada MUN tavaraa halvalla ostettua. Mielummin roskikseen, kuin että annan jollekkin halvalla.

Jokaisen ostaja joutuu ostaessaan käytetyn tavaran ottamaan riskin. On niin monia myyjiä jotka väittävät vaatteen olevan miltei uusia ja vähänkäytettyjä, vaikka ei ole. He väittävät merkin olevan aito, vaikka ei todellakaan ole.  Puhaita, vaikka eivät ole. Eivät haise, mutta haisevat, koska harvoin kukaan tunnistaa omaa hajuaan vaatteista. 

Vierailija
25/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ap.

No eipä näemmä ole löytynyt, sehän se ap:n ongelma tässä onkin.

Niin juuri nyt ongelma, mutta jos luet viestini ajatuksella siinä lukee "hakija löytyy" eli tulevaisuudessa. Ehkä jo tänä iltana...

Vierailija
26/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppispöydän tai postikulujen hinta on niin törkeä nykyään, etten vaan jaksa kirppiksiä enää. Ennen tykkäsin kiertää ja tehdä löytöjä, tai pitää omaa pöytää. Kirppiksistä on mennyt nyt idea. Ymmärrän oikein hyvin, että tuotteista täytyy pyytää ylihintaa, että saataisiin katettua omat kulut.

Vierailija
27/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppispöydän tai postikulujen hinta on niin törkeä nykyään, etten vaan jaksa kirppiksiä enää. Ennen tykkäsin kiertää ja tehdä löytöjä, tai pitää omaa pöytää. Kirppiksistä on mennyt nyt idea. Ymmärrän oikein hyvin, että tuotteista täytyy pyytää ylihintaa, että saataisiin katettua omat kulut.

Ja joo, ostettuani yhden kalliin, mutta huonokuntoiseksi osoittautuneen tuotteen, ja hakemalla sen hevonkuusesta, en todellakaan enää lähde autoilemaan minkään vanhan tavaran (ei antiikin) perään.

Vierailija
28/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kirppisasiakkaan vika ole, jos olet maksanut jotain vaatteesta ylihintaa. 

Vierailija
29/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin nähnyt kirppareilla näitä vaatteita, joissa on jopa reikiä ja myynnissä ovat ja joskus vieläpä kalliillakin, koska ovat merkkivaatteita. Mutta oikeasti minusta on asia erikseen, jos esim. vaate on edelleen ihan käyttökuntoinen, vaikkakaan ei uudenveroinen. Kuten ap kirjoitti, hän käyttäisi jos silmää miellyttäisi tai jossain lastenvaatteissa myynti on ajankohtaista, kun vaate käy pieneksi. Itsekin ostan lapsilleni kirpparilta vaatteita ja ihan hyvin euron paidassa voi olla aavistuksen värit haalistuneet tai pientä nukkaa. Sitten jos vaate on selvästi jo nuhjaantunut, en osta, mutta en todellakaan odota saavani eurolla UUTTA vaatetta.

Vierailija
30/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa ongelmana on tuotteen kuvaus. Tuotehan ei ole uutta vastaava, jos sen hihoissa on nukkaa. Kuvauksen perusteella ostajaehdokas luulee saavansa oikeasti uutta vastaavaa. Kun hän ei saakaan, hän pettyy ja saattaa pelkästä pettymyksestä jättää oston tekemättä. 

Jos takki sen sijaan olisi kuvailtu "hyväkuntoinen takki, aavistus nukkaa hihoissa", kuvaus olisi ollut todenmukainen. Asiakas tietää jo kuvauksesta mitä saa eikä synny pettymystä.

Vierailija
31/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap sun kanssa samaa mieltä, mutta miksi vuoden vanha takki ei miellytä enää silmää? Tai mitä se mulle kuuluu, mutta kysynpähän kuitenkin.

Vierailija
32/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä itse kalliit vaatteesi jos et halua eurolla myydä,

Hullua maksaa vaatteesta joka ei kelpaa itsellesikään, 

Hauskaa on tehdä löytöjä pikkurahalla.

Vierailija
33/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt myynyt nettikirppiksellä vaatteita ja asusteita halvalla hinnalla. Tyyliin Makian takki 20 euroa tai Longchampin klassikkolaukku 15 euroa. Kaikki hyväkuntoisia, ehjiä tuotteita, joita voisin edelleen pitää, jos vaan silmää miellyttäisi. Ja ei hemmetti menee hermot näihin tiedustelijoihin, että onko takissa pesunukkaa? Joo, takin resorissa on aivan normaalin aikuisen ihmisen käytössä tullutta hentoa nyppyä. Vastaus: No ei sit, vapautan. Onko Longchampissa haalistumaa? No joo, laukun vasemmassa kulmassa on väri aavistuksen vaalentunut. Vastaus: Emmä sit otakaan.

Miksi ihmiset luulee, että kirppiksillä myydään AIVAN TÄYSIN KÄYTTÄMÄTÖNTÄ tavaraa puoli-ilmaiseksi? Aaargh. Vien noi ihan just Uffiin, jossa sama kama myydään kaksinkertaisella hinnalla.

Miksi sä olet noin aggre?

Mikset voi kirjoittaa "Miksi joku luulee saavansa....jne" sen sijaan että kirjoitat sen noin?

Ja jos sua noin paljon nyppii niin myy ne veskasi jonnekin second hand-putiikkiin.

Vierailija
34/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin lastenvaatteissa näitä naurettavia hintoja tulee vastaan usein.. pyydetään yli kahtakymppiä jostain kuluneesta ja ryppyisestä gugguusta, vaikka saman saisi uutena alennusmyynnistä tai outletista samaan hintaan. Kaiken huippu on se, että mitä vanhempi malli, sitä kovempi hinta ” kun tätä ei saa enää mistään”. Monet myös tuntuu kuvittelevan, että Newbie on kallis merkki, ja pyytävät kympin tuotteesta yhdeksää euroa..

Vierailija
35/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ”pesunukkaa” et sitten viitsinyt nyppiä pois?

Ei mulla ole aikaa nyppiä jotain hiton haituvia päivät pitkät. Kyseessä on vuoden vanha, yli 200 euron merkkitakki, myynnissä nyt 20 eurolla.

ap

200 euron merkkituli ja jo nyppyyntynyt. Kannattaisi ostaa laatua, eikä merkkiä.

Vierailija
36/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole aikaa nyppiä jotain hiton haituvia päivät pitkät. Kyseessä on vuoden vanha, yli 200 euron merkkitakki, myynnissä nyt 20 eurolla.

ap

200 euron merkkituli ja jo nyppyyntynyt. Kannattaisi ostaa laatua, eikä merkkiä.

Merkkitakki!! Hemmetin autocorrect 😂

Vierailija
37/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täydy pyytää ylihintaa.

Juuri tämä on se miksei ihmiset osta.

Itse myyn halvalla ja kauppa käy ja pari sataa tulee lähes aina vähintään pöytävuokran jälkeen. Jos on paljon myytävää niin useampi satanen.

Myyntiin vain hyväkuntoiset vaatteet ja vain puhtaat ja silitetyt ja ehdottoman nykyaikaiset.

Ei vie kaikkea kerralla vaan vähän vain että pöytä pysyy siistinä ja joka päivä siivous ja täydennys.

Valitsee kirpparin jossa käy paljon porukkaa.

Pöydän aloitus perjantaina ja ehkä muutama lisäpäivä niin että myyntiaikana on kaksi viikonloppua.

Lapsilisäpäivän aikoihin aloitus ja loppukuun palkkapäivän aikoihin lopetus.

Näin toimin itse ja joskus ei ole tarvinnut viedä mitään kotiin!

Myyn lasten vaatteita pääasiassa.

Viimeksi oli vastasyntyneen vaatteita lähinnä.

Oli merkkivaatetta, mini rodinin ja gugguun haalareita mutta myös ihan markettikamaa ja hyvin kävi kauppa.

Minulla oli koko ison kirppiksen esteettisin pöytä vaikka itse niin sanonkin.

Lajittelin vaatteet värien mukaan ja yhdistelin asuja valmiiksi näytille.

Vierailija
38/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suraus nukkaleikkurilla ja nukat olisivat poissa. Hirveän vaikea tosiaan tehdä tuotteista myyvempiä.

Vierailija
39/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta nukkaisia vaatteita, ja siksi odotan myyjän kertovan tuotekuvauksessa, jos nukkaa on. Tämän asian tiimoilta on peruttu muutamatkin huutiskaupat.

Tietty on ihmisiä, joita nukka ei haittaa, ja ap epäilemättä on yksi heistä. Mutta väittäisin, että enemmistöä haittaa.

Mitä hintaan tulee, olen valmis maksamaan vaikka sen puolet ovh:sta. Mutta sitten täytyy olla priimaa.

Vierailija
40/67 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No näitkö ne nypyt? Niistä oli kuva aiemmin.

Sellaista voi olla melkein ihan uudessakin takissa. Näytti laadukkaalta.

Ei ne olleet ap ostoaikeissa. Kunhan huvikseen kyseli. Yleensä mittojen kyselijät eivät ikinä osta. Tai muutkaan kyselijät.

Kyllä takille ostaja löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi