Gällyp: Oletko keskivertoa älykkäämpi?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Kas kun me älykkäät ihmiset osaamme muokata viestiä vastaamaan kuulijakuntaa. Tai tässä palstan tapauksessa lukijakuntaa.
Mutta miksi sinä älykäs täällä pyörit, tyhmien joukossa? Mitä ihmettä saat tältä palstalta? Jonkun yksittäisen hairahduksen ymmärtäisin, mutta moni älykkö on vakkareita tällä palstalla. Jotenkin älytöntä :D.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki suomalaiset ovat globaalilla mittakaavalla.
Tästä herää aina ajatus, että kuinka paljon älykkyys on opittua ja kuinka paljon vaikuttaa miten sitä mitataan.
Henkilö, joka näkee ’palikkatestin’ ensimmäistä kertaa vs. henkilö, joka on neuvolasta asti ratkonut erilaisia palikkatestejä.
Entä tehtävä ”Jatka numerosarjaa” henkilölle, jonka opiskelu on rajoittunut kahteen vuoteen kiertokoulua aavikolla.
Lisäksi pitäisi määritellä älykkyys, onko ’oikea älykkyys’ ainostaan päättelykykyä mitä voidaan mitata palikkatestillä. Entä sosiaalinen älykkyys, musikaalinen älykkyys...mitä on älykkyys ja mitataanko sitä suppeasti.
Koulukiusaajat ovat normaalisti sosiaalisesti älykkäämpiä kuin muut. Olen entinen koulukiusaaja. Olen siis älykkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun me älykkäät ihmiset osaamme muokata viestiä vastaamaan kuulijakuntaa. Tai tässä palstan tapauksessa lukijakuntaa.
Just, kerrotte tyhmille tyhmästi, että he ovat tyhmiä.
Kaipaisin ajatuksia herättäviä ketjuja. Miksi älyköt eivät keskustele tällä palstalla keskenään?
Tunnen itseni monesti muita fiksummaksi mutta jos oikeasti katsotaan äota, niin en ole. :)
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaajat ovat normaalisti sosiaalisesti älykkäämpiä kuin muut. Olen entinen koulukiusaaja. Olen siis älykkäämpi.
Älykkyys ei sulje pois normaalia tunne-elämän kehitystä. Itseasiassa, kun on molempia edellisiä, on aina haluttua seuraa sekä työssä että vapaalla.
Joskus sairaalassa testattu, niin kuulemma oon. En kyllä tunne itseäni erityisen älykkääksi, mutta pidän suurinta osaa ihmisistö itseäni tyhmempinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin ajatuksia herättäviä ketjuja. Miksi älyköt eivät keskustele tällä palstalla keskenään?
Yksi ketju oli, missä nerot itkivät sitä miten yksinäistä ja turhaa elämä on, kun kokee niin suurta erillisyyden tunnetta tyhmien kanssa 😂. Kun mistään ei voi keskustella kenenkään kanssa, neroilla ajattelu menee aina niin nekstille levelille. Muistaakseni joku sanoi, että juo itseään tyhmäksi, niin ei ole niin yksin. Tunneälykkyys ei myöskään tuossa ketjussa muutaman neron mielestä ollut älykkyyttä, ainoastaan matemaattinen älykkyys on sitä oikeaa älykkyyttä. Kyllä tunsin tyhmänä itseni viisaaksi kun sitä nerojen ketjua luin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ketju oli, missä nerot itkivät sitä miten yksinäistä ja turhaa elämä on, kun kokee niin suurta erillisyyden tunnetta tyhmien kanssa 😂. Kun mistään ei voi keskustella kenenkään kanssa, neroilla ajattelu menee aina niin nekstille levelille. Muistaakseni joku sanoi, että juo itseään tyhmäksi, niin ei ole niin yksin. Tunneälykkyys ei myöskään tuossa ketjussa muutaman neron mielestä ollut älykkyyttä, ainoastaan matemaattinen älykkyys on sitä oikeaa älykkyyttä. Kyllä tunsin tyhmänä itseni viisaaksi kun sitä nerojen ketjua luin.
Tuossakaan ketjussa ei ollut älyllistä pohdintaa, vaan valitusta siitä kuinka vaikeaa on olla älykäs.
Samanlaisia ketjuja on palsta täynnä, teemat vain vaihtelee,
Kuinka vaikeaa on olla ruma/väärinkohdeltu/kiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossakaan ketjussa ei ollut älyllistä pohdintaa, vaan valitusta siitä kuinka vaikeaa on olla älykäs.
Samanlaisia ketjuja on palsta täynnä, teemat vain vaihtelee,
Kuinka vaikeaa on olla ruma/väärinkohdeltu/kiusattu.
Tai persu! Samaa katkeraa ulinaa, joku trollaa paikan piukkaan. Uhoaminen ja törky toinen pääryhmä ketjuissa.
Se että pitää itseään muita älykkäämpänä, on tosi keskinkertaista.
Oikeasti älykkäät tietää tämän. Eivätkä välttämättä roiku tällä palstalla.
Mensan testistä ÄO 133.
Pidän itseäni keskivertoa älykkäämpänä, koska olen äärimmäisen herkkä havaitsemaan asioita jotka muut sivuuttavat täysin. Esim. työpaikalla havaitsen ensimmäisenä ongelmia aiheuttavat poikkeamat.
Omaan myös hyvän päättelykyvyn, ja minulla on valokuvamuisti.
Vierailija kirjoitti:
Mensan testistä ÄO 133.
Pidän itseäni keskivertoa älykkäämpänä, koska olen äärimmäisen herkkä havaitsemaan asioita jotka muut sivuuttavat täysin. Esim. työpaikalla havaitsen ensimmäisenä ongelmia aiheuttavat poikkeamat.
Omaan myös hyvän päättelykyvyn, ja minulla on valokuvamuisti.
Valokuvamuistilla ja älyllä ei ole mitään tekemistä keskenään. Valokuvamuisti on ylipäätään pseudotieteellinen termi, kukaan ei tallenna todellisuutta normaalisti kopiona.
Millaisia poikkeamia? Tiedän että trollaat! Anna esimerkkejä. Niitä tuskin näkyy...
En ole älykäs mutta maalaisjärkeä löytyy eli selviän elämästä ja arjesta mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Se että pitää itseään muita älykkäämpänä, on tosi keskinkertaista.
Oikeasti älykkäät tietää tämän. Eivätkä välttämättä roiku tällä palstalla.
Muistetaan nyt kuitenkin, että jo äo:lla 101 on keskivertoa älykkäämpi.
Ja se ei vielä ole kovin päätähuimaava lukema. Täällä luultavasti suurin osa ylittää tuon ja pitää itseään perustellusti älykkäämpänä kuin se toinen puoli, joka jää satasen alle.
Olet siis ihan oikeassa, muita älykkäämpi voi olla hyvin keskinkertainen.
Olen Mensan jäsen, joten kyllä olen.
Ei aavistustakaan, sillä en ole tehnyt luotettavaa testiä. Viimeksi näytti 128 ja testi oli Tieteen kuvalehden -nettisivulla tekemäni :D
Olen ollut kaikkien testien perusteella joita ikinä olen tehnyt. Mutta. Nykyään tuntuu että olen Alzheimerin partaalla ja nuppi on terävä kuin tohveli. Ikä 38.
No mutta eihän palstalla ole faktoista koskaan niin välitetty... Väität vaan pokkana, että joo joo testi sanoi, niin pakko sen on olla niin! XD