Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa rakennuttaa talon vanhempiensa tontille

Vierailija
07.09.2018 |

Jep, mies tahtoo rakentaa talon vanhempiensa maille ja muuttaa sitten siihen kanssani. Aiemmin puhunut tästä paljon, mutta maanantaina kertoi, ettei aio luopua unelmastaan - jos minä en tätä tahdo, tiet jatkuvat eri suuntiin.

Mitäpä olisitte mieltä?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten voisi olla sinun kannaltasi järkevää, jos puoliksi omistaisit tontin ja talon.

Miksi ihmeessä AP:n pitäisi omistaa puolet tontista ja talosta?

"No kun sit sillä ei ole mitään jos tulee ero" ei ole mikään vastaus. Miksi AP:n pitäisi säästää/investoida rahojaan nimenomaan tähän kyseiseen tonttiin ja taloon? Helpompihan se on, jos omat rahat ovat kiinni jossain aivan muualla, niin ei tule ongelmia niiden suhteen erossakaan. Osakkeissa tai sijoitusasunnossa.

Vierailija
42/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten voisi olla sinun kannaltasi järkevää, jos puoliksi omistaisit tontin ja talon.

"No kun sit sillä ei ole mitään jos tulee ero" ei ole mikään vastaus. Miksi AP:n pitäisi säästää/investoida rahojaan nimenomaan tähän kyseiseen tonttiin ja taloon? Helpompihan se on, jos omat rahat ovat kiinni jossain aivan muualla, niin ei tule ongelmia niiden suhteen erossakaan. Osakkeissa tai sijoitusasunnossa.

Pahin vaihtoehto on se, että ap ei omista tontista mitään ja kuitenkin joutuu maksamaan puolet talosta. En usko hetkeäkään, että mies maksaa talon rakentamisen yksin. Tai sitten se menee niin, että mies maksaa taloa ja nainen kaiken muun, se on ihan yhtä huono vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy muistaa, että naisille on tärkeää voida asua kaupungissa, jotta h**raamisesta ei jää kiinni. Se ei oikein onnistu, jos asuu korvessa.

Tämä lienee tämän ketjun AP:nkin perimmäinen huoli.

Koulut on näköjään loppuneet tältä päivältä. Kuule poju, jos joku haluaa mennä vieraisiin, niin siinä ei asumispaikka merkkaa mitään. Eikä ne miesten pikkupipulit niiin ihmeellisiä ole vaikka sinä omaasi arvostatkin yli kaiken.

Vierailija
44/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahin vaihtoehto on se, että ap ei omista tontista mitään ja kuitenkin joutuu maksamaan puolet talosta. En usko hetkeäkään, että mies maksaa talon rakentamisen yksin. Tai sitten se menee niin, että mies maksaa taloa ja nainen kaiken muun, se on ihan yhtä huono vaihtoehto.

Ja miksi pitäisi omistaa myös tonttia, jos omistaa taloa?

Maksuilla taas ei ole mitään tekemistä omistamisten kanssa.

Vierailija
45/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolensa ja puolensa. Lastenhoidossa isovanhemmista on apua ja lapset tuovat elämää ja iloa isovanhemmille. Mutta jos appivanhempasi ovat vähänkään uteliaita, niin olette jatkuvan tarkkailun alla. Ja jos toinen kuolee, se yksinäinen sitten ripustautuu teihin. Pian voitte olla tilanteessa, että olette ihan sidottuja dementikkovanhukseen. 

Minulla on tästä vuosien kokemus ja ne vuodet olivat yhtä helvettiä. Tosin asuimme minun vanhempieni kanssa samassa pihassa. Niin kauan meni hyvin, kun isäni eli, mutta äitini jäätyä yksin, hän alkoi muuttumaan todella hankalaksi. Hän halusi olla meillä jatkuvasti, tietää mihin menemme, miksi, milloin tulemme, ketä meillä oli kylässä, miksi meiltä näkyi valot vielä illalla myöhään ja meidän olisi pitänyt jatkuvasti kyläillä äidilläni.

Olin valmis häntä auttamaan kohtuuden rajoissa, mutta en sitoutumaan hänen hoitoonsa. Äiti kiukutteli kuin pieni lapsi, osoitti mieltään, suutahteli, oli minulle kateellinen esim. ystävistäni, joita hänellä ei ollut. Mikään sellainen apu ei kelvannut, joka olisi tuonut hänen elämäänsä sisältöä, esim. pienet reissut, seniorikerhot, kyläilyt naapureilla tai sukulaisilla, harrastukset. Lisää tuohon vielä sairaudet, kivut ja muistisairaus ja se, että apua oli erittäin vaikea saada, koska asuin naapurissa. 

Viimeiset pari vuotta toivoin joka aamu, että kunpa äidilläni ei syttyisi aamulla valoja...kauhea sanoa, mutta tämä on totuus. Olin niin väsynyt tilanteeseen. Kun äiti lopulta kuoli, en tuntenut muuta kuin helpostusta. Eli tällä kokemuksella; en suosittele, ellei appivanhempasi sitten suunnittele muuttavansa esim. kerrostaloon kun kunto alkaa heiketä. 

Vierailija
46/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonnat mitkä pitää heti kieltää: ei ole napanuora katkennut, hormoonihuuru, sokerihumala .....

Vierailija
47/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siihen joku erityinen syy? Vai onko mies vielä kiinni äidissään? Jos jälkimmäinen, niin lähtisin eri suuntaan. Haluan miehen, joka viettää aikaansa minun ja oman perheen kanssa. Mies, joka on mieluummin äitinsä kuin minun kanssa, saa pysyä äitinsä helmoissa jatkossakin.

Minä halusin miehen jonka perhekäsitys sisältää myös vanhempansa ja sisaruksena. Muunlainen käsitys on mielestäni hieman arveluttava. Kuulostat symbioosiparisuhteilijalta. 

Uskon olevani symbioosiparisuhteilija. Se sopii minulle ja miehelleni hyvin. Itselläni on ollut hyvät välit vanhempiini ja sisaruksiini, mutta jo äidilläni oli periaatteena se, ettei hän puutu minun tekemisiini vaan antaa mknun itseni elää omaa elämääni ja tehdä omat päätökseni. Parhaani mukaan yritän toimia samoin omien lasteni kanssa enkä sekaannu liikaa heidän elämäänsä.

Valitettavasti olen näynyt lähipiirissä niitäkin miehiä, joille oma äiti on ykkönen ja vaimo vasta kakkonen jos sitäkään. Heillä ei ole parisuhteet kestäneet.

Vierailija
48/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi missään nimessä. Voisin asua appivanhempien naapurissa, mutta tontti pitäisi olla puoliksi minun omistuksessa. Toisen maalle on niin typerää rakentaa, käytännössä oman omaisuuden arvo olisi nolla, kun en ikinä pääsisi osuudestani eroon oli tilanne mikä tahansa.

Kyllä tonttijaon voi tehdä myöhemminkin, mutta kokemuksestani en haluaisi asua lähellä anoppiani.

Pari vuotta riitti ja ero olisi varmaan tullu, jos edes samalla paikkakunnalla olisimme asuneet.

Niinkauan jotenkin sujui, kun ei ollut lasta, mutta sitten helvetti repesi, kun esikoinen syntyi.

Vierailija
49/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä nähty jo mielin määrin... kuule sydäntäsi.

Vierailija
50/74 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tällaisen tapauksen ja hän on ainakin ihan normaalin oloinen tyyppi. Ei tosin ole lapsia tai morsianta hänellä, mutta helposti voisi olla.

Vierailija
51/74 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mies tietää että jos hän ei ole ostanut tonttiosuutta virallisesti vanhemmat omistavat talon siitä huolimatta kuka sen rahoittaa.

Vierailija
52/74 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me rakennettiin talo appivanhempien "maille", eikä ole ollut mitään ongelmaa. Välimatkaa appivanhempiin on noin 50 kilometriä :-)

Tätä just mietin, että eihän vanhempien maille tarkoita välttämättä vanhempien viereen. Itse perin vanhemmiltani maita eri puolilta kuntaa. Ja tontteja oli jopa noin 50 km kotitalosta. 

Vierailija
53/74 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen miehen unelma on asua vanhempien vieressä.. Ei menis jatkoon tuollainen mies.

Hän varmaan pitää vanhemmisaan huolta, kun he vanhenevat. Ei minusta hassumpi mies laisinkaan. 

Vierailija
54/74 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos saa ilmaisen tontin, niin miksi ihmeessä ostaa sitä kalliilla vieraalta. Onko se nyt niin kauheaa, jos asuu vanhempiensa lähellä? 

Vierailija
55/74 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tällaisen tapauksen ja hän on ainakin ihan normaalin oloinen tyyppi. Ei tosin ole lapsia tai morsianta hänellä, mutta helposti voisi olla.

Valinta vaan rajaa morsianehdokkaiden määrää rajusti. En minäkään muuttaisi appivanhempien tontille.

Vierailija
56/74 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä kävisi hyvin. Appivanhemmat ovat ihan mukavia ja olisihan tuo hyvä, ettei tarvitse ottaa lainaa tonttiin ja taloon, jos mies hoitaa asian. Itse voisin säästellä vaikka sijoituksiin.

Vierailija
57/74 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on 2,5 vuotta vanha, joten asia lienee ap:n kohdalla ratkennut.

Vierailija
58/74 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tontti on vanhempien omistuksessa, niin sitten on myös kiinteistönne. Eli tontti on PAKKO lohkaista tontista erilleen. Myyntivoitosta miehen vanhemmat joutuvat maksamaan myyntivoittoveron.

Siis miten myös kiinteistö kuuluu myös vanhemmille? Sukulainen rakensi talon perikunnan maille, mutta ei me osakkaat kyllä sitä taloa omistettu. 

Vierailija
59/74 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tontti on vanhempien omistuksessa, niin sitten on myös kiinteistönne. Eli tontti on PAKKO lohkaista tontista erilleen. Myyntivoitosta miehen vanhemmat joutuvat maksamaan myyntivoittoveron.

Siis miten myös kiinteistö kuuluu myös vanhemmille? Sukulainen rakensi talon perikunnan maille, mutta ei me osakkaat kyllä sitä taloa omistettu. 

Samaa ihmettelin. Tämä taitaa olla sitä samaa logiikkaa, jonka mukaan pihaani ilmestynyt auto kuuluu minulle, koska se on pihassani.

Vierailija
60/74 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen maalle rakennettuun taloon ei kannata ainakaan omia pennejäsi kiinni pistää. Eli silloin tontin sekä talon pitäisi tulla sinun ja miehen nimiin puoliksi. Oletteko naimisissa mikä tuo lisäturvaa mahdollisen eron tullen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän