Lukion luokkakuva tuli, yllätyin että tytöillä ei ollutkaan
Pakkeleita naamassa kun ysillä kaikilla tytöillä oli paksu meikkikerros ja tekoripset sun muut härpäkkeet.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran purskahtanut nauruun kun kasiluokkalainen tuli tunnille. Huulet törröllä ja ruskeat varjostukset otsalla, nenällään, poskissa ja leuassa. En ole ylpeä, mutta se nauru vaan tuli!
Mä oon myös meinannut. Just ja just piti pokka. Tytöllä oli mainitsemasi kaltaiset meikit, kaikki rajat täysin häivyttämättä. Lähinnä kyllä jälkeen päin kävi sääliksi, tyttörukka, joka luulee näyttävänsä hyvältä vaikka todellisuudessa se meikki on ihan järkyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän tyttö( lukiolainen) menee ilman meikkiä kouluun aamuisin, tosin kulmat on värjätty ja muotoiltu ja ripsissä on kestovärjäys. Mutta muuten ei meikkaa
Eli sun mielestä ripsien ja kulmien värjääminen todella allergisoivilla aineilla on pienempi "paha" kuin meikkaaminen?
Olisin kyllä paljon ylempi tytöstä, joka meikkaa luomukosmetiikalla kouluun kuin noita kestovärjäyksiä käyttävästä. En ylipäätään antaisi edes käyttää noita värejä...
Oletko kuullut luomukosmetiikkaa käyttävistä kosmetologeista?
Kyllä turussa ainakin on tytöillä vahvasti meikatut kasvot. Asun lukion ja kauppiksen lähellä ja monilla on sellaiset kardashian meikit naamassa. Itsekin syyllistyn tähän, tosin silmämeikit ovat kevyemmät ja huulet neutraalin väriset.
Toivotaan että vähän keventyis nää meikkitrendit.
Vain Suomessa on näin vihamielinen suhtautuminen siihen, että nainen ehostaa itseään meikillä :D. Säälittävää
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo ap! Teit uudestaan tämän saman tyhmän aloituksen. Miten teinien meikkaaminen tai meikkaamattomuus voi olla jollekin näin iso asia? Kannattaisi varmaan hankkia tosiaan se oma elämä niin ei tarvitsisi vaivata pieniä aivojaan tällaisilla asioilla aivan suotta.
Jaa, ap ei ole kommentoinut tänne varmaan eka sivun jälkeen, joten..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä turussa ainakin on tytöillä vahvasti meikatut kasvot. Asun lukion ja kauppiksen lähellä ja monilla on sellaiset kardashian meikit naamassa. Itsekin syyllistyn tähän, tosin silmämeikit ovat kevyemmät ja huulet neutraalin väriset.
Toivotaan että vähän keventyis nää meikkitrendit.
Vai olikohan se sittenkin las vegasissa..
Katselen tyttäreni kanssa yläasteen aikaisia kuvia ja kyllä nauretaan, varsinkin opossumisilmille:))) Lukiossa hävisivät.
Ne meikatut meni amikseen tai ovat syljeskelemässä s- marketin kulmilla maha pystyssä.
Näkyyhän ne yhteiskuntaluokat naamasta myöhemminkin.
Todennäköisesti vahvasti meikatut ovat niitä jotka äiti päästää yöksi poikaystävälle jo 15 - vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa on näin vihamielinen suhtautuminen siihen, että nainen ehostaa itseään meikillä :D. Säälittävää
Siisti ja "luonnollinen" ehostus on täysin eri asia kuin se meikkaus ,mistä tässä ketjussa puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoa ja ihailtavaa siinä on, ettei meikkaa ja kulkee verkkareista? Ei mahdu päähän. En näe siinä kyllä yhtään mitään ihannoitavaa.
Ollaan vähemmän ulkonäkökeskeisiä ja pinnallisia. Käytännöllisyys ja mukavuus on tärkeämpää. Keskitytään elämässä olennaisempaan eli sen korvienvälin kehittämiseen. Olen huomannut kyllä saman ilmiön omien teinien myötä. Kolmekymppisiksi horoiksi itsensä maalaavat menevät amikseen, fiksummat ja luonnollisemmat menee lukioon.
On sivistynyttä kutsua toisia naisia horoiksi.
En kutsunut toisia naisia horoiksi. Totesin, että meikkaavat itsensä näyttämään kulahtaneelta horolta. Etkö itse ole sellaisia luonnossa nähnyt?
Kyllä te itseänne parempina pitävät "luonnolliset" näytätte sellaisilta homssuisilta pirttihirmuilta.
En pidä itseäni muita parempana ja meikkaamisessa ei mielestäni ole mitään pahaa, mutta tätä asennetta ihmettelen. Miksi meikkiä pidetään joskus siistin ulkonäön edellytyksenä ja ilman sitä on "homssuinen"? Ei ihmisen kasvoissa pitäisi mielestäni olla mitään epäsiistiä peittämistä/häivyttämistä vaativaa, joten ihmisellä pitäisi olla mahdollisuus olla siisti ja kaunis, vaikka ei kokisi tarvetta maalata naamaansa.
"N"17, joka ei meikkaa edes juhliin
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoa ja ihailtavaa siinä on, ettei meikkaa ja kulkee verkkareista? Ei mahdu päähän. En näe siinä kyllä yhtään mitään ihannoitavaa.
Ei alle 18-vuotiaiden tarvitsisi meikata lainkaan. En itsekään koskaan meikannut ja silti olin ihan nätti.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä koulualueella, jossa on sekä amis että lukio. On tunnettu tosiseikka, että eri alojen ja lukion opiskelijat on helppo joukkoina tunnistaa toisistaan. Yksittäinen henkilö voi toki poiketa porukasta, mutta luokkina virheitä arvauksissa ei juurikaan tule. Ainoastaan liiketalous ja tavislukioluokka on hankala erottaa toisistaan ulkonäöstä nopeasti. Tarkemmin katsottuna amiksen liiketalouspuolella on kuitenkin enemmän tekoripsiä kuin lukiossa ja vähemmän "hiirulaisia". Pojat näissä ovat todella samanlaisia. Jos luokalla on yksikin ulkonäöltään sateenkaarihippi, niin on varsin varmaa, että kyse on lukioluokasta. Isossa lukiossamme en ole huomannut kenelläkään övereitä (siis superpitkiä ja tuuheita) tekoripsiä. Lähihoitajista näitä on isolla osalla. Puhtaanapidossa taas ei kellään.
Saman huomaa muuten myös yliopistossa! Aina kun käy yliopistonmäellä pystyy sanomaan, ketkä on humanisteja ja ketkä kauppiksesta. Muistan myös esimerkiksi, että omat äidinkielen opettajani ovat aina pukeutuneet samalla tavalla ja olleet samankaltaisia. Jotenkin huvittava asia tarkkailla. Luulen, että ero amilaisilla ja lukiolaisilla on vielä radikaalimpi, mutten ole voinut oikein tehdä vertailua.
Mihin kategoriaan menee, jos on hillityt ripsenpidennykset, mutta ei meikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan vähemmän ulkonäkökeskeisiä ja pinnallisia. Käytännöllisyys ja mukavuus on tärkeämpää. Keskitytään elämässä olennaisempaan eli sen korvienvälin kehittämiseen. Olen huomannut kyllä saman ilmiön omien teinien myötä. Kolmekymppisiksi horoiksi itsensä maalaavat menevät amikseen, fiksummat ja luonnollisemmat menee lukioon.
On sivistynyttä kutsua toisia naisia horoiksi.
En kutsunut toisia naisia horoiksi. Totesin, että meikkaavat itsensä näyttämään kulahtaneelta horolta. Etkö itse ole sellaisia luonnossa nähnyt?
Kyllä te itseänne parempina pitävät "luonnolliset" näytätte sellaisilta homssuisilta pirttihirmuilta.
En pidä itseäni muita parempana ja meikkaamisessa ei mielestäni ole mitään pahaa, mutta tätä asennetta ihmettelen. Miksi meikkiä pidetään joskus siistin ulkonäön edellytyksenä ja ilman sitä on "homssuinen"? Ei ihmisen kasvoissa pitäisi mielestäni olla mitään epäsiistiä peittämistä/häivyttämistä vaativaa, joten ihmisellä pitäisi olla mahdollisuus olla siisti ja kaunis, vaikka ei kokisi tarvetta maalata naamaansa.
"N"17, joka ei meikkaa edes juhliin
Omalla kohdallani tuo ainakin pätee. Ilman meikkiä silmänaluset ovat tummat, nenä punainen ja ripset ja kulmakarvat ovat valkoiset. Kun tällä pigmentillä lähtee ihmisten ilmoille ilman meikkiä, saa kuulla jatkuvasti kommentteja "oletko sairas".
Onhan miehetkin ihan ok ilman meikkiä. Myös vaaleissa ripsissä ja näppyjä naamassa.
Vierailija kirjoitti:
Ettei olisi amiksessa ne meikatut tytöt?
No siellähän ne. Kaikki aivottomat pissikset menevät amikseen tai vastaavaan (kymppiluokka ja mitä niitä nyt on) ja ne fiksut menevät tietty lukioon. Ja sama tietysti pätee poikiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan itsekin, miten lukiossa oli paljon rennompaa ja parempi ilmapiiri porukalla. Yläasteen "kovikset" olivat menneet amikseen. Itse kyllä kuuluin aiemmin samaan sakkiin, mutta teinkin sitten täyskäännöksen ja vedin verkkarit jalkaan. Koulussa joskus naureskeltiin kun yli puolella luokan tytöistä oli verkkarit jalassa, vaikka meillä ei edes ollut liikuntaa päivän ohjelmassa.
Halvat huvit. Heh heh.
Kyllä meillä ainakin ne kuumimmat on laittautuneet todella paljon, vaatteet myös tonneilla hankittu:) Espoossa se vain tehdään tyylillä.