Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Työpäivä alkaa klo 8. Jotta ehdin syödä aamupalan (5min), käydä suihkussa ja pukea vaatteet päälle (10min) ja kuivata hiukset (en edes meikkaa!!) ja jotta ehdin kahdeksaksi töihin, minun on pakko herätä viimeistään 6.45.

Työpäivä päättyy niin, että olen kotona aika tarkkaan joka päivä 16.15. Minulla ei ole omia harrastuksia ja ehdin tehdä kaikki kotityöt ja kaupassa käymisen yms. hyvin illan aikana.

MUTTA! Meillä on kolme teini-ikäistä lasta, jotka tarvitsevat läsnäoloa, aikaa keskustelulle, apua läksyihin jne. He pääsevät useampana päivänä harrastuksistaankin vasta niin myöhään, että ovat 20-21 kotona, jopa 21.30.

Jotta ehtisin nukkua tuon 9,5 tuntia, minun pitäisi mennä nukkumaan jo 21.15. En saa unta tuolloin, en ole koskaan mennyt noin aikaisin nukkumaan. Luontaisesti alkaa väsyttää vasta 22-23 välillä. Olen yrittänyt ottaa melatoniiniakin jopa 10mg seitsemältä, jotta olisin yhdeksältä väsynyt. Ei auta mitään.

Ja vielä tuo lasten kanssa oleminen. En oikeasti voi sulkea heitä elämästäni iltaisin, koska "äiti menee yhdeksältä nukkumaan..".

Mitä ihmettä teen? Olen jatkuvasti väsynyt ja nukun viikonloppuisin kumpanakin aamuna kellon ympäri :(

Sivut

Kommentit (263)

Vierailija

Hei sama ongelma! Mulla myös unentarve melkein tuon 10h tutkitusti, lisäksi tosi voimakas taipumus iltavirkkuuteen ja pitäis aikaisin herätä silti... Toistaiseksi oon pärjännyt nukkumalla viikonloppuisin kellon ympäri, mutta veikkaan että pidemmän päällee pakko etsiä toisenlainen työ. Mulla sentään ei oo lapsia vielä, eli sikäli helpompaa. Tsemppiä tosi paljon, vaikkei tää ehkä paljon lohduta mutta kohtalotovereita on! Toisten "fiksut" neuvot "kyllähän mäkin pärjään 7 h unilla" ottaa päähän, mutta löytyy niitäkin onneksi jotka ymmärtää!

Vierailija

mulla vähän sama juttu - unentarpeeni on reippaasti yli 8h, ja olen iltavirkku. Ainoa vaihtoehto olisi saada työ, joka alkaa aamuisin myöhemmin. Vaikka olisi miten väsynyt ja alla unta muutama tunti, en nukahda koskaan ennen puoltayötä.

Vierailija

Jäin kadehtimaan tuota miten olet niin aikaisin kotona vaikka olet aloittanut työt vasta 8. Mulla menee helposti 17ja tai yli kotiin pääsy vaikka yritän olla töissä reilusti ennen 8. Matkat :(

Itse asiaan ei apua, vaikeahan se on 24h saada noin montaa tuntia unta

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa sellaiseen, että voit herätä myöhemmin.

Mieluusti tämän tekisin, mutta omalla alalla ei ole työpaikkoja ihan jakeluksi asti.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä nukuin viime yönä 15 min.
T: Rekkakuski

Toivottavasti et koskaan satu samalle reitille lasteni koulutaksin kanssa.

T. Äiti

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jäin kadehtimaan tuota miten olet niin aikaisin kotona vaikka olet aloittanut työt vasta 8. Mulla menee helposti 17ja tai yli kotiin pääsy vaikka yritän olla töissä reilusti ennen 8. Matkat :(

Itse asiaan ei apua, vaikeahan se on 24h saada noin montaa tuntia unta

Aamuruuhkassa työmatkaan menee tuplasti sen, mitä iltapäivällä. En tiedä miksi, mutta näin on ollut aina. Luulisi, että ruuhkat olisi samanlaiset sekä töihin mennessä että iltapäivällä.

ap

Vierailija

Miksi käyt suihkussa joka aamu? Etenkin siis hiusten peseminen? Mutta joo, ymmärrän tuskan, lisäksi vielä kun asuu kerrostalossa niin aamuisin klo 7 on ihan tyypillistä että naapuri alkaa paukuttamaan remonttia ym. jolloin vaikka saisin nukkua joinain aamuina pitempään ei se onnistu. Pitäisi muuttaa maalle ja alkaa tehdä jotain etätyötä, .

Vierailija

Hei entäs minä sitten. Työaikani on 5.30-14.00, mutta koska työmatkaa on 45min/suunta ja aamulla tarvitsen yhteensä tunnin suihkuun, meikkiin ja heräämiseen, jotta jaksan lähteä autolla ajamaan pimeyteen.

Eli herään töihin 3.30 ja olen kotona aikaisintaan 14.45. Jotta saisin nukuttua tuon 9,5 tuntia, pitäisi minun mennä nukkumaan klo 18.00. Arvatkaa onnistuuko!?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mieluusti tämän tekisin, mutta omalla alalla ei ole työpaikkoja ihan jakeluksi asti.

ap

Kouluttaudu toiselle alalle.

Vierailija

Ihmiset ovat luontaisesti erilaisia ja minä olen valitettavasti iltavirkku ja aamuntorkku, olin sitten millä tahansa aikavyöhykkeellä.

Minulla on työkaveri, joka tulee joka päivä kuudeksi töihin. Se herää luontaisesti viideltä. Se taas ei voi millään käsittää, etten voi vain mennä nukkumaan yhdeksältä, kuten hän joka ilta. 

Joskus mietin, miten hankalaa olisikaan elää sellaisen puolison kanssa, jolla luontaiset rytmit menisivät noin pahasti ristiin :O

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Kouluttaudu toiselle alalle.

No, olen sen jo kerran tehnyt. Mutta millä alalla työt alkaisivat myöhemmin, mutta olisi silti "normaaliaikojen puitteissa", eikä työtöitä, pelkkiä iltatöitä tms.?

Mieluusti olisin töissä esim. 10-18, mutta tällaisia oman alan toimistoja ei vaan ole.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei entäs minä sitten. Työaikani on 5.30-14.00, mutta koska työmatkaa on 45min/suunta ja aamulla tarvitsen yhteensä tunnin suihkuun, meikkiin ja heräämiseen, jotta jaksan lähteä autolla ajamaan pimeyteen.

Eli herään töihin 3.30 ja olen kotona aikaisintaan 14.45. Jotta saisin nukuttua tuon 9,5 tuntia, pitäisi minun mennä nukkumaan klo 18.00. Arvatkaa onnistuuko!?

Käy suihkussa illalla, kestovärjää ripset ja vähennä meikkaamista.

Vierailija

Ap, ulkoiketko ja liikutko? Sanot, ettei sinulla ole omia harrastuksia. Pääset noin aikaisin töistä, ehtisit hyvin heti töiden jälkeen käydä parinkin tunnin lenkillä (vaikka vain kävelyllä), fyysinen rasitus ja ulkoilma ehkä auttaisi unen saantiin. Ja onko lapsilla isä? Kai voitte sopia edes pari arki-iltaa jolloin hän on läsnä lapsille ja sinä voit käydä ajoissa nukkumaan?

Itselläni nukahtamisen ja hyvään uneen tepsii vain ulkoilu ja liikunta ulkona.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat