Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko etävanhempi riittävän turvallinen jos

Vierailija
07.09.2018 |

uhkailee lasta ettei näe enää lähivanhempaa, huutaa ja raivoaa arvaamattomasti, juo sen verran että lasta ahdistaa ja soittelee lastensuojeluun aiheettomia ilmoituksia lähivanhemmasta mustamaalatakseen häntä niin, että voidaan näyttää toteen hänen valehtelevan tahallaan?
Lapsi pelkää eikä halua mennä etävanhemmalle, mutta lähivanhemmalla on myötävaikuttamisvelvollisuus. Lapsella on oikeus pitää yhteyttä molempiin vanhempiin olivat ne minkälaisia hyvänsä.

Ja ei, lastenvalvoja ei auta, lastensuojelu ei auta, vaan jättää päätäntävallan lähivanhemmalle, mutta ei ota vastuuta mahdollisista seuraamuksista kun etä hakee tapaamisten täytäntöönpanoa, poliisi ei auta niin kauan kun naapurit eivät valita juomisesta ja bileistä tai ei ole mustelmia.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole saanut tapaamisia valvotuiksi kyseessä on kyllin hyvä vanhempi, jonka sinä olet itse valinnut lapsellesi vanhenmaksi.

Valvottuihin tapaamisiin ei ole lakimiehen mukaan riittävästi näyttöä. Se olisi hyvä vaihtoehto. Lapsi tosin sanoo niihinkin, että koska niissä olisi läsnä ulkopuolinen niin "se" varmaan halaisi että näyttäisi hyvältä. Lapsi ei haluaisi sitäkään.

Valitsin aivan toisen ihmisen. Hän valehteli avian kaikesta. Ainoa virheeni oli luottaa ihmiseen. Kaikki muuttui kuin taikaiskusta positiivisen raskaustestin jälkeen, mutta hän käänsi sen kaiken minun syykseni. 

Vierailija
22/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet nyt itse sen lastensuojeluilmoituksen lapsestasi ja kerrot, että olet aidosti huolissasi tästä asiasta. Lapsen psyykkisen turvallisuus on vaarantunut ja hän on pelokas. Jos isä ei suostu valvottuihin tapaamisiin hae päätös tuomioistuimelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet nyt itse sen lastensuojeluilmoituksen lapsestasi ja kerrot, että olet aidosti huolissasi tästä asiasta. Lapsen psyykkisen turvallisuus on vaarantunut ja hän on pelokas. Jos isä ei suostu valvottuihin tapaamisiin hae päätös tuomioistuimelta.

Lastensuojeluilmoituksia (hakemus itse asiassa silloin, kun tekee omasta lapsesta) olen tehnyt, mutta lastensuojelu ei puutu huolto- ja tapaamisasioihin vaan ohjaa oikeuteen.

Vierailija
24/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluilmoituksia (hakemus itse asiassa silloin, kun tekee omasta lapsesta) olen tehnyt, mutta lastensuojelu ei puutu huolto- ja tapaamisasioihin vaan ohjaa oikeuteen.

Ja olet mennyt oikeuteen?

Vierailija
25/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei halua mennä etälle, ei häntä voi pakottaa, tuon ikäinen kun on. Se on lapsen oikeus tavata vanhempaansa eikä vanhemman oikeus tavata lasta. Jos lapsi ei halua niin hän ei tapaa. Jos etä tuosta syyllistää niin vieköön itse asian eteenpäin. Sinun ei tarvitse oikeastaan tehdä mitään.

Vierailija
26/26 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi ei halua mennä etälle, ei häntä voi pakottaa, tuon ikäinen kun on. Se on lapsen oikeus tavata vanhempaansa eikä vanhemman oikeus tavata lasta. Jos lapsi ei halua niin hän ei tapaa. Jos etä tuosta syyllistää niin vieköön itse asian eteenpäin. Sinun ei tarvitse oikeastaan tehdä mitään.

Tulee myös näin tekemään. Hänen kertomuksensa siitä, kuinka hänellä on niin suuri ikävä aina tapaamisten välilläkin uppoaa hyvin mm. lastenvalvojaan, koulupsykologiin ja lakimiehiinkin. Kenenkään korvaan ei ole särähtänyt se, että hän ei ole kiinnostunut lapsen ikävästä tai ikävättömyydestä lainkaan saati siitä, että lapsi pelkää.