Miksi laitoshuoltajien ja muiden töitä sälytetään sairaanhoitajille?
Meidän pitäisi kuulemma nykyään omien hommien lisäksi jakaa ruoat, tiskata, viedä roskat, tehdä jatkuvasti jotain pientä siivoushommaa ja niin edelleen.
Ihan kuin omissa töissä, siis hoitotoimenpiteissä ja kirjallisissa hommissa ei olisi jo ihan tarpeeksi. Todella kivaa juosta käytävillä, jännittää joka päivä, ehtiikö tehdä kaiken pakollisen ja samalla kuunnella laikkareiden valituksia jokaisesta vaihtamattomasta roskapussista. Samalla, kun laikkarit pitää useita pitkiä taukoja päivässä ja istuu kahvilla.
Olen myös saanut valitusta siitä, että minä kuulemma istuin "aina" kahvilla. Tämä eräänä sellaisena päivänä, kun ehdin juoda ekan kahvin tai yleensäkään istua alas työpäivänä ekan kerran kuuden tunnin jälkeen. Muutaman minuutin kuluttua tuli laikkari etsimään minua, kun hänellä oli jotain kysyttävää. Vastasin kuitenkin kiltisi. Myöhemmin kuulin, kun hän kertoi toiselle laikkarille, miten minä olin istunut koko päivän vaan kahvilla. :D
Onko muiden työpaikoilla samanlaista?
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Miksi opettajat eivät siivoa kouluja?
Rehtorilla on liikaa rahaa käytettävissä. Opettajat tosiaan voisivat hyvin siivota koulun.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat joutuu tekeen kohtuuttoman paljon pyykkihuoltoa ja siivotaankin. Esim hoitotarvikekaapit ja lääkehuone on hoitajien siivousaluetta.
Meillä osastolla ei laitoshuoltajille kuulu edes sängyn petaaminen. Eli kun potilas kotiutuu niin laitoshuoltaja pesee sängyn, mutta hoitaja petaa.
Meille hoitajille kuuluu kaikkien työt. Tehdään paljon siivoustyötä ja ruoanjakoa, toimitaan fysiotetapeuttina. Iltaisin tehdään sairaalasihteerin töitä. Omaiset valittaa ettei potilaita hoideta tarpeeksi.
Tämä viimeinen on valitettavan totta. Pahimmassa työpaikassani hoitajat tekivät melkein kaikki osastonsihteerin työt, vaippa- ja apteekkitilaukset, ruokatilaukset, hyllyjen täytöt jne jne. Ei jonohoitajaa. Lääkärin kirjurina oloon meni 2 h päivässä koska tämä ei voinut itse laittaa lääkkeitä listoille. Sairaanhoitaja oli se alin p-kasa joka teki tieteenkin myös sairaanhoitajan työt siinä kuin täsmälleen samat hommat kuin lähihoitajat : kun kaikki meni hyvin kaikki tekevät yhdessä, jos meni pieleen muututtiinkin vastuullisiksi tiiminvetäjiksi.
Ilmoitettiin myös yhtenä aamuna että kaikki hoitajat osallistuvat ruuanjakoon olivat työt missä vaiheessa tahansa jotta laitoshuoltajat voivat pitää ruokataukonsa. Me emme siis syöneet itse, tai söimme milloin söimme. Terveisiä vaan sinne p-reikään johdolle, pusi. Ei ole ikävä. Arvatkaa oliko vaihtuvuutta?
Sitten on paikkoja joissa kaikkien alojen ammattilaiset saavat tehdä omat työnsä rauhassa ja hyvässä yhteistyössä. On hyllytyspalvelut, farmaseutit jne. Terveiset viimeiseen työpaikkaani joissa ihanat ja osaavat laitsarit tekevät ilolla ja ylpeydellä oman työnsä niin hyvin, että ei tarvitse kuin kiitellä. Ei tarvitse alkaa kesken lääkelistan tarkistuksen tilailemaan ruokia. Meille hoitajille kuuluu vaippapussien vienti isoon roskikseen, eritteiden vienti huuhtikseen ja sänkyjen petaus. Siinä se. Ai niin, ruuanjakoon osallistumme ja isommat eritetahrat toki pyyhitään alustavasti ja muutenkin ns. jäljet korjataan mutta ei jäädä hinkkaamaan sänkyjä.
Ei viitsittäisi tapella täällä keskenämme vaan liittoudutaan vaatimaan työrauhaa ja tarpeeksi työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen erään ison sairaalan vuodeosastolla sairaalahuoltajana, ja kyllä, hoitajien kuuluu hoitaa pieniä siivoushommia eli pyyhkiä ja desinfioida huomaamansa eritetahrat ja auttaa ruoanjaossa, jos toista sairaalahuoltajaa ei ole vuorossa. Myös haisevat vaipat on laitettava pienemmässä, suljetussa pussissa roskikseen.
Usein, eli lähes aina, on kuitenkin niin, että veri-, pissa-, oksennus- tai kakkatahra ei ole voinut jäädä huomaamatta, mutta kuitenkin se siinä keskellä käytävää kököttää.
Myös ruoanjaossa avustaminen on hyvin vaikeaa, joskus joutuu jakamaan yksin koko osastolle, ja sen jälkeen pitäisi vielä tehdä ruokia sellaisille potilaille, joille hoitajat eivät jostain syystä ole tilanneet ruokaa. Siinä samalla pitäisi vielä kerätä ne tarjottimet takaisin ruokavaunuun, joka tullaan tiettyyn aikaan hakemaan osastolta pois, eli sitä ei voi vedättää. Meillä tähän jakoon ja keräykseen on yksi tunti aikaa.
Lisäksi potilaslista, jonka mukaan me ruoat jaamme, ei yleensä ikinä ole ajan tasalla. Se tarkoittaa sitä, että listasta löytyy usein vääriä nimiä ja ruokavalioita, mikä taas on omiaan aiheuttamaan vaaratilanteita. Me huoltajat emme tunne potilaita tai tiedä heidän sairauksiaan tai mitä toimenpiteitä heille on tehty, joten meidän pitäisi voida luottaa listaan, jonka päivittäminen on hoitajien työtehtävä. Eli meidän pitäisi kaiken oman työmme ohella käydä haastattelemassa hoitajia, ja hyvin usein saa vastaukseksi "ei ole mun potilas, en tiedä". Selvä, mäkään en voi tietää, joten sitten se potilas jää ilman ruokaa. Yleensä hetken päästä hoitaja tulee naama väärinpäin päässä tiuskimaan, että missä sen potilaan x ruoka on, ja kun totean, että en tiedä, koko potilasta ei ole listalla, alkaa huokailu. Monesti myös multa tullaan oiken tomerasti kysymään, että miksi potilas yylle ei ole tilattu ruokaa. Siihen voi vaan todeta, että en tiedä, se kuuluu hoitajille. Ja taas lähdetään vähin äänin pois.
Lisäksi, eristyksen purkautuessa, hoitajille kuuluu kaiken oman roinan (verenpainemittarit, kuumemittarit, portatiivit yms.) puhdistus ja poisvienti, mutta harvoinpa sekään onnistuu ilman, että täytyy käydä sanomassa, että paskainen portatiivi odottaa noutajaansa.
Ja mitä hoitajien hygieniaan tulee, siinä on ihan oikeasti paljon parantamisen varaa. Ainakin meidän sairaalassa kartoitetaan kaikkien osastojen kaikkien ammattiryhmien käsien desinfiointia, suojautumista ja käsineiden käyttöä, ja uskokaa tai älkää, kaikista näistä suoriutuvat parhaiten sairaalahuoltajat, ihan joka osastolla.
Tottakai on myös tosi ihania hoitajia, mutta valitettavasti me ollaan edelleen sitä alinta kastia, jolle voi jättää sen paskaraidan sinne lattialle koska "ei sillä muutakaan tekemistä ole". En yhtään ihmettele, että puhtausalalle ei ole tunkua.
Mitä luulet hoitajien tekevän ruoanjaon aikana, jos eivät ole sitä ruokaa jakamassa?
Aika usein istuvat kahvihuoneessa tai selailevat nettiä, muunmuassa. Toki heilläkin varmasti kiirettä aika ajoin on, mutta ihan oikeasti, ruoanjaossa avustaminen kuuluu hoitajille kun on vain yksi huoltaja töissä.
Mikähän haloo siitä syntyisi, jos jättäisimme henkilökunnan vessan järjestelmällisesti siivoamatta, ja vedotaan hirveään kiireeseen? Kiirettä nimittäin meilläkin on, harvassa on ne päivät kun voi edes haaveilla lattioiden konettamisista.
Onpas teillä sitten erikoinen meininki. Meillä yleisin syy siihen, että hoitajat eivät ehdi ruoanjakoon on se, että eivät tosiaan ehdi. Alimitoitetulla henkilökunnalla on vielä aamupesut ja -hoidot kesken, kirjaamisetkin pitäisi hoitaa ajoillaan, samoin kotiuttamis- ja jatkohoitoasiat.
Eihän tästä tarvitsisi valittaa, jos meninki ei olisi näin erikoista.
On niitäkin päiviä, että eivät kiireeltä ehdi, mutta en mäkään voi jättää sitä vessaa siivoamatta tai eristystä purkamatta siksi, että on kiire. Mun on venyttävä se tekemään.
Aika jännä muuten, että tartuit vain tuohon asiaan viestissäni, se kun ei ollut epäkohdista suurin. Mielestäni se kertoo aika hyvin siitä suhtautumisesta meidän työhömme.
Pistää niin vihaksi tämä nyky touhu. Hoitajista hirveä pula, lisää ei palkata, vanhukset ovat huonolla hoidolla, tärkeintä on voitto ja säästöt.
Olen 56v työtön lähihoitaja, hakenut mm. laitoshuoltajan paikkoja, lähihoitajan paikkojen lisäksi. Minnekään en pääse. 0-sopimuksia en tee, koska yksinelävänä työttömänä ei ole varaa näihin 0-sopimuksiin, jos meinaa saada laskunsa maksettua. Kelpaisi vaikka hoiva-apulaisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, en vaan pysty kuvittelemaan että esimerkiksi verotoimiston työntekijät heiluisi luutun kanssa samalla kun tekevät työtänsä.
Mutta saataisiin kiinteät kulut pienemmiksi.
Ja ajattele hyötyliikuntaa...! Päätetyöläisten niska-hartiavaivat jäisivät historiaan.
Jep. Ja tyhjentäisivät itse työpöytänsä pölyjen pyyhkimistä varten ja pyyhkisivät pölyn, josta niin kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen erään ison sairaalan vuodeosastolla sairaalahuoltajana, ja kyllä, hoitajien kuuluu hoitaa pieniä siivoushommia eli pyyhkiä ja desinfioida huomaamansa eritetahrat ja auttaa ruoanjaossa, jos toista sairaalahuoltajaa ei ole vuorossa. Myös haisevat vaipat on laitettava pienemmässä, suljetussa pussissa roskikseen.
Usein, eli lähes aina, on kuitenkin niin, että veri-, pissa-, oksennus- tai kakkatahra ei ole voinut jäädä huomaamatta, mutta kuitenkin se siinä keskellä käytävää kököttää.
Myös ruoanjaossa avustaminen on hyvin vaikeaa, joskus joutuu jakamaan yksin koko osastolle, ja sen jälkeen pitäisi vielä tehdä ruokia sellaisille potilaille, joille hoitajat eivät jostain syystä ole tilanneet ruokaa. Siinä samalla pitäisi vielä kerätä ne tarjottimet takaisin ruokavaunuun, joka tullaan tiettyyn aikaan hakemaan osastolta pois, eli sitä ei voi vedättää. Meillä tähän jakoon ja keräykseen on yksi tunti aikaa.
Lisäksi potilaslista, jonka mukaan me ruoat jaamme, ei yleensä ikinä ole ajan tasalla. Se tarkoittaa sitä, että listasta löytyy usein vääriä nimiä ja ruokavalioita, mikä taas on omiaan aiheuttamaan vaaratilanteita. Me huoltajat emme tunne potilaita tai tiedä heidän sairauksiaan tai mitä toimenpiteitä heille on tehty, joten meidän pitäisi voida luottaa listaan, jonka päivittäminen on hoitajien työtehtävä. Eli meidän pitäisi kaiken oman työmme ohella käydä haastattelemassa hoitajia, ja hyvin usein saa vastaukseksi "ei ole mun potilas, en tiedä". Selvä, mäkään en voi tietää, joten sitten se potilas jää ilman ruokaa. Yleensä hetken päästä hoitaja tulee naama väärinpäin päässä tiuskimaan, että missä sen potilaan x ruoka on, ja kun totean, että en tiedä, koko potilasta ei ole listalla, alkaa huokailu. Monesti myös multa tullaan oiken tomerasti kysymään, että miksi potilas yylle ei ole tilattu ruokaa. Siihen voi vaan todeta, että en tiedä, se kuuluu hoitajille. Ja taas lähdetään vähin äänin pois.
Lisäksi, eristyksen purkautuessa, hoitajille kuuluu kaiken oman roinan (verenpainemittarit, kuumemittarit, portatiivit yms.) puhdistus ja poisvienti, mutta harvoinpa sekään onnistuu ilman, että täytyy käydä sanomassa, että paskainen portatiivi odottaa noutajaansa.
Ja mitä hoitajien hygieniaan tulee, siinä on ihan oikeasti paljon parantamisen varaa. Ainakin meidän sairaalassa kartoitetaan kaikkien osastojen kaikkien ammattiryhmien käsien desinfiointia, suojautumista ja käsineiden käyttöä, ja uskokaa tai älkää, kaikista näistä suoriutuvat parhaiten sairaalahuoltajat, ihan joka osastolla.
Tottakai on myös tosi ihania hoitajia, mutta valitettavasti me ollaan edelleen sitä alinta kastia, jolle voi jättää sen paskaraidan sinne lattialle koska "ei sillä muutakaan tekemistä ole". En yhtään ihmettele, että puhtausalalle ei ole tunkua.
Mitä luulet hoitajien tekevän ruoanjaon aikana, jos eivät ole sitä ruokaa jakamassa?
Aika usein istuvat kahvihuoneessa tai selailevat nettiä, muunmuassa. Toki heilläkin varmasti kiirettä aika ajoin on, mutta ihan oikeasti, ruoanjaossa avustaminen kuuluu hoitajille kun on vain yksi huoltaja töissä.
Mikähän haloo siitä syntyisi, jos jättäisimme henkilökunnan vessan järjestelmällisesti siivoamatta, ja vedotaan hirveään kiireeseen? Kiirettä nimittäin meilläkin on, harvassa on ne päivät kun voi edes haaveilla lattioiden konettamisista.
Onpas teillä sitten erikoinen meininki. Meillä yleisin syy siihen, että hoitajat eivät ehdi ruoanjakoon on se, että eivät tosiaan ehdi. Alimitoitetulla henkilökunnalla on vielä aamupesut ja -hoidot kesken, kirjaamisetkin pitäisi hoitaa ajoillaan, samoin kotiuttamis- ja jatkohoitoasiat.
Akuuttiosastolla ei sairaanhoitajat ehdi ruoanjakoon aamuvuorossa, mutta iltavuorossa oli kaikki jakamassa ruokaa niin päivällistä kuin iltapalaa. Tämä yo sairaalassa kiireisellä osastolla.
Sairaanhoitajien tulee keskittyä aivan muihin asioihin kuin johonkin hemmetin siivoomiseen. Nuo asiat ei TODELLAKAAN kuulu sairaanhoitajille!!!!! Kyllä sairaanhoitajalle sairaalassa löytyy aika hemmetisti tärkeämpääkin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, en vaan pysty kuvittelemaan että esimerkiksi verotoimiston työntekijät heiluisi luutun kanssa samalla kun tekevät työtänsä.
Ja ajattele hyötyliikuntaa...! Päätetyöläisten niska-hartiavaivat jäisivät historiaan.
Joo, siivoojathan ovatkin terveitä kuin pukit. En tunne yhtään siivoojaa joka olisi ollut töissä vanhuuseläkkeeseen asti, kaikki ovat jääneet vaivojensa vuoksi sairauseläkkeelle.
Hoitajat eivät edes itse huomaa, kuinka paljon jättävät tehtäviään hoitamatta. Tässä on syy, miksi ovat laitoshuoltajien ja laitosmiesten kimpussa jatkuvasti. Hoitajat arvostelevat usein myös lääkäreitä, mutta seläntakana.
Ihan kamalaa kun terveydenhuollosta säästetään!!!! Ihan järkyttävää. Sosiaali- ja terveysalalle on ihan hirveät määrät hyviä hakijoita! Miksei voida kouluttaa reilusti enemmän??? Hoitajista on huutava pula vuodesta toiseen vaikka samaan aikaan hoitoalalle hakee per AMK jotain 2000-2500 ihmistä?! Eli Suomessa yhteensä hakijoita todella paljon. Ja sisään otetaan aivan säälittävän pieni osa ja heistäkin osa toki jättää koulun kesken. Kokoajan on kauhea pula hoitajista. Tehkää nyt herranjumala jotain päättäjät!!!!! Ja hoitoalalla ei ole mitään varaa olla huolimaton joten aivan naurettavaa kun alimitoituksen takia tapahtuu tottakai virheitä! Koska hoitajatkin ovat vain IHMISIÄ!!!!!! Sama koskee lääkäreitä. Heistä myös kauhea pula kokoajan ja kova on kiire lääkäreilläkin!
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajien tulee keskittyä aivan muihin asioihin kuin johonkin hemmetin siivoomiseen. Nuo asiat ei TODELLAKAAN kuulu sairaanhoitajille!!!!! Kyllä sairaanhoitajalle sairaalassa löytyy aika hemmetisti tärkeämpääkin tekemistä.
Miten korkealle sä arvotat puhtaan ympäristön? Tiedätkö, että ei ne tilat itsestään pysy siisteinä eikä se huone noropotilaan jälkeen jotenkin taianomaisesti puhdistu?
Siinä vaiheessa kun ihmiset ymmärtävät, että ilman sairaalahuoltajia sairaaloissa ei toimi mikään, voi alkaa tämän ammattiryhmän arvostus nousta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, siivoojathan ovatkin terveitä kuin pukit. En tunne yhtään siivoojaa joka olisi ollut töissä vanhuuseläkkeeseen asti, kaikki ovat jääneet vaivojensa vuoksi sairauseläkkeelle.
No nykyään kiinnitetään ergonomiaan enemmän huomiota. Myös koneet, menetelmät ja välineet ovat kehittyneet ja kehittyvät koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OTO, oman toimen ohella. Kuten sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä ollaan potilaita varten. Siivous ja potilaiden turvallisuus kuuluu kaikille. Yöllä toimii myös se, että löytäjä saa pitää. Laitoshuoltajat eivät ole öisin töissä. Myös ruokailu menee potilaan edun mukaisesti. Ruoka jaetaan nopeasti, ettei lämpöketju katkea. Ei voi sanoa, sori ei kuulu mulle.
Laitoshuoltajilla ei ole lupa hoitotyöhön, mutta kyllä itse ainakin olen auttanut istumaan yms.Terkuin laitoshuoltaja
Nimenomaan, potilaita varten.
Mitäpä luulet, kumpi on tärkeämpi, potilaan haavasidosten vaihtaminen, lääkkeiden jako tai potilaan liikkumisharjoituksissa avustaminen vaiko ehkä pyykkipussien lajittelu ja pesulaan roudaus, roskapussien suoristaminen tiptop-asentoon tai kaappien järjestely?
Haloo! Pyykit ja roskat viedään nopeasti pois, jottei sairaudet pääse niiden vuoksi leviämään, kun muhivat lämmössä. Kuten MRSA yms. Pöydät ja tasot ovat järjestyksessä, jotta ne voidaan pyyhkiä ja estää tartuntoja kosketuspinnoilta.
LaitoshuoltajaPs. Uskomatonta!
Usko pois, että sairaanhoitajat tietävät bakteereista ja hygieniasta enemmän kuin sinä.
Kysymyshän olikin priorisoinnista.
En minä ainakaan tiedä yhtään mitään siivousaineista. Bakteereista ja hygieniasta kyllä jotain, mutta en tiedä mitä laitoshuoltaja tietää.
Sanoisin, että aika ylimielistä.Eihän tässä puhuttukaan siivousaineista.
Mutta juuri se on sitä ammattitaitoisen laikkarin knowhowta. Hyvä että tuli mainittua.
With all due respect. Sairaalassa käytössä noin kolme eri ainetta. Kyllä normaalin älykkyyden omaava ihminen osaa niistä etiketin lukemalla oikean valita.
Se että pitääkö sairaanhoitajan käyttää tähän aikaansa on kysymys, jonka luulisi sinuakin kiinnostavan.
Jos kehitys jatkuu tähän tapaan, teitä laitoshuoltajia ei jatkossa tarvita.
Huutelen tähän väliin: Mun havaintoni mukaan (olen se opintovapailta palailija) ollaan menossa toiseen suuntaan, tai sitten satun olemaan oikeassa sh-piirissä, jossa on karmea pula laitoshuoltajista. Nimittäin kun kävin sopimassa töihinpaluun ehdoista, sain esimieheltäni tilityksen siitä, kuinka savuttomassa sairaalassa ei voida antaa varoituksia tupakanpoltosta, koska ei ole varaa menettää ketään. Uudet sairaalahuoltajat kuulemma äänestävät jaloillaan ja lähtevät muualle töihin onnettomien työskentelyolosuhteiden vuoksi (pula työntekijöistä --> kunnon perehdytyksen puute). Sain valita sijoituspaikkani ja määritellä osa-aikaprosentin, en tee enää täyttä työaikaa. Päädyn luultavasti varahenkilöstöön, jossa ei tarvitse tehdä viikonloppuja, toistaiseksi olen virkavapaalla miettimässä. Mutta ei muuta, jatkakaa.
Sinä toki voit mietiskellä rauhassa, mutta kuka tarvitsee laitoshuoltajia jatkossa? Monissa paikoissa ne tehtävät on jo siirretty sairaan- ja lähihoitajille.
Ainakin PSHP, näköjään. Kaikenlaisia muutoksia on nähty, nyt mennään tähän suuntaan. Tuskin tähän jää, eiköhän jatkossakin tule työnkuvan muutoksia. Pidin aiemman työpaikkani juuri alan idioottivarman työllistävyyden vuoksi.
Mitä idioottivarmaa näet siinä, että sairaanhoitajat laitetaan tekemään sinulle kuuluvat työt?
Saat jatkossa palkkaa tekemättä mitään vai se, että laitoshuoltajille ei tarvitse johdossa maksaa palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska siellä ollaan potilaita varten. Siivous ja potilaiden turvallisuus kuuluu kaikille. Yöllä toimii myös se, että löytäjä saa pitää. Laitoshuoltajat eivät ole öisin töissä. Myös ruokailu menee potilaan edun mukaisesti. Ruoka jaetaan nopeasti, ettei lämpöketju katkea. Ei voi sanoa, sori ei kuulu mulle.
Laitoshuoltajilla ei ole lupa hoitotyöhön, mutta kyllä itse ainakin olen auttanut istumaan yms.Terkuin laitoshuoltaja
Nimenomaan, potilaita varten.
Mitäpä luulet, kumpi on tärkeämpi, potilaan haavasidosten vaihtaminen, lääkkeiden jako tai potilaan liikkumisharjoituksissa avustaminen vaiko ehkä pyykkipussien lajittelu ja pesulaan roudaus, roskapussien suoristaminen tiptop-asentoon tai kaappien järjestely?
Haloo! Pyykit ja roskat viedään nopeasti pois, jottei sairaudet pääse niiden vuoksi leviämään, kun muhivat lämmössä. Kuten MRSA yms. Pöydät ja tasot ovat järjestyksessä, jotta ne voidaan pyyhkiä ja estää tartuntoja kosketuspinnoilta.
LaitoshuoltajaPs. Uskomatonta!
Usko pois, että sairaanhoitajat tietävät bakteereista ja hygieniasta enemmän kuin sinä.
Kysymyshän olikin priorisoinnista.
En minä ainakaan tiedä yhtään mitään siivousaineista. Bakteereista ja hygieniasta kyllä jotain, mutta en tiedä mitä laitoshuoltaja tietää.
Sanoisin, että aika ylimielistä.Eihän tässä puhuttukaan siivousaineista.
Mutta juuri se on sitä ammattitaitoisen laikkarin knowhowta. Hyvä että tuli mainittua.
With all due respect. Sairaalassa käytössä noin kolme eri ainetta. Kyllä normaalin älykkyyden omaava ihminen osaa niistä etiketin lukemalla oikean valita.
Se että pitääkö sairaanhoitajan käyttää tähän aikaansa on kysymys, jonka luulisi sinuakin kiinnostavan.
Jos kehitys jatkuu tähän tapaan, teitä laitoshuoltajia ei jatkossa tarvita.
Perehdy nyt edes vähän asiaan, mitä kommentoit. Mäntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten korkealle sä arvotat puhtaan ympäristön? Tiedätkö, että ei ne tilat itsestään pysy siisteinä eikä se huone noropotilaan jälkeen jotenkin taianomaisesti puhdistu?
Siinä vaiheessa kun ihmiset ymmärtävät, että ilman sairaalahuoltajia sairaaloissa ei toimi mikään, voi alkaa tämän ammattiryhmän arvostus nousta.
Kyllä minä ymmärrän sen tärkeyden, todellakin. Hygienia on aivan ehdottoman tärkeää MUTTA se nimenomaan on niiden sairaalahuoltajien työtä, ei sairaanhoitajien! Ymmärrätkö eron? Näillä kahdella on omat työnkuvansa! Jos sh jossain paikassa tekee laikkarin töitä niin homma ei toimi ja se on väärin! Silloin työnantajan tulee palkata nimenomaan niitä SAIRAALAHUOLTAJIA lisää! Sairaanhoitajat kun ei heidän töitä teen vaan heillä on omat työnsä!
Toivottavasti tämä porukka ei itke sairaaloiden superbakteereista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi opettajat eivät siivoa kouluja?
Rehtorilla on liikaa rahaa käytettävissä. Opettajat tosiaan voisivat hyvin siivota koulun.
Tuleeko ne kesällä tekemään perussiivouksen?
Kuka pesee ikkunat ja kuka poistaa vahat?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä porukka ei itke sairaaloiden superbakteereista.
Haluatko sinä, että omaistasi hoitava sairaanhoitaja on mieluummin hoitamassa sitä omaistasi vai siivoamassa ja ei hoitamassa omaistasi?
Vaihda osastoa. Ei paskoihin paikkoihin kannata jäädä.