Oletko sellainen joka ei sitoudu mihinkään tekemiseen ja keksii tekosyitä luistaa jos ei huvita?
Turha kuvitella ettei muut huomaa tekosyiden läpi, että olet laiska ja haluton panostamaan ystävyyssuhteisiin. Tapahtumiin ollaan h-hetkeen asti ”maybe” jos sattuukin jotain kiinnostavampaa tilalle. Menoja perutaan viime tingassa tai ei tulla paikalle ollenkaan.
Olin itse ennen tällainen joten tunnistan teidät kyllä.
Kommentit (23)
En kiinnitä tuollaisiin huomiota ystävyyssuhteissani. Saavat ihan rauhassa tulla tai olla tulematta. Onhan se kohteliasta tietysti ilmoittaa, jos tulee jotain muuta.
Nytkin on tilanne, jossa seuraan sirullisena sivusta kun yhden kutsuille ei näytä tulevan melkein kukaan. Pahaa tekee. Tiedän, että moni ”hyvä kaveri” jättää tulematta tai on perunut todella heikoin perustein. Tätä tää nykyään on :(
Vierailija kirjoitti:
En ole. Mä osaan sanoa suoraan että ei ole aikaa tai kiinnostusta johonkin. En tarvitse tekosyitä kieltäytymiseen.
Sama linja.
Vierailija kirjoitti:
Turha kuvitella ettei muut huomaa tekosyiden läpi, että olet laiska ja haluton panostamaan ystävyyssuhteisiin. Tapahtumiin ollaan h-hetkeen asti ”maybe” jos sattuukin jotain kiinnostavampaa tilalle. Menoja perutaan viime tingassa tai ei tulla paikalle ollenkaan.
Kylllä huomaaam itsedssäni sen mutta aistiii myös seen kuinkaa tietyyt reaaaaliteetit hengitttävät niskaaan niiin sillloin kunn näiin aisstin sennn olevaan niiin tokii perääännyt koskaa epätoiivoisuus kuvotttaa minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylllä huomaaam itsedssäni sen mutta aistiii myös seen kuinkaa tietyyt reaaaaliteetit hengitttävät niskaaan niiin sillloin kunn näiin aisstin sennn olevaan niiin tokii perääännyt koskaa epätoiivoisuus kuvotttaa minua.
Kaikki ok?
Vierailija kirjoitti:
En ole. Mä osaan sanoa suoraan että ei ole aikaa tai kiinnostusta johonkin. En tarvitse tekosyitä kieltäytymiseen.
Ai sanot suoraan kaverille, jonka olet luvannut tavata tai jonka kanssa oot ollut menossa jonnekin, että sori, ei kiinnostakaan sun seura?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usskoon että see juontuuu joteenkiin äitiini kautta kuun äiiitiin on hyvääsydämineen ja mummmoni kuooli lun kaaatui saunasssa ja löii pääänsä ja äitiini vanhempaaana on jouutunuut pitääämään huoolta nuuoremmista sisarukksistaan niin ehkkä se tuleee joteenkiiin sitä kautta.
Tuollaistakin käytöstä varmasti on olemassa, en kiellä. Mutta myös oikeita esteitä tulee ihmisille. Oletko varma, ettet luulottele?
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin vakavasti masentuneena teen tuota.
Ei, minusta ei huomaa ulospäin kuinka vakavaa masikseni on. En edes ole kertonut siitä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sanot suoraan kaverille, jonka olet luvannut tavata tai jonka kanssa oot ollut menossa jonnekin, että sori, ei kiinnostakaan sun seura?
En lupaa tavata enkä mennä mihinkään, jos ei kiinnosta jonkun seura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko näitä jotka roikottaa ja ehkäilee viimeiseen minuutiin? Ohis
Vierailija kirjoitti:
Tuollaistakin käytöstä varmasti on olemassa, en kiellä. Mutta myös oikeita esteitä tulee ihmisille. Oletko varma, ettet luulottele?
Kuinka aktiivinen seuraelämä sulla on? Tämän tästä erilaiset aktiviteetit isoista juhlista tapahtumiin ja pienen ryhmän kesken tehtäviin/vietettäviin tekemisiin todistaa tän mulle jos ei viikottain niin pari kertaa kk. Ihan tunnettu ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka aktiivinen seuraelämä sulla on? Tämän tästä erilaiset aktiviteetit isoista juhlista tapahtumiin ja pienen ryhmän kesken tehtäviin/vietettäviin tekemisiin todistaa tän mulle jos ei viikottain niin pari kertaa kk. Ihan tunnettu ilmiö.
Edellinen lisää vielä, että kyseessä iso variaatio eri piirejä ja ryhmiä eri ikä- ja sosioekonomisista ryhmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko näitä jotka roikottaa ja ehkäilee viimeiseen minuutiin? Ohis
En ole. Joko sanon heti joo tai ei, tai että katson kalenterini ja vastaan viimeistään huomenna. Ja sitten teen niin kuin olen luvannut.
Tulen ja menen niinkuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulen ja menen niinkuin huvittaa.
Välitätkö muiden tunteista ja onko heidän aikansa yhtä arvokasta kuin sinun?
Saatan ollakin jos on esim naapurin rouvan tuppervaara/partylite/lastenvaatekutsut. En kehtaa sanoa ettei kiinnosta joten sanon jotain että kivalta kuulostaa, katson pääsenkö tulemaan..
Vierailija kirjoitti:
Saatan ollakin jos on esim naapurin rouvan tuppervaara/partylite/lastenvaatekutsut. En kehtaa sanoa ettei kiinnosta joten sanon jotain että kivalta kuulostaa, katson pääsenkö tulemaan..
Aaaaargh senkin näätä