Mikä on sun lohturuokasi?
Mistä tulee hyvä, turvallinen olo? Voi myös sanoa lohtujuoman tai -välipalan/-herkun.
Minulla on lohikeitto, kanakeitto, tulinen thaikeitto ja keitot ylipäänsä. Juomista kuuma kaakao, masala chai latte tai jokin muu tee.
Kommentit (82)
Lihapullat, kermakastike, muusi
Savulohi, voiperunaa, tilliä
Pizza, hampurilainen
Mannapuuro
Pitkään hautunut lihapata, muusi
Uunituoreetvitsetehdyt pasteijat, mielellään jauheliha ja juusto täytteenä.
Siinä nyt ainakin muutama, kaikkiin liittyy jokin muisto. Esimerkiksi mannapuuroa vanhemmat tekivät minulle jos olin kipeä, pastejoita kun surkea päivä ja itku parahtaa kotona jo eteisessä kun kotiin pääsi plus kohmeessa pakkasesta.
-Lasagne
-Muussi ja ruskeakastike
-Jauhelihakeitto ja ruisleipä
-Kaalikääryleet
-Mustikkapiirakka vanilia jäätelön kanssa
Ranskalaiset, sipsit, aurajuusto, hyvä marjapiirakka.
Manna- tai riisipuuro.
Leipä runsaalla juustolla ja karkit+jäätelö lohduttavat myös, mutta morkkis seuraa perässä.
Itsetehdyt sämpylät lämpiminä voideltuna oivariinilla, juustoa ja kurkua, Liptonin green tea citrus ja kunnolla sokeria.
Itsetehty kinkku-ananas pitsa :) ja kaikkien käytettävien tuotteiden tulee olla juuri oikeita ja tiettyä merkkiä sen tietyn maun saavuttamiseksi
Mää en kai varsinaisesti koskaan lohtusyö mutta joskus kun stressaan niin juon tavallista enemmän teetä (sitrus usein)
viikonloppuna ajattelin viettää ihan kotiviikonlopun ja tehdä jotain hyvää ruokaa, lämmittää oman saunan, ja tietty Lonkeroa tai Lager vaalee lapin -olut ei kaipaa ny hirvikärpäsmettää
Kermaperunat ja pihvi
Feta-pinaattipiirakka
Mokkapalat
Jos työpäivä on ollut todella ahdistava ja väsyttävä, niin menen lattelle ja suklaakakulle. Perjantaina taas saatan hakea pitsan ja kokiksen.
Sinisimpukat valkoviinikermakastikkeessa, reilusti valkosipulia sekä kevätsipulia. Maalaispatonkia sekä kuivaa valkoviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Tonnikala/lohi ja kukkakaali. Aina varma.
Syötkö näit sellaisenaan sekaisin vai miten?
Vastauksena korvapuusti ja maito
Perunamuussi ja makkarakastike, tulee lapsuus mieleen.