Astmaatikot, onko kokemuksia homeopatiasta?
Mulla vaikea astma, johon liittyy runsas limaneritys. Kova lääkitys on päällä ja sitä aina kovennetaan, mutta lima vaan lisääntyy. Käyn yksityisellä keuhkotautilääkärillä joten ei ole edes ”arvauskeskuksen konitohtori” lääkärinä.
Nyt menee 500mikrogr. suihketta 2 suihkausta 4 krt päivässä (yht 8x), välillä suun kautta 30mg prednisolonia viikko. Lääkkeitä vaihdeltu usein ja limaa vaan puskee lisää. On tehty tt,eikä mitään selittävää löytynyt.
Nyt paloi hermo ja menny usko lääkkeisiin. Onko kukaan saanut ruokavaliosta, luontaistuotteista, homeopatiasta tms apua?
Ongelmani siis se limainen yskä. Yskin liki 40krt tunnissa eli ihan koko ajan. Limaa tulee keuhkoista koko ajan. Olen vielä nuori ja perusterve(34v) joten ikävää korista limarohinassa kuin kuoleva vanhus... en sa nukuttua enkä voi pötköttää kun vaakatasossa lim tukkii keuhkoputket. Ahdistaa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homeopatialla on miljoonia käyttäjiä maailmassa. Sitä käytetään rutiinisti lääketieteen rinnalla Keski-Euroopassa. Sveitsissä homeopatia kuuluu yleisen sairausvakuutuksen piiriin. Mikään hoitomuoto ei pysyisi pinnalla ja suosittuna yli 200 vuotta, jos sillä ei olisi mitään tehoa.
http://www.homeopatiainfo.fi/homeopatiainfo-page-homeopatia
Kokeile niin tiedät, toimiiko se sulla. Muodosta vasta sen jälkeen oma mielipiteesi.
Uskonnot ovat pysyneet ”pinnalla” tuhansia vuosia vaikka ovat pelkkää satua ja mielikuvitusta. Homeopatia on veden juomista. Ei mitään muuta. Ei sitä tarvitse kokeilla jotta voi tietää että se ei toimi.
Olen kokeillut kolmea (tai neljää, jos solumineraalit lasketaan mukaan) erilaista homeopaattista valmistetta. Yksikään ei ole ollut juotavaa vettä. On ollut imeskeltäviä tabletteja ja tippoja. Ekan kokeilun tein ihan vitsillä, kun naapurissa on homepatiahoitaja, mutta olen sitten kokeillut nuo muutkin, kun ensimmäinen kokeilu tuntuikin auttavan ennakkoajatuksesta huolimatta.
Ja itsestäänhän nuo vaivat eivät tietenkään olisi parantuneet....
Kahdesta olen ihan varma, että ei. Kahdesta en pysty varmuudella sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homeopatialla on miljoonia käyttäjiä maailmassa. Sitä käytetään rutiinisti lääketieteen rinnalla Keski-Euroopassa. Sveitsissä homeopatia kuuluu yleisen sairausvakuutuksen piiriin. Mikään hoitomuoto ei pysyisi pinnalla ja suosittuna yli 200 vuotta, jos sillä ei olisi mitään tehoa.
Kokeile niin tiedät, toimiiko se sulla. Muodosta vasta sen jälkeen oma mielipiteesi.
Uskonnot ovat pysyneet ”pinnalla” tuhansia vuosia vaikka ovat pelkkää satua ja mielikuvitusta. Homeopatia on veden juomista. Ei mitään muuta. Ei sitä tarvitse kokeilla jotta voi tietää että se ei toimi.
Olen kokeillut kolmea (tai neljää, jos solumineraalit lasketaan mukaan) erilaista homeopaattista valmistetta. Yksikään ei ole ollut juotavaa vettä. On ollut imeskeltäviä tabletteja ja tippoja. Ekan kokeilun tein ihan vitsillä, kun naapurissa on homepatiahoitaja, mutta olen sitten kokeillut nuo muutkin, kun ensimmäinen kokeilu tuntuikin auttavan ennakkoajatuksesta huolimatta.
Jos niihin sokeritabletteihin on imeytetty muuta kuin vettä, ei kyseessä ole homeopatia. Kyllähän monet luontaistuotteet auttavat, mutta eivät ne liity millään tapaa homeopatiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niihin sokeritabletteihin on imeytetty muuta kuin vettä, ei kyseessä ole homeopatia. Kyllähän monet luontaistuotteet auttavat, mutta eivät ne liity millään tapaa homeopatiaan.
No kyllä nämä ainakin itse kutsuvat itse tuotteitaan homeopatiaksi ja hoitajat homeopatiahoitajiksi. Eikös homeopatian määritelmä ole, että "samanlainen hoitaa samanlaisen" tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itsestäänhän nuo vaivat eivät tietenkään olisi parantuneet....
Kahdesta olen ihan varma, että ei. Kahdesta en pysty varmuudella sanomaan.
Jos olet jotain yrttejä tms syönyt niin niillähän voi ollakin lääkinnällisiä vaikutuksia.
Homeopatia eli veden juonti taas on pelkkää huijausta. (Paitsi se plasebovaikutus...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nämä ainakin itse kutsuvat itse tuotteitaan homeopatiaksi ja hoitajat homeopatiahoitajiksi. Eikös homeopatian määritelmä ole, että "samanlainen hoitaa samanlaisen" tjsp.
Homeopatia ei ole mikään suojattu nimike, joten minä voin myydä vaikka nivussilsaani homeopaattisena valmisteena.
Pyydäpä, että pääsisit keuhkojen tähystykseen eli bronkoskopiaan. Rauhoittavan lääkkeen kanssa ei ole niin epämiellyttävää miltä kuulostaa. Siinä myös imetään keuhkoputkista lima pois, joten se helpottaa oloa ihan hurjan paljon. Keuhkojen viipalekuva kannattaa tehdä parin vuoden kuluttua uusiksi. Sinun oireet sopii oikein hyvin bronkiektasiaan. Ikävä tauti, mutta senkin kanssa pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Homeopatia auttaa pelkästään placebo-vaikutuksen kautta. Ap:n kannattaisi lopettaa tupakointi.
En ole ikinä polttanut ainuttakaan tupakkaa. Nuorena (n.25v ikään asti) olen ollut kilpaurheilija. Röökihomma ei selitä astmaa.
Yhdessä hometyöpaikassa olin puoli vuotta, sen jälkeen en ole altistunut. Voiko vanha homealtistus kummitella esim parin vuoden jälkeen? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vaikea astma, johon liittyy runsas limaneritys. Kova lääkitys on päällä ja sitä aina kovennetaan, mutta lima vaan lisääntyy. Käyn yksityisellä keuhkotautilääkärillä joten ei ole edes ”arvauskeskuksen konitohtori” lääkärinä.
Nyt menee 500mikrogr. suihketta 2 suihkausta 4 krt päivässä (yht 8x), välillä suun kautta 30mg prednisolonia viikko. Lääkkeitä vaihdeltu usein ja limaa vaan puskee lisää. On tehty tt,eikä mitään selittävää löytynyt.Nyt paloi hermo ja menny usko lääkkeisiin. Onko kukaan saanut ruokavaliosta, luontaistuotteista, homeopatiasta tms apua?
Ongelmani siis se limainen yskä. Yskin liki 40krt tunnissa eli ihan koko ajan. Limaa tulee keuhkoista koko ajan. Olen vielä nuori ja perusterve(34v) joten ikävää korista limarohinassa kuin kuoleva vanhus... en sa nukuttua enkä voi pötköttää kun vaakatasossa lim tukkii keuhkoputket. Ahdistaa.
Uskot luontaistuotteisiin, ruokavalioon, ja homeopatiaan. Ja nimität terveyskeskuksen kokeneita lääkäreitä, jotka jatkuvasti hoitavat astmaatikkoja, konitohtoreiksi. Uskomatonta! Jospa nyt ensin lopettaisit sen tupakoinnin. Sitten tsekkauttaisit tubiyskökset. Onko kokeiltu mahansuojalääkettä, onko tehty gastroskopia. Lopeta hajusteiden käyttö, niin henkilökohtaisessa hygieniassa kuin pyykinpasuaineissa. Mene sinne spirometriaan ja PEF-seurantaan, jotka aikaa sitten on määrätty, mutta et ole mennyt.Onko sydämen vajaatoiminta poissuljettu? Viimeinen diagnoosi tietysti on tapayskä, jolle ei voi mitään.
Painu helvettiin tarinankertoja, vitustako tiedät olenko mennyt tai ollut menemättä tutkimuksiin!? Idiootti.
Urpoja vastauksia... sepitetään tarinaa ihan itse keksityillä juonilla...”et mennyt tutkimuksiin ja juopottelet ja tupakoit”. Av laatua taas kerran!
Onko sinulla oireita kodin ulkopuolella? Testaa se ensimmäisenä eli ole pois kotoa muutama päivä helpottuuko oireet. Liikunta vahvistaa keuhkoja.
Vierailija kirjoitti:
Miten ei pysyisi? Onhan järjetön määrä muitakin toimimattomia asioita pysynyt pinnalla tuhansiakin vuosia. Kuten ne aiemmin mainitut uskonnot. Maailma on täynnä kaikenlaisia pahoja henkiä karkoittavia rituaaleja, onnea tuovia esineitä, unenkaappaajia ja ties mitä. Noitiakin on poltettu ympäri maailmaa satoja vuosia, nykyäänkin, eli sekin lienee varsin toimivaa, vai?
Miksi sinusta "miljoonat" käyttäjät tarkoittaisi, että jokin toimisi? Kyllähän maailmasta löytyy miljoonia tyhmiä ihmisiä. Väestöstähän noin 2,5 % on älyllisiltä toiminnoiltaan kehitysvammaisia, joka tarkoittaa pelkästään Euroopan tapauksessa 18,5 miljoonaa ihmistä. Maailmanlaajuisesti 190 miljoonaa ihmistä. Luonnollisesti näiden lisäksi meillä on moninkertainen määrä ihmisiä, jotka eivät ensivaikutelmalta näytä kehitysvammaisilta, mutta ovat silti tyhmiä kuin saappaat. Moni näistä oppii käyttämään tietokonetta, jotta pääsee lässyttämään nettiin kuinka homeopatia toimii, kuten sinäkin.
Vesijohtovedessähän pitäisi olla muisti triljoonilta ja taas triljoonilta eri molekyyleiltä, antibiooteista hormoneihin. Ei ole siis mitään tarvetta tehdä omia homeopaattisia litkuja, kun vesijohtovedessä olisi käytännössä ne kaikki vaikutukset kuitenkin.
Minun oireisiini auttoi Venlafaxiini!
Vierailija kirjoitti:
What? Masennuslääke?
Astmaattinen toksikologi täällä terve!
Homeopatiasta tiedän että jos itse kokeilisin niin korkeintaan ammattiylpeys menis ripulina vessanpönttöön - nestemäiset homeopaattiset tuotteet on vettä, kiinteät laktoosia, jota em pysty pilkkomaan.
Oma lapseni oli aiemmin limakone, astma hänelläkin, joka yö limaoksennuksia ja lisäksi maitoallergia jonka todettuamme limaneritys väheni kun maito jäi pois. Kokeile jättää maito veks, malta jatkaa vähintään pari viikkoa.
Kun olet ollut homealtistunut, anna elimistöllesi aikaa vahvistua minimoimalla kaikki mahdollinen kemikaalialtistus nyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla oireita kodin ulkopuolella? Testaa se ensimmäisenä eli ole pois kotoa muutama päivä helpottuuko oireet. Liikunta vahvistaa keuhkoja.
Mulla meni puoli vuotta että oireet vähenivät kun muutin pois sisäilmaongelmaisesta talosta. Kun keuhkot ovat riittävän rikki, niin muutamassa päivässä ei tule merkittävää muutosta. Jos tekee päivittäin pef-mittauksen, niin siinä saattaa huomata pienen eron, mutta voinnissa se ei välttämättä tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan enemmän!! T. astmadiagnoosin saanut, joka yskii edelleen useammasta lääkkestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään astmaatikkoja paikalla?
Täällä astmaatikko, joka viittaa kintaalla homeopatian kaltaiselle humpuukille.
Tai ollaan avarakatseisia.
Voisi kokeilla enkelihoitoa.
Tai yksisarvisterapiaa.
Lemurian ja Atlantiksen energiaa kanavoivat kristallit voisivat myös auttaa.
Minunkin mielestäni homeopatia kuulosti (ja kuulostaa edelleenkin) epäuskottavalta, mutta kokeilin silti. Allergia parani, johtui mistä johtui. Ja moni muukin vaiva sen jälkeen. En aio riidellä aiheesta. Kerroin vain oman kokemukseni. Toivottavasti saat avun jostain ap.
Uskot luontaistuotteisiin, ruokavalioon, ja homeopatiaan. Ja nimität terveyskeskuksen kokeneita lääkäreitä, jotka jatkuvasti hoitavat astmaatikkoja, konitohtoreiksi. Uskomatonta! Jospa nyt ensin lopettaisit sen tupakoinnin. Sitten tsekkauttaisit tubiyskökset. Onko kokeiltu mahansuojalääkettä, onko tehty gastroskopia. Lopeta hajusteiden käyttö, niin henkilökohtaisessa hygieniassa kuin pyykinpasuaineissa. Mene sinne spirometriaan ja PEF-seurantaan, jotka aikaa sitten on määrätty, mutta et ole mennyt.Onko sydämen vajaatoiminta poissuljettu? Viimeinen diagnoosi tietysti on tapayskä, jolle ei voi mitään.