Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa rakennuttaa talon vanhempiensa tontille

Vierailija
07.09.2018 |

Jep, mies tahtoo rakentaa talon vanhempiensa maille ja muuttaa sitten siihen kanssani. Aiemmin puhunut tästä paljon, mutta maanantaina kertoi, ettei aio luopua unelmastaan - jos minä en tätä tahdo, tiet jatkuvat eri suuntiin.

Mitäpä olisitte mieltä?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmat on joskus niin isoja että niistä ei voi vain luopua vaikka sen eteen joutuisi luopumaan ihan mukavasta parisuhteesta. Jos sinä et voi taloa rakentaa ko. paikkaan anna miehelle mahdollisuus toteuttaa kuitenkin unelmansa.

Vierailija
22/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen miehen unelma on asua vanhempien vieressä.. Ei menis jatkoon tuollainen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tontti on vanhempien omistuksessa, niin sitten on myös kiinteistönne. Eli tontti on PAKKO lohkaista tontista erilleen. Myyntivoitosta miehen vanhemmat joutuvat maksamaan myyntivoittoveron.

Vierailija
24/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten käy, jos ja kun appivanhemmista aika jättää? Jääkö teille samalle tontille talo tyhjilleen? Saatte maailman vi**umaisimmat naapurit siihen kylkeen? MIkä olis pahin skenaario?

Meillä ei ole tuota tilannetta, mutta sellainen on, että mies on meillä valinnut tontin ja talon. Itse olin toista mieltä, mutta mies vaatimalla vaati. Tehtiin sitten niin, että mies omistaa koko roskan ja maksaa myös kaikki talon kulut. Minä maksan vain sellaisia kuluja, mitä maksettais jos asuttais vuokralla jossain, eli sähköä, vettä jne. ja nämäkin tasapuolisesti. Se summa mitä miehellä menee talon kustannuksiin, minä laitan samanlaisen summan omiin säästöihin ja sijoituksiini. Kummallakin oma omaisuus. Ja avioehto. Jos käy niin, että asuminen tällä paikalla muuttuu sietämättömäksi, mun on helppo lähteä lätkimään. Älä missään nimessä laita rahojasi kiinni tuohon, jos vähänkään tuntuu siltä, että paska jää käteen.

Vierailija
25/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se olis next, ei tolla lailla voi uhkailla.

Ja miten maan omistus?

Jos sijoitat puolet rakentamiseen ja et omista puolta maasta, ei kannata.

Vierailija
26/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän unelmana omakotitalon korvessa, mutta miksi se on oltava äidin naapurisssa? Onko se osa sitä unelmaa...? Jos kyse vain rahasta niin mies valitsee rahan ennen sinua..?

Vierailija
27/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spekuloitko erolla jo nyt?

Mikset eroaisi sitten samantien?

Vierailija
28/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanne järjestely.  Käytännössä ilmainen tontti ja aina tukiverkosto lähellä. Vain maailman syrjäytynein kansa ei halua asua oman perheensä kanssa.

Anna miehen rakentaa, asutte yhdessä ja sinä voit omilla säästyneillä rahoilla maksaa omaa sijoitusasuntoa joka on täysin omasi aivan kuten miehen omakotitalo on hänen omansa.

Vierailija
29/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mukaan tontti lohkottaisiin.

-Ap

Vierailija
30/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on sillä pohjalla että tuon takia ottaisit eron niin parempi erota.

Vierailija
31/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu kommentti. Aika isosta asiasta kyse kumminkin.

Vierailija
32/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

No hyvä. Tuleeko tontti myös sinun nimiisi?

Vierailija
33/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

No sitten voisi olla sinun kannaltasi järkevää, jos puoliksi omistaisit tontin ja talon. Sijainniltaakin puoli tuntia helsingistä -talon arvo nousee.

Mutta. Jos kerran muutat miehestäsi noin tärkeään paikkaan, todennäköisesti ette koskaan voisi muuttaa pois, koska paikka on miehelle tärkeä... ja jos nyt jo sinua kiristetään, mikä järki koko suhteessa on?

Ystäväni kahlittiin samalla tavalla, kun mies halusi ostaa lapsuuden kotinsa. En ymmärrä, miksi ystäväni suostui siihen. Nyt nainen sai todella hyvän työtarjouksen 100 km päästä, mutta mies ei halua muuttaa (vaikka uudella paikkakunnalla töitä riittäisi duunarille), koska kyseessä on lapsuuden koti. Ystäväni jätti tarjouksen ottamatta....

Vierailija
34/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä suostu, ei hän sinua rakasta vaan sitä taloa.

Vierailija
35/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Mikset vastaa tähän? Tuo on kuitenkin tärkein asia koko hommassa.

Vierailija
36/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu kommentti. Aika isosta asiasta kyse kumminkin.

Minusta suhdetta ei kannata jatkaa jos se on pienempi asia kuin asuinpaikka. Jos tuon asuinpaikan suhteen ero edes käy mielessä minustakin ero kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta..

Vierailija
37/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Mikset vastaa tähän? Tuo on kuitenkin tärkein asia koko hommassa.

Joo, puoliksi omistettaisiin.

Vierailija
38/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siihen joku erityinen syy? Vai onko mies vielä kiinni äidissään? Jos jälkimmäinen, niin lähtisin eri suuntaan. Haluan miehen, joka viettää aikaansa minun ja oman perheen kanssa. Mies, joka on mieluummin äitinsä kuin minun kanssa, saa pysyä äitinsä helmoissa jatkossakin.

Minä halusin miehen jonka perhekäsitys sisältää myös vanhempansa ja sisaruksena. Muunlainen käsitys on mielestäni hieman arveluttava. Kuulostat symbioosiparisuhteilijalta. 

Vierailija
39/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kannattaisi ehkä jutella yleisemmälläkin tasolla mitä haluatte tulevaisuudessa: lapsia, talon, kerrostaloelämää, keskustaelämää, maalaiselämää vai mitä.

Jos lopputulema on että molemmat haluaa talon rauhalliselta alueelta ja ilmainen tontti kivojen appivanhempien naapurissa olisi tarjolla, niin kaipa se on ihan kelpo vaihtoehto? Tai sitten sinulla pitäisi olla esittää jokin toinen vaihtoehto, tai perusteluja miksi et tuota halua.

Onko teillä varaa ostaa tontti/talo muutenkin, vai onko tuo appivanhempien tontti ainoa keino saada oma talo?

Vierailija
40/74 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa, että naisille on tärkeää voida asua kaupungissa, jotta h**raamisesta ei jää kiinni. Se ei oikein onnistu, jos asuu korvessa.

Tämä lienee tämän ketjun AP:nkin perimmäinen huoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi