Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kyllä kirjaimellisesti valtava pettymys itselleni. Asiaa painosta

Vierailija
09.09.2018 |

Olen tässä siis jo hyvin saanut käynisteltyä uusia terveempiä elintapoja. Olin jo ihan hyvällä fiiliksellä kun vaatteisiin on tullut tilaa ja olen mahtunut osaan lian pieniksi käyneisiin housuihin.
Ja sitten mikä pettymys kun uskalsin astua tänään vaakaan :( Se näytti error... Tarkoittaa että painan yli 150kg.
Nyt vaan itkettää ja suututtaa. Miten olen voinut päästää itseni tähän kuntoon.
Nyt päätin sitten että mun välitavoite on saada edes mitattua mun paino tolla omalla vaa'alla. Siitä on nyt sitten lähdettävä liikkeelle vaikka kuinka ajatus masentaakin.
Olisko täällä Kohtalotovereita? Kaipaisin ehkä vähän vertaistukea mun urakkaan.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oo kyllä lähellä sun painoa mutta samoilla fiiliksillä.

Ja elokuun kevensin (mielestäni) ja sain melkein 2kg lisää vaakaan ☹️ Masentaa.

Tsemppiä sulle, tänään on hyvä päivä aloittaa (taas) terveellisempi elämä!

Vierailija
2/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko tämän ylipainon kanssa jotenkin yrittää pienin askelin pudottaa. Urakka tuntuu muuten liian isolta. Ja tosiaan tänään on hyvä päivä edelleen jatkaa sisukkaasti.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko tämän ylipainon kanssa jotenkin yrittää pienin askelin pudottaa. Urakka tuntuu muuten liian isolta. Ja tosiaan tänään on hyvä päivä edelleen jatkaa sisukkaasti.

Ap

Se on painonhallinta kirjaimellisesti loppuelämän projekti :(

Minulla on tosin nyt tässä vaiheessa toiveena laihtuminen mutta ensisijaisesti harjoittelen vain syömään ravintorikasta ruokaa. En kannata mitään tiettyä dieettiä (hiilarit pois/ paljon hiilareita / kaikkea grammalleen tms) - tarvitsisi nyt ensin saada aineenvaihdunta kuntoon (mutta esim se

Pomroyn aineenvaihduntadieetti on just sellainen no-no mulle - tunnen itseni eikä minusta ole syömään x grammaa tätä ja y grammaa tuota ja huomenna z grammaa tätä kolmatta) - varsinkin kun samalla muu perhe tarvitsee ihan normaalisti ruokaa, ettei voi harrastaa dieettiä tyhjällä jääkaapilla :(

Mutta tykkään esim ”5 väriä vihannesta päivittäin” tai ”25 eri vihannesta/hedelmää/juuresta viikossa” tyyppisestä ruokavalion monipuolistamisesta.

Ja usein kaapissa on myös Suklaa-nutrilettia, minkä syön aamupalaksi, mikä usein muuten jää pariin kupilliseen kahvia. Sitten ei ole lounaalla ihan niin kova nälkä vielä.

Mitkä jutut sulla toimii?

Vierailija
4/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vain kulutatte enemmän kuin syötte...?

Vierailija
5/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh mikäs se lähtöpaino sitten oli?

Vierailija
6/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mitat itsestäsi ja tee niistä taulukko, josta näet mittojen muutokset.

Entä sitten, jos painat tuon verran? Painat koko ajan vähemmän.

Ota itsestäsi valokuva peilin kautta kaksi kertaa kuukaudessa, niin näet muutokset kropassasi.

Onnea matkaan! :)

Vierailija
7/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla on tosin nyt tässä vaiheessa toiveena laihtuminen mutta ensisijaisesti harjoittelen vain syömään ravintorikasta ruokaa. En kannata mitään tiettyä dieettiä (hiilarit pois/ paljon hiilareita / kaikkea grammalleen tms) - tarvitsisi nyt ensin saada aineenvaihdunta kuntoon (mutta esim se

Pomroyn aineenvaihduntadieetti on just sellainen no-no mulle - tunnen itseni eikä minusta ole syömään x grammaa tätä ja y grammaa tuota ja huomenna z grammaa tätä kolmatta) - varsinkin kun samalla muu perhe tarvitsee ihan normaalisti ruokaa, ettei voi harrastaa dieettiä tyhjällä jääkaapilla :(

Mutta tykkään esim ”5 väriä vihannesta päivittäin” tai ”25 eri vihannesta/hedelmää/juuresta viikossa” tyyppisestä ruokavalion monipuolistamisesta.

Ja usein kaapissa on myös Suklaa-nutrilettia, minkä syön aamupalaksi, mikä usein muuten jää pariin kupilliseen kahvia. Sitten ei ole lounaalla ihan niin kova nälkä vielä.

Mulla on myös tuo aineenvaihdunta ollut ihan persiillään. Olen tosiaan syönyt ihan päin mäntyä jo pitkään. Nyt olen lisännyt roimasti kasvisten määrää, vähintään sen 500g päivässä syön niitä. Olen vaihtanut lihan vähärasvaiseen ja rasvat öljyyn. Leipää en ole nyt syönyt ollenkaan mutta täysjyväpastaa ja perunaa käytän kyllä. Punnitsen myös ruokani, muuten en osaa vielä syödä oikeita määriä. Olen huomannut että säännöllinen rytmi aterioilla on mulle ihan ehdoton! Muuten sorrun ihan vääriin valintoihin kun nälkä kasvaa liikaa.

Ap

Vierailija
8/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos vain kulutatte enemmän kuin syötte...?

Nyt on tosiaan keskityttävä laittamaan tämä ruokavalio kuntoon! Mikään määrä liikuntaa ei riitä jos syön niin kuin olen vuosia syönyt.

Tällä hetkellä ja tällä painolla minun liikuntani koostuu kävelylenkeistä ja arki liikunnasta.

Ap

Vierailija
9/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh mikäs se lähtöpaino sitten oli?

En tiedä :(

Ap

Vierailija
10/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota mitat itsestäsi ja tee niistä taulukko, josta näet mittojen muutokset.

Entä sitten, jos painat tuon verran? Painat koko ajan vähemmän.

Ota itsestäsi valokuva peilin kautta kaksi kertaa kuukaudessa, niin näet muutokset kropassasi.

Onnea matkaan! :)

Kiitos! :) Taidan tosiaan ottaa nuo valokuvat. Samalla joudun oikeasti kohtaamaan totuuden. Olen meinaan todella taitava välttelemään peilejä ja valokuvia itsestäni! Ei tähän painoon varmasti pääsekään kuin valehtelemalla itselleen, sulkee totuudelta silmänsä.

Ap

Vierailija
11/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muuten on ihan pakko hehkuttaa että äsken mä ylsin mun ensimmäiseen tavoitteeseen!!! Eli siis eilen vaaka näytti erroria. Tänään se antoi ihan luvun, 151,3kg.

Ihan kaameahan toi luku on mutta se on kuitenkin parempi kuin se error!

Nyt mä pääsen seuraamaan mun painoa niin kuin "normaalit" ihmiset, Jes Jes Jes!!!

Ap

Vierailija
12/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä unohda sitä, että vaatteisiin on tullut tilaa, se jo kertoo muutosta tapahtuneen! Äläkä sitä, että kun olet onnistunut tekemään positiivisia muutoksia elämäntapoihisi, niistä muutoksista on varmasti monenlaisia hyötyjä niin fyysiselle kuin psyykkiselle hyvinvoinnille. Kyllä se vaa'an lukukin vielä näytölle ilmestyy ja lähtee siitäkin sitten pienenemään, se vaan vaatii kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Varmasti on niitä heikkoja hetkiä, kun masentaa, suututtaa, ahdistaa ja turhauttaa ja tekisi mieli luovuttaa, muttei kannata tehdä sitä. Lopussa kiitos seisoo :) 

Tiedän mistä puhun, koska olen itsekin keskellä suurta urakkaa. Lähtöpainoni oli 135 kg ja olen melko lyhyt nainen, joten ylipainoa todellakin oli paljon ja on sitä edelleenkin, mutta silti melkein 30 kg vähemmän. Olet oikeassa siinä, että kun on niin iso urakka kun meillä, pienet välitavoitteet on valtavan tärkeitä. Ei sitä jaksa painaa eteenpäin ajattelemalla sitä lopullista tavoitetta, johon on helposti 50 kg tai enemmän matkaa. Ihan eri asia siis kuin niillä, jotka pudottavat 5-10 kg. Itsekin aloittaessani päätin olla liikaa miettimättä lopullista lukua mihin toivon pääseväni enkä myöskään lähtenyt surkuttelemaan sitä, että voi voi, kun siihen menee väkisin kauan, että olen siinä pisteessä. Totesin, että tärkeintä on se, että suunta on oikea! Niinpä asetin aina erilaisia välitavotteita, tällä hetkellä tavoitteeni on saada paino kaksinumeroiseksi luvuksi (noin 6,5 kg jäljellä). Joka kerta kun saavutan tavoitteeni, palkitsen itseni jotenkin. Muutenkin olen koittanut muuttaa suhtautumistapaani positiivisemmaksi. Se on ollut haastavaa, mutta pikkuhiljaa olen kehittynyt. Enää en jatkuvasti mollaa ja syyllistä itseäni siitä, miten olen päästänyt itseni tähän kuntoon tai siitä, jos joskus "lipsahdan" jossakin asiassa, varmasti jokaiselle käy välillä niin laihdutusurakassa. Sen sijaan kehun itseäni ylpeästi niistä asioista, joissa olen onnistunut enkä pelkästään siis tarkoita niitä vaa'an lukuja, vaan kaikenlaisia muutoksia mitä olen saanut tehtyä. Esimerkiksi säännöllisen ateriarytmin oppiminen, herkkumäärien kohtuullistaminen, kasvisten syömisen oppiminen, veden juonnin lisääminen, unirytmin parantaminen jne.

Paljon tsemppiä ja voimia sulle! :)

Vierailija
13/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyllähän sä tiedät ilman vaakaakin, että olet laihtunut, jos vaatteissa on lisää tilaa.

Vierailija
14/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä kohtalotoveri, tosin vaakaa ei ole mutta painoa ihan hirveästi liikaa. Veikkaisin 175 kgs tienoilla (viimeiksi kun kävin uimahallin pukuhuoneen vaakalla näytti tuon verran) Mä aloitan usein terveellisen elämän ja lopetan yhtä usein. Syön ns terveellistä ruokaa kyllä mutta aivan liian suuria annoksia. Toki epäterveellisiä myös mutta mulla annoskoot on se suurin vaikeus, ja mahalaukku venynyt niin suureksi että on koko ajan nälkä kun yritän syödä vähemmän, ja repsahdan aina.

Vierailija
15/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on myös tuo aineenvaihdunta ollut ihan persiillään. Olen tosiaan syönyt ihan päin mäntyä jo pitkään. Nyt olen lisännyt roimasti kasvisten määrää, vähintään sen 500g päivässä syön niitä. Olen vaihtanut lihan vähärasvaiseen ja rasvat öljyyn. Leipää en ole nyt syönyt ollenkaan mutta täysjyväpastaa ja perunaa käytän kyllä. Punnitsen myös ruokani, muuten en osaa vielä syödä oikeita määriä. Olen huomannut että säännöllinen rytmi aterioilla on mulle ihan ehdoton! Muuten sorrun ihan vääriin valintoihin kun nälkä kasvaa liikaa.

Ap

Jos vaaka näyttää 150+kg ja tahtoo laihtua niin kuule sitten unohdetaan kaikenlaiset perunat, pastat ja kaikki turha hiilarienergia.

Sä et tarvitse puoleen vuoteen yhtäkään kaloria, ainoastaan proteiinit, kuidut ja vitamiinit.

Vierailija
16/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei älä unohda sitä, että vaatteisiin on tullut tilaa, se jo kertoo muutosta tapahtuneen! Äläkä sitä, että kun olet onnistunut tekemään positiivisia muutoksia elämäntapoihisi, niistä muutoksista on varmasti monenlaisia hyötyjä niin fyysiselle kuin psyykkiselle hyvinvoinnille. Kyllä se vaa'an lukukin vielä näytölle ilmestyy ja lähtee siitäkin sitten pienenemään, se vaan vaatii kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä. Varmasti on niitä heikkoja hetkiä, kun masentaa, suututtaa, ahdistaa ja turhauttaa ja tekisi mieli luovuttaa, muttei kannata tehdä sitä. Lopussa kiitos seisoo :) 

Tiedän mistä puhun, koska olen itsekin keskellä suurta urakkaa. Lähtöpainoni oli 135 kg ja olen melko lyhyt nainen, joten ylipainoa todellakin oli paljon ja on sitä edelleenkin, mutta silti melkein 30 kg vähemmän. Olet oikeassa siinä, että kun on niin iso urakka kun meillä, pienet välitavoitteet on valtavan tärkeitä. Ei sitä jaksa painaa eteenpäin ajattelemalla sitä lopullista tavoitetta, johon on helposti 50 kg tai enemmän matkaa. Ihan eri asia siis kuin niillä, jotka pudottavat 5-10 kg. Itsekin aloittaessani päätin olla liikaa miettimättä lopullista lukua mihin toivon pääseväni enkä myöskään lähtenyt surkuttelemaan sitä, että voi voi, kun siihen menee väkisin kauan, että olen siinä pisteessä. Totesin, että tärkeintä on se, että suunta on oikea! Niinpä asetin aina erilaisia välitavotteita, tällä hetkellä tavoitteeni on saada paino kaksinumeroiseksi luvuksi (noin 6,5 kg jäljellä). Joka kerta kun saavutan tavoitteeni, palkitsen itseni jotenkin. Muutenkin olen koittanut muuttaa suhtautumistapaani positiivisemmaksi. Se on ollut haastavaa, mutta pikkuhiljaa olen kehittynyt. Enää en jatkuvasti mollaa ja syyllistä itseäni siitä, miten olen päästänyt itseni tähän kuntoon tai siitä, jos joskus "lipsahdan" jossakin asiassa, varmasti jokaiselle käy välillä niin laihdutusurakassa. Sen sijaan kehun itseäni ylpeästi niistä asioista, joissa olen onnistunut enkä pelkästään siis tarkoita niitä vaa'an lukuja, vaan kaikenlaisia muutoksia mitä olen saanut tehtyä. Esimerkiksi säännöllisen ateriarytmin oppiminen, herkkumäärien kohtuullistaminen, kasvisten syömisen oppiminen, veden juonnin lisääminen, unirytmin parantaminen jne.

Paljon tsemppiä ja voimia sulle! :)

Kiitos kovasti! :) Tässä sitä alkaa tajuta että muutoksen pitää olla tosi kokonaisvaltainen. Sen lisäksi että olen syönyt ihan väärin olen myös kova tuossa itseni mollaamisessa. Olen itselleni oikeasti tosi kohtuuton monessa asiassa. Tuo on hieno oivallus että palkitsee itseään aina kun onnistuu. Musta tuntuu että en edes palkitse itseäni ruualla vaan rankaisen. Jotenkin ihan vinksahtanut tapa ajatella.

Ap

Vierailija
17/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos vaaka näyttää 150+kg ja tahtoo laihtua niin kuule sitten unohdetaan kaikenlaiset perunat, pastat ja kaikki turha hiilarienergia.

Sä et tarvitse puoleen vuoteen yhtäkään kaloria, ainoastaan proteiinit, kuidut ja vitamiinit.

Yhtäkään kaloria, häh? Kaloreita on muussakin kuin hiilarissa. Ja kyllähän jokainen tarvitsee kaloreita, muuten ei pysy edes hengissä. Painon putoaminen perustuu siihen, että kaloreita tulee vähemmän kuin mitä niitä kuluttaa. Se, jos syö hiilareita ei estä tätä toteutumasta. Sitäpaitsi hiilareilla on omat vaikutuksensa ja tehtävänsä, jotka ovat tärkeitä ihmiselle. Hyvin moni asiakkaani on laihtunut, osa todella monta kymmentä kiloja, vaikka ovat syöneet esim. perunaa, täysjyväpastaa/täysjyväriisiä ja kaurapuuroa useita kertoja viikossa. 

Vierailija
18/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Täällä kohtalotoveri, tosin vaakaa ei ole mutta painoa ihan hirveästi liikaa. Veikkaisin 175 kgs tienoilla (viimeiksi kun kävin uimahallin pukuhuoneen vaakalla näytti tuon verran) Mä aloitan usein terveellisen elämän ja lopetan yhtä usein. Syön ns terveellistä ruokaa kyllä mutta aivan liian suuria annoksia. Toki epäterveellisiä myös mutta mulla annoskoot on se suurin vaikeus, ja mahalaukku venynyt niin suureksi että on koko ajan nälkä kun yritän syödä vähemmän, ja repsahdan aina.

Lähde nyt mun kanssa tähän remonttiin mukaan! Tehdään tästä meille uusi elämäntapa. Semmoinen että valitaan joka päivä että syödään oikein. Pienin askelin.

Ap

Vierailija
19/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Säntillisen tarkka ruokarytmi. Laita kello soimaan viidesti päivässä. Muulloin et syö. Siitä se aineenvaihdunta käynnistyy.

2. Nuku vähintään 8 tuntoa yössä. Mene aikaisemmin nukkumaan. Tällä on suunnaton merkinyt laihtumisen kannalta.

3. Pitkiä kävelylenkkejä muutaman kerran viikossa. Lihaskuntoa kerran, pari.

Tässä järjestyksessä. Uni ja lepo on tärkeämpää kuin liikunta, mutta kaikista tärkeintä on saada normaali näläntunne ja ruoansulatusrytmi takaisin.

Vierailija
20/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Säntillisen tarkka ruokarytmi. Laita kello soimaan viidesti päivässä. Muulloin et syö. Siitä se aineenvaihdunta käynnistyy.

2. Nuku vähintään 8 tuntoa yössä. Mene aikaisemmin nukkumaan. Tällä on suunnaton merkinyt laihtumisen kannalta.

3. Pitkiä kävelylenkkejä muutaman kerran viikossa. Lihaskuntoa kerran, pari.

Tässä järjestyksessä. Uni ja lepo on tärkeämpää kuin liikunta, mutta kaikista tärkeintä on saada normaali näläntunne ja ruoansulatusrytmi takaisin.

Olen huomannut että tuota syömistä pitää tosiaan suunnitella. Että ajattelee jo pidemmälle eikä vain siihen seuraavaan ateriaan. Niin pystyn kontrolloimaan itseäni. Nyt kun olen syönyt säännöllisesti ja terveellisemmin myös unen laatu on parempi. Se auttaa tosi paljon. Väsyneenä usein syön suklaata.

Ap