Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
21/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tarjoutuu aina leipomaan, sit selittelee "nämä nyt on vähän tällaisia, ei oikein onnistunut" "huhhuh olipa kova homma"

Vierailija
22/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa kiittämätön. Mitä se nyt haittaa, jos on pari kuivakakkua enemmän tarjolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinusta ok, että anoppi (tai joku muu) haluaisi hoitaa organisoinnin sinun puolesta oman näkemyksensä mukaisesti?

No mutta nämähän on ihan neuvottelukysymyksiä. Jos joku tarjoaa apuaan, pitää vaan tarvittavan napakasti kerto tälle ihmiselle, mitä hän hoitaa ja mitä minä hoidan. Minulla ei ole vaikeuksia saada suutani auki. 

En pitäisi isona ongelmana sitä, että juhlissa on ylimääräistä ruokaa tai leivonnaisia. Kyllä mun puolesta kaikki tarjottavat olisivat ihan tervetulleita.

Ruuanlaitto ja leipominen on hirveän aikaavievää, ja vie aikaa siivoamiselta ja muulta järjestämiseltä. Minulle sopisi paremmin kuin hyvin, että kaikki leivonnaiset ulkoistetaan muille. Ja itse asiassa yksissä isoissa kesäjuhlissa tänä kesänä näin teimmekin. Itse leivoin vain yhden kakun, josta tuli ihan p*aska. Onneksi oli sitten niitä muiden leipomia tarjottavia, muuten olisimme olleet kusessa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
24/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Minusta on ihanaa, jos joku tarjoutuu leipomaan. Olen itse surkea leipoja, enkä jaksa stressata siitä, mikä kakku taas lätsähtää ja mistä raosta kermavaahdot taas valuvat ympäriinsä.

Keskityn ydinosaamiseeni eli ruuanlaittoon ja yleiseen organisoimiseen. Nakitan tosi mielellään leipomiset muille! Ole iloinen, että sinulla on läheinen, joka tarjoaa apuaan. Monella ei ole.

Miksi ei voi tilata pitopalvelusta?

Vierailija
25/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toisinpäin eli anoppi on loistava leipoja, tekee kaikenlaisia fantasiakakkuja. Kaikille muille paitsi meidän perheelle.Kertaakaan ei ole edes ehdottanut, että leipoisi jotain eikä ymmärrä, että leipomattomuutensa loukkaa meitä aika lailla. Viime viikolla oli anopin siskon 60-v synttärit (miehen kummi) ja siellä oli taivaalliset tarjoilut. Kaikki kehui anoppia ja minä ihmetelin ääneen, että miksi ei leivo meidän lapsen 2v synttäreille, miksi minun piti kaupasta hakea. Anoppi vain hymyili vinosti ja sanoi, että "kyllä sinä teet paljon parempaa".

Jäi vähän epäselväksi, oletko siis suoraan pyytänyt, että hän leipoisi? Vai oletatko, että hän tarjoutuisi? Tiedätkö, maksavatko muut aineet ja kenties jotain palkkaakin? Ehkä muut pyytävät kauniisti hyvissä ajoin ennen juhlia, voisiko anoppi auttaa?

Vierailija
26/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kiittämätön. Mitä se nyt haittaa, jos on pari kuivakakkua enemmän tarjolla?

Ap:n juhlat ja hänen tarjottavat. Eikä tarvitse mauttomia kuivakakkuja.

Vierailija
27/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on kyllä niin tyyppiesimerkki siitä että teki anoppi mitä tahansa, hän tekee aina väärin. Jos tarjoaa apua, se on väärin, ja jos ei leivo, se on väärin. Ja jos leipoo pyydettäessä niin senkin tekee väärin tai ainakin tuo sen jotenkin väärällä ilmeellä ja on yleensäkin juhlassa väärällä ilmeellä.

Voi hyvää päivää mitä ihmeen kakaroita täällä palstalla pyörii. Kai ne järkevät ja suhteellisuudentajuiset ja normaalilla itsetunnolla varustetut ihmiset on jossain muualla kuin täällä. Minäkin tästä lähden lenkille, moro.

Vierailija
28/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tässä on kyse pelkistä kakuista vaan enemmänkin teidän välisestä valtataistelusta.

Ehdotan, että teet asennemuutoksen. Riitelyn sijaan pyydä joku kerta ennen juhlia, että voisiko anoppi leipoa sen yhden ihanan kakun. Anoppi tuntee itsensä tärkeäksi ja vältytte riitelyltä. Mitä väliä on yhdellä kakulla juhlapöydässä. Jos kukaan ei syö sitä, älä ota mitään stressiä. Kakku se vaan on. Syötä se juhlien jälkeen puluille tai vie työpaikan kahvipöytään tai anna miehesi syödä se.

Vierailija
29/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän pitää sinusta ja haluaa auttaa. 

Sietämätön vanha ja ilkea harppu!

Naapurin mummi pesi poikansa kodin jääkaapin. Miniä hermostui.

Äitini ihmetteli asiaa, kun toinen vain auttoi. Pyysin äitiäni miettimään tilannetta, jossa hänen anoppinsa pesisi hänen jääkaappinsa... äiti oli ihan jäätävissä väleissä oman anoppinsa kanssa, mutta jostain syystä ei sitten ymmärräkään, että joku hänen ystävänsä tai hän itse voi olla juuri tuo the anoppi.

Vierailija
30/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Minusta on ihanaa, jos joku tarjoutuu leipomaan. Olen itse surkea leipoja, enkä jaksa stressata siitä, mikä kakku taas lätsähtää ja mistä raosta kermavaahdot taas valuvat ympäriinsä.

Keskityn ydinosaamiseeni eli ruuanlaittoon ja yleiseen organisoimiseen. Nakitan tosi mielellään leipomiset muille! Ole iloinen, että sinulla on läheinen, joka tarjoaa apuaan. Monella ei ole.

Niin, eihän ap valittanut siitä että hänellä on anoppi joka haluaa leipoa vaan siitä että jos ap haluaa tehdä itse niin anoppi loukkaantuu siitä. Se on tässä se ongelma ettei aikuinen ihminen ymmärrä antaa tilaa, ihan kuin toinen ei itse osaisi. Ei kaikkea tarvitse aina tehdä toisen puolesta ja parhaimmillaan vielä nauttia siitä, että hän on tehnyt kakut joten häntä täytyy nyt kehua juhlissa (viittaan tuohon kun ap:n anoppi loukkaantuu myös siitä jos häntä ei huomioida juhlissa)

Vierailija
31/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Niin, eihän ap valittanut siitä että hänellä on anoppi joka haluaa leipoa vaan siitä että jos ap haluaa tehdä itse niin anoppi loukkaantuu siitä. Se on tässä se ongelma ettei aikuinen ihminen ymmärrä antaa tilaa, ihan kuin toinen ei itse osaisi. Ei kaikkea tarvitse aina tehdä toisen puolesta ja parhaimmillaan vielä nauttia siitä, että hän on tehnyt kakut joten häntä täytyy nyt kehua juhlissa (viittaan tuohon kun ap:n anoppi loukkaantuu myös siitä jos häntä ei huomioida juhlissa)

Näin mäki sen käsitin. Anopin pitäs osata nauttii juhlista ihan vaan vieraanakin.

Vierailija
32/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini tuo kans aina niitä kuivakakkuja juhliimme ja ne todellakin ovat kuivia! Hajoavat käteen ja voi jumaliste sitä murujen määrää pöydällä ja lattialla. Hiekkakakuiksi näitä kutsutaan ja hiekalta ne tuntuvat suussakin.

Ja sitten vielä ne kuivat ja mauttomat korvapuustit. Itse tykkään leipoa herkullisia ja näyttäviä kakkuja / leivonnaisia ja kattaa pöydän nätisti. Ei vaan sovi joukkoon ne korvapuustit ja hiekkakakun muruset, mutta ei tekis mieli pilata juhlia riidallakaan. Toki sanon aina etukäteen ettei mitään tarvi tuoda, mutta eihän tuo muori usko.

Vierailija
33/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Näin mäki sen käsitin. Anopin pitäs osata nauttii juhlista ihan vaan vieraanakin.

Sepä se. Mutta kun ihminen on sellainen, että jos tuntee "asemansa horjuvan", alkaa - outoonkin - taisteluun. Ja horjuuhan vanhenevan, turhaksi käyneen naisen asema. Hänen itsensä mielestä ainakin. Muut jo leipovatkin paremmin...

Vierailija
34/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kylläpä on karmivaa! Varmaan hän haluaisi kokea itsensä tuolla tavalla tärkeäksi. Ei tuo minua ainakaan haittaisi, hänelle tulisi hyvä mieli ja vieraat saisivat lisää valinnanvaraa. Ehkä ap sinun kannattaisi hieman pohdiskella omia tuntemuksiasi, mistä moinen asenne?

Vierailija
35/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tässä on kyse pelkistä kakuista vaan enemmänkin teidän välisestä valtataistelusta.

Ehdotan, että teet asennemuutoksen. Riitelyn sijaan pyydä joku kerta ennen juhlia, että voisiko anoppi leipoa sen yhden ihanan kakun. Anoppi tuntee itsensä tärkeäksi ja vältytte riitelyltä. Mitä väliä on yhdellä kakulla juhlapöydässä. Jos kukaan ei syö sitä, älä ota mitään stressiä. Kakku se vaan on. Syötä se juhlien jälkeen puluille tai vie työpaikan kahvipöytään tai anna miehesi syödä se.

Eiköhän se ole anopin syytä tehdä asennemuutos, ja lakata tyrkyttämästä väkisin apuaan aikuisille ihmisille. Anoppi on tarjonnut apuaan, ja siitä on kieltäydytty kohteliaasti. Ap haluaa järjestää mielensä mukaiset juhlat, anoppi järjestäköön omansa. Ei voi olla niin, että miniän pitää kohteliaisuudesta ottaa vastaan leipomuksia joita ei halua, ettei vaan aikuinen ihminen pahoittaisi mieltään!

Minulle juhlien kokonaisilme on tärkeä koristeluineen ja tarjoiluineen. Ei ole pöydässä tilaa ylimääräisille, ei toivotuille leivonnaisille.

Vierailija
36/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sisko haluaa kaikkiin hänen perhejuhliinsa leipoa tuotoksiaan, jotka eivät ystävääni innosta. Miksi pitää tyrkyttää aina? Tietenkin loukkaantuu, jos hänen mokkapalansa eivät ole haluttuja.

Vierailija
37/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiikerikakut ei näytä hyvälle instakuvissa. Hästäg juustokakunhajuinenkiireinenmitenmäehdinkäänkaikkeenpinkkiinunelmaanäiti

Vierailija
38/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen siskon on samanlainen.... vituttaa suoraan sanoen

Vierailija
39/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminäminäminä minunjuhlat minäminäminäminäminä minunkakut minäminäminä. Minä.

40/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkea, mutta mieti, mikä on hänen paras leipomuksensa, ja pyydä tuomaan sellainen. Kehut päälle. Eiköhän se siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan