"Viimeinen hinta" -ostajat
tiedäätekö sen feeliksen kun pistät jonnekin tavaraa myyntiin ja mielestäsi olet laittanut jo kohtuullisen ja halvan hinnan, niin saat mailia joltain pölijältä että "viimeinen hinta?"
siis minä en tajua näitä ihmisiä jos olet määritellyt jo hinnan tuotteellle, mitä v*****A tullaan kysymään viimeistä hintaa?
se on ahneutta ja sitä kutsutaan kusipäisyydeksi
Kommentit (22)
Sen mä ymmärrän, että jos tavara on roikkunut jo viikkoja sillä hinnalla esim. Torissa, että kysyy viimeistä hintaa. Se, mikä mua ärsyttää, että jos olen juuri laittanut tuotteen myyntiin, niin jo aletaan itkeä hinnanalennusta.
Kyllä ainakin mun määrittelemissä hinnoissa on ilmaa kun yritän maksimoida voitot. Itsekin yritän aina tingata ja en useimmiten edes suostu ostamaan mitään, missä ei tulla vastaan edes vähän.
Riippuu hinnasta ja tuotteesta kyselenkö alennusta. Jos tuote on mielestäni halpa tai haluan sen ehdottomasti maksan pyydetyn kyselemättä. Jos taas tuote on ”ihan kiva”, ei niin välttämätön tai hinnoiteltu yläkanttiin, niin tarjoan jotain tai kysyn viimeistä hintaa. Ihan normaalia kaupankäyntiä.
Itselläni on myös tullut myytyä alihintaan tavaraa, joten toisinaan kokeilen kepillä jäätä ja laitan isomman pyynnin kuin mitä oikeasti odotan saavani. Nytkin minulla on myynnissä tuote jonka voisin antaa ilmaiseksikin, mutta jos joku siitä haluaa minulle rahaa antaa, niin toki kokeilen.
Jos et ole valmis hintaa tiputtamaan, niin se kannattaa mainita ilmoituksessa. Säästyy kaikkien aikaa.
Kuuluu kaupankäyntiin, sitä kysytään aina. Itse hinnoittelen tavarat aina niin että on varaa pudottaa hintaa ~20% ja myyn aina nopeimmalle.
Serkku möi joskus autonsa pois, niin sille soitti joku ja kysyi, mikä olis auton käsiraha. Halusi siis ostaa auton yksityiseltä osamaksulla.
Serkku vaan totesi, että se käsiraha on se hinta siinä ilmoituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Serkku möi joskus autonsa pois, niin sille soitti joku ja kysyi, mikä olis auton käsiraha. Halusi siis ostaa auton yksityiseltä osamaksulla.
Serkku vaan totesi, että se käsiraha on se hinta siinä ilmoituksessa.
Lol 😂😂
Autoja myydessä olen kyllä itsekin törmännyt omituisimpiin tapauksiin.
kaupakäy kirjoitti:
Minkään tuotteen mitä olen ostanut, niin kutsuttu "viimeinen hinta" ei todellakaan ole ollut viimeinen hinta... Jos meinaa myydä, ovat suostuneet jopa kymmenien prosenttien alennukseen! Jos taas aikoo pitää tavaran itsellään, niin voi pitää sitä viimeistä hintaa maailman viimeiseen tappiin asti... Siis kyse on siitä haluatko tavarasta eroon vaiko et!
Älä kuvittele! Jos tuote on hyvä ja oikein hinnoiteltu joku kyllä ostaa sen. Ei oo pakko myydä pilkkahintaan ensimmäiselle pihille. Mä en koskaan laske hintaa. En edes vastaa tollasiin kyselyihin. Joskus on käyny niinkin että "ostaja" tulee katsomaan jotain myynnissä olevaa ja alkaa vasta paikan päällä tinkimään. Hukkareissun tekevät tai saavat maksaa sen mitä hinnaksi on ilmoitettu.
Aina ei kaikilla ole aikaa odottaa sitä, että osuu kohdalle se ostaja, joka haluaa tuotteen ja maksaa siitä markkina-arvon mukaisen hinnan kyselemättä.
Sitäpaitsi ei käytetyn tavaran myynnissä edes ole mitään ovh-hintoja.
Itse laittaisin tuotteen hintaan esim 10-20% tinkausvaran.
Jäisi ostajallekin hyvä mieli, kun sasii tingittyä ja itse saisin sen, mitä alunperinkin halusin.
Täysin eri asia on sitten ihmiset, jotka haluavat jo valmiiksi edullisesti hinnoitellun tuotteen ilmaiseksi kotiinkuljetuksella, vaikka ilmoituksessa lukisi isolla "EI KULJETUSMAHDOLLISUUTTA! VAIN NOUTO!"
"nopeet käteiskaupat"
kaikki yksityisten väliset kaupat on käteiskauppoja ellei tavaraa vaihdeta tavaraan. tilisiirto on myös käteiskauppa.
"mikä on tiukka hinta"
miksi ei voi vain tarjota suoraan?
"noita myydään tähän hintaan jossain muualla"
kiitos tiedosta. voi mennä sieltä ostamaan, jos hinta on tärkein kriteeri. jaa, se olikin yksi ilmoitus jostain viiden vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
"nopeet käteiskaupat"
kaikki yksityisten väliset kaupat on käteiskauppoja ellei tavaraa vaihdeta tavaraan. tilisiirto on myös käteiskauppa.
"mikä on tiukka hinta"
miksi ei voi vain tarjota suoraan?
.
Tilisiirto, varsinkin ennen muinoin, saattoi kestää pari-kolme pankkipäivää eli parhaassa tapauksessa perjantaina tehty maksu näkyi myyjälle vasta seuraavana keskiviikkona.
Tässä ei siis mielestäsi ole mitään eroa sille, että toinen lyö riihikuivaa käteistä kouraan ja toinen sanoo, odotellaanko 5 päivää, että saat rahasi?
Hinnan kysely on taktiikkaa. Ainahan on mahdollista, että myyjä itse pudottaakin hintaa enemmän kuin, mitä ostaja kehtaisi.
On selvä huijaus jos on hinta mikä ei kuitenkaan ole totta.
Minä en koskaan osta mitään jos myyjä pyytää enemmän kuin on tavaran oikea arvo.
Jos haluaa tinkiä, täytyy tarjota hinta jonka sitoutuu maksamaan. On tökeröä kysyä "viimeistä hintaa", siinähän yritetään pakottaa myyjää tinkimään omaa hintaansa. Myyjä on jo hintansa sanonut, eli jos tingitään, vuoro on ostajaehdokkaalla.
Köyhyys ilmenee tinkaamisena ja sensemmoisena kitinänä. Onneksi on varaa maksaa siitä mitä haluaa ja tarvitsee.
Viimeinen hinta.
Itse olen yrittänyt hintaa pudottaa joka päivä.
Yrittänyt marketissa,alkoss,huolto-asemalla, turhaan.
Ei tuolta kukaan koskaan mitään osta kun eivät kerran hinnasta pudota.
Tinkaaminen on eri asia, siinä koetetaan löytää molemmille sopivaa hintaa ja ehdotetaan hintaa vuorotellen. Tuo "viimeisen hinnan" vaatiminen on laiskaa ja törkeää.
Mua nyt ei tuollainen niin haittaa, jos heti ensimmäinen viesti on tuollainen. Silloin voi vain ignoorata tai vastata "myyntihinta". Mutta on ärsyttävää, jos on ottanut lisäkuvia ja mittaillut ja vastaillut kysymyksiin ja sitten aletaankin pyytää alennusta.
Muuten kyllä ihan mielellään myymiini tavaroihin saa tarjota muutakin kuin myyntihintaa. Joskus omiin tavaroihin on syntynyt tunneside, vaikkei niitä tarvitse ja tulee sitten hinnoiteltua yläkanttiin. Eli tarjotkaa vain, mutta mielellään jo ekassa viestissä.
Rehellinen kirjoitti:
On selvä huijaus jos on hinta mikä ei kuitenkaan ole totta.
Minä en koskaan osta mitään jos myyjä pyytää enemmän kuin on tavaran oikea arvo.
Siinähän on vain mielipide tavaran oikeasta arvosta, minulla mistä hinnasta olen valmis luopumaan, ja sinulla miten paljon olet valmis maksamaan. Ei ole olemassa mitään oikeaa hintaa.
"Meni jo" ja et vastaa enää viesteihin.
Vastaan viimeistä hintaa kysyville suunnilleen 50% pyyntihinnasta ja kun vastaus tulee, että "ostan tämän", niin vastaan, että sorry, on tarjottu enemmän, mutta hyvää päivänjatkoa.
Minkään tuotteen mitä olen ostanut, niin kutsuttu "viimeinen hinta" ei todellakaan ole ollut viimeinen hinta... Jos meinaa myydä, ovat suostuneet jopa kymmenien prosenttien alennukseen! Jos taas aikoo pitää tavaran itsellään, niin voi pitää sitä viimeistä hintaa maailman viimeiseen tappiin asti... Siis kyse on siitä haluatko tavarasta eroon vaiko et!