Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin mykkäkoulu kestänyt jo kaksi viikkoa, en jaksa enää!

Vierailija
05.09.2018 |

16-vuotias tytär on pitänyt jo 2 viikkoa mykkäkoulua. Ei ole sanonut sanaakaan. Ennen on uhkaillut vaan ja pitänyt mykkäkoulua, mutta ei paria tunti pidempään. Nyt olen jo toivoton, en tiedä kauanko tätä kestää! Välillä kuulen kun teini puhuu iloisesti kaveriden kanssa puhelimessa, mutta puhelun loputtua ei sano sanaakaan. Tämä mykkäkoulu ei jää vain meihin vanhempiin, vaan teini ei puhu myöskään sisaruksilleen. Olen aivan loppu, ja on sydäntä raastavaa kun en saa kontaktia tyttöön.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

😆

Vierailija
2/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy oli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan sanallakaan mainitse yhtään mitään, mikä tähän tilanteeseen on johtanut ja mitä sieltä taustalta löytyy.

Vierailija
4/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syy oli...

En päästänyt tyttöä toisella paikkakunnalla asuvan meille vanhemmille tuntemattoman pojan luo yöksi.

Ap

Vierailija
5/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa raastaa? Onko sinulle oikeasti ainoa kontakti lapseen puhe?

Vierailija
6/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt aikahan tuo vielä on. Muistan kun isäni piti mykkäkoulua eräälle sukulaiselle kaksi vuotta. En tiedä mikä siinä oli taustalla ja mikä sai puheen taas virtaamaan, mutta kuitenkin. Olihan se rasittavaa kun sen sukulaisen kanssa kuitenkin oltiin tekemisissä usein.

Vierailija
7/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep samaa mieltä, älä MISSÄÄN nimessä avaa yhtään enempää tilanteen taustoja. Juuri näin kattavilla taustatiedoilla on hyvä yrittää ymmärtää että mikäs se tilanne teillä on.

Minäkin pidän sinulle nyt mykkäkoulua.

Vierailija
8/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on teinejä.

Vierailija
9/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mykkäillä. Älä noteeraa sitä, niin lopettaa kyllä. Niin kaun kuin huomaa, että ärsyynnyt, niin viitsii jatkaa.

Vierailija
10/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö ei katsokkaan minua päin, lähtee aamulla kotoa ja tulee illalla kotiin. Sulkeutuu omaan huoneeseensa ja ovi pysyy visusti lukossa. En tiedä miten tuohon voi kontaktia saada enää.

Ap

Vierailija
11/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kutittamassa sitä niin kyllä se jää siitä murtuu.

Vierailija
12/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
13/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, pidin teininä mykkäkoulua isälleni vuoden ajan! Että..

Mun tilanteessa se oli kyllä ihan opittu juttu. Isä uhkasi aina, että ”muuten en puhu sun kanssa enää”. Äiti sanoi sitten koulun loputtua kesällä, että menes näyttämään todistusta ja stipendiä isällesi. Näytin. Nyt nolottaa koko juttu :(

Vierailija
14/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö ei katsokkaan minua päin, lähtee aamulla kotoa ja tulee illalla kotiin. Sulkeutuu omaan huoneeseensa ja ovi pysyy visusti lukossa. En tiedä miten tuohon voi kontaktia saada enää.

Ap

Miksi pitäisi olla kontaktia? Anna teinille tilaa, kyllä se jossain vaiheessa taas puhuu.

Vierailija
15/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiäkkö mitä. Oot hyvä äiti kun kiinnität asiaan huomiota ja se vaikuttaa sinuun. Meillä mykkäkouluasetelma kesti 2v toisinpäin ja kärsin siitä aikuisena vieläkin varsinkin kun mitään syytä ei ole koskaan kerrottu. Toivottavasti asia muuttuu pian ja teini-ikään kuuluvat huurut helpottuu , mukavaa syksyä teille.

Vierailija
16/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi pitäisi olla kontaktia? Anna teinille tilaa, kyllä se jossain vaiheessa taas puhuu.

Mistä sitä tietää jos ei alakkaan, jos on jo kaksi viikkoa ollut puhumatta, on mykkäkoulua helppo jatkaa siitä vaikka loputtomiin. Itse en ole kuullut 17-vuotiaan tyttäreni suusta sanaakaan 1,5 vuoteen. Pian täyttää 18 ja varmaan lähtee laittaen samalla välit lopullisesti poikki. Meillä taustalla riita kun teini olisi ero tilanteessa halunnut jäädä isälleen asumaan, mutta se ei ollut mahdollista ja teini joutui muuttamaan kanssani toiselle paikkakunnalle. Elämme nyt niin kuin emme tuntisikaan toisiaan.

Vierailija
17/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä sitä tietää jos ei alakkaan, jos on jo kaksi viikkoa ollut puhumatta, on mykkäkoulua helppo jatkaa siitä vaikka loputtomiin. Itse en ole kuullut 17-vuotiaan tyttäreni suusta sanaakaan 1,5 vuoteen. Pian täyttää 18 ja varmaan lähtee laittaen samalla välit lopullisesti poikki. Meillä taustalla riita kun teini olisi ero tilanteessa halunnut jäädä isälleen asumaan, mutta se ei ollut mahdollista ja teini joutui muuttamaan kanssani toiselle paikkakunnalle. Elämme nyt niin kuin emme tuntisikaan toisiaan.

No mieti nyt itsekin: olet vihainen ja pettynyt, sinua on mielestäsi kohdeltu väärin, ajattelet (kuten teini helposti ajattelee) että elämäsi on pilattu. Miltä höösäävä ja kontaktia ottava äiti siinä tilanteessa tuntuu? Ahdistavalta ja tunkeutuvalta.

Vierailija
18/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksei voinut jäädä isälleen? Miksi sinun oli pakko muuttaa?

Vierailija
19/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teinis muita narsistinpiirteitä?

Vierailija
20/54 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksei voinut jäädä isälleen? Miksi sinun oli pakko muuttaa?

Isällä oli vakavia alkoholi ongelmia, kotiolot isän luona ei ollut suotuisat, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi, että teini muutti minun kanssa.