Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pankkialan työntekijät..

Vierailija
08.09.2018 |

..tekevät tulevaisuudessa? Asun pk-seudulla ja olen huomannut, että pankkipalvelut vähenevät myös täällä. Joka puolella lopetetaan pankkeja kun aiemmin se on ollut maaseudulla.
Eikä kehitys tunnu päättyvän. Mitä ne ihmiset tekevät tulevaisuudessa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee monia muitakin toimistotöitä. Yksinkertaiset työt vähenevät ja ainoastaan sellaiselle on kysyntää, jota asiakas ei voi tehdä tietokoneen välityksellä.

Vierailija
2/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaah, itselleni aivan sama. Mua ärsyttää kun pankit ovat auki työaikaan.

Lähdepä sitten klo 10-16.30 aikana pankkiin puhumaan sijoituksista. Ei terve!

Siksi opiskelin itse ja sijoitan indeksiin. Ehdot piti neuvotella pankissa, mikä on ärsyttävää. Saman olisi voinut hoitaa netissä tai klo 17 jälkeen. Mutta ei..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pankkialalla ja teet pesänselvityksiä. En usko ihan heti ensi alkuun näitä voi asiakas itse tietokoneella alkaa tehdä! Kyse sentään erittäin salassapidettävistä yksityisasioista joita nettiin ei voi levitellä.

Vierailija
4/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman, jotka ovat menneet kaupan kassalle töihin. Yksikin oli tosi nolona, kun olin hakenut muutamaa vuotta aiemmin häneltä lainaa pankista.

Vierailija
5/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pankkialalla ja teet pesänselvityksiä. En usko ihan heti ensi alkuun näitä voi asiakas itse tietokoneella alkaa tehdä! Kyse sentään erittäin salassapidettävistä yksityisasioista joita nettiin ei voi levitellä.

Juurikin näin. Yksinkertaiset työtehtävät vähenevät niinkuin jo mainittiin. Rahaa voi tallettaa automaatilla.

Vierailija
6/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muuten ole mahdollista, että pankit olisivat illalla auki? Ovathan kaupatkin auki yömyöhään ja osa kellon ympäri.

Vierailija
7/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ne on paperilla?

Vierailija
8/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ne on paperilla?

Eiköhän kirjoittaja tarkoita lakipykäliä ja kaikkia yksityiskohtia, joita asiakas ei (ainakaan vielä) voi itse käsitellä vain netissä.

Vierailija
9/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei muuten ole mahdollista, että pankit olisivat illalla auki? Ovathan kaupatkin auki yömyöhään ja osa kellon ympäri.

Eikö ne tästä juuri äskettäin lakkoilleet.

Ettei tarvi olla töissä silloin kun asiakkailla olisi mahdollisuus käydä pankissa.

Vierailija
10/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mjaah, itselleni aivan sama. Mua ärsyttää kun pankit ovat auki työaikaan.

Lähdepä sitten klo 10-16.30 aikana pankkiin puhumaan sijoituksista. Ei terve!

Siksi opiskelin itse ja sijoitan indeksiin. Ehdot piti neuvotella pankissa, mikä on ärsyttävää. Saman olisi voinut hoitaa netissä tai klo 17 jälkeen. Mutta ei..

Eräs tuttu on töissä pienessä pankissa. Niillä tietää milloin joku on lähdössä pankista. Silloin kun henkilö kaupittelee pankin omia rahastoja.

Vierailija
11/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutaman, jotka ovat menneet kaupan kassalle töihin. Yksikin oli tosi nolona, kun olin hakenut muutamaa vuotta aiemmin häneltä lainaa pankista.

Miksi alapeukut? Tämä on tapahtunutta tosiasiaa, enkä minä ole vastuussa heidän urakehityksistään. Minä asioin vain pankissa, niin kuin iso osa muistakin suomalaisista tekee.

Vierailija
12/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te teette pankissa? Käyttekö vain seurustelemassa vai hoitamassa raha-asioita? Mitä teette parturissa? Käyttekö seurustelemassa vai leikkauttamassa tukan? Maksatteko tosiaankin seurustelusta? Jos vastaus on kyllä, suosittelen hankkimaan elämän, tai vähintään koiran.

Vierailija
13/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän tunteen. Jouduin itsekin muuttamaan Porvoosta Kouvolaan.

Vierailija
14/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ne on paperilla?

Eiköhän kirjoittaja tarkoita lakipykäliä ja kaikkia yksityiskohtia, joita asiakas ei (ainakaan vielä) voi itse käsitellä vain netissä.

Uutinen. Nämä lakipykälät ovat jo netissä.

https://www.finlex.fi/fi/

ole hyvä.

Vierailija
15/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankit ovat auki 24/7. Ota puhelin käteen ja kokeile.

Vierailija
16/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut? Tämä on tapahtunutta tosiasiaa, enkä minä ole vastuussa heidän urakehityksistään. Minä asioin vain pankissa, niin kuin iso osa muistakin suomalaisista tekee.

Oliko kuitenkaan nolo vai sinä vaan kuvittelit. Minusta kaupan kassan työ on hyvä ja toivottavasti se säilyy. Oma toimitotyoni tulee katoamaan ja olisin onnellinen jos sen jälkeen pääsisin vaikka kassalle töihin.

Vierailija
17/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pankissa töitä riittää. Kassapalvelut vähenee koko ajan eikä niille ole juurikaan tarvetta, mutta kyllä laina-, yritys ja sijoituspuolella hommia riitää, lisäksi valtavasti erilaisia taustatehtäviä (verkko- ja puhelinpalvelu ym). Meillä rekrytoidaan koko ajan lisää, lainapuolelle on parinkin viikon jonot jos haluaa tulla lainaneuvotteluun. Osa työntekijöistä nytkin täysin voipuneita, kun töitä niin paljon.

Jos pankki on auki 10-16.30, se tarkoittaa kassapalvelua. Työntekijät saattaa olla paikalla klo 8-18 ja paljon pitempäänkin.

Terveisin pankkilainen

Vierailija
18/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKEA pankkiasioita et voi hoitaa 24/7. Esimerkiksi uusinta sijoituslainaa varten minun piti keksiä keino päästä pankkiin klo 16.00, kun pankki sulkee konttorinsa 16.30 ja jostain syystä lainapaperit pitää vielä nykyäänkin ihan itse omin käsin allekirjoittaa.

Vierailija
19/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKEA pankkiasioita et voi hoitaa 24/7. Esimerkiksi uusinta sijoituslainaa varten minun piti keksiä keino päästä pankkiin klo 16.00, kun pankki sulkee konttorinsa 16.30 ja jostain syystä lainapaperit pitää vielä nykyäänkin ihan itse omin käsin allekirjoittaa.

No eikä tarvitse! Lainan allekirjoitukset onnistuu isoimmissa pankeissa ainakin sähköisesti.

Vierailija
20/27 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä tarvitse! Lainan allekirjoitukset onnistuu isoimmissa pankeissa ainakin sähköisesti.

EI ainakaan nordeassa onnistu.