Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
41/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään. 

Harvemmin nämä hänen kuivakakkunsa ovat kenellekkään maistuneet, kun tarjolla on muutakin kuten juustokakkua. Ap

Kunpa pian menisi ohi tämä liivatejuustokakkuaika. Liian monessa juhlassa on vain liivatteella (tms.) hyydytettyjä ns. juustokakkuja. Moni kakku päältä toki kaunis, mutta...

Vierailija
42/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tuo aina juhliin kuivakakun (meillä ollut suvussa neljät rippijuhlat kahden kesän aikana) ja kertaakaan siitä ei ole mennyt palaakaan.

Itse olen heittänyt molemmat kuivakakut roskiin koskemattomina.

Hän siis ei edes kysy tarvitaanko, tuo vaan. Itse leikkasin siitä paloja valmiiksi ja oltin pari palaa pois että näyttäisi edes siltä että joku on maistanut. Miehen veljen vaimo laittoi vikoissa rippijuhlissa sen vaan pöytään ja veitsen viereen. Ja sellaisena se pysyi juhlien loppuun saakka.

Tarjottavat oli suunniteltu ihan ilman kuivakakkua ja tarjoilua oli todellakin riittävästi. Makeaa nyt menee muutenkin niin vähän niin joku kuivakakku on kyllä viimeinen mitä vieraat maistavat ellei satu olemaan suuri tiikeri- tai banaanikakkufani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiikerikakut ei näytä hyvälle instakuvissa. Hästäg juustokakunhajuinenkiireinenmitenmäehdinkäänkaikkeenpinkkiinunelmaanäiti

Eiköhän tässä ollut se ongelman ydin.

Vierailija
44/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tässä on kyse pelkistä kakuista vaan enemmänkin teidän välisestä valtataistelusta.

Ehdotan, että teet asennemuutoksen. Riitelyn sijaan pyydä joku kerta ennen juhlia, että voisiko anoppi leipoa sen yhden ihanan kakun. Anoppi tuntee itsensä tärkeäksi ja vältytte riitelyltä. Mitä väliä on yhdellä kakulla juhlapöydässä. Jos kukaan ei syö sitä, älä ota mitään stressiä. Kakku se vaan on. Syötä se juhlien jälkeen puluille tai vie työpaikan kahvipöytään tai anna miehesi syödä se.

Eiköhän se ole anopin syytä tehdä asennemuutos, ja lakata tyrkyttämästä väkisin apuaan aikuisille ihmisille. Anoppi on tarjonnut apuaan, ja siitä on kieltäydytty kohteliaasti. Ap haluaa järjestää mielensä mukaiset juhlat, anoppi järjestäköön omansa. Ei voi olla niin, että miniän pitää kohteliaisuudesta ottaa vastaan leipomuksia joita ei halua, ettei vaan aikuinen ihminen pahoittaisi mieltään!

Minulle juhlien kokonaisilme on tärkeä koristeluineen ja tarjoiluineen. Ei ole pöydässä tilaa ylimääräisille, ei toivotuille leivonnaisille.

Sinulle juhlien kokonaisilme on tärkeämpi kuin se, että vieraasi saisi tuntea itsensä tärkeäksi ja ilahtuisi. Mikä siinä olisi niin hirveää, että jonkun vanhan mummelon kuivakakku pilaisi tarjoilupöytäsi harmonian?

Vierailija
45/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi polvi yleensä itse pitää enemmän niistä kuivakakuista kuin jostain tuorejuustoliivate-hässäköistä. Siksi annan niin äitini kuin anoppinikin tuoda kuivakakkubravuurinsa synttäreille jne, vaikka en itse niistä välitäkään.

Vierailija
46/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään. 

Harvemmin nämä hänen kuivakakkunsa ovat kenellekkään maistuneet, kun tarjolla on muutakin kuten juustokakkua. Ap

Kuinka vaikeaa se olisi kiittää kauniisti, pistää kakut muiden tarjoamisten joukkoon ja kehua vieraille sivulauseessa ihanaa anoppia, joka teki kuivakakut? Aikuisen ihmisen luulisi olevan sen verran sivistynyt ettei turhaan pahota vanhan ihmisen mieltä tylyllä kieltäytymisellä vain koska itse osaa paremmin. Mitä se haittaisi jos anoppi saisi olla tässä avuksi ja saisi hyvän mielen?

Pointti tässä lienee se, että jonkun pitää tehdä anopille selväksi, ettei tarvitse aina puuttua muiden asioihin. En ymmärrä miksi pitää miellyttää, miksei voi pitää puoliaan? En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että jos toinen talloo omalla tavallaan niin sitten ollaan vaan tyytyväisenä tallottavana, kun ei haluta pahoittaa toisen mieltä. Tää on siis periaatekysymys.

Vierailija
47/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa pian menisi ohi tämä liivatejuustokakkuaika. Liian monessa juhlassa on vain liivatteella (tms.) hyydytettyjä ns. juustokakkuja. Moni kakku päältä toki kaunis, mutta...

Listaan tähän myös cupcaket ja ne mauttomat sokerikuorruteella päällystetyt, joissa tärkeintä on se koristelu eikä maku. Mut ymmärrän kyllä, että ne näyttävät kuvissa paremmilta kuin korvapuustit

Vierailija
48/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta alkoikin tehdä mieli tiikerikakkua.

Vierailija
49/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somekuvia varten voi siirtää sivuun ne ei-trendikkäät mummojen kuivakakut...

Vierailija
50/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyi yöks ne kaikki sokerimassa- ja marsipaanipäällysteiset kakut. Tuossa kyllä perinteiset voittaa mennen tullen maun suhteen.

Vierailija
51/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päivä kun hiekkakakun muru pilasi juhlani 😂😂😂

Vierailija
52/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, hyi yöks ne kaikki sokerimassa- ja marsipaanipäällysteiset kakut. Tuossa kyllä perinteiset voittaa mennen tullen maun suhteen.

Noiden äklökakkujen kanssa tulee se ikuinen ongelma, että jättääkö vaan ottamatta kakkua vai yrittääkö piilottaa lautasliinan sisälle sen kammottavan päällisen. 

Vierailija
53/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella - sellaisia:

- kuivia

- mitään sanomattoman näköisiä

- mauttomia

- tunkkainen sivumaku toki

- yleensä palanut pohja

En ole muunlaisia "vanhan kansan" tekeleitä maistanut.

Nuo on tehty vain ja ainoastaan velvollisuudesta, vailla pienintäkään hyvää mieltä.

Niin kuin moni asia Suomen kansan tekeleistä muutenkin.

Vierailija
54/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se päivä kun hiekkakakun muru pilasi juhlani 😂😂😂

Heti sen päivän jälkeen, kun mies ei tehnyt metatöitä, eikä järjestellyt lapsen syntymäpäiviä, siivonnut oikeina eikä ostanut edes omalle äidilleen äitienpäiväkorttia, vaan jätti kaiken stressaantuneelle vaimolle.

Vierailija
55/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella - sellaisia:

- kuivia

- mitään sanomattoman näköisiä

- mauttomia

- tunkkainen sivumaku toki

- yleensä palanut pohja

En ole muunlaisia "vanhan kansan" tekeleitä maistanut.

Nuo on tehty vain ja ainoastaan velvollisuudesta, vailla pienintäkään hyvää mieltä.

Niin kuin moni asia Suomen kansan tekeleistä muutenkin.

Sun suvun tekeleistä en tiedä mutta kyllä oman äitini ja anoppini tiikeri-, mauste- ja taatelikakut yms. ihan hyviä ovat. 

Vierailija
56/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä.

Kakuista!!!! En usko tätä.

Kuka nykyään edes syö kakkuja? Teki ne kuka tahansa. Kamalia sokeri- ja rasvapommeja. Pahimmillaan vielä väriaineita ja liivatetta. Ja saastaisia jäämiä vanutetusta marsipaanista.

Vierailija
57/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää miten ap:n omat leipomukset ovat, ettei vain näitä karmeita lisäainehässäköitä, kun pitää olla näköä somekuvia varten, mausta ja terveellisyydestä viis...

Vierailija
58/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminäminäminä minunjuhlat minäminäminäminäminä minunkakut minäminäminä. Minä.

Niin,nehän OVAT ap.n juhlat. Että kumpi tässä on se minäminä-tyyppi,se joka ei kunnioita toisen toiveita edes tämän omissa juhlissa,omassa kotona,vaan tekee silti juuri kuten itse haluaa? Vielä odottaa kehuja ja kaipaa enemmän huomiota itseensä TOISEN JUHLISSA,TOISEN KOTONA?

Vierailija
59/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminäminäminä minunjuhlat minäminäminäminäminä minunkakut minäminäminä. Minä.

Niin? Minä ja meidän perheen juhlat, sinä ja teidän perheen juhlat. Ei voi olla niin, että aina ja kaiken aikaa pitää olla miellyttämässä kaikkia. Kyllä perheellä on täysi oikeus järjestää juuri sellaiset juhlat kuin haluaa, ilman että siitä anopit ja ystävät mieltään pahoittaa. Itsekkyys itselle tärkeissä asioissa on sallittua, aina ei voi joutua joustamaan muiden mielipahan välttämiseksi, etenkin kun on kyse oman perheen juhlista!

Vierailija
60/1602 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen parkuu juhlien yleisilmeen ja kokonaisuuden menevän pilalle jonkun kuivakakun vuoksi? :DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän