Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh mikä karkkinatsi-äiti kaupassa, lapset saivat valita 100g irtokarkkeja

Vierailija
08.09.2018 |

Eihän tuohon määrään mahdu kun ehkä 10 karkkia. Lapset kuitenkin jo 5-6-vuotiaita.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100g on hyvä määrä ja kun sen syö kahtena eri päivänä niin kalorit ei ylity hirveästi..

Vierailija
2/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sä vedät nämä aloitukset yli, provoilussa less is more!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista että pitää olla joku tarkka 100gramman raja irtokarkeissa. Kävikö se äiti välillä punnitsemassa niitä sitten, että päästiin tarkkaan lukuun?

Vierailija
4/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuohon määrään mahdu kun ehkä 10 karkkia. Lapset kuitenkin jo 5-6-vuotiaita.

Joskus 80-luvun alussa ostettiin "markalla sekalaisia"

Sillä sai tasan 10 karkkia.

Vierailija
5/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 g on hyvä, varsinkin lapselle. Kun karkki- ja sipsipussit ovat viimeisen 10-15 vuoden aikana vain kasvaneet, sitä on vain sekä mieli että elimistö tottunut siihen, että enemmän sen olla pitää. Jos pitää parisen viikkoa herkut nollissa, niin 100g karkkia tuntuu todella ällöttävän paljolta. Ei pienen lapsen tarvitse tottua sen enempään.

Vierailija
6/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuus kaikessa. Irtokarkit on myös ihan sikakalliita.

Vierailija
7/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu äiti kun opettaa lapsille ettei liikaa saa karkkia kerralla 👍

Vierailija
8/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

100g on just hyvä määrä. Harmittavan vähissä alkavat olemaan 100g karkkipussit kaupoissa tai jos niitä on niin ovat jotain spesiaalia ja hinta sama kuin niillä 250-300g säkeillä jotka kait ovat nykyään se uusi normaali.

Vierailija
9/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on raja 150g ja lapset on kuitenkin jo yli kymmenen. Välillä oon miettinyt tuleeko liikaa, mutta en koskaan, että olis liian vähän.

Vierailija
10/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin laitan lapsille rajoituksen, että irtokarkkeja saa ostaa eurolla. Tämä jo ihan senkin takia, että molempien pussissa sama verran. Kun ne on tarjouksessa, niin niitä saa jo ihan kivasti, useammalle päivälle riittää. Toisella lapsella diabetes niin meillä ei karkkia syödä milloin sattuu, vaan ruuan yhteydessä saa ottaa muutaman. Aina ovat tyytyväisiä tähän olleet.

Vierailija
11/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopiva määrä kaikille.

Vierailija
12/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä määrä, lapsille kuuluukin opettaa kohtuullisuutta. Lapsena n. 5-10 vuotiaana sain kerran viikossa noin 100-200g karkkia. esim lauantai pussi mitä tuli usein valittua oli 150g. Oon nykyään 16 (2002) ja olen kiitollinen että mulle näin oli opetettu.

Vierailija
13/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi sitten hyvä raja mielestäsi? Itselläni ei ollut minkäänlaista rajaa, koska avioerolapsena kumpikin vanhempi yritti pitää minut puolellaan, joten paperipussi meni aina niin täyteen, että sitä sai hädin tuskin kiinni enää. Paisuin kuin pullataikina, ja vasta aikuisena pääsin normaalipainoon. 100g on ihan hyvä määrä, se saattaa kuulostaa vähältä jos on tottunut itse paljon enempään.

Vierailija
14/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista että pitää olla joku tarkka 100gramman raja irtokarkeissa. Kävikö se äiti välillä punnitsemassa niitä sitten, että päästiin tarkkaan lukuun?

Kuka ei punnitse niitä karkkeja välillä?

Vierailija
15/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan minä :D Meillä on 100 gramman raja. Lapset ostavat karkkia pari kertaa viikossa. Myös itselleni on sama raja.

Vierailija
16/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä siihen on joku raja laittaa.

100g irtokarkkeja kuulostaa sopivalta määrältä noin pienelle. Saa suun makeaksi muttei tule paha olo.

Meillä lapsi n 7-vuotiaaksi asti valitsi tyytyväisenä ottaako lakun vai tikkarin, eikä pitänyt sitä mitenkään liian vähäisenä määränä, eikä osannut mitään jättipusseja edes itselleen ajatella.

Vierailija
17/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun typerä vaimo antaa lasten ostaa aina hirveät 400 gramman säkit, joista puolet tosin kovettuu karkkikaapin perukoille. Sitten joskus puolen vuoden välein niitä heitetään ruokakassillinen roskiin.

Vierailija
18/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku 100g ei teineille riitä. Toisilla voi olla rahassakin kiinni.

Vierailija
19/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuus kaikessa. Irtokarkit on myös ihan sikakalliita.

Olen samaa mieltä että kohtuus kaikessa, mutta millä logiikalla irttarit ovat kalliita? Meillä usein 6-8e/kg, kun taas karkkipussit ja suklaalevyt 9-15e/kg. Toki sitä hintaa tulee, jos lappaa puoli kiloa pussiin (näin helposti käy, kun ottaa vielä vähän sitä ja tätä ja vauhtisokeus iskee), mutta niin tulisi myös jos ostaisi saman määrän mitä tahansa karkkeja.

Vierailija
20/31 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus 80-luvun alussa ostettiin "markalla sekalaisia"

Sillä sai tasan 10 karkkia.

Mä ostin vähintään 5mk karkkeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi