Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä vuorotyötäni

Vierailija
06.09.2018 |

Olen siis sairaanhoitaja ja siirryin päiväpuolelta 3-vuorotöihin, koska työpaikka sijaitsee nyt lähempänä. Miehen kanssa asiasta oltiin samaa mieltä ja homman piti olla ihan selkeä molemmille.

Hän ei nyt tunnu millään käsittävän, että yövuoron jälkeen nukun päivisin ja minun arkivapaani eivät ole mitään lomapäiviä. Olen aika paljon viikonloppuisin töissä ja mies sitten vapaalla ja puuhaa omia juttujaan (harrastuksia, tapaa kavereita ym.).

Tänään minulla on esimerkiksi vapaapäivä ja hän tiuskaisi minulle aamulla, että "on se kiva katsoa, kun sinä jäät siihen perse homeessa nukkumaan, kun minä lähden töihin". Pomppasin tietysti kiukkuisena pystyyn ja tiuskaisin takaisin, että "samalta minusta ehkä tuntuu viikonloppuisin, kun sinä saat jäädä nukkumaan krapulaasi".

Hän siis myös juhlii aika paljon kavereiden kanssa viikonloppuisin ja on siis lauantaina tai sunnuntaina krapulassa. Itse en vietä arkivapaitani ryypäten, vaan hoidan kaikkia niitä juttuja mitä en työni vuoksi ehdi arkisin, lepään, käyn kaupungilla ym. Toki myös siivoan, käyn kaupassa ja laitan ruokaa (mies tekee tätä yksin hyvin harvoin viikonloppuisin).

Hän ei siis käsitä, että nämä arkivapaani eivät ole mitään ylimääräisiä lomapäiviä, vaan ns. minun viikonloppujani ja haluan nukkua pitkään ja tehdä mieleisiäni juttuja. Hän on myös haukkunut minua laiskaksi, kun yövuoron jälkeen olen nukkunut päivällä, kun hän tulee töistä.

Mitä mieltä? Muilla samaa?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä tuo. Ei onneksi samaa, vaikka itsellä työvuorot samoin.

Ei kai auta kuin kohdella miestä samoin. Krapula-aamuna herärät kylmästi ja haukut laiskaksi.

Vierailija
2/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sinä todella pitkään nukut, eli n. neljään? Jos kerran nukut silloin kun mies tulee töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nastoja sen ukon sänkyyn niin oppiipahan olemaan.

Vierailija
4/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseestä tuo. Ei onneksi samaa, vaikka itsellä työvuorot samoin.

Ei kai auta kuin kohdella miestä samoin. Krapula-aamuna herärät kylmästi ja haukut laiskaksi.

Kyllä ajattelin näin toimiakin, ellei hän oikeasti ymmärrä. Aikuinen kolmekymppinen mies kyseessä, joten kyllä hänen pitäisi tietää. Tai ehkä hän ei vaan käsitä, kun tehnyt ikänsä työtä 7-15:30 ja vapaat viikonloput. Silloin, kun tein päivätyötä ei ollut mitään tällaista, mutta nyt hän kokee, että olen päässyt jotenkin helpompaan duuniin, kun saan joskus nukkua arkena, kun vapaata tai menen iltaan tai yöhön. Hän on alkanut vähentämään myös omaa osuuttaan kaupassa käynnistä viikolla, koska kyllähän minä ehdin hyvin ennen iltavuoroa tai yövuoroa, niin hänen ei tarvitse töiden jälkeen mennä!? Ap

Vierailija
5/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on idiootti. Ennen kuin eroat, voit tietysti kiusata miestä samaan tyyliin jäkättämällä homeperseestä miehen krapula-aamuina. Varaudu tosin siihen, että saat nyrkistä, koska tuollainen narsku reagoi usein juuri lyömällä, kun ei itse kestä sitä samaa, mitä itse harrastaa. Vika kun on aina vain muissa.

Vierailija
6/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin että mies ei ymmärrä sitä että ei ole sinun syysi että hänellä ei arkivapaita ole.

Ei kyllä ole henkilökohtaista kokemusta asiasta. Mies ymmärtää ihan hyvin myös sen että hän joutuu nousemaan tavallisesti arkisin ennen minua vaikka olisikin aamuvuoro, eikä tiuski siitä minulle.

Vierailija
7/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sinä todella pitkään nukut, eli n. neljään? Jos kerran nukut silloin kun mies tulee töistä.

Jos olen 8 maissa aamulla kotona, niin en nyt suoraan mene sänkyyn ja kyllä mä haluan ne 8 tunnin unet, samoin, kun mieskin yöllä. Mitä oikein luulet!? Ap

Vierailija
8/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmako olet?  en ole ap mutta hoitotoissa yovuoro alkaa usein klo22 ja loppuu joskus 6-7 pintaan,  riippuen tyopaikasta.  Siita sitten kotiin viela ja ruokaa naamaan ja suihkuun (riippuen tyopaikasta mutta vanhassa tyossani kylla moni vanhus paskoi housuunsa yon aikana ja heita joutui sittan putsailemaan ja suihkuttelemaan)  Halusin ehdottomasti itsekin menna suihkuun aina toiden jalkeen.     Ihan normaalit about 8 tunnin "younet" siita tulee vaikka ap heraisikin sillon klo16 maissa.

Vierailija
9/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko vaihtaa vuorotyöhön? Olisin kyllä sinuna miettinyt. Itse teen vuorotyötä ( kaupan ala) ja kyllä se vaikuttaa yhteiseen aikaan ym perhe-elämään. Rytmit on erilaiset kuin muilla, ei saa nukuttua aamusta kun muu perhe herää kolistelemaan. Itselläni 3 lasta.

Vierailija
10/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein sama tilanne oli minulla joskus. Mies oli töissä 8-16, minä 10-18. Hänen mielestään minun piti tehdä kaikki kotona + laiskottelen koska "minulla oli enemmän vapaa-aikaa" koska saan nukkua pidempään. 

En voinut olla sellaisen ihmisen kanssa joka ajattelee että olen laiska. 

Vierailija
11/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja tekee silti vähemmän töitä kuin miehesi miesvaltaisella alalla. Eli mies on oikeassa.

Anteeksi mitä? Sinulla ei taida olla hajuakaan hoitajan työstä etkä tiedä mitä työtä mieheni tekee. Ap

Vierailija
12/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee myös rytmit helposti sekaisin kun ei ole mitään tiettyä rytmiä. Yötyötä en edes harkitsisi!

T. 11

Vierailija
13/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sille sellainen selkeä kalenterikaavio, mihin merkkaat sun työtunnit ja vapaat ja sit samanlainen sen omasta työviikosta. Sitten vääntämään rautalangasta. "Katso, tein töitä näinä päivinä näin ja näin monta tuntia. Katso, olen ollut viikonloppuna töissä näin ja näin monta tuntia.  Että jos sit tajuaisi, miksi sulla on ne kaksi päivää keskellä viikkoa vapaata. Jos ei vieläkään tajua ja kiukuttelu jatkuu, niin sitten kannattaa miettiä, että viitsitkö katsella moista lapsellista kiukuttelua. 

Vierailija
14/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen 8 maissa aamulla kotona, niin en nyt suoraan mene sänkyyn ja kyllä mä haluan ne 8 tunnin unet, samoin, kun mieskin yöllä. Mitä oikein luulet!? Ap

Et muka ryyppää arkivapailla, mutta silti olet vasta 8 aamulla kotona. Jep jep. :D

Vierailija
15/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et muka ryyppää arkivapailla, mutta silti olet vasta 8 aamulla kotona. Jep jep. :D

Yövuoro?

Vierailija
16/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap haluat tästä aloituksesta? Että kaikki haukkuis sun miestä? Ja sitten tää legendaarinen ”eroa”-kortti?

Vierailija
17/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä eroaisin tollasesta lapsellisesta pikkupojasta.

- sairaanhoitaja itsekin

Vierailija
18/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä AP saat ihan vaikka ryypätäkin niillä vapailla, tietenkin. Ne on sun vapaata. Teet ihan mitä haluat, jos mies ei kestä niin siinähän sitten eroaa 😂

Vierailija
19/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yövuoro?

Seli seli. Ap puhui jo itsensä pussiin.

Vierailija
20/48 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta sairaanhoitaja, jonka yövuoro kestää 19.30-7.30,kotona olen klo 9, käytän koirat, syön ja käyn suihkussa.

Jos itse menet vadta 22.00 nukkumaan, niin onko klo 04 saakka nuukuminen paljon? Varsinkin 12 tuntisten työvuorojen välissä?