Lukion luokkakuva tuli, yllätyin että tytöillä ei ollutkaan
Pakkeleita naamassa kun ysillä kaikilla tytöillä oli paksu meikkikerros ja tekoripset sun muut härpäkkeet.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Mihin kategoriaan menee, jos on hillityt ripsenpidennykset, mutta ei meikkiä?
siihen että lukiolaiselle annetaan liikaa käyttörahaa.
Typerät äidit ei opeta tyttäriään panostamaan ulkonäköönsä. Silläs saadaan työpaikat, muut edut ja parhaat miehet. Ei panostaminen tarkoita mitään älytöntä "tuksupakkelia" vaan kaunista meikkiä, kauniita vaatteita, hoidettuja hiuksia yms. Minä olen itse äidin kasvattama, jonka motto oli "rumat ne vaatteilla koreilee". Vasta työelämässä havahduin, että itseensä kannattaa panostaa, jotta pärjää töissä. Kaunis/hyvännäköinen saa aina helpommin töitä ja on suositumpi.
Vierailija kirjoitti:
Typerät äidit ei opeta tyttäriään panostamaan ulkonäköönsä. Silläs saadaan työpaikat, muut edut ja parhaat miehet. Ei panostaminen tarkoita mitään älytöntä "tuksupakkelia" vaan kaunista meikkiä, kauniita vaatteita, hoidettuja hiuksia yms. Minä olen itse äidin kasvattama, jonka motto oli "rumat ne vaatteilla koreilee". Vasta työelämässä havahduin, että itseensä kannattaa panostaa, jotta pärjää töissä. Kaunis/hyvännäköinen saa aina helpommin töitä ja on suositumpi.
Ai kauhee, oma tyttäreni nappas todella söpön, fiksun ja mukavan pojan ilman meikkiä.
Puhdas ja siisti on kyllä.
Ei nyt liity meikkaamiseen välttämättä, mutta tytön luokkakaverit jotka menivät amikseen, eivät oikein harrastaneet mitään muuta kuin mopojen tai mopopoikien kanssa pörräämistä. Lukiossa tytöt harrastavat yllättävän paljon! Osa soittaa jotain soitinta, käy kuvataidekoulua, liikkuu säännöllisesti eikä kukaan polta tai nuuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä pakkelimäärästä mitä näillä meikkipelleillä on, on kaukana kauneus tai siisteys. Kyllä siinä enemmin tulee tuksu mieleen kuin huoliteltu, nätti meikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran purskahtanut nauruun kun kasiluokkalainen tuli tunnille. Huulet törröllä ja ruskeat varjostukset otsalla, nenällään, poskissa ja leuassa. En ole ylpeä, mutta se nauru vaan tuli!
Mä oon myös meinannut. Just ja just piti pokka. Tytöllä oli mainitsemasi kaltaiset meikit, kaikki rajat täysin häivyttämättä. Lähinnä kyllä jälkeen päin kävi sääliksi, tyttörukka, joka luulee näyttävänsä hyvältä vaikka todellisuudessa se meikki on ihan järkyttävä.
Oletteko opettajia? Kyllä opettajan pitäisi ymmärtää jotain nuorten kehityksestä. Murrosikään kuuluu kapinointi ja itsensä etsintä. Myös villi meikki voi olla osa tätä prosessia. Hämmentää, jos opettaja nauraa oppilailleen, ei ole kyllä kovin ammattitaitoinen. En haluaisi lastani tuollaisen opettajan huomaan. Voin myös kuvitella, että opettajanhuoneessa nauru jatkuu...
Käsi ylös, kuinka monen mielestä (koulu)kiusaaminen on väärin?
Monen mielestä on ok, jos omaa lasta kiusataan?
Kuinka moni teistä on (entinen) koulukiusaaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran purskahtanut nauruun kun kasiluokkalainen tuli tunnille. Huulet törröllä ja ruskeat varjostukset otsalla, nenällään, poskissa ja leuassa. En ole ylpeä, mutta se nauru vaan tuli!
Mä oon myös meinannut. Just ja just piti pokka. Tytöllä oli mainitsemasi kaltaiset meikit, kaikki rajat täysin häivyttämättä. Lähinnä kyllä jälkeen päin kävi sääliksi, tyttörukka, joka luulee näyttävänsä hyvältä vaikka todellisuudessa se meikki on ihan järkyttävä.
Oletteko opettajia? Kyllä opettajan pitäisi ymmärtää jotain nuorten kehityksestä. Murrosikään kuuluu kapinointi ja itsensä etsintä. Myös villi meikki voi olla osa tätä prosessia. Hämmentää, jos opettaja nauraa oppilailleen, ei ole kyllä kovin ammattitaitoinen. En haluaisi lastani tuollaisen opettajan huomaan. Voin myös kuvitella, että opettajanhuoneessa nauru jatkuu...
Ei sille voi mitään, se vaan ryöpsähtää. Ei ole kyse ammattitaidosta vaan siitä että refleksit toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Käsi ylös, kuinka monen mielestä (koulu)kiusaaminen on väärin?
Monen mielestä on ok, jos omaa lasta kiusataan?
Kuinka moni teistä on (entinen) koulukiusaaja?
Tässä puhutaan nuorten meikkaamisesta ei kiusaamisesta. Minkäs sille voi, että jotkut meikkaa itsensä täysin pellen näköiseksi. Ehkäpä kotona kannattaisi näitä tuttäriä hieman enemmän ohjata ja opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan meikannut, vaatteet on tavalliset, puhtaat ja siistit. Tukkaa pidän ponnarilla tai nutturalla. En panosta ulkonäköön sen enempää. Tämä ei ole ollut koskaan este. Minulla on ystäviä, hyvä työpaikka ja paras mies, jonka muuten vein ulkonäköönsä panostavalta missityyppiseltä naiselta. Ilmeisesti kumminkin se sisältö ratkaisee enemmän kuin kuoret, vaikka muuta uskotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoa ja ihailtavaa siinä on, ettei meikkaa ja kulkee verkkareista? Ei mahdu päähän. En näe siinä kyllä yhtään mitään ihannoitavaa.
Ei alle 18-vuotiaiden tarvitsisi meikata lainkaan. En itsekään koskaan meikannut ja silti olin ihan nätti.
Tämä. Eikä ole terveellistä altistaa ihoaan kaikenmaailman kemikaaleille jo nuorena. Halvimmissa meikeissä voi olla melkein mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kamalaa, miten sivistymättömiä ja typeriä tähän ketjuun kirjoitelleet ilmeisesti kouluttautuneet ja itseään fiksuna pitävät ihmiset ovat.
Jos olisi älyä eli kykyä laajempaan ajatteluun ja kokonaisuuksien ymmärtämiseen, näkisi sosiaalisen perinnön vaikutuksen ja sen, ettei ne ”h*ron” näköiset (kamalaa kielenkäyttöä, tuntui pahalta kirjoittaakin tuo), markettien kulmilla räkivät ja mahd. laitoksissa kasvaneet ole osaansa valinneet.
Täytyy myös muistaa, että ihan kaikenlaisten perheiden teineillä on kapinavaiheita ja normaaliin nuoruuteen kuuluvaa testailua, joka voi näkyä ulkomuodossa, koulutusvalinnoissa, kielenkäytössä jne.
Toki korrelaatio perhetaustaan on vahva, muttei LAPSI sitä itse valitse.Myöskään yksikään ihminen ei ole koulutuksensa vuoksi toista huonompi tai parempi, näkee tästäkin ketjusta.
Ällöttävä ketju.
Kun äiti vetää norttia ja kaljaa verkkareissa aamusta iltaan, niin lapsella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vetää horomeikit naamaan ja mennä jakamaan pimpsaa mopopojille? Kyllä se aina on oma valinta miten sitä huomiota ja hyväksyntää haetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on yks pahimmista mitä voi nuoren edessä tehdä, eli nauraa hänen ulkonäölleen. Ehkä hänen meikki ei ollut hiottu loppuun, mutta sun reaktio oli ala-arvoista ja äärettömän lapsellista. Nuori pystyy pesemään meikit pois, mutta sä et pysty pesemään pois sun rumaa käytöstä.
Yläasteella näkee noita yliammuttuja meikkejä. Ja amiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on yks pahimmista mitä voi nuoren edessä tehdä, eli nauraa hänen ulkonäölleen. Ehkä hänen meikki ei ollut hiottu loppuun, mutta sun reaktio oli ala-arvoista ja äärettömän lapsellista. Nuori pystyy pesemään meikit pois, mutta sä et pysty pesemään pois sun rumaa käytöstä.
Tietysti voin. Mutta en halua.
On siellä lukiossakin paljon enemmän tai vähemmän meikkaavia nuoria. Minusta on naurettavaa puhua lukiosta jonain suurena jumalten opinahjona. Meikkaaminen ei myöskään vähennä henkilön taitoja, arvoa tai älykkyyttä millään tavalla.
T: lukiolainen
Olen lukion opettaja enkä ole kyllä nähnyt mitään meikkipelleä missään, vaikka koulu on 700 oppilaan koulu.
Vierailija kirjoitti:
On siellä lukiossakin paljon enemmän tai vähemmän meikkaavia nuoria. Minusta on naurettavaa puhua lukiosta jonain suurena jumalten opinahjona. Meikkaaminen ei myöskään vähennä henkilön taitoja, arvoa tai älykkyyttä millään tavalla.
T: lukiolainen
Kyllä se ylenmääräinen meikkaaminen osoittaa puutteellusta arvostelukykyä, keskittymistä pinnallisuuksiin ja jonkin asteista vajaaälyisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukion opettaja enkä ole kyllä nähnyt mitään meikkipelleä missään, vaikka koulu on 700 oppilaan koulu.
ETkö lukenut ketjua? Ei ne siellä lukiossa olekkaan!
Jotenkin kamalaa, miten sivistymättömiä ja typeriä tähän ketjuun kirjoitelleet ilmeisesti kouluttautuneet ja itseään fiksuna pitävät ihmiset ovat.
Jos olisi älyä eli kykyä laajempaan ajatteluun ja kokonaisuuksien ymmärtämiseen, näkisi sosiaalisen perinnön vaikutuksen ja sen, ettei ne ”h*ron” näköiset (kamalaa kielenkäyttöä, tuntui pahalta kirjoittaakin tuo), markettien kulmilla räkivät ja mahd. laitoksissa kasvaneet ole osaansa valinneet.
Täytyy myös muistaa, että ihan kaikenlaisten perheiden teineillä on kapinavaiheita ja normaaliin nuoruuteen kuuluvaa testailua, joka voi näkyä ulkomuodossa, koulutusvalinnoissa, kielenkäytössä jne.
Toki korrelaatio perhetaustaan on vahva, muttei LAPSI sitä itse valitse.
Myöskään yksikään ihminen ei ole koulutuksensa vuoksi toista huonompi tai parempi, näkee tästäkin ketjusta.
Ällöttävä ketju.