Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimisto lakkautettava

Vierailija
05.09.2018 |

Oppositio tarjosi aktiivimallin sijasta lisäresursseja TE-toimistolle työllisyyden parantamiseksi. Sinänsä aktiivimallin järkevyyttä kommentoimatta, opposition ehdotus on TODELLA HUONO.

TE-toimisto on Suomen turhin viranomainen. Sen tehtävä on kyykyttää työnhakijoita ja lätkiä karensseja. Mitään työnvälitystä tai apua työnhakuun toimistolta ei saa. Tämä ei muutu, vaikka siihen kankkulan kaivoon kaadettaisiin miten paljon rahaa. Lisäpanostus menee todennäköisesti vain poliittisesti valittujen virkamiesten kukkaroon.

TE-toimisto pitäisi lopettaa ja korvata jollain perustulotyyppisellä järjestelmällä, jossa olisi tietty joka tapauksessa kaikille maksettava perustoimeentulo ja jos siitä haluaa paremman tulotason, saa sen ansaita parhaaksi katsomalla tavalla ilman karensseja ja viranomaisten kyttäämistä.

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta TE-toimistot ovat työnhakijaa varten eikä toisinpäin. Samoin valtio on olemassa kansalaisiaan varten, eikä toisinpäin.

TE-toimistoille tulee antaa riittävät resurssit ja keinot auttaa työnhakijoita koulutuksen, työn tai kuntoutuksen löytämisessä. Ei ole mitään ideaa, että niissä etsitään virheitä ja puutteita työnhakijan toiminnasta, jotta korvauksia voitaisiin leikata tai määrätä karenssi.

Hallitus on käsittänyt TE-toimistojen roolin ihan väärin, kuten myös oman roolinsa. Niiden tehtävä on palvella kansalaisia, ei ruoskia.

Juuri näin sen pitäisi olla, mutta eipä VIT"TU ole. Onnea vaan sille lammaslaumalle, joka äänesti nämä koulukiusaajat valtaan. Miten meni noin niinkun omasta mielestä?

Vierailija
162/183 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa asiakaspalvelu /työttömän palvelukeskuksesta on tullut tälläinen ilkeä kyttäys byrokratia laitos?

Muistan ajan jolloin sieltä sai oikeasti apua mm.asiakkaan tilanteen tosiasiallista kartoitusta, työtarjouksia, palkkatuki paikkoja jne. eikä vaan v. ttuilu A ja asioiden hankaloittamista.

Nykyään vaikuttaa, että sen pääasiallinen tehtävä on kytätä virheitä ja napsia karensseja, mitään apua ei saa.

Vierailija
164/183 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin:

Ai että.

Jäin työttömäksi 21.6. Soitin toiselle työnantajalle, joka oli ottamassa minua töihin.

Kieltäydyin 26.6 minulle tehdystä työtarjouksesta. Soitin työkkäriin ja kysyin miten menetellä työtarjousten kanssa, kun olen mahdolisesti työllistymässä lähiaikoina.

Minulle vastannut te-virkailija tarkistilanteeni ja kertoi, että ei tule karenssia, kun jatkossa vastaat haet tarjottuja töitä, niin olen tehnytkin.

Eilen menin liittoni sivuille katsomaan, milloin saan työttömyyskorvaukset.

No ne tuli tänään. 1. päivä maksettu ja 2.8 alkoi karenssi.

Tämä karenssi annettiin minulle 7.8 tehdyllä päätöksellä, jossa on vedottu tuohon 26.6 tehtyyn tarjoukseen.

Eli annettiin karenssi "työpaikasta" jota ei ole ollut konkreettisesti olemassa/tarjolla melkein kahteen kuukauteen, kun päätettiin vaan antaa karenssi jälkikäteen, ihan vittuillakseen.

Olen joutunut silmätikuksi, kun muistin muistuttaa pohjois-savon te-toimistoa edellisen kerran, että he rikkovat lakia, kun eivät saa edes lainmääräämässä ajassa (30vrk) toimitettua työvoimapoliittista lausuntoa kassalle.

Eilen soitettuani te-toimiston "asiakaspalveluun", kehoittivat menemään sossuun ja tekemään valituksen oikeusasiamiehelle viivästyneistä käsittelyajoista.

Vuokrat maksamatta, laskut maksamatta ja verot kantamatta.

Hyvin te vedätte, JES

En ole myöskään saanut mitään ilmoitusta te-toimistolta kotiini tuosta 7.8 annetusta "niin vi"tun ihanasta päätöksestä"

No asiahan riitautetaan, prosessi on jo käynnissä.

Olen noudattanut työllistymissuunnitelmaa ja työnhakuni on voimassa, olen ollut koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä.

Ei kerennyt edes aktiivimallin "kyttäysjakso" täyttyä, vaan täysin tekaistuilla "syillä" minulle annettiin karenssi.

Tällaista "palvelua" tarjoaa Te-toimisto. Sinnehän ei voi nykyään edes mennä ilman ajanvarausta.

NAURETTAVAA PAS"KAA

Ikinä ei kannata luottaa siihen, mitä TE-toimiston virkailija sanoo puhelimessa. Sama pätee Kelan virkailijoihin.

Pätee myös verottajaan.

Vierailija
165/183 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi näin:

Ai että.

Jäin työttömäksi 21.6. Soitin toiselle työnantajalle, joka oli ottamassa minua töihin.

Kieltäydyin 26.6 minulle tehdystä työtarjouksesta. Soitin työkkäriin ja kysyin miten menetellä työtarjousten kanssa, kun olen mahdolisesti työllistymässä lähiaikoina.

Minulle vastannut te-virkailija tarkistilanteeni ja kertoi, että ei tule karenssia, kun jatkossa vastaat haet tarjottuja töitä, niin olen tehnytkin.

Eilen menin liittoni sivuille katsomaan, milloin saan työttömyyskorvaukset.

No ne tuli tänään. 1. päivä maksettu ja 2.8 alkoi karenssi.

Tämä karenssi annettiin minulle 7.8 tehdyllä päätöksellä, jossa on vedottu tuohon 26.6 tehtyyn tarjoukseen.

Eli annettiin karenssi "työpaikasta" jota ei ole ollut konkreettisesti olemassa/tarjolla melkein kahteen kuukauteen, kun päätettiin vaan antaa karenssi jälkikäteen, ihan vittuillakseen.

Olen joutunut silmätikuksi, kun muistin muistuttaa pohjois-savon te-toimistoa edellisen kerran, että he rikkovat lakia, kun eivät saa edes lainmääräämässä ajassa (30vrk) toimitettua työvoimapoliittista lausuntoa kassalle.

Eilen soitettuani te-toimiston "asiakaspalveluun", kehoittivat menemään sossuun ja tekemään valituksen oikeusasiamiehelle viivästyneistä käsittelyajoista.

Vuokrat maksamatta, laskut maksamatta ja verot kantamatta.

Hyvin te vedätte, JES

En ole myöskään saanut mitään ilmoitusta te-toimistolta kotiini tuosta 7.8 annetusta "niin vi"tun ihanasta päätöksestä"

No asiahan riitautetaan, prosessi on jo käynnissä.

Olen noudattanut työllistymissuunnitelmaa ja työnhakuni on voimassa, olen ollut koko ajan työmarkkinoiden käytettävissä.

Ei kerennyt edes aktiivimallin "kyttäysjakso" täyttyä, vaan täysin tekaistuilla "syillä" minulle annettiin karenssi.

Tällaista "palvelua" tarjoaa Te-toimisto. Sinnehän ei voi nykyään edes mennä ilman ajanvarausta.

NAURETTAVAA PAS"KAA

Joo, onpa kiva kun HE voivat tehdä päätöksiä takautuvasti, mutta työtön ei voi ilmoittautua työttömäksi takautuvasti. Vitustakos minä tiesin, että pyhänä 1.1 pitää työttömäksi ilmoittautua.

Laissahan se on, että rikepäivästä karenssi ja työttömyysetuus siitä, kun saa työnhaun voimaan. Ei olisi ksuaa HEitä, jos eivät HE lakis noudattaisi.

Mikä hel"vetin "rikepäivä" ???

Mokapäivä, elu ilmoittanut, ettei hae työtä, irtidanoutuu jne.

Nyt oli TE-virkailijan rikepäivä.

Minulle laitettiin eilen tekstiviesti, että minua on tavoiteltu.

"Soitamme sinulle perjantaina 7.9 klo 09.00-11.00"

Kello on nyt 12.35. perjantaina 7.9.

Juu. Eipä tullut sitten sitä puhelua.

Minulla ei edes lue mitään päivämäärää missään, että milloin soittavat. Tuurilla olen ollut luurin päässä viime kerrat vaikka toinen soitto tuli virka ajan jälkeen ja toinen aamulla aikaisin.

Vierailija
166/183 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla paikkakunnallani on TE-toimiston vieressä iso kyltti ESCAPE ROOM Koska samassa rakennuksessa on myös pakopeli.

Tiedä sitä mihin maanalaiseen louhintakaivokseen sieltä portaat johtaa vai onko vastassa lomakkeiden päättymätön täyttäminen, joista selvittyään pääsee ihmisten ilmoille.

Hiukan on aiheuttanut hihittelyä paikallisissa tälläinen tilaratkaisu Escape roomille.

Kuka uskaltaisi mennä ja onko kukaan palannut sieltä takaisin, sitä emme tiedä

Vierailija
167/183 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa asiakaspalvelu /työttömän palvelukeskuksesta on tullut tälläinen ilkeä kyttäys byrokratia laitos?

Muistan ajan jolloin sieltä sai oikeasti apua mm.asiakkaan tilanteen tosiasiallista kartoitusta, työtarjouksia, palkkatuki paikkoja jne. eikä vaan v. ttuilu A ja asioiden hankaloittamista.

Nykyään vaikuttaa, että sen pääasiallinen tehtävä on kytätä virheitä ja napsia karensseja, mitään apua ei saa.

Tätä mä ihmettelen itsekkin.

Lindström hei, älä liiku pimeellä yksin pimeässä, vaikka sun mielesi on synkkä ja sadistinen, just siks mä annan sulle kato tällaisen kehotuksen.

Hikoile rauhassa, mutta mulle ja mun frendeille sä Jari et muuten vit"tuile :D. En suosittele edes yrittämään.

Vierailija
168/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809102201189914_u0.shtml

"TE-toimisto rankaisee liian ahkeria työttömiä"

Täysin samaa mieltä.

Vierailija
169/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä.

Työttömän 10 käskyä :

1.älä tee mitään, jos ei siihen karenssin uhalla pakoteta.

2.kuljeta puhelinta mukana joka paikassa, aina ja ikuisesti

3.äl laita puhelinta äänettömälle edes hautajaisissa sillä se ei ole hyväksyttävä syy olla vastaamatta työkkärin puheluun

4.hae työpaikkaan jos käsky käy, miettimättä sovellutko siihen vai et

5.älä kerro työhakemuksessa että työkkäri pakotti hakemaan

6.ole tarkkana ettet anna kirjoittaa suunnitelmaasi mitään mitä et voi toteuttaa

7.pakkaa matkalaukku ja ole valmiina lähtemään 100 kilometrin päähän päivän kestävälle "näin teen cv:n" kurssille, 5 minuutin varo ajalla

8.älä kerro kenellekään, jos olet käynyt auttamassa maalla asuvaa pappaasi halko töissä, sillä sinusta voidaan tehdä halko-yrittäjä sormia napsauttamalla

9.tarkista tehtäväsi vähintään joka toinen päivä te-asiointi sivuilta, sillä sinne voi ilmestyä rasti ruutuun tehtävä koska tahansa

10.älä ole oma aloitteinen, koskaan missään.

Vierailija
170/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä.

Työttömän 10 käskyä :

3.äl laita puhelinta äänettömälle edes hautajaisissa sillä se ei ole hyväksyttävä syy olla vastaamatta työkkärin puheluun

6.ole tarkkana ettet anna kirjoittaa suunnitelmaasi mitään mitä et voi toteuttaa

7.pakkaa matkalaukku ja ole valmiina lähtemään 100 kilometrin päähän päivän kestävälle "näin teen cv:n" kurssille, 5 minuutin varo ajalla

8.älä kerro kenellekään, jos olet käynyt auttamassa maalla asuvaa pappaasi halko töissä, sillä sinusta voidaan tehdä halko-yrittäjä sormia napsauttamalla

9.tarkista tehtäväsi vähintään joka toinen päivä te-asiointi sivuilta, sillä sinne voi ilmestyä rasti ruutuun tehtävä koska tahansa

Kohta kymmenen. AKTIIVISUUS= 100%varma karenssi. Oma-aloitteellisuus=100% varma karenssi.

Vierailija
171/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä.

Työttömän 10 käskyä :

Kohta kymmenen. AKTIIVISUUS= 100%varma karenssi. Oma-aloitteellisuus=100% varma karenssi.

Työkkäri ei ole terveiden ihmisten työpaikka.  Tullee kauhutyöpaikkalistalla heti telemarkkinoinnin perässä.

Vierailija
172/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät, jotka nämä kaikki pykälät ovat laatineet, ovat ihan pihalla mitä kaikki oikeasti käytännössä tarkoittaa ja mitä on olla työtön. Heidän oikeasti pitäisi saada kokemusta ITSE omalle kohdalle siitä mitä kaikki (kommentoija nro 171 on listannut juuri niitä) ym tarkoittaa ja miksi tämä systeemi on per*seestä. Ehkä sillain alkaisi tapahtumaan muutosta. Tuskinpa sitä ennen, koska asiaan ei yksinkertaisesti ole ymmärrystä.

Vierailija
173/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättäjät, jotka nämä kaikki pykälät ovat laatineet, ovat ihan pihalla mitä kaikki oikeasti käytännössä tarkoittaa ja mitä on olla työtön. Heidän oikeasti pitäisi saada kokemusta ITSE omalle kohdalle siitä mitä kaikki (kommentoija nro 171 on listannut juuri niitä) ym tarkoittaa ja miksi tämä systeemi on per*seestä. Ehkä sillain alkaisi tapahtumaan muutosta. Tuskinpa sitä ennen, koska asiaan ei yksinkertaisesti ole ymmärrystä.

On ymmärrystä. Aivan järjästelmällistä ja systemaattista ihmisten kiusaamista.

Ihmisten ajamista taloudellisiin vaikeuksiin.

Tukien leikkaamista.

Ihmisten syrjäyttämistä.

Ihmisten alistamista.

Haista lindström PAS"KA.

Vierailija
174/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimiston porukka on ihmissaastaa.

Vierailija
175/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskassoilla on oikeaa asiantuntemusta. Ne voivat hoitaa päivärahapäätökset. Ammattiliitot voivat hoitaa työnvälituksen.

Vierailija
176/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostahan päästään eroon, mutta jotenkin en vaan usko että nämä "20 tulevaisuuden moniosaajaa"-kursseja järkkäävät firmat osaisi yhtään sen paremnin hoitaa hommaa.

Vierailija
177/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te toimiston porukka on ihmissaastaa.

Kumileimaisimia, jotka "vaan noudattavat lakeja", pa"skalakeja.

Vierailija
178/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä.

Mikään ei passaa, jos teet jotain menetät tuet ja jos et tee menetät silti.

Peräänkuulutan edelleen työttömille samoja oikeuksia kuin opiskelijoilla eli saa tienata tiettyyn rajaan asti ja ilmoittamatta ja lisäisin vielä opiskelu oikeuden ilmoittamatta kunhan on työmarkkinoiden käytettävissä eli lopettaa opiskelun jos saa työpaikan.

Vierailija
179/183 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä.

Peräänkuulutan edelleen työttömille samoja oikeuksia kuin opiskelijoilla eli saa tienata tiettyyn rajaan asti ja ilmoittamatta ja lisäisin vielä opiskelu oikeuden ilmoittamatta kunhan on työmarkkinoiden käytettävissä eli lopettaa opiskelun jos saa työpaikan.

Liian fiksua ja yksinkertaista Byroslavian politrukkien makuun.

Vierailija
180/183 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä.

Liian fiksua ja yksinkertaista Byroslavian politrukkien makuun.

Eipä yllätä, että Byroslavian idio"otit ovat niin ty"hmiä, että eivät ymmärrä edes noin yksinkertaista asiaa.

Vartiainen on muuten tällä hetkellä eniten huolissaan Ruotsin "pak"olaisista".

Hyvä että sekin sai nyt jotakin muutakin ajateltavaa, kuin työttömät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi