Olen nyt katsonut historiallisia dokumentteja ja todennut että R.R.Martin on käyttänyt Euroopan historiaa kirjoittaessaan Tulen ja jään laulun.
Muutamia yksityiskohtia muuttanut ja sotkenut aikajanaa, mutta lähes kaikki henkilöhahmot löytyvät Euroopan historiasta. Nimiä ja paikkoja on muuttanut muutamalla kirjaimella.
Lohikäärmeet Ja hurjasudet lisännyt tarinaansa, kuinka omaperäistä.
Mielenkiintoisempaa on lukea suoraan historiaa kuin fantasiaa joka perustuu todellisiin tapahtumiin.
Kommentit (34)
Onneksi on tajunnut ottaa edes eurooppalaisia näyttelijöitä sarjaan. Jenkit ne vielä tästä puuttuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on milloin olen asian ”tajunnut”?
Olennaista on että ihmiset luulevat ’neron’ keksineen kokonaisen uuden maailman henkilöineen ja paikkoineen.
Ei pidä paikkaansa.
Sinä olet kyllä ollut ainoa sarjaa seurannut henkilö, joka ei ole tajunnut esim. Ruusujen Sodan käyttämistä sarjan valtataistelujen esikuvana.
No siinähän on jotain hyvääkin, näin vähän tollommatkin oppivat historiaa ja melkein huomaamattaan!
Vierailija kirjoitti:
No siinähän on jotain hyvääkin, näin vähän tollommatkin oppivat historiaa ja melkein huomaamattaan!
Eivät opi, muistavat vaan valkoiset kulkijat ja lohikäärmeet, niillä ei pitkälle pötkitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaista on että ihmiset luulevat ’neron’ keksineen kokonaisen uuden maailman henkilöineen ja paikkoineen.
Ei pidä paikkaansa.Sinä olet kyllä ollut ainoa sarjaa seurannut henkilö, joka ei ole tajunnut esim. Ruusujen Sodan käyttämistä sarjan valtataistelujen esikuvana.
Ei ole tajunnut? Juurihan tein siitä aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on tajunnut ottaa edes eurooppalaisia näyttelijöitä sarjaan. Jenkit ne vielä tästä puuttuisikin.
Se pikkumies on jenkki.
Hyvikset vissiin voitti, kun täällä ollaan vielä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvikset vissiin voitti, kun täällä ollaan vielä?
Ei, kyllä me ollaan kuolleita kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Ja ihan selvät nimet vielä :D Lannisterit & Starkit vs Yorkit ja Lancasterit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pikkumies on jenkki.
Mutta niin nerokas hahmo ja hyvä näyttelijä, ettei se haittaa :)
Ei taida jatkoa olla tulossa. Ärsyttää kun hyvä kirjasarja jää ilman lopetusta. :(
Yliarvostettu kirjailija. Luulee olevansa Tolkienin kaltainen, ei lähelläkään!
Hei oikeesti lähes kaikki kirjailijat ottaa vaikutteita historiallista tapahtumista tai uskomuksista/kansansaduista, ei mitään uutta auringon alla.
En minäkään ymmärrä äijän palvontaa. Ihan keskinkertainen kirjailija.