Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ymmärrä vuorotyötäni

Vierailija
06.09.2018 |

Olen siis sairaanhoitaja ja siirryin päiväpuolelta 3-vuorotöihin, koska työpaikka sijaitsee nyt lähempänä. Miehen kanssa asiasta oltiin samaa mieltä ja homman piti olla ihan selkeä molemmille.

Hän ei nyt tunnu millään käsittävän, että yövuoron jälkeen nukun päivisin ja minun arkivapaani eivät ole mitään lomapäiviä. Olen aika paljon viikonloppuisin töissä ja mies sitten vapaalla ja puuhaa omia juttujaan (harrastuksia, tapaa kavereita ym.).

Tänään minulla on esimerkiksi vapaapäivä ja hän tiuskaisi minulle aamulla, että "on se kiva katsoa, kun sinä jäät siihen perse homeessa nukkumaan, kun minä lähden töihin". Pomppasin tietysti kiukkuisena pystyyn ja tiuskaisin takaisin, että "samalta minusta ehkä tuntuu viikonloppuisin, kun sinä saat jäädä nukkumaan krapulaasi".

Hän siis myös juhlii aika paljon kavereiden kanssa viikonloppuisin ja on siis lauantaina tai sunnuntaina krapulassa. Itse en vietä arkivapaitani ryypäten, vaan hoidan kaikkia niitä juttuja mitä en työni vuoksi ehdi arkisin, lepään, käyn kaupungilla ym. Toki myös siivoan, käyn kaupassa ja laitan ruokaa (mies tekee tätä yksin hyvin harvoin viikonloppuisin).

Hän ei siis käsitä, että nämä arkivapaani eivät ole mitään ylimääräisiä lomapäiviä, vaan ns. minun viikonloppujani ja haluan nukkua pitkään ja tehdä mieleisiäni juttuja. Hän on myös haukkunut minua laiskaksi, kun yövuoron jälkeen olen nukkunut päivällä, kun hän tulee töistä.

Mitä mieltä? Muilla samaa?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisit oikeisiin töihin, eli 8-16. Vuorotyöt ovat luusereiden hommaa

Kaikista tärkeimmät työt on 3-vuorotöitä. :)

Maailma pyörii 24/7, ei klo 8-16. Kommenttisi oli toki Provo, mutta surkea sellainen. Katsotaan kun itsellesi iskee joskus sairaskohtaus keskellä yötä niin miten sitten aiot toimia.

Suurin osa synnytyksistä tapahtuu aina öisin. Hyvin moni ihminen on syntynyt tänne maailmaan yöllä! Tai ainakin klo 8-16 ajan ULKOPUOLELLA. Ei ne sairaskohtaukset, synnytykset, onnettomuudet jne. Mitään vuorokaudenaikaa katso. Ne tulee kun/jos tulee, oli aamu, päivä, ilta tai yö.

Vierailija
42/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittaillessa huomasi miten monet miehet ei ymmärtäneet vuorotyötäni. Oli jopa sellaisia, jotka itsekin tekivät vuorotöitä, mutta kun vuorot olivat ennakkoon tiedossa vuodeksi eteenpäin tai tyyliä viikko iltaa - viikko aamua, niin hoitsun vuorotyö ei mennyt heille jakeluun ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap haluat tästä aloituksesta? Että kaikki haukkuis sun miestä? Ja sitten tää legendaarinen ”eroa”-kortti?

En mä halua erota kun kaikki olisi muuten hyvin kunhan mies olisi sellainen kun haluan hänen olevan.

Vierailija
44/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittaillessa huomasi miten monet miehet ei ymmärtäneet vuorotyötäni. Oli jopa sellaisia, jotka itsekin tekivät vuorotöitä, mutta kun vuorot olivat ennakkoon tiedossa vuodeksi eteenpäin tai tyyliä viikko iltaa - viikko aamua, niin hoitsun vuorotyö ei mennyt heille jakeluun ollenkaan.

Tiedän myös miehiä, jotka tekevät 3-vuorotyötä juurikin viikko-viikko-systeemillä. He nimenomaa ihmettelevät miksi hoitajilla on niin sekaisin ripoteltuja työvuoroja.

Vierailija
45/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei teillä kovin valoisa tulevaisuus ole jo senkää takia, kun mies juo joka viikonloppuna ja ap ei taas juo. Huono yhtälö.

Vierailija
46/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös miehiä, jotka tekevät 3-vuorotyötä juurikin viikko-viikko-systeemillä. He nimenomaa ihmettelevät miksi hoitajilla on niin sekaisin ripoteltuja työvuoroja.

Niin ihmettelee jokainen järkevä ihminen! Miksi ihmeessä niitä pitää sotkea noin, kun muualla ne loogiset viikko-systeemit tai edes aamu-ilta-yö kierto toimii loistavasti ja on myös työntekijöille terveellisempää?

Vierailija
47/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sinä todella pitkään nukut, eli n. neljään? Jos kerran nukut silloin kun mies tulee töistä.

Jos olen 8 maissa aamulla kotona, niin en nyt suoraan mene sänkyyn ja kyllä mä haluan ne 8 tunnin unet, samoin, kun mieskin yöllä. Mitä oikein luulet!? Ap

Et muka ryyppää arkivapailla, mutta silti olet vasta 8 aamulla kotona. Jep jep. :D

Älynväläys! Ite en edes jaksaisi ryypätä arkena kun vapaita on kaksi erillistä päivää ripoteltuna pitkin viikkoa millon mitenkin. Harvoin tulee kahtaa perättäistä vapaata. Ei ap.

Vierailija
48/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani aloitus , perk...le karvat nousi pystyyn , mistä helvetistä noita idiootti äijiä löytyy, eihän tää ole totta.