Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhien opiskeluaikojesi "herkkuja"?

Vierailija
09.09.2018 |

Mitä erikoisuuksia teillä oli? Söisittekö enää?

Itse söin juuri nuudeleita sienisalaatilla ihan samaan malliin kuin opiskelijana. Eräänlaista lohturuokaa tässä kolmenkympin kriisin keskellä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun mulla oli työharjoittelussakin lounaalla eväänä vesi-kaurapuuroa sokerilla ja kanelilla. Ohjaaja katsoi säälivästi. Ei ollut rahaa ja se maistui etäisesti maitopuurolta tai pullalta tai joltain vastaavalta 😄

Vierailija
42/51 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin makeasta purkkimaissista ja makaronista - ihan kelpo ruoka, kun sekoittaa nuo.

Tosi hyvää ja terveellistä on ruispala ja päällä viipaloitua, keitettyä kananmunaa.

Popparit kattilassa.

Porkkana, omena, kesällä tomaatti

Näkkäri ja päälle metwurstia, teetä juomaksi

Mä en raaskinut syödä koululla, tuli paljon halvemmaksi tehdä lounas ja päivällinen itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien itse kasvatettuja perunoita lohkoina uunipellille, niille halvinta rypsiöljyä ja suolaa ja paprikajauhetta. Nämä paistettuna, lisänä usein paistettu kananmuna tai jopa pari nakkia sinne uuniin perunoiden kanssa.

Usein tuli syötyä ihan vain keitettyä makaronia ketsupilla ja suolalla maustettuna. Nämä tietty söin suoraan kattilasta, jotta ei tullut turhaa tiskiä.

Leivoin usein, pulla ja sämpylät on halpoja ja hyviä itse leivottuina.

Vierailija
44/51 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pieni arkkupakastin, ehkä 100 litrainen, mummin vanha. Sain tädiltä sen täyteen lohkottuja omenoita pusseissa. 5 iltana seitsemästä söin uunomenoita eli omenan lohkoja, sokeria ja vettä uunivuokaan. Tunnin päästä oli herkku valmis.

Makaronimössöä tuli syötyä myös usein.

Vierailija
45/51 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekavihanneksia (pakaste) ripauksella juustoa ja aromisuolaa, Olinkin unohtanut.

Vierailija
46/51 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin ruoka, jota tein oli paistettu riisi, jossa seassa sipulia ja reilusti currya. Rahapäivänä saatoin ostaa sekaan broiskusuikaleita tai herkkusieniä. Päälle vielä tujaus sitruunamehua ja herbamarea. Oli hyvää!

Vierailija
47/51 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, pitäisikö olla harmissaan vai tyytyväinen, etteivät nykyopiskelijat pääse kokemaan tonnikalamössöjä.

Vierailija
48/51 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka-kaurapaistos. Itse poimittujen mustikoiden päälle kaurahiutale-voi-sokeri seos ja hetkeksi uuniin. Toinen vaihtoehto oli myös omena-kaurapaistos.

Vierailija
49/51 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä erikoisuuksia teillä oli? Söisittekö enää?

Itse söin juuri nuudeleita sienisalaatilla ihan samaan malliin kuin opiskelijana. Eräänlaista lohturuokaa tässä kolmenkympin kriisin keskellä.

Syön nykyisinkin usein kaikkia lempiruokiani:

-nuudeleita/ pastaa eri mausteilla ja lisukkeilla

-riisiä, ohraa, kauraa

-perunoita, porkkanaa, sipulia etc.

-herneitä, papuja, kaaleja

Nyt on onneksi varaa ostaa hyviä juustoja, lisäksi olen oppinut myös sienestämään ja käyttämään muitakin mausteita, kuin chiliä ja valkosipulia...

Vierailija
50/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten opiskelijana voi joutua sellaiseen tilanteeseen että on varaa syödä vain makaronia ja kaurapuuroa? :D Opintolainallahan elää ihan herroiksi yhdistettynä muiden tukien kanssa, varsinkin jos asuu kumppanin kanssa tai opiskelijakämpässä. Itse söin opiskeluaikoina ihan sitä mitä teki mieli, paljon kasviksia ja kalaa ja erityisiä herkkuruokiakin usein.

Vierailija
51/51 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten opiskelijana voi joutua sellaiseen tilanteeseen että on varaa syödä vain makaronia ja kaurapuuroa? :D Opintolainallahan elää ihan herroiksi yhdistettynä muiden tukien kanssa, varsinkin jos asuu kumppanin kanssa tai opiskelijakämpässä. Itse söin opiskeluaikoina ihan sitä mitä teki mieli, paljon kasviksia ja kalaa ja erityisiä herkkuruokiakin usein.

Helposti, kun pappa ei betaalaa kaikkea. Muinoin ei ollut mitään muita tukia, vaan laina oli ainut opiskelijan tulo ellei päässyt töihin. Eikä ne tuet nykyisinkään mitään luksusta ole, kun suhteuttaa siihen, että opiskelijakämpätkin maksavat 500€ ja ylikin kuukaudessa. Varsinkin pk-seudulla.