Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkävärisen lattian sinä valitsisit tämän tapetin kanssa?

Vierailija
08.09.2018 |

https://images.fashioninteriors.co.uk/images/images/nproducts/morris_an… (William Morrisin Birds & pomegranates mustalla pohjalla)

Huoneessa on lankkulattia, jonka maalaamista mietitään, koska siinä on pari suurempaa orkosta. Maalilla kitin saa parhaiten piiloon. Mulla on mietittynä pari vaihtoehtoa, mutta kyselen täältä, jos tulisi vielä parempia ideoita. Tapettia tulee todennäköisesti vain yhdelle seinällä, koska huone on aika pieni, ja loput seinät jätetään vaaleammaksi, jotta huone olisi valoisampi. Kattoon tulee käsittelemätön kuusipaneeli, ja listatkin tulee varmasti olemaan kuusta.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tummanvihreää valita. Huoneesta tulee raskaan ja pimeän näköinen.

Vierailija
22/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen valkoisen kun kuvassakin. Tapetti on kuitenkin niin tumma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö koloa saa huonekalun tai maton alle peittoon? Tuon tapetin kanssa sopisi niin hyvin "vanhanaikainen" puun väri, etenkin jos se on aito puu.

En lähde siihen, kun kerran laitetaan koko huone uusiksi. On toki aitoa puuta, mutta lattia on mäntyä, joka sitten riitelee sen kuusen kanssa, jota ollaan päätetty laittaa (että on tässä sekin). Meillä on muuten maalaamattomat puulattiat melkein joka huoneessa, että voi jossain olla sitten jotain muutakin.

Ap

Vierailija
24/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tummanvihreää valita. Huoneesta tulee raskaan ja pimeän näköinen.

Mä en oikein usko, jo senkin takia, että vaalea puukatto on tuossa huoneessa niin dominoiva (viistokatto).

Ap

Vierailija
25/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huoneesta haluaa tehdä tyrmäävät upean ja nimenomaan korostaa tuota ihanaa tapettia nin laittaisin rohkeasti tummanharmaata, melkein mustaa maalia lattiaan. Ja ennen harmaata/mustaa maalia, maalaisin lattian vihreällä (tapetissa olevan vihreällä).

Maali kun kumminkin aina kuluu käytössä, niin kulumiskohdissa maalin alta alkaisi näkymään vihreää joka sitten taas antaa oman twistinsä huoneen elämään.

Vierailija
26/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo kuvan valkoinen ole paras rauhoittamaan tapetin raskautta.

Vierailija
27/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huone siis valoisa, isot ikkunat? Tumma taetti huoneeseen, johon ei tule paljon valoa on väärä valinta.

Vierailija
28/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi oma huone, valitsisin seinäpalkkien värisen ruskean. Poikien huoneeseen kaapinovien harmaan

Vierailija
29/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkaanpunainen olisi ihastuttava.

Kirkkaanpunainen korkeakiiltoisella maalilla maalattu lattia olisi kyllä todella hieno, mutta ehkä johonkin toiseen huoneeseen kuin tuohon! Mietittiin myös muuten sitä, että valitsisi tuosta tapetista sinipohjaisen version ja sävyttäisi maalin siihen siniseen, mutta mun mielestä tuo mustapohjainen on vain niin kaunis, että haluan sen ihan väkisin.

Ap

AP kyllä kuulostaa siltä, että hän on jo valintansa tehnyt. Mies ei ehkä ole samaa mieltä, ja siksi täältä haetaan tukea?

Vierailija
30/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mietit lasten huoneen sisustuksen oman makusi mukaan? Ymmärrän että lasten huoneen sisustaminen menee käytäntö edellä niin että lapset ei voi päättää että tehdään huonosti korjattavissa olevia ratkasuita ja annetaan reunaehdot. Mutta se että lapsien huoneeseen jotka osaa jo vastustaa roosaa sinä mietit unelmiesi tapettiin lattiaa kommentoiden että tää ja tuo ei ole mun juttu? Mikä niitten lasten juttu on?

Vierailija
31/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkaanpunainen korkeakiiltoisella maalilla maalattu lattia olisi kyllä todella hieno, mutta ehkä johonkin toiseen huoneeseen kuin tuohon! Mietittiin myös muuten sitä, että valitsisi tuosta tapetista sinipohjaisen version ja sävyttäisi maalin siihen siniseen, mutta mun mielestä tuo mustapohjainen on vain niin kaunis, että haluan sen ihan väkisin.

Ap

AP kyllä kuulostaa siltä, että hän on jo valintansa tehnyt. Mies ei ehkä ole samaa mieltä, ja siksi täältä haetaan tukea?

Mikä se valinta muuten on? Mulla on kaksi ehdokasta, joista kummastakaan en ole varma. Miehen ehdotus oli sinipohjaisen tapetin kanssa sininen lattia, mutta molemmat tykkäämme enemmän tuosta mustapohjaisesta tapetista. En hae tukea, kuten sanoin, haen sellaista ideaa, jota en itse ole tullut ajatelleeksi.

Ap

Vierailija
32/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo valkoinen sopii tai sitten tumma ruskea

Vierailija
33/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mietit lasten huoneen sisustuksen oman makusi mukaan? Ymmärrän että lasten huoneen sisustaminen menee käytäntö edellä niin että lapset ei voi päättää että tehdään huonosti korjattavissa olevia ratkasuita ja annetaan reunaehdot. Mutta se että lapsien huoneeseen jotka osaa jo vastustaa roosaa sinä mietit unelmiesi tapettiin lattiaa kommentoiden että tää ja tuo ei ole mun juttu? Mikä niitten lasten juttu on?

Lapset ovat 7 ja 4, joten heillä ei ole ihan hirveästi mielipiteitä. En ole kysynyt, haluavatko he roosaa lattiaa, koska tiedän jo etukäteen, että vaaleanpunainen ei miellytä. Olen kysynyt lapsilta, tykkäävätkö he tapetista. Tykkäävät. Mulla oli toinenkin vaihtoehto, josta eivät tykänneet. Kysyn sitten, kun mulla on varmoja tapettiin sopivia värivalintoja, tykkäävätkö he niistä. Tämä huone ei todennäköisesti ole jäämässä lastenhuoneeksi kovin pitkäksi aikaa. En muutenkaan aio tehdä sellaisia valintoja, jotka ovat hyviä just nyt, mutta eivät enää parin vuoden päästä (vaikkapa joku lastentapetti).

Ap

Vierailija
34/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään usko, että lapset haluavat välttämättä kuultomaalattua valkoista, hiekanväristä ja vaaleanharmaata. Lapset tykkäävät yleensä selkeistä väreistä. Nämä mun lapseni eivät ole erityisen kiinnostuneita sisustamisesta. Olen kysellyt heiltä noista tapeteista, väreistä ja muista, ja voin sanoa, että kiinnostus on hyvin vähäistä, "joo joo" -tyyppistä.

Ap

Vierailija
35/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikä se valinta muuten on? Mulla on kaksi ehdokasta, joista kummastakaan en ole varma. Miehen ehdotus oli sinipohjaisen tapetin kanssa sininen lattia, mutta molemmat tykkäämme enemmän tuosta mustapohjaisesta tapetista. En hae tukea, kuten sanoin, haen sellaista ideaa, jota en itse ole tullut ajatelleeksi.

Ap

Mitä minä ymmärsin, niin mikään ehdotettu ei ole kelvannut jos se ei ole vastannut sinun suunnitelmaasi. Siksi siis tämä mielikuva.

Vierailija
36/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tummempi jos et vaaleaa tahdo.

Musta toki mutta se vie valon

Joo, ja luulen, että musta voisi olla ehkä vähän liian ärtsy. Voi olla, että lopuista seinistä tulee valkoiset. Toisaalta, valkoinen voi olla vähän liian suuri kontrasti tuolle tapetille...

Ap

Laita ihan aavistuksen vihreään menevä tapetti? Valkoinen on aika kova kontrasti. Joku vähän vihertävä ois vaalea eikä ime valoa, mutta sopii tuohon tummaan.

Vierailija
37/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Mitä minä ymmärsin, niin mikään ehdotettu ei ole kelvannut jos se ei ole vastannut sinun suunnitelmaasi. Siksi siis tämä mielikuva.

Olisithan voinut vaikka lukea avauksen! Ja varmasti ymmärrät senkin, että jos ehdotetaan sellaista, joka ei vastaa makuani, se ei mulle ns. kelpaa, jos sitä sanaa haluat käyttää.

Ap

Vierailija
38/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai tummempi jos et vaaleaa tahdo.

Musta toki mutta se vie valon

Joo, ja luulen, että musta voisi olla ehkä vähän liian ärtsy. Voi olla, että lopuista seinistä tulee valkoiset. Toisaalta, valkoinen voi olla vähän liian suuri kontrasti tuolle tapetille...

Ap

Laita ihan aavistuksen vihreään menevä tapetti? Valkoinen on aika kova kontrasti. Joku vähän vihertävä ois vaalea eikä ime valoa, mutta sopii tuohon tummaan.

Niin, mä mietin myös jotain ihan vaaleaa vihreää. Pinkopahvi tulee seiniin, joten maalaus on varmasti se todennäköisin vaihtoehto. Sitten, kun tapetti on tullut, on helppo sävyttää tapetin sävyihin!

Ap

Vierailija
39/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puunvärinen lauta-/lankkulattia. Tai mahdollisesti joku laattalattia, terrakotta vai mikäs se väri on vois kans sopii. Ei se mikää rauhallinen oo, mut hieno.

Vierailija
40/65 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Olisithan voinut vaikka lukea avauksen! Ja varmasti ymmärrät senkin, että jos ehdotetaan sellaista, joka ei vastaa makuani, se ei mulle ns. kelpaa, jos sitä sanaa haluat käyttää.

Ap

No otetaan uusiksi. Joku sanoo, että tummanvihreä = juuri sitä ajattelinkin!

toinen sanoo että vaalea = ei ole mun juttu

kolmas kertoo että vaaleanharmaa & kuultomaalattu = ei yhtään mun juttu

Neljäs puunväri = en lähde siihen kun kuitenkin laitetaan kaikki uusiksi

ja vielä viides, en usko että tummanvihreä sopii = Mä en oikein usko

Siis haetko täältä muiden mielipiteitä, vai haluatko saada kannatusta omalle mielipiteellesi?= Olen edelleen sitä mieltä, että jälkimmäinen pätee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi