Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gällyp: Oletko keskivertoa älykkäämpi?

Vierailija
05.09.2018 |

Miten on?

Gällyp: Oletko keskivertoa älykkäämpi?

Vaihtoehdot

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologin testien mukaan olen perinteisillä loogisuutta mittaavilla palikkatesteillä keskivertoa älykkäämpi, mutta sosiaalisesti olen kömpelö. Olen aina pitänyt itseäni idioottina juuri sosiaalisen kanssakäymisen vaikeuden takia mikä on haitannut erittäin paljon koulunkäyntiäni ahdistuksen ja häpeän takia.

N23

Vierailija
62/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että pitää itseään muita älykkäämpänä, on tosi keskinkertaista.

Oikeasti älykkäät tietää tämän. Eivätkä välttämättä roiku tällä palstalla.

Muistetaan nyt kuitenkin, että jo äo:lla 101 on keskivertoa älykkäämpi. 

Ja se ei vielä ole kovin päätähuimaava lukema. Täällä luultavasti suurin osa ylittää tuon ja pitää itseään perustellusti älykkäämpänä kuin se toinen puoli, joka jää satasen alle. 

Olet siis ihan oikeassa, muita älykkäämpi voi olla hyvin keskinkertainen.

Tiedä sitten onko oman äo:n korostaminen kovin fiksua. Lisäksi, äo ei takaa onnellisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon. Joku 130 ja koulukseltani maisteri. Mainosalalle päädyin ja vaikka moni ei sitä ehkä tiedä, niin se ala vaatii älliä. Siis pitää kokoo ajan olla keksimässä jotain uutta konseptia vaikka jollekin terveyssiteelle yms. No tiedän kyllä etten montaa vuotta tuota jaksa joten en tiedä mitä sen jälkeen. Ehkä jatkotutkimusta yliopistolla.

Ja kyllä mäkin väitän että mulla on valokuvamuisti tai ehkä sitten vain hyvä kasvomuisti mutta tunnistan aina ihmiset kuvista ja kadulta vaikka olisin nähnyt heidät viimeksi vuonna -85. Samaten olen aika ässä ihmistuntija, melkein kaikki erot ja kemiat olen heti vaistonnut tai ennakoivasti päätellyt. Intuitiotahan sanotaan ennakoivaksi päättelykyvyksi.

Vierailija
64/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan testistä ÄO 133.

Pidän itseäni keskivertoa älykkäämpänä, koska olen äärimmäisen herkkä havaitsemaan asioita jotka muut sivuuttavat täysin. Esim. työpaikalla havaitsen ensimmäisenä ongelmia aiheuttavat poikkeamat.

Omaan myös hyvän päättelykyvyn, ja minulla on valokuvamuisti. 

Saatat olla älykäs herkkävaistoisuuden ja tarkkanäköisyyden takia, mutta se ei liity iq-pisteisiin.

Vierailija
65/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?? Suurin osa täällä uskoo olevansa keskivertoa älykkäämpiä. Keskivertoa älykkäämpihän tulee av:lle saadakseen käydä älyllisesti haastavia keskusteluja.

Kaikki narsistinen paska (trollaaminen, ilkeily jne), mitä täällä on, saa tässä valossa selityksen. Täällä on paljon häiriintyneitä ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella.

Vierailija
66/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä?? Suurin osa täällä uskoo olevansa keskivertoa älykkäämpiä. Keskivertoa älykkäämpihän tulee av:lle saadakseen käydä älyllisesti haastavia keskusteluja.

Kaikki narsistinen paska (trollaaminen, ilkeily jne), mitä täällä on, saa tässä valossa selityksen. Täällä on paljon häiriintyneitä ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella.

Kyllä täällä on aika paljon hyviäkin keskusteluja. Ja täytyy tunnustaa näin 134 äo:n omaavana että joskus on kiva pistää se äly pois päältä ja alkaa keskustelemaan ihan täysin tunnepäissään sen ainaisen loogisuuden sijasta. Ja siihenhän tämä palsta on hyvä:)

Vierailija
67/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon. Joku 130 ja koulukseltani maisteri. Mainosalalle päädyin ja vaikka moni ei sitä ehkä tiedä, niin se ala vaatii älliä. Siis pitää kokoo ajan olla keksimässä jotain uutta konseptia vaikka jollekin terveyssiteelle yms. No tiedän kyllä etten montaa vuotta tuota jaksa joten en tiedä mitä sen jälkeen. Ehkä jatkotutkimusta yliopistolla.

Ja kyllä mäkin väitän että mulla on valokuvamuisti tai ehkä sitten vain hyvä kasvomuisti mutta tunnistan aina ihmiset kuvista ja kadulta vaikka olisin nähnyt heidät viimeksi vuonna -85. Samaten olen aika ässä ihmistuntija, melkein kaikki erot ja kemiat olen heti vaistonnut tai ennakoivasti päätellyt. Intuitiotahan sanotaan ennakoivaksi päättelykyvyksi.

Intuitio voi olla sitä, että vaistoaa jotain aiemman perusteella. Sitä havainnointia voi kehittää myös tietoisesti.

Ihminen voi olla visuaalisesti vahva ilman korkeita iq-pisteitä.

On myös vaarallista ajatella "aina" ja "kaikki", koska silloin voi menettää valppautensa.

Vierailija
68/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti älykkäällä ihmisellä ei ole mitään tarvetta laittaa "älyä pois päältä". Se on yhtä luontainen ominaisuus kuin vaikkapa empaattisuus, optimistisuus jne, eikä niidenkään kanssa tule tarvetta laittaa niitä pois päältä. Ne kun vain ovat osa persoonallisuutta.

Vierailija
69/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on aika paljon hyviäkin keskusteluja. Ja täytyy tunnustaa näin 134 äo:n omaavana että joskus on kiva pistää se äly pois päältä ja alkaa keskustelemaan ihan täysin tunnepäissään sen ainaisen loogisuuden sijasta. Ja siihenhän tämä palsta on hyvä:)

Mullon samat pisteet mutta olen traumatisoitunut ja tunteet myllää.

Kunpa saisi joskus ajattelun toimimaan ja järki sanoisi ettei paha tapahdu enää.

Ts. Älyni ei ole hyödyttänyt minua mitenkään, kun tunnen niin paljon tuskaa.

Vierailija
70/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskivertopalstalaista älykkäämpi. Se tosin ei tarkoita että olisin keskivertokansalaista älykkäämpi, pikemminkin päin vastoin.

Erityisen älykkäitä ihmisiä ei yleensä ole mitään syytä kadehtia. Korkea äly on raskas taakka, jota harva jaksaa kunnialla kantaa. Ikävimmillään se johtaa esim. Tanskan sukellusvenesurmaajan tekojen kaltaisiin seurauksiiin.

Vierailija
71/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen keskivertopalstalaista älykkäämpi. Se tosin ei tarkoita että olisin keskivertokansalaista älykkäämpi, pikemminkin päin vastoin.

Erityisen älykkäitä ihmisiä ei yleensä ole mitään syytä kadehtia. Korkea äly on raskas taakka, jota harva jaksaa kunnialla kantaa. Ikävimmillään se johtaa esim. Tanskan sukellusvenesurmaajan tekojen kaltaisiin seurauksiiin.

No siinä surmassa ei kyllä äly näkynyt millään muotoa. Tyhmä psyko kyseessä, älykäs ei olisi jäänyt kiinni.

Vierailija
72/72 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, koska osaan kirjoittaa oikein seuraavat sanat:

- naiivi

- aggressiivinen

- enää

- ala-aula

- sinullekin ja

THAIMAASEEN.