Mikä on sun lohturuokasi?
Mistä tulee hyvä, turvallinen olo? Voi myös sanoa lohtujuoman tai -välipalan/-herkun.
Minulla on lohikeitto, kanakeitto, tulinen thaikeitto ja keitot ylipäänsä. Juomista kuuma kaakao, masala chai latte tai jokin muu tee.
Kommentit (82)
Pizza ja cokis sekä erilaiset kermaa ja juustoa sekä tomaattia sisältävät ruoat.
Makeista mm. mokkapalat. Olen jo kyllästynyt mokkapaloihin, mutta niihin liittyy hyviä muistoja.
Minulle "lohturuoka" tarkoittaa siis herkullisuuden lisäksi tuttua ja turvallista sekä hyvää mieltä tuovaa syötävää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Riisipiirakat juustolla ja paistetulla kananmunalla, lisäksi kylmää maitoa.
Ei mitään tiettyä, kunhan se on mahdollisimman epäterveellistä, eli hyvää.
Muussi (tehty puikuloista, voista ja täysmaidosta) uunilenkki välissä juustoa. Komeus kruunataan luomuketsupilla.
Maksalaatikko ja makea puolukkahillo
Lasagne
Moussakka
Pizza
Kermainen pasta, paljon parmesaania
Rapeat letut/vohvelit
Pannukakku
Pesto
Juustot
Kylmä olut
Tuoreet marjat
Grilliruoka
Kovat ja kirpeät karkit, joiden sisällä jauhetta
Poksukarkki, eli niitä pieniä karkkirakeita, jotka alkaa poksua ja räjähdellä suussa. Siinä äänessä ja tunteessa on jotain terapeuttisen ihanaa
Saarioisten kanakeitto tai itse tehty kananmunakastike.
Kylmä sima sekä kotona paistetut munkit tai churrot
Keltaisessa paperissa ollut Riisisuklaa, jonka valmistus lopetettiin vuosia sitten
Kiitos teille vaan, nyt ratkesin herkutteluun. :D
Lihapiirakka nakeilla täälläkin. Kylmää maitoa päälle! Ja joskus myös keitetyt makaronit sipaisulla Oivariinia sekaan.
Suklaa tylsyyteen, tai karkit ja pulla. Mutta pahaan mieleen ei auta mikään ruoka.
Parasta lohturuokaa on pehmeä kuuma yhdellä välineellä syötäviä esim. Perunamuusi, puurot, keitot, erilaiset laatikot. Jälkkäriksi kuppi kuumaa teetä ja jäätelöä. Sitten peitto korviin ja nukkumaan omaan sänkyyn. Auttaa takuulla jos maailma potkii.
Makaronivihannessotku, jossa oikein paljon juustoa sekä itse tehty pitsa, jossa järkyttävä määrä juustoa.
Valkosipulipasta ja suklaa, yleensä Fazerina. Myös kampasimpukat ja kampasimpukka-sipulipasta käyvät.