Minkävärisen lattian sinä valitsisit tämän tapetin kanssa?
https://images.fashioninteriors.co.uk/images/images/nproducts/morris_an… (William Morrisin Birds & pomegranates mustalla pohjalla)
Huoneessa on lankkulattia, jonka maalaamista mietitään, koska siinä on pari suurempaa orkosta. Maalilla kitin saa parhaiten piiloon. Mulla on mietittynä pari vaihtoehtoa, mutta kyselen täältä, jos tulisi vielä parempia ideoita. Tapettia tulee todennäköisesti vain yhdelle seinällä, koska huone on aika pieni, ja loput seinät jätetään vaaleammaksi, jotta huone olisi valoisampi. Kattoon tulee käsittelemätön kuusipaneeli, ja listatkin tulee varmasti olemaan kuusta.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tummempi jos et vaaleaa tahdo.
Musta toki mutta se vie valon
Joo, ja luulen, että musta voisi olla ehkä vähän liian ärtsy. Voi olla, että lopuista seinistä tulee valkoiset. Toisaalta, valkoinen voi olla vähän liian suuri kontrasti tuolle tapetille...
Ap
Mulle tuli ekana mieleen vaalenruskea. Samaa mieltä että kontrasti on valkean kanssa liian suuri. Miksei harmaakin kävisi, jos ei mielestäsi tule liian kirjava sävy/värimailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkkaanpunainen olisi ihastuttava.
Kirkkaanpunainen korkeakiiltoisella maalilla maalattu lattia olisi kyllä todella hieno, mutta ehkä johonkin toiseen huoneeseen kuin tuohon! Mietittiin myös muuten sitä, että valitsisi tuosta tapetista sinipohjaisen version ja sävyttäisi maalin siihen siniseen, mutta mun mielestä tuo mustapohjainen on vain niin kaunis, että haluan sen ihan väkisin.
Ap
AP kyllä kuulostaa siltä, että hän on jo valintansa tehnyt. Mies ei ehkä ole samaa mieltä, ja siksi täältä haetaan tukea?
Mikä se valinta muuten on? Mulla on kaksi ehdokasta, joista kummastakaan en ole varma. Miehen ehdotus oli sinipohjaisen tapetin kanssa sininen lattia, mutta molemmat tykkäämme enemmän tuosta mustapohjaisesta tapetista. En hae tukea, kuten sanoin, haen sellaista ideaa, jota en itse ole tullut ajatelleeksi.
Ap
Mitä minä ymmärsin, niin mikään ehdotettu ei ole kelvannut jos se ei ole vastannut sinun suunnitelmaasi. Siksi siis tämä mielikuva.
Olisithan voinut vaikka lukea avauksen! Ja varmasti ymmärrät senkin, että jos ehdotetaan sellaista, joka ei vastaa makuani, se ei mulle ns. kelpaa, jos sitä sanaa haluat käyttää.
Ap
No otetaan uusiksi. Joku sanoo, että tummanvihreä = juuri sitä ajattelinkin!
toinen sanoo että vaalea = ei ole mun juttu
kolmas kertoo että vaaleanharmaa & kuultomaalattu = ei yhtään mun juttu
Neljäs puunväri = en lähde siihen kun kuitenkin laitetaan kaikki uusiksi
ja vielä viides, en usko että tummanvihreä sopii = Mä en oikein usko
Siis haetko täältä muiden mielipiteitä, vai haluatko saada kannatusta omalle mielipiteellesi?= Olen edelleen sitä mieltä, että jälkimmäinen pätee.
Lainaan itseäni: "Mulla on mietittynä pari vaihtoehtoa, mutta kyselen täältä, jos tulisi vielä parempia ideoita." (avaus) ja "En hae tukea, kuten sanoin, haen sellaista ideaa, jota en itse ole tullut ajatelleeksi." (viesti nro 37). Ymmärrät varmasti, että idealla tarkoitan sellaista ideaa, joka sopii minun makuuni (eli ei esim. hiekanväristä ja kuultovalkoista).
Toivottavasti tästä oli apua, vaikka en ihan varma olekaan, miksi haluat tietää!
Ap
Oli kyllä, multa oli mennyt avausviestistä tärkeä pointti ohi! Miksi tämä häiritsi minua, en itsekään osaa sanoa, mutta kiva että avasit :)
Vierailija kirjoitti:
Hirveän näköinen tapetti.
Jos vain voisin, päällystäisin suunnilleen jokaisen huoneen William Morrisin tapetilla! Ne ovat ihania!
Ap
Älä ihan tummaa laita, voi tulla synkkä. Jos ja kun voimakkaista väreistä tykkäät, harkitsepa oranssiin suuntavaa ruskeanpunaista, tummuudeltaan keskisävyä, siis ei liian tumma muttei vaaleakaan. Rouheva väri, joka toimii hyvin tapetin vihreän kanssa. Kokonaisuudesta tulee vahva, ei sovi joka ellin makuun, mutta sulle vois olla just se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalea roosa lattia (tapetin linnun värik) voisi olla päheä
Se olisi muuten upea! Nyt on kuitenkin niin, että huone tulee kahdelle poikalapselle, jotka vastustavat vaaleanpunaista – huoh :) Mutta ehkä joskus johonkin huoneeseen!
Ap
Ennakkoluuloisia kakaroita.
Syytä homofoobikoiksi ja valitse roosa.
tumma lattia on hankala. siinä näkyy pöly, hiukset, hilse etc. kaikki. funtsi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tummempi jos et vaaleaa tahdo.
Musta toki mutta se vie valon
Joo, ja luulen, että musta voisi olla ehkä vähän liian ärtsy. Voi olla, että lopuista seinistä tulee valkoiset. Toisaalta, valkoinen voi olla vähän liian suuri kontrasti tuolle tapetille...
Ap
Mulle tuli ekana mieleen vaalenruskea. Samaa mieltä että kontrasti on valkean kanssa liian suuri. Miksei harmaakin kävisi, jos ei mielestäsi tule liian kirjava sävy/värimailma.
Mulle tuli tuosta vaaleanruskeasta mieleen sellainen sävytetty vaha (luulen, että sitä sanotaan antiikkivahaksi). Se ei ole varsinaisesti vaaleaa, vaan punertavaa tummanruskeaa, mutta se ei ole niin peittävää kuin maali, eikä siksi niin dominoivaa. Mutta tässä on nyt vain ne lattian rikkoutuneiden kohtien ongelma – en tiedä, miten tuo vaha kävisi kitin kanssa. (Käy kyllä pienemmällä pinnalla, mutta ei ehkä niin suurella, mikä tuon korjaamiseen tarvitaan.)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi muuten upea! Nyt on kuitenkin niin, että huone tulee kahdelle poikalapselle, jotka vastustavat vaaleanpunaista – huoh :) Mutta ehkä joskus johonkin huoneeseen!
Ap
Minkälaista puuta se lattia on, mäntyäkö? Minä todennäköisesti jättäisin ne kittaukset rohkeasti esille (yrittäisin sävyttää kitin mahdollisimman lähelle lattian sävyä, ja sitten lakkaisin lattian kiiltävällä, aavistuksen kellertäväksi sävytetyllä lakalla. Tiedän että tämä on todella raju ehdotus, mutta eihän sitä ole pakko toteuttaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Älä ihan tummaa laita, voi tulla synkkä. Jos ja kun voimakkaista väreistä tykkäät, harkitsepa oranssiin suuntavaa ruskeanpunaista, tummuudeltaan keskisävyä, siis ei liian tumma muttei vaaleakaan. Rouheva väri, joka toimii hyvin tapetin vihreän kanssa. Kokonaisuudesta tulee vahva, ei sovi joka ellin makuun, mutta sulle vois olla just se juttu.
Yksi syy, miksi vierastan ajatusta punasävyisestä lattiasta tämän tapetin kanssa on se, että mulla ei ole ehkä ihan niin hyvä värisilmä, että varmasti osaan valita tapetille, jossa on paljon vihreää, sopivan punasävyisen vastavärin. Jos ne riitelevät sitten, mä en yksinkertaisesti KESTÄ :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minkälaista puuta se lattia on, mäntyäkö? Minä todennäköisesti jättäisin ne kittaukset rohkeasti esille (yrittäisin sävyttää kitin mahdollisimman lähelle lattian sävyä, ja sitten lakkaisin lattian kiiltävällä, aavistuksen kellertäväksi sävytetyllä lakalla. Tiedän että tämä on todella raju ehdotus, mutta eihän sitä ole pakko toteuttaa! :D
Mäntyä on. Mä en vihaa mäntyä. Vihasin ehkä ennen, mutta tuo meidän yläkerta on sellainen paneelikohtu, että sen kanssa on ollut pakko oppia elämään, ja pikkuhiljaa se on alkanut puhutella (vaikka paneeleista joskus hankkiudutaankin eroon). MUTTA koska olemme päättäneet laittaa kuusikaton ja -listat, haluan peittää sen männyn oman värin.
Mielestäni itse ehdotus oli oikein hyvä, mutta ei nyt vain juuri tuohon huoneeseen. Sitä voi harkita sitten, kun siirryn seuraavaan huoneeseen :) Eli ei mennyt hukkaan!
Ap
Kiitos ehdotuksista, nyt ruuanlaittoon!
Ap
Mulle tuli välittömästi mieleen tummanruskea (ei punertava) kiiltävä, mutta kuten toinenkin kommentoija, mietin loisko tumma lattia tunkkaisen vaikutelman... Etenkin jos katto on puunvärinen... Ehkä noiden kuvassa näkyvien parrujen väri olis pehmeämpi.
Entäs tämä? Lämmin ja jotenkin iloinen lopputulos. Älä kuuntele noita "sisustusasiantuntijoita", jotka tyrkyttävät joka paikkaan noita tämän hetken muodin mukaisia valkoisia ja harmaita.
https://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/varit/varikartat_sisamaalaukseen…
Vaalea lattia minunkin mielestäni.
Tilaisin ensin sen tapetin tai hankkisin näytepalan. Ja sen näytepalan kanssa menisin maalikauppaan ja hakisin sävyyn sopivan vaalean maalin. Jopa harmaa tai valkoinen voi olla niin monenvärinen. Ehkä roosaan vähän taitettu valkoinen voisi olla se oikea valinta. Muiden seinienkin sävy tietysti vaikuttaa asiaan. En lähtisi tekemään kovin voimakkaasti minkään "väristä" lattiaa, koska lapsilla on kuitenkin huonekalunsa, tekstiilinsä ja tavaransa, jotka tuovat omia (välillä aika keskenään sopimattomiakin) väriyhdistelmiä huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
tumma lattia on hankala. siinä näkyy pöly, hiukset, hilse etc. kaikki. funtsi vielä.
Oletko koskaan kuullut että jotkut ihmiset siivoaa lattioitaan?
Teknokselta löytyi vielä oikea villi kortti, violetti lattiamaali! En tykkää violetista, mutta oishan toi aika päheä tuon tapetin kanssa.
https://www.teknos.com/fi-FI/kuluttajat-ja-ammattilaiset/varit/teknoflo…
Vierailija kirjoitti:
Vaalea lattia minunkin mielestäni.
Tilaisin ensin sen tapetin tai hankkisin näytepalan. Ja sen näytepalan kanssa menisin maalikauppaan ja hakisin sävyyn sopivan vaalean maalin. Jopa harmaa tai valkoinen voi olla niin monenvärinen. Ehkä roosaan vähän taitettu valkoinen voisi olla se oikea valinta. Muiden seinienkin sävy tietysti vaikuttaa asiaan. En lähtisi tekemään kovin voimakkaasti minkään "väristä" lattiaa, koska lapsilla on kuitenkin huonekalunsa, tekstiilinsä ja tavaransa, jotka tuovat omia (välillä aika keskenään sopimattomiakin) väriyhdistelmiä huoneeseen.
Tämä on juuri sitä tyypillistä suomalaista epävarmaa sisustamista, että vatvotaan mallipalojen kanssa ja valitaan näitä aavistuksen johonkin suuntaan taittavia maaleja ja sitten kaikilla on samanlaiset pliisut lopputulokset. Ap taitaa olla vähän toista maata...
Vierailija kirjoitti:
.
Täysin samaa mieltä, esim. petaat sängyn aamulla ja seuraavaksi saat tarttua imuriin.
.
Tietty jos tykkää imuroida lasten huoneen 5-10 kertaa päivässä, on ihan sama mikä väri lattiassa on.
Lainaan itseäni: "Mulla on mietittynä pari vaihtoehtoa, mutta kyselen täältä, jos tulisi vielä parempia ideoita." (avaus) ja "En hae tukea, kuten sanoin, haen sellaista ideaa, jota en itse ole tullut ajatelleeksi." (viesti nro 37). Ymmärrät varmasti, että idealla tarkoitan sellaista ideaa, joka sopii minun makuuni (eli ei esim. hiekanväristä ja kuultovalkoista).
Toivottavasti tästä oli apua, vaikka en ihan varma olekaan, miksi haluat tietää!
Ap