Montako pussillista roskia teette päivässä kotona ja montako teillä asuu?
Mainitkaa erikseen, jos on vaippaikäisiä, sehän on selvä, että ne viisi vaippaa tulee päivässä. Ei lasketa, jos polttaa roskia, vain niiden jotka vievät kaikki sekajätteeseen. Itsellä tulee pussillinen päivässä.
Kommentit (45)
Asutko itse yksin? 2 aikuista taloudessa, 1 pussi sekajätettä päivässä ja pahvia n. 2-3 pussia viikossa.
1 pussillinen roskia tulee päivässä, 2 aikuista ja 2 kouluikästä lasta.
Ei meillä vaan tule kuin keskimäärin varmaan 1-2 pussillista viikossa... Kahden aikuisen talous ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Asutko itse yksin? 2 aikuista taloudessa, 1 pussi sekajätettä päivässä ja pahvia n. 2-3 pussia viikossa.
Meitä on neljä tässä. Ei vauvoja, eikä kotieläimiä. ap
Meilläkin tulee suunnilleen pussillinen sekajätettä päivässä, josta suurin osa on kierrätykseen kelpaamattomia ruokapakkauksia tms., eli esim. muovia, josta ei saa paperikalvoja kokonaan irti. Lisäksi kierrätykseen menee kuukausittain joitakin muovi-, lasi- ja metallipakkauksia ja paperia.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä vaan tule kuin keskimäärin varmaan 1-2 pussillista viikossa... Kahden aikuisen talous ollaan.
Juotteko maitoa? Meillä tulee maito ja mehupurkkeja tosi paljon. ap
Ei lainkaan sekajätettä :) 2+2 hlöä. Pahvit, muovit, lasit, metallit viedään kahdesti viikossa kaupan pihaan. Lusäksi yksi pussi biojätettä ja yksi vajaa pussi energiajätettä viikossa. Ei enää vaippaikäistä, mutta silloin oli kestot käytössä.
Miten ihmeessä voi saada aikaiseksi pussillisen päivässä :o
Pussi viikossa, enkä edes kierrätä. Yksin asuva opiskelija olen. Biojätettä ei tule kuin äärimmäisen harvoin, kun ostan vain mitä syön ja teen ruokaa kerrallaan vain annoksen verran.
Viime viikolla roskia tuli 2 maitopurkkia, 7 nuudelipussia ja litran jugurttipurkki.
2-3 pussillista roskia viedään viikossa, siihen päälle kissan roskis pari kertaa viikossa (pissa ja kakka siis). Paperi ja pahvi suunnilleen kerran kuussa, lasia harvemmin. Aika vähän tulee roskaa. Kaksi aikuista kissan kanssa on meidän talous.
Vierailija kirjoitti:
En harrasta roskien tekemistä.
Tämä aloitus ei tee järkeä.
Miten ne roskat sitten muuten syntyvät, kuin tyhjentämällä pakkauksia? Se on aktiivista tekemistä.
Päivässä? Ei ainuttakaan. Kerran viikossa viedään sekäjäte ja kierrätettävät, biojäte useammin.
Vierailija kirjoitti:
Miten noin paljon tulee? Onko teillä jokin erityinen harrastus tjsp?
Vierailija kirjoitti:
Ei lainkaan sekajätettä :) 2+2 hlöä. Pahvit, muovit, lasit, metallit viedään kahdesti viikossa kaupan pihaan. Lusäksi yksi pussi biojätettä ja yksi vajaa pussi energiajätettä viikossa. Ei enää vaippaikäistä, mutta silloin oli kestot käytössä.
Mitä on energiajäte?
Ei nyt sentään päivässä tule pussi täyteen. Kerran viikossa suunnilleen pitää viedä roskat. Meillä asuu kaksi aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Mutta, jos haluat voit laskea montako pussillista nuo tuottamanne jätteet olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Asun yksin ja teen 0,1 pussillista roskia päivässä.
Yhden teepussin?
Kerran viikossa sekajätepussi. Siinä vain kissanruokapussit, kissanhiekat ja vaikka joku kalan kääre yms.
Biojätteen vien kahden päivän välein.
Muovia tulee muovikassillillinen kahdessa viikossa.
Pahveja kerään kaupan paperikassiin, n 3 viikkoa.
Lasit ja metallit.
Minä ja kissa
En harrasta roskien tekemistä.
Tämä aloitus ei tee järkeä.