Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on menneisyytesi häpeätahra?

Vierailija
07.09.2018 |

Mikä tapahtuma/asia on sellainen jota kannat mukanasi, mutta kukaan ei tiedä? Voin aloittaa. Olen alateemisesti koulutettu, mutta lukio jäi kesken ja menin amispapereilla yliopistoon

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin pressan vaaleissa Halosta.

Vierailija
22/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tunnet häpeää sanoessasi että menit amiksen papereilla yliopistoon? Onko turhamaisempaa häpeää? Miksi sillä on väliä, osaatko perustella?

Niin, kannan tästä häpeää ja usein ihmisten häpeät on turhia. Kaverini kantaa häpeää siitä, että hänen äitinsä on juoppo. Itse en ole koskaan pohjimmiltaan käsittänyt, miksi hän häpeää asiaa jolle ei todella itse voi mitään. Häpeän tunne ei ole rationaalisen ajattelun tulos. -ap

Aivan, se on vähän niinkuin pelko. Yks pelkää sitä ja toinen tätä ja toiselle voi aina sanoa´ettei tuossa ole mitään pelkäämistä`, mutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole onnistunut löytämään kunnon naisia. Jokainen parisuhde on ollut nalkutuksen kyllästämä.

Kummallista.

Uskon, että teet vähintään puolet kotitöistä ja kohtelet puolisoasi ystävällisesti ja kunnioittavasti.

Niin teen, mutta aina kohdalle on osunut prinsessa.

No sittenhän kannattaa pudottaa se ulkonäkö alemmaksi kriteerilistalla, ja kiinnittää enemmän huomiota luonteeseen.

Miksi näin? Eikö enemmän huomiota luonteeseen riitä?

Koska prinsessoja löytyy niistä, jotka voivat olla sellaisia. Laskee todennäköisyyttä törmätä sellaiseen.

Vierailija
24/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panin serkkuani. Ei olla pahemmin tästä faktasta pidetty meteliä myöhemmin, vaikka itse tapahtuma olikin ihan kiva :)

Vierailija
25/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde narsistiseen sadistiin jota rakastin.

Vierailija
26/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole onnistunut löytämään kunnon naisia. Jokainen parisuhde on ollut nalkutuksen kyllästämä.

Kummallista.

Uskon, että teet vähintään puolet kotitöistä ja kohtelet puolisoasi ystävällisesti ja kunnioittavasti.

No sittenhän kannattaa pudottaa se ulkonäkö alemmaksi kriteerilistalla, ja kiinnittää enemmän huomiota luonteeseen.

Koska prinsessoja löytyy niistä, jotka voivat olla sellaisia. Laskee todennäköisyyttä törmätä sellaiseen.

Minusta tämä tuntuu hölmöltä.

Vierailija
27/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä se, että 32 ikävuoteen mennessä ei edelleenkään ole amk tai yliopistotutkintoa ja pahinta on se että en vieläkään yhtään tiedä mitä opiskella..

Vierailija
28/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista.

No voithan toki jatkaa hyväksi havaitsemallasi tavalla..?

Vierailija
29/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pannut n 200 miehen kanssa. Nykyään avioliitossa ja yhden miehen nainen

Vierailija
30/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulukiusattu ja minulla ei ollut kavereita moneen vuoteen koulussa. En ole kertonut siitä kenellekään, vaikka siinä ei ole mitään hävettävää. Häpeän silti. Pelkään kai, että muut ajattelisivat minussa olevan jotain vikaa.

Vierailija
31/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista.

En vaan usko kuinka ulkonäkö voi vaikuttaa luonteeseen siinä määrin, että parinvalinnassa minun tulee tavoitella vävähemmän kauniita yksilöitä. Onko heissä itten katkerampia vai kuinka?

Vierailija
32/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin miehen kanssa ja sanoin rakastavani häntä ja haluavani hänen kanssaan yhteisen elämän. Muutin toiselle paikkakunnalle ja jotenkin vain tunteet hiipui. Mulla ei kuitenkaan ollut pokkaa sanoa sitä ääneen... myönsin sen vasta kun  mies kysyi suoraan ja silloinkin yritin ensin kiemurrella ja väistää kysymyksen. 

Hävettää oma epärehellisyys, pelkurimaisuus ja se, että satutin hyvää miestä.

Minä olen myös kahteen otteeseen käyttäytynyt pelkurimaisesti, en lähtenyt puolustamaan kiusattua/ahdisteltua. Kerran koulussa ja kerran laivalla. Olen kyllä parantanut tapani sittemmin.

Vierailija
33/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista.

En vaan usko kuinka ulkonäkö voi vaikuttaa luonteeseen siinä määrin, että parinvalinnassa minun tulee tavoitella vävähemmän kauniita yksilöitä. Onko heissä itten katkerampia vai kuinka?

Ok. Yleensä, jos jokin metodi ei selkeästi toimi, kannattaa kokeilla toista.

Vierailija
34/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista.

Ok. Yleensä, jos jokin metodi ei selkeästi toimi, kannattaa kokeilla toista.

Niinhän se on.

Vierailija
35/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä mitään isompaa, vain joitain tilanteita, joissa olen puhunut typeriä.

Vierailija
36/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koulukiusattu. En ole pystynyt kertoa kenellekään vieläkään asiasta. Muistan vieläkin kuinka ahdistavaa ja nöyryyttävä kiusaaminen oli. Olin 13v kun kolme vanhempaa tyttöä hakkasi minut, polttivat tupakalla, rikkoivat vaatteeni. Nauroivat ja sanoivat että haluavat nähdä minut koulussa naama mustana. Syytä en vieläkään tiedä.

Minulla on hirveästi itsetunto-ongelmia vieläkin aikuisena, vaikka minulla on hyvä työ, koulutus, laaja ystäväpiiri, olen myös menestynyt urheilussa. Jotenkin hävettää, että minua kiusattiin. En tiedä miksi

Vierailija
37/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän sitä, että oireilen psyykkisesti traumojeni takia. Häpeän myös sitä, että olen niin ankara itseäni kohtaan, etten kykene hyväksymään omaa oireiluani. Jonkun toisen kohdalla pitäisin oireilua luultavasti luonnollisena seurauksena traumaattisille tapahtumille. Omalla kohdallani sen sijaan ajattelen, että minun olisi jollain tavalla tullut kyetä jo pääsemään paremmin kaikesta yli. Hävettää, etten pysty suhtautumaan itseeni lempeämmin.

Kiitos aloittajalle siitä, kun sain nyt tilaisuuden kirjoittaa nämä ajatukset tässä auki. Helpotti oloa.

Vierailija
38/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
39/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin huumeita lukiossa vain miellyttääkseni ja saadakseni exäni rakastamaan minua, olin hyvästä perheestä tuleva hikarityttö. Exä jätti minut vuotta myöhemmin.

20 vuotta myöhemmin olen perheenäiti onnellisessa avioliitossa ja hyvässä työpaikassa. Jälkeenpäin ajateltuna olin idiootti, onneksi ei käynyt mitään pahempaa!

Vierailija
40/77 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up