Gällyp: Oletko keskivertoa älykkäämpi?
Kommentit (72)
Täällä kuulee usein lauseen "tällä palstalla olen huomannut olevani keskivertoa älykkäämpi", mutta kuitenkin hyvin suuri osa jatkuvasti korostaa olevansa itse todella älykäs ja tässäkin kyselyssä on suurin osa vastannut olevansa keskivertoa älykkäämpi.
Huutista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikos sen virallisen Mensan testin tehdä netissäkin? Siihenkö voi sitten luottaa? Mitä maksaa?
Keskivertoa älykkäämpi kyselee palstalta tällaisia. Joo, älä tee Mensan testiä, masennut kuitenkin.
Mikä ihme sinulla on kun pitää pilkata masentuneita? Monessa ketjussa vittuilua masentuneille ja piti ihan perustaa ”montako masentunutta tarvitaan vaihtamaan lamppua”-ketju. Onko läheisesi masentunut ja sinua riepoo kun et saanut paranemaan empaattisella toteamuksella että ”otat vain itseäsi niskasta kiinni ja olet onnellinen”, vai mikä ihme riivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikos sen virallisen Mensan testin tehdä netissäkin? Siihenkö voi sitten luottaa? Mitä maksaa?
Keskivertoa älykkäämpi kyselee palstalta tällaisia. Joo, älä tee Mensan testiä, masennut kuitenkin.
Et osaa lukea? Ei tuo henkilö sanonut olevansa keskivertoa älykkäämpi. Kyseli vain virallisen testin perään. Silmä käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa lukea? Ei tuo henkilö sanonut olevansa keskivertoa älykkäämpi. Kyseli vain virallisen testin perään. Silmä käteen.
Koska ihminen joka haluaa tehdä äo-testin on suurella todennäköisyydellä sellainen, joka uskoo olevansa keskivertoa älykkäämpi.
Varusmiespalvelukseen mentäessä tehtiin joku älykkyystesti. Luutnantin mukaan pärjäsin niissä erinomaisesti.
Jos mietin millaisia hönöjä meidänkin tuvassa oli, niin ei "testivoittajalla" ole aihetta ylpeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihminen joka haluaa tehdä äo-testin on suurella todennäköisyydellä sellainen, joka uskoo olevansa keskivertoa älykkäämpi.
Tai sitten vain utelias. Minä aidosti pelkäsin olevani tyhmempi, koska olin koko elämäni saanut kuulla olevani tyhmä, idiootti, tuleva sossupummi jne. Et sinä pelkästä kysymyksestä ”voiko testin tehdä netissä” yksinkertaisesti voi automaattisesti ilman lisäkysymyksiä tehdä aukotonta päätelmää, että tämä tässä nyt luulee olevansa älykkäämpi ja rueta vittuilemaan oletetusta masennuksesta.
120 ei ole todellakaan hyvä :) Mennään tuonne päälle 140 niin sitten voidaan jo puhua "ihan hyvästä".
Tähän olisi helpompi vastata, jos olisi olemassa jokin ihmisen älykkyyden mittaava testi.
Vierailija kirjoitti:
Nettitestin mukaan älykkyysosamääräni on 121, mutta nehän kuulemma antavat kaikille suht hyvän tuloksen, vai? Toisaalta olen arkielämässä ja tällä palstalla jotenkin todennut sen, että ehkä olenkin oikeasti keskimääräistä älykkäämpi:)
Siis 121 on ihan keskivertoa. Jopa vähän alle. Jos lukemat on lähelle 150, voidaan puhua jo suht. älykkäästä.
Nettitestissä aikoinaan muistaakseni 136, eli ilmeisesti keskiverto tai vähän yli. Toisaalta jos kaikilla olisi pääsy koulutuksen pariin ja hyvään ravintoon niin maailmanlaajuinen keskiarvo luultavasti nousisi roimasti. Sanoisin siis olevani keskiverto vaikka täppäsinkin tuon kyllä kohdan.
Mittaan ihmisen älykkyyttä hänen ulosantinsa perusteella. Jos tällä palstalla on paljon korkean ÄO:n omaavia henkilöitä, miksi keskustelut ovat tätä tasoa?
Vierailija kirjoitti:
Nettitestin mukaan älykkyysosamääräni on 121, mutta nehän kuulemma antavat kaikille suht hyvän tuloksen, vai? Toisaalta olen arkielämässä ja tällä palstalla jotenkin todennut sen, että ehkä olenkin oikeasti keskimääräistä älykkäämpi:)
En kyllä tämän palstan älykkyystasoon alkaisi vertailemaan yhtään mitään. Johan tällä vertailulla 95% ihmisistä ovat jo suorastaan neroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tämän palstan älykkyystasoon alkaisi vertailemaan yhtään mitään. Johan tällä vertailulla 95% ihmisistä ovat jo suorastaan neroja.
Ihmettelen niitä neroja, jotka palstalla pyörivät vuodesta toiseen valittaen, miten kärsivät normaalien tyhmyydestä kun ei yhteistä jutun alkua löydy. Ja silti pyörivät täällä. Menee se nerous ihan hukkaan 😉.
Vastasin kieltävästi. Oon ihan tavis. Jollain osa-alueilla voin loistaa ja jotkut toiset alueet eivät ole yhtä vahvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen niitä neroja, jotka palstalla pyörivät vuodesta toiseen valittaen, miten kärsivät normaalien tyhmyydestä kun ei yhteistä jutun alkua löydy. Ja silti pyörivät täällä. Menee se nerous ihan hukkaan 😉.
Onneksi olenkin ihan tavan tyhmä 😀. Osaan nauttia palstan annista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vain utelias. Minä aidosti pelkäsin olevani tyhmempi, koska olin koko elämäni saanut kuulla olevani tyhmä, idiootti, tuleva sossupummi jne. Et sinä pelkästä kysymyksestä ”voiko testin tehdä netissä” yksinkertaisesti voi automaattisesti ilman lisäkysymyksiä tehdä aukotonta päätelmää, että tämä tässä nyt luulee olevansa älykkäämpi ja rueta vittuilemaan oletetusta masennuksesta.
No joo, totta. Olen pahoillani että tein omat johtopäätökseni.
Kas kun me älykkäät ihmiset osaamme muokata viestiä vastaamaan kuulijakuntaa. Tai tässä palstan tapauksessa lukijakuntaa.
Kiroilen paljon, valvon aamuyöhön, olen erakkotyyppinen, no lähes. Nämä ovat Tieteen Kuvalehden mukaan älykkään ihmisen tunnusmerkkejä :)). Kauan sitten (ennen nettiä) jonkun lehden testin mukaan ÄO olisi hiukan päälle 120. Ikinä en kehtaisi kenellekään mennä kehumaan tuolla. Tosi älykkään elämä ei välttämättä olisi helppoa, miten sitä kestäisi kaikki tyhmemmät ihmiset?
No en! 😀 Oon keski-ikäinen teini 😆
Olen, koska osaan kirjoittaa oikein seuraavat sanat:
- naiivi
- aggressiivinen
- enää
- ala-aula
- sinullekin ja
THAIMAASEEN.