Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1581/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että tätä joku tuo esiin. Anoppi taitaa olla työtön leskirouva, asuu luultavasti syrjäkylällä. Ainut ilo on leipominen sukulaisten juhliin, mutta itse ei juhlia pidä, kun olisi niin paljon suita ruokittavana että tekee isomman loven kukkaroon. Ja hän ei apua pyydä keneltäkään leipomaan. Haluaa kiitosta leipomuksistaan kun on nähnyt vaivaa kuitenkin. Kirkossa tai seurakunnassa on jo totuttu anopin leipomuksiin ja heidän kehut ja imartelut on jo kuultu. Anoppi janoaa uusia kehuja ja huomiota.

Vierailija
1582/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että tätä joku tuo esiin. Anoppi taitaa olla työtön leskirouva, asuu luultavasti syrjäkylällä. Ainut ilo on leipominen sukulaisten juhliin, mutta itse ei juhlia pidä, kun olisi niin paljon suita ruokittavana että tekee isomman loven kukkaroon. Ja hän ei apua pyydä keneltäkään leipomaan. Haluaa kiitosta leipomuksistaan kun on nähnyt vaivaa kuitenkin. Kirkossa tai seurakunnassa on jo totuttu anopin leipomuksiin ja heidän kehut ja imartelut on jo kuultu. Anoppi janoaa uusia kehuja ja huomiota.

Niin. Edelleenkään se aikuisen lapsen perheen vastuulla ei ole järjestää mummelille kehuja ja huomiota.

Urheiluseurat varmasti tykkäisivät ahkerasta leipojasta ja pääsisi mummeli kerjäämään kehuja ja huomiota turnauksen kahviossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi parka ja ylimielinen miniä.

Vierailija
1584/1602 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylimielistä on siinä, että haluaa järjestää juhlansa ilman ulkopuolisen henkilön puuttumista asioihin?

Vierailija
1585/1602 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ylimielistä on siinä, että haluaa järjestää juhlansa ilman ulkopuolisen henkilön puuttumista asioihin?

Ei mitään. Pikemminkin täällä ketjussa on näitä ihme ylimieliä, jotka sössöttää, miten ap ei osaisi edes lastenjuhlia itse järjestää.

Vierailija
1586/1602 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että pidätte lettukestit. Ja jos hän 100 lettua paistaisi. Siinä voi mennä muutama tovi. 

Vierailija
1587/1602 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että pidätte lettukestit. Ja jos hän 100 lettua paistaisi. Siinä voi mennä muutama tovi. 

Ketkä he???

Vierailija
1588/1602 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo auttaa siihen, kun haluaa järjestää me kekkerit ihan itse? Lisäksi moni on täällä todennut, että apu on aina ihan jotain muuta kuin mitä on pyydetty. 

Vierailija
1589/1602 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Pikemminkin täällä ketjussa on näitä ihme ylimieliä, jotka sössöttää, miten ap ei osaisi edes lastenjuhlia itse järjestää.

Enempi mä olisin huolissani jotka aidosti joka kerta tarvitsevat apua 10 hengen kakkukestien järjestämiseen. 

Vierailija
1590/1602 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan ehdottaisin jotain mitä anoppi voisi keipoa, esim kuivakakut ja mitä itse leivon, esim täyte- ja voileipäkakut.  Sopu on mukavampaa.

Vierailija
1591/1602 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako miniä raahata esimerkiksi anopin 75v järjestettyihin teejuhliin myös oman makunsa mukaisia  mutakakkuja tai töhnämunia, koska jos anoppi kieltäytyy ottamasta niitä vastaan niin saako miniä vuorostaan pahoittaa mielensä vai toimiiko tämä ainoastaan yhteen suuntaan?

Vierailija
1592/1602 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako miniä raahata esimerkiksi anopin 75v järjestettyihin teejuhliin myös oman makunsa mukaisia  mutakakkuja tai töhnämunia, koska jos anoppi kieltäytyy ottamasta niitä vastaan niin saako miniä vuorostaan pahoittaa mielensä vai toimiiko tämä ainoastaan yhteen suuntaan?

Käsittääkseni tämä on yksisuuntainen katu. Vanhemmilla on oikeus puuttua nuorempien tekemisiin, mutta ei päin vastoin. Koska kunnioitus, hyvä hyvyys ja perinteet!

Vierailija
1593/1602 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan ehdottaisin jotain mitä anoppi voisi keipoa, esim kuivakakut ja mitä itse leivon, esim täyte- ja voileipäkakut.  Sopu on mukavampaa.

Miljoonannen kerran: ei lastenkutsuilla syödä kuivakakkkuja ja se sopu ei tarkoita sitä että toisen yli saa kävellä, ettei vaan tule vieraalle paha mieli, sopu on molemminpuolista kunnioitusta.

Vierailija
1594/1602 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on eri asia, jos asioista voidaan sopia. Jos mä pyytäisin anoppia tuonaan vaikka tiikerikakun synttäreille, hän toisi jotain ihan muuta, lisäksi haukkuisi selän takana kuinka onneton ja kykenemätön äiti olen, kun en saa edes tiikerikakkua tehtyä. Pitää vanhaa ihmistä juoksuttaa, että saa kakun pöytään...

Näiden kammoanoppien kanssa kun ei voi keskustella eikä sopia mitään. 

Vierailija
1595/1602 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kyllä sota syttyisi jos lähtisi anopin pöytään hyvää hyvyyttään leivottuja leivoksia viemään.

"Kun minä ihan hyvää hyvyyttäni vain..."

Vierailija
1596/1602 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh kyllä sota syttyisi jos lähtisi anopin pöytään hyvää hyvyyttään leivottuja leivoksia viemään.

"Kun minä ihan hyvää hyvyyttäni vain..."

Nauran täällä tälle mielikuvalle. Kauhea kaakatus,kuinka mä kehtaan tuoda hänen järjestämiinsä juhliin kakun! Ja siihen vielä päälle, että montako vuotta tätäkin vääryyttä muisteltaisiin? Ei siinä hyviä hyvyyksiä hirveästi arvostettaisi.

Vierailija
1597/1602 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin arvattu. Ihan joka kohta meni pieleen, paitsi tuo leskeys osui. Ei kuitenkaan ollut leski kun tämä alkoi.

Vierailija
1598/1602 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, kuinka kateellinen olen teille, joilla on on anoppeja, äitejä ja mummeja, jotka tarjoutuvat auttamaan! Ette oikeasti ymmärrä, kuinka arvokasta tuo on.

Itse vauvan kastejuhlia järjestäessä olisin todella kaivannut apua, mutta eipä sitä mistään suunnalta tarjottu eikä kertaakaan kysytty, että kuinka saan kaiken pienen vauvan kanssa järjestettyä. Äitini on hyvin läheinen siskoni kanssa, mutta minä tunnen itseni usein ulkopuoliseksi, suhteemme on etäinen. Anoppi ei tekokynsineen ja kuohkeine tukkineen keittiöön astu muuta kuin lämmittääkseen mikrossa Atrian aterian.

Sukuakin on aika paljon, joten eivät olleet mikään viiden hengen juhla. Mutta selvisin. Yksin tein käytännössä aivan kaiken. 

Miksette ostaneet tarjottavat valmiina?

Vierailija
1599/1602 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta kovin mukavalta ihmiseltä. 

Vierailija
1600/1602 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kakku voi pudota lattialle, kun pöytään tuodaan tarjolle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi