Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
501/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että ap koko ajan korostaa, että kyseessä on MINUN juhlat, vaikka pojan syntymäpäivä kyseessä...

ANOPIN juhlat ne ei ole. Ne on ap:n pojalleen järjestämät juhlat.

Isälläkään ei mitään osaa? Olisiko parempi pitää koko juhlat vaan pelkän ydinperheen kanssa, ettei vaan vahingossakaan mikään mene käskirjoituksessa pieleen.

Ja sääli sitä poikaa, jolla on noin vaikealuonteinen äiti... Jumankauta, perheriita jostain kuivakakusta!

No sitä poikaahan tässä sääli käykin, kun ei saa tuota äitiään eli mummelia aisoihin. Hänhän itse inhoaa äitiään yhtä syvästi kuin miniäkin.

No mitä tässä sitten jostain yhdestä kakusta puhutaan jos on kaikean kaikkiaan inhottava ihminen, oman poikansakin vihaama? Ihan eri asia.

Tässä puhutaankin mummelin tavasta ylittää ne perheen rajat.

Aloituksessa puhuttiin pelkästään siitä että anoppi haluaa olla avuksi juhlissa, ei muusta. Ja kuten ketjussa käy ilmi, kyseessä on varsin tavallinen tapa, että lähisuku auttaa juhlien järjestämisessä. Ehkä ko. anopinkin suvussa kyseessä on vanha perinne, eikä ymmärrä miksei apu kelpaa? Miniältä aika pikkumaista pahoittaa anopin mieli noin pienessä asiassa.

Miksi sen anopin pitää vuosi vuoden jälkeen pahoittaa miniän mieli?

Jos sanotaan ei, se on ei. Myös anopille.

Ketjussa käy aivan yksiselitteisesti ilmi, että tuo on etiketin vastaista, huonoa käytöstä.

Aika harvan mielestä tuliaiset on huonoa käytöstä, päinvastoin. Mutta provoiluksihan tämä on mennytkin. En usko että on kovin monta ihmistä joka pahoittaa mielensä siitä että äiti, anoppi tms. tuo kuivakakun tullessaan.

Eli on ihan bueno, että miniä esimerkiksi kaappaa anopin viiskymppiset omiksi bileikseen?

Vierailija
502/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyläilyetiketti on eri asia kuin juhlaetiketti. Ja se että teillä laukataan takapihan marjapuskiin lupia kyselemättä on ehkä teillä ok tapa, toisessa suvussa moukkamaista toimintaa.

😂😂😂 Ensinnäkin, onko jotkut 5-vuotiaan synttärit niin spesiaali juhla, että oikein juhlaetiketistä puhutaan? Ja luulenpa, että aika monet kun menevät esim vanhempiensa luona käymään, ottavat siellä aika lunkisti. Omat vanhempani pitäisivät todella outona, jos minä tai edes mieheni kysyisi, että saako noita viinimarjoja vähän syödä tuolta puskista. Oletusarvo on, että tietenkin, ei tartte moista kysellä. Mutta meillä ei sitä etikettikirjaa tarvitsekaan esiin kaivaa, kun mennään käymään minun tai mieheni vanhempien luona. Onneksi!

Selvennän nyt vielä että etiketti tarkoittaa käyttäytymisnormeja ja -säännöstöjä sosiaalisissa tilanteissa joiden mukaan sitä toimitaan. Perhejuhlissakin on oma etikettinsä vaikka niissä ei olisikaan hopeioita katettu pöytään valkoiselle liinalle.

Oletan että teilläkin synttäreille pukeudutaan vähän paremmin eikä paukata kakkupöytään likaisissa pieruverkkareissa joissa voisit ihan hyvin mennä sinne marjapuskiin normipäivänä. 

Ja haluan uskoa että ymmärrät eron siinä että menet vanhempiesi luokse normipäivänä kuin jonnekin toisaalle kutsuttuna vieraana juhlistamaan syntymäpäivää. Muussa tapauksessa toivon että tosiaan kaivaisit sen etikettikirjan ja koittaisit ymmärtää lukemaasi.

Mitä ihmettä :D Miksei juhlavaatteessa voisi käydä puutarhassa? Jossain maatalaahaavissa barokkiasuissako teillä juhlitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että ap koko ajan korostaa, että kyseessä on MINUN juhlat, vaikka pojan syntymäpäivä kyseessä...

Isälläkään ei mitään osaa? Olisiko parempi pitää koko juhlat vaan pelkän ydinperheen kanssa, ettei vaan vahingossakaan mikään mene käskirjoituksessa pieleen.

Ja sääli sitä poikaa, jolla on noin vaikealuonteinen äiti... Jumankauta, perheriita jostain kuivakakusta!

No sitä poikaahan tässä sääli käykin, kun ei saa tuota äitiään eli mummelia aisoihin. Hänhän itse inhoaa äitiään yhtä syvästi kuin miniäkin.

No mitä tässä sitten jostain yhdestä kakusta puhutaan jos on kaikean kaikkiaan inhottava ihminen, oman poikansakin vihaama? Ihan eri asia.

Aloituksessa puhuttiin pelkästään siitä että anoppi haluaa olla avuksi juhlissa, ei muusta. Ja kuten ketjussa käy ilmi, kyseessä on varsin tavallinen tapa, että lähisuku auttaa juhlien järjestämisessä. Ehkä ko. anopinkin suvussa kyseessä on vanha perinne, eikä ymmärrä miksei apu kelpaa? Miniältä aika pikkumaista pahoittaa anopin mieli noin pienessä asiassa.

Ketjussa käy aivan yksiselitteisesti ilmi, että tuo on etiketin vastaista, huonoa käytöstä.

Aika harvan mielestä tuliaiset on huonoa käytöstä, päinvastoin. Mutta provoiluksihan tämä on mennytkin. En usko että on kovin monta ihmistä joka pahoittaa mielensä siitä että äiti, anoppi tms. tuo kuivakakun tullessaan.

Eli on ihan bueno, että miniä esimerkiksi kaappaa anopin viiskymppiset omiksi bileikseen?

Yksi tuliainen on yhtä kuin juhlien kaappaus? Voi kun olet suloinen :D

Vierailija
504/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ap:n pitäisi antaa periksi valtataistelussa, eikä sen joka aktiivisesti tunkee toisen reviirille ja kotiin? Hänhän tässä väärin toimii, ei ap.

Tässäpä henkisesti kypsän ihmisen tekstiä, huh huh. Valtataisteluja. Ei saa antaa periksi. Onpa pikkumaista ja lapsellista touhua.

Valtataistelu on lapsellista, mutta veisitkö itse anoppisi juhlapöytään itse tekemäsi täytekakun?

Kysymättä, pyytämättä. Laittaisit sen vaan tarjolle.

Ihmettelen kovasti tätä ketjua, kuinka monen mielestä on ok mennä juhliin ja laittaa pöytään omat tarjottavat. En itse ole ikinä törmännyt moiseen tilanteeseen. Että menisin vaikka häihin oman banaanikakun kanssa ja laittaisin sen tarjolle. 

itselleni tulisi kyllä raja vastaan jo lapsen ristiäisissä. Toki jos anoppi toisi jonkun kakun ihan vaan tuliaisina ilman ajatusta että se pitää laittaa pöytään, niin ihmettelisin, mutta eipä se kauheasti haittaisi.  Roskiin se sitten jossain vaiheessa menisi, mutta eipä sitä anopin tarvitse tietää. Mutta jos vieraat alkaisivat kattaa pöytää minun juhlissani, niin todellakin loukkaantuisin.

Miksi ihmeessä aikuiset ihmiset heittävät syömäkelpoista ruokaa roskiin? Säälittävää ja vastenmielistä käytöstä. Tämä on sitä wt-käytöstä, mitä nähdään joka paikassa. Häpeäisit.

Vierailija
505/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyläilyetiketti on eri asia kuin juhlaetiketti. Ja se että teillä laukataan takapihan marjapuskiin lupia kyselemättä on ehkä teillä ok tapa, toisessa suvussa moukkamaista toimintaa.

😂😂😂 Ensinnäkin, onko jotkut 5-vuotiaan synttärit niin spesiaali juhla, että oikein juhlaetiketistä puhutaan? Ja luulenpa, että aika monet kun menevät esim vanhempiensa luona käymään, ottavat siellä aika lunkisti. Omat vanhempani pitäisivät todella outona, jos minä tai edes mieheni kysyisi, että saako noita viinimarjoja vähän syödä tuolta puskista. Oletusarvo on, että tietenkin, ei tartte moista kysellä. Mutta meillä ei sitä etikettikirjaa tarvitsekaan esiin kaivaa, kun mennään käymään minun tai mieheni vanhempien luona. Onneksi!

Se on teidän tapanne.

Nyt puhuttiin kuitenkin valtaosassa ketjua esim. rippijuhlista ja muista, ei satunnaisista sunnuntaipäivällisistä

Yritän asettua teidän asemaan, jossa appivanhempien kotona ollaan kuin kotonaan ja kuljetaan talossa vaikka alusvaatteisillaan kuten ehkä kotona tehdään, mutta silti pitäisin todella omituisena ajatuksena että siirtäisin anopin tarjoomuksia pois vaikka hautajaisten juhlapöydästä koska minun mielestäni tuomani juustokakku sopii siihen paremmin.

On ihan täydellisen eri asia jos asiasta on puhuttu ja sovittu. Oma isäni esim. tekee taivaallista saaristolaisleipää ja pyydän häntä aina tekemään sitä juhliin ja joulupöytään. Tai hän saattaa jopa kysäistä, että teenkö leipää? Se on hänelle kunnia-asia ja myös suvussa tietynlainen juttu "vaarinleipä". Vaikka tässä tapauksessa se olisi jopa ok itse laittaa se tarjolle, hän tuo sen aina minulle tai kysyy että mihin laitetaan vai laitetaanko mihinkään.

Vierailija
506/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuliainen on yhtä kuin juhlien kaappaus? Voi kun olet suloinen :D

Sinä olet lukutaidoton.

Anoppi tyrkyttää leipomuksiaan jokaikinen vuosi, aina niistä kieltäydytään. Nytkin halusi ensin leipoa kaiken. Ja silti tuo, vaikka on kielletty.

Juhlissa sysii emännän tarjoilut sivuun, tuputtaa omiaan, kiukuttelee kun ei ne kelpaa ja pyrkii kaikin tavoin juhlien keskipisteeksi.

Onko tää siis sinusta hyvää käytöstä? Saisiko miniä toimia noin? Tuoda omat sushit pöytään, heittää anopin lihikset hemmettiin, liehua suuna päänä, kiukutella ja oikutella ja kaikin puolin hääriä ylinnä?

Vierailija
507/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ap:n pitäisi antaa periksi valtataistelussa, eikä sen joka aktiivisesti tunkee toisen reviirille ja kotiin? Hänhän tässä väärin toimii, ei ap.

Tässäpä henkisesti kypsän ihmisen tekstiä, huh huh. Valtataisteluja. Ei saa antaa periksi. Onpa pikkumaista ja lapsellista touhua.

Valtataistelu on lapsellista, mutta veisitkö itse anoppisi juhlapöytään itse tekemäsi täytekakun?

Ihmettelen kovasti tätä ketjua, kuinka monen mielestä on ok mennä juhliin ja laittaa pöytään omat tarjottavat. En itse ole ikinä törmännyt moiseen tilanteeseen. Että menisin vaikka häihin oman banaanikakun kanssa ja laittaisin sen tarjolle. 

itselleni tulisi kyllä raja vastaan jo lapsen ristiäisissä. Toki jos anoppi toisi jonkun kakun ihan vaan tuliaisina ilman ajatusta että se pitää laittaa pöytään, niin ihmettelisin, mutta eipä se kauheasti haittaisi.  Roskiin se sitten jossain vaiheessa menisi, mutta eipä sitä anopin tarvitse tietää. Mutta jos vieraat alkaisivat kattaa pöytää minun juhlissani, niin todellakin loukkaantuisin.

Miksi ihmeessä aikuiset ihmiset heittävät syömäkelpoista ruokaa roskiin? Säälittävää ja vastenmielistä käytöstä. Tämä on sitä wt-käytöstä, mitä nähdään joka paikassa. Häpeäisit.

Mihin laitetaan kakku jota kukaan ei syö?

Vierailija
508/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja haluan uskoa että ymmärrät eron siinä että menet vanhempiesi luokse normipäivänä kuin jonnekin toisaalle kutsuttuna vieraana juhlistamaan syntymäpäivää. Muussa tapauksessa toivon että tosiaan kaivaisit sen etikettikirjan ja koittaisit ymmärtää lukemaasi.

Okei, eli saan siis jatkossakin mennä vanhempieni marjapuskiin ilman lupaa. Ainakin normipäivänä. Esim. heidän kultahääpäiväjuhlissa pitää sitten kai kysyä lupa. Tämä jäi vielä hieman epäselväksi. Muiden ihmisten puskiin en ollut koskaan menossakaan, en normi- enkä juhlapäivänä.

Vierailija
509/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ex-miehelläni oli ensimmäinen isänpäivä esikoisen syntymän jälkeen, saapui anoppi aamupäivällä pyytämättä meille täytekakun kanssa. "Että poika saa kakun kun on isänpäivä" -juurikin siis noilla sanoilla kakku lykättiin mun käsiin.

Kiitin anoppia.

Nostin anopin tuoman täytekakun niine hyvineen jääkaappiin ja nostin itse miehelleni tekemän kakun pöytään. 

Oltiin tuossa vaiheessa oltu miehen kanssa yhdessä jo 7 vuotta ja anoppi asui lähellä ja oli käynyt meillä useita kertoja vauvan syntymän jälkeen ja tiesi oikein hyvin mun olevan kätevä emäntä keittiössä ja nauttivan ruoanlaitosta ja leipomisesta. Mutta jostain syystä hän ei kuitenkaan koskaan arvostanut mun taitoani. Toki hän nyt ei muutenkaan arvostanut mua mitenkään, et sinällään se ei ollut mitenkään erityistä; ainoastaan vaan yksi lisää listaansa. 

Niinpä. Kun oot vuosia tehnyt kaikkiin mahdollisiin perhejuhliin kunnon omatekoiset tarjottavat ja kattanut nätisti, ja kaiken tämän jälkeen anoppi seisoo juhlien alkaessa oven takana herttaisesti hymyillen kermakakkua ojentaen, niin mun on vaikea löytää tuollaiselle mitään muuta motiivia kuin maailman kieroin vittuilu ja kunnioituksen puutteen osoitus. Ja juurikin niiden rajojen puutteen. Nimimerkillä kokemusta on.

Vierailija
510/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, että minulla alkoi tekemään mieli hyvää tiikerikakkua. Se salmiakkikastikkeella ryyditettykin olisi mukava tuttavuus.

Vierailija
511/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli saan siis jatkossakin mennä vanhempieni marjapuskiin ilman lupaa. Ainakin normipäivänä. Esim. heidän kultahääpäiväjuhlissa pitää sitten kai kysyä lupa. Tämä jäi vielä hieman epäselväksi. Muiden ihmisten puskiin en ollut koskaan menossakaan, en normi- enkä juhlapäivänä.

Miksi sulle on niin kovin vieras ajatus että monelle appivanhemmat on samalla lailla vieraita kuin sulle ne muut tahot joihin menet kyläilemään?

Matjapuskat nyt menee ohi aiheen, mutta et selvästi pysty omassa systeemissäsi ajattelemaan tilannetta, jossa ollaan irtauduttu lapsuudenkodista omaksi taloudekseen ja että appivanhemmat tulevat vieraina esim. lapsenlapsensa ristiäisiin. Siis ihan kutsuttuina vieraina. Tai heidän kanssaan on erikseen sovittu vaikkapa sen kakun leipomisesta.

Olen siskoni pojan kummitäti. Jos menemme sinne viikonlopuksi vieraisille, viemme ruokaa ja osallistumme ruoanlaittoon ja jälkien siivoamiseen jne. Kun menin kummipoikani rippijuhliin, kysyin tarvitaanko apua jossain, eikä kuulemma tarvittu. Olisin pitänyt hemmetin uskomattomana käytöksenä tyrkätä pöytään joku itse tekemäni kakku ja siirtämällä pois siskoni tarjoomuksia. Vaikka olemme läheisiä.

Vierailija
512/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt aika tyypillinen esimerkki porukasta joka ei aikuisenakaan ole osannut irtautua sieltä lapsuudenkodista. Omille vanhemmille ja appivanhemmille mennään kahta kättä heilutellen ja ollaan kuin kotonaan, keitellään kahvit ja kaivellaan vessapaperit kaapeista. Mutta toisinpäin vanhemmat tulevat vieraisille.

Vierailija
513/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse myös ruokahävikistä. Kun niitä kuivakakkuja roudataan, vaikka on selkeästi sanottu että kiitos älä tuo.

Pakkoko niitä roskiin on heittää? Ei ole. Aikuiset ihmiset! Näin avuttomia.

Vierailija
514/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma? Leivot itse mitä leivot, annat anopin leipoa mitä leipoo, pistät molempien leipomukset tarjolle ja vieraat syövät mitä syövät eikä kellään ole paha mieli :D

Vierailija
515/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin laitetaan kakku jota kukaan ei syö?

Annat sellaiselle, joka syö. Yksinkertaista. En voi olla noin vaikeaa.

Vierailija
516/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun tilaisuuteen tulee erillinen kutsu, pitää tajuta, että silloin ei ole kyse siitä, että lampsitaan omilla avaimilla marjapuskiin ja samalla kiikutetaan kaffepöytään jokin kuivakakku.

Minun isosiskollani tämä ei ole ksokaan mennyt jakeluun. Hän on jyrämäinen besserwisser, joka aina jotenkin vie hapen kaikilta muilta.

On söhlännyt minun hääni, veljen tytärpuolen yo-juhlat, veljen synttärit... Juurikin se ylinnä hääriminen ja kamala mekkalointi kuuluu asiaan. Veljeni vaimoa mollasi niin kauan että tästä tuli eksä.

Vierailija
517/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan sivun lukeneena voin todeta, että samanlaista ystävällistä tarjoutumista on muissakin jutuissa kuin leipomuksissa.

Just taivastelen, kun istun erään yhdistyksen hallituksessa ja toinen hallitusjäsen haluaa uudistaa meidän logon ja visuaalisen ilmeen. Se on piirtänyt ja kasannut aivan hirveää settiä, mutta itse en tiedä mitä sanoisi vai sanoako mitään :/ Olisi kiva tietää oonko ainoa vai mitä muu hallitus ajattelee. Luultavasti en sano mitään, koska asia ei ole mulle mitenkään tärkeä eikä logo ole juurikaan aktiivikäytössä.

Ja mun äiti haluaa kovasti aina ommella juttuja mun lapsille. Vaatteita, verhoja yms. Sillä vaan on ihan erilainen maku kuin mulla ja ne tekeleet on musta aika hirveitä. Saaduista olen vain lausunut kiitokset ja ottanut vastaan. Etukäteisehdottelut koitan tyrmätä tai vähintään päästä mukaan valkkaamaan kankaat.

Vierailija
518/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos anoppi onkin törppö, niin pitääkö miniänkin olla vähintään yhtä törppö? Vai onko nyt ihan mahdotonta vain kiittää tuomisista ja asettaa se pöydälle? Vaikka sivummalle, jottei kokonaisuus kärsi liikaa 😂🤣

Useammassa viestissä anoppi on siirtänyt emännän tarjottavia pois omiensa tilalta. Ja siis omatoimisesti.

Mulla kyllä menisi hermo jos olisin tilannut vaikka kolme voileipäkakkua ja anoppi laittaisi yhden niistä pois ja tilalle oman pullapitkonsa.

Oikeastiko sun mielestä tällainen olisi ok?

Luitko sinä edes kommenttia, johon vastasit? Jos luit, niin et ainakaan ymmärtänyt lukemaasi.

Vierailija
519/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyse myös ruokahävikistä. Kun niitä kuivakakkuja roudataan, vaikka on selkeästi sanottu että kiitos älä tuo.

No kuka ne syö?

Onko se parempi roudata ne työpaikalle ja heittää siellä sitten roskiin?

En ole esim. itse syönyt kuivakakkua lapsuuden jälkeen ikinä, enkä ottaisi työpaikallakaan. En vaan pidä, ajatuskin puistattaa.

En lähde viemään leipäjonoon. Anoppi voi viedä jos haluaa kerran väkisin leipoa. 

Koulu voisi tietty olla yksi ajatus, en tajunnut että opettajat ovat sellaisia jätemyllyjä. Mutta kuka lapsi haluaa viedä kakun opettajienhuoneeseen vapaaehtoisesti?

Kuka a)laittaisi vaikka omakotitalon pihatielle kakun "ota tästä" lapulla ja b) kuka oikeasti ottaisi? Paitsi roitat ja ohi kulkevat koirat jos annettaisiin.

Mulle on kyllä oikeasti vieras ajatus että joku söisi kuivakakkua vaikka kadulta.

Vierailija
520/1602 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka ne syö?

Onko se parempi roudata ne työpaikalle ja heittää siellä sitten roskiin?

En ole esim. itse syönyt kuivakakkua lapsuuden jälkeen ikinä, enkä ottaisi työpaikallakaan. En vaan pidä, ajatuskin puistattaa.

En lähde viemään leipäjonoon. Anoppi voi viedä jos haluaa kerran väkisin leipoa. 

Koulu voisi tietty olla yksi ajatus, en tajunnut että opettajat ovat sellaisia jätemyllyjä. Mutta kuka lapsi haluaa viedä kakun opettajienhuoneeseen vapaaehtoisesti?

Kuka a)laittaisi vaikka omakotitalon pihatielle kakun "ota tästä" lapulla ja b) kuka oikeasti ottaisi? Paitsi roitat ja ohi kulkevat koirat jos annettaisiin.

Mulle on kyllä oikeasti vieras ajatus että joku söisi kuivakakkua vaikka kadulta.

Onhan tässä ketjussa annettu vinkkejäkin, mitä kuivakakuista voi tehdä, mutta kun pitää olla itsepäin, uusavuton ja hankala-wt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän