Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1683)

Vierailija
1621/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi myös mököttää aina juhlissani. Kokee, ettei häntä ”huomioida” tarpeeksi. Häntä kohdellaan kuten muitakin vieraita, mutta ilmeisesti hän haluasi, että hän on jossain suuremmassa roolissa. Minulla ei ole mitään anoppiani vastaan, mutta tämä juhlakäyttäytyminen hämmentää minua. Ap

Omaa sukuas tietysti suosit. Älä viitti.

Vierailija
1622/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä kadehtii kun anoppi on ollut ensimmäinen nainen poikansa elämässä eikä miniä ja ilman anoppia poikaa ei edes olisi. Sitä kun ei saa millään ilkeilyllä muuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä kadehtii kun anoppi on ollut ensimmäinen nainen poikansa elämässä eikä miniä ja ilman anoppia poikaa ei edes olisi. Sitä kun ei saa millään ilkeilyllä muuksi.

Juu miniä on hävinnyt jo lähdössä anopille koska anoppi on aina ensin.

Vierailija
1624/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällä foorumilla jotenkin tyhmyys tiivistyy, vai onko kyse uusavuttomuudesta, vai siitä että on kiva kirjoittaa jotain ja sitten lukea vastauksia??? Eikö siis tuolle anopille voi vain sanoa "ei kiitos, leivonnaiset ym. on hoidossa". Jos tuosta loukkaantuu, loukkaantukoot. Eipähän tarvi sen anopin jaarituksia sitten vähään aikaan kuunnella. 

Vierailija
1625/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miniällä ole taaskaan töitä kun ehtii täällä päivystää. Jokos ne lapset ja koti hoidettu ja ruoka tehty. 

Vierailija
1626/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä anopin huomionkipeys. Ei aina eikä kaikkien anopit, mutta tämä ex-anoppini leipoi innolla ja pyytämättä kaikki ihan hyvät ja toivotut perusleipomukset karjalanpiirakoista taatelikakkujen kautta ruusu- ja helmikoristeltuihin kermakakkuihin kaikkiin miniöittensä ja muiden kylänmiesten pippaloihin - mitä suuremmat bileet ja enempi sukulaisia, sen todennäköisemmin hän lähti tarjoomuslinjalle. Emme olleet mitenkään sotajalalla hänen kanssaan, mutta asuimme senverran pitkällä koko muusta suvusta, että luulen sen tosiaan vaikuttaneen dramaattisesti hänen intoonsa nyt jo aikuisten lapsukaisteni kastajaisten jne suhteen. Kehujen määrän ja keston maksimointia - ehkä tätä voisi käyttää estokeinonakin?

Vierailija
1627/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti the drama queen ei voi edes tulla silloin kun kutsutaan, vaan hän temppuilee jopa siitä, milloin juhlat on. Viimeksi tuli sitten leipomosta tilatun ponikakun kanssa, koska kuulemma halusi ponikakun. Lapsi ei tiennyt siitä mitään. 

Vierailija
1628/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö miniällä ole taaskaan töitä kun ehtii täällä päivystää. Jokos ne lapset ja koti hoidettu ja ruoka tehty. 

Mies löytää helposti uuden ja miellyttävämmän.

Vierailija
1629/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, aloitus on kahdeksan vuotta vanha. Joku näyttää näitä ikivanhoja tarinoita kaivavan ihan työkseen. Pitikö päästä vain haukkumaan, vai mikä motiivi tässä on?

Vierailija
1630/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä anopin huomionkipeys. Ei aina eikä kaikkien anopit, mutta tämä ex-anoppini leipoi innolla ja pyytämättä kaikki ihan hyvät ja toivotut perusleipomukset karjalanpiirakoista taatelikakkujen kautta ruusu- ja helmikoristeltuihin kermakakkuihin kaikkiin miniöittensä ja muiden kylänmiesten pippaloihin - mitä suuremmat bileet ja enempi sukulaisia, sen todennäköisemmin hän lähti tarjoomuslinjalle. Emme olleet mitenkään sotajalalla hänen kanssaan, mutta asuimme senverran pitkällä koko muusta suvusta, että luulen sen tosiaan vaikuttaneen dramaattisesti hänen intoonsa nyt jo aikuisten lapsukaisteni kastajaisten jne suhteen. Kehujen määrän ja keston maksimointia - ehkä tätä voisi käyttää estokeinonakin?

Yleensä näiden suvun taitavien annetaan tehdä mitä osaavat ja niistä ollaan kiitollisia. Osaako miniä sitten muka paremmin vai onko tämäkin taas vaan joku minä itse kysymys. Eikö miniä saanut lapsena toteuttaa itseään ja tahtoaan kotonaan vaan äitikö siellä tiesi kaikki paremmin. Syy ja seuraus.

Vierailija
1631/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, aloitus on kahdeksan vuotta vanha. Joku näyttää näitä ikivanhoja tarinoita kaivavan ihan työkseen. Pitikö päästä vain haukkumaan, vai mikä motiivi tässä on?

Mitä sitten täällä olet.

Vierailija
1632/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen anoppi. Aina sanon, että en tarvi apua, mutta aina niitä kakkuja ilmestyy. Annan leipoa, mutta teen myös itse just ne jutut mitä olen aikonutkin ja pistän kaikki tarjolle. En ihan ymmärrä, mutta siinähän leipoo, jos kerran välttämättä haluaa, kunhan ei nillitä siitä, että minäkin olen leiponut.

Viimeks lapsen synttäreillä oli 4 täytekakkua. Mä tein normaalin kakun ja keliaakikkoäidilleni sopivan vähän pienemmän ja anoppi toi 2 isoa kakkua. Oli ainakin riittävästi.

Montako sitten meni? Alle vai yli kaksi?

Vierailija
1633/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi tunki itkua vääntärn meidän häihin veljensä tytärtä laulamaan. Pullea oman sukupolvensa pirkko pirteä keikistelemässä. Juu ei tod.

Vierailija
1634/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miniä tuo aina omia leipomuksiaan. MInä laitan ne tietty pöytään ja ison kyltin "Marjan erikoisruokavalio, älä ota".

Vierailija
1635/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näiden suvun taitavien annetaan tehdä mitä osaavat ja niistä ollaan kiitollisia. Osaako miniä sitten muka paremmin vai onko tämäkin taas vaan joku minä itse kysymys. Eikö miniä saanut lapsena toteuttaa itseään ja tahtoaan kotonaan vaan äitikö siellä tiesi kaikki paremmin. Syy ja seuraus.

Oltaisiin mekin oltu kiitollisia, mutta ehkä vähän kateellisiakin oltiin eikä kehdattu pyytää. Oli siinä sitten se ilo, että anoppi oli vähän pirteämpi ja jaksavampi kun tuli katsomaan pieniä lastenlapsiaan. Ei muistaakseni valittanut sitten tarjoomuksista jotka saatiin itsekin raavittua kokoon.

Vierailija
1636/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ikuinen helmi, siis anoppi-miniä :D Jos tämä palauttaa maan pinnalle jonkun tällaisen ihmissuhteen, niin \o/

Vierailija
1637/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien äidit, toivottavasti ymmärrätte ryömiä ruumisarkkuun kun poika kasvaa aikuiseksi ja alkaa seurustella. Teette kaiken varmasti väärin kuitenkin.

Siis juuri sinä jolla on nyt se pieni poikavauva tai vähän isompi rasavilli. Ei ne tulevien sukupolvien miniät kuitenkaan ymmärrä teitä eikä teidän tapojanne, olivat ne ihan millaiset hyvänsä.

Minä ainakin osaan kysyä! 

Esim. kysyn haluavatko, että leivon juhliin jotain ja mitä se olisi. 

En päätä ja päsmäröi, enkä kanna taloon mitään sellaista, josta ei ole sovittu. 

Vierailija
1638/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi tuputtaa leipomuksiaan, niin olisiko kyse läheisriippuvasta ihmisestä, joka tavallaan tukahdutta läheisensä tuolla tyylillä, hyysäämällä. Lisäksi voi olla huono itsetunto ja odottaa kehuja leipomuksistaan. 

Vierailija
1639/1683 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko puhelinnumeroa , täällä kaivattaisiin kenen tahansa leipomuksia, kun nivelrikko estää tekemästä. Kiitä Luojaasi Anopistasi ja Pojastansa myös. Moni vaihtaisi paikkaa kanssasi !!!

Vierailija
1640/1683 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos anoppi tuputtaa leipomuksiaan, niin olisiko kyse läheisriippuvasta ihmisestä, joka tavallaan tukahdutta läheisensä tuolla tyylillä, hyysäämällä. Lisäksi voi olla huono itsetunto ja odottaa kehuja leipomuksistaan. 

Niin ihmisiä me kaikki vaan ollaan. Ei anopin kanssa tarvi tapella kuin oman äidin kanssa oli tahtojen taistelu.