Lukion luokkakuva tuli, yllätyin että tytöillä ei ollutkaan
Pakkeleita naamassa kun ysillä kaikilla tytöillä oli paksu meikkikerros ja tekoripset sun muut härpäkkeet.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Mitä hienoa ja ihailtavaa siinä on, ettei meikkaa ja kulkee verkkareista? Ei mahdu päähän. En näe siinä kyllä yhtään mitään ihannoitavaa.
Lol, jos lähetään tälle sun kärjistyslinjalle, niin mitä ihannoitavaa on siinä, että kulkee Guccin vermeissä kilon pakkelikerros naamassa? Tekoripset ja huulitäytteet siihen toki kaupan päälle. Ehkä silaritkin. Ei mahdu päähän miksi olisi muka meikattava. En näe siinä mitään ihannoitavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei olisi amiksessa ne meikatut tytöt?
Kosmetologeja ja kampaajia niistä tulee. On muuten kauniita usein niiden ammattien harjoittajat.
Semmosia sutturoita juu. Ulkonäkökeskeisiä pissiksiä. Matalapalkka-alalla tulevaisuus. 👎🏻
Mitäpä, jos kukaan ei liikauttaisi eväänsäkään ilman korkeaa palkkaa? Siinä sitten hoitaisit vanhuksesi ihan itse ja sairaanhoito maksaisi maltaita. Olisi kaikilla korkeat palkat ja status, eikä tarvisi kuunnella ääliöiden huuteluja matalapalkka-aloista.
Olen töissä koulualueella, jossa on sekä amis että lukio. On tunnettu tosiseikka, että eri alojen ja lukion opiskelijat on helppo joukkoina tunnistaa toisistaan. Yksittäinen henkilö voi toki poiketa porukasta, mutta luokkina virheitä arvauksissa ei juurikaan tule. Ainoastaan liiketalous ja tavislukioluokka on hankala erottaa toisistaan ulkonäöstä nopeasti. Tarkemmin katsottuna amiksen liiketalouspuolella on kuitenkin enemmän tekoripsiä kuin lukiossa ja vähemmän "hiirulaisia". Pojat näissä ovat todella samanlaisia. Jos luokalla on yksikin ulkonäöltään sateenkaarihippi, niin on varsin varmaa, että kyse on lukioluokasta. Isossa lukiossamme en ole huomannut kenelläkään övereitä (siis superpitkiä ja tuuheita) tekoripsiä. Lähihoitajista näitä on isolla osalla. Puhtaanapidossa taas ei kellään.
Vierailija kirjoitti:
Saas nähdä pysyykö ketju, kun kirjoitan tämän:
Parikymppisten kohdalla tatuoinnit on samanlainen vedenjakaja. Ei meikkaaminen tai tatuoinnit ole poissuljettuja ns järkevimmilläkään ihmisille, mutta tyyli on "less is more".
Huulitäytteetkin on näköjään sama jakaja. Fiksuilla niitä ei ole pahemmin.
Kerrotko mikä tilanne on hiusten pituuden suhteen? Montako tyttöä luokalla yhteensä ja kuinka monella on lyhyt tai korkeintaan olkapäille olevat hiukset?
Maailma muuttuu. Omalta luokaltani lähes kaikki ns. muotitietoiset tulivat lukioon. Muotitietoisin oli paras sen ajan reaaliaineissa, matikassa ja kielissä keskitasoa. 80- luvulla näin. Pieni maadeutulukio. Itsekin alpin käyttää meikkiä vasta lukiossa, tosin hillitysti.
Jokainen tehköön naamalleenja kropalleen mitä tykkää. Kumma kun se meikkaamattomille toisten meikit on kova paikka, huonoa itsetuntoa?
Huonoa itsetuntoa nyt ainakin on hakea pönkitystä oman TYTTÄREN arvomaailmasta ja menestyksestä. Huhuu, oma elämä?
Mikä siinä on,että meikkaaminen ärsyttää Suomessa niin paljon? Tekeekö se totaalinen luonnontila ihmisen niin paljon paremmaksi? Itse meikkaan joka päivä töihin ja pidän itseäni ihan fiksuna ihmisenä. Laitan jopa huulipunaa, mikä on vissiin Suomessa jopa prostituoituun viittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän tyttö( lukiolainen) menee ilman meikkiä kouluun aamuisin, tosin kulmat on värjätty ja muotoiltu ja ripsissä on kestovärjäys. Mutta muuten ei meikkaa
Muuten ei meikkaa? No jo on tuossakin tarpeeksi. Minulla ei ole koskaan kulmia ja ripsiä värjätty. Ripsiväriä ja meikkivoidetta laitan silloin kun meikkaan.
Onkohan kylterit ihan omaa luokkaansa, vai minkä takia minä en ole yliopistolla huomannut ollenkaan tätä "less is more" -tyyliä. Siellä vähintään joka toisella on paksut pakkelit ja koulukamat kuljetetaan merkkilaukuissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on,että meikkaaminen ärsyttää Suomessa niin paljon? Tekeekö se totaalinen luonnontila ihmisen niin paljon paremmaksi? Itse meikkaan joka päivä töihin ja pidän itseäni ihan fiksuna ihmisenä. Laitan jopa huulipunaa, mikä on vissiin Suomessa jopa prostituoituun viittavaa.
Whaaat? Miten huulipuna viittais prostituutioon? Mä en laita huuliin mitään muuta kuin joskus kiiltoa, koska musta se on enempi vanhojen ihmisten juttu. Vanhemmalla tarkoitan jotain 40-70-vuotiasta, jotka eniten kulkee övereissä huulipunissa.
N18
Ei tuon ikäiset tytöt ole kiinnostuneita feminismistäkään. Niin ne ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whaaat? Miten huulipuna viittais prostituutioon? Mä en laita huuliin mitään muuta kuin joskus kiiltoa, koska musta se on enempi vanhojen ihmisten juttu. Vanhemmalla tarkoitan jotain 40-70-vuotiasta, jotka eniten kulkee övereissä huulipunissa.
N18
Ai kamala, kiva olla kategorioituna seisemänkymppisten kanssa samaan lokeroon :D
t. 41-vuotias
ohihuomio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N18
Ai kamala, kiva olla kategorioituna seisemänkymppisten kanssa samaan lokeroon :D
t. 41-vuotias
10-20 -vuotiaiden hahmotuskyky on vasta muodostumassa ;)
Vierailija kirjoitti:
Meidän tyttö( lukiolainen) menee ilman meikkiä kouluun aamuisin, tosin kulmat on värjätty ja muotoiltu ja ripsissä on kestovärjäys. Mutta muuten ei meikkaa
Millä kumman logiikalla tyttösi menee meikittä kouluun jos hän on meikannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä kumman logiikalla tyttösi menee meikittä kouluun jos hän on meikannut?
Millä kumman logiikalla sanot, että tyttö on meikannut, jos hänen kulmansa on värjätty?
Harmi, että yksikäään teistä ilkeilijöistä ei ole tarpeeksi kyvykäs tuntemaan pistoa sydämessään näistä järkyttävistä puheista mitä suollatte täällä.
Millainen oletettavasti aikuinen ihminen kykenee nolaamaan/pilkkaamaan alaikäistä lasta vain pönkittääkseen omaa, rotantasoista egoaan?
Mutta kuten totesin, moni ei yksinkertaisesti kyvyiltään tällaiseen ajatteluun pysty, vaan turvautuu primitiivisiin keinoihin. Järkyttävää, yök.
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että yksikäään teistä ilkeilijöistä ei ole tarpeeksi kyvykäs tuntemaan pistoa sydämessään näistä järkyttävistä puheista mitä suollatte täällä.
Millainen oletettavasti aikuinen ihminen kykenee nolaamaan/pilkkaamaan alaikäistä lasta vain pönkittääkseen omaa, rotantasoista egoaan?
Mutta kuten totesin, moni ei yksinkertaisesti kyvyiltään tällaiseen ajatteluun pysty, vaan turvautuu primitiivisiin keinoihin. Järkyttävää, yök.
Ei ne lapset tätä vanhusten palstaa lue. Minusta on ihan mielenkiinnosta, että luokkajako näkyy jo nuorissa.
Vierailija kirjoitti:
On meikkaamista, jolloin kuitenkin erottaa ihmisen piirteet. Ja on meikkaamista, jolla peitetään kasvot niin, ettei koko ihmistä tunnista. Ensimmäinen on mielestäni kaunista, jälkimmäinen ei. Jokainen toki saa tehdä just niin kuin haluaa.
Ja sitten on meikkaamista, jossa meikkaaja ei vaan osaa. Itse en juuri meikkaa just tämän vuoksi, en vaan osaa ja se näyttää ihan hirveältä. Käytän korkeintaan meikkivoidetta, ripsaria ja huulikiiltoa ja joskus sitten lineria. Jos pitää mennä johonkin juhlavampaan tilaisuuteen, kysyn kaverilta apua tai käyn ammattilaisella.
Onpa vajaa kommentti taas vaihteeksi. Mistä lähtien meikkaamattomuus on tarkoittanut verkkareissa kulkemista?