Jos sinun olisi pakko vaihtaa uskontoa/elämänkatsomusta, minkä valitsisit?
Ev.luterilaisesta ehdottomasti budhalaiseksi.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa kaikista vaihtoehdoista kristillisyyteen, suosittelen! Oppii tuntemaan elävän Jumalan. Elämästä tulee mielekästä. Suosittelen kuuntelemaan vaikka Satama-seurakunnan sivuilta opetusta.
Elämäni on mielekästä, sillä saan syödä äyriäisiä niin paljon kun haluan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ortodoksi siirtyisin katolilaiseksi, mutta jos ei voi vaihtoa tehdä kristinuskon sisällä, niin juutalaisuus, vaikka kääntyminen onkin hidas ja vaikea prosessi. Se on kuitenkin aika lähellä kristinuskoa.
Juutalaisuudessa on kuitenkin se suuri ero kristinuskoon nähden, että eivät usko Jeesukseen ja siihen, että Jeesus on messias. Näin ollen myöskään Marialla ei ole erityistä asemaa uskonnossa. Eikö se häiritsi, jos olet ortodoksi ja voisit kääntyä katolilaisuuteen, kummassakin kuitenkin Jeesuksella ja Marialla on iso rooli?
Nykyisellään olen agnostikko, vaihtaisin ateistiksi, jos olisi "pakko".
Vierailija kirjoitti:
Vaihtakaa kaikista vaihtoehdoista kristillisyyteen, suosittelen! Oppii tuntemaan elävän Jumalan. Elämästä tulee mielekästä. Suosittelen kuuntelemaan vaikka Satama-seurakunnan sivuilta opetusta.
Kuunnelkaa ensi yönä ja harkitkaa sitä buddhalaisuutta vasta sitten... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole uskovainen, mutta en ateistikaan. Voisin vaihtaa tämän olemattomuuteni Suomen uskontoon, koska minua muinaiset suomalaiset uskomukset ja shamanistisuus kiinnostaa.
Mitä tarkoitat sillä, ettet ole uskovainen, muttet myöskään ateisti?
Juuri sitä mitä sanoin. Uskon "tuonpuoleiseen" johonkin, mutta ihmisten kirjottamiin uskontoihin en usko enkä kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Missä voin tavata elävän jumalan? Kuolleet ei kiinnosta
Ateistista voisin vaihtaa pastafarismiin. Se on uskonto, joka jotenkin puhuttelee minua, karppaukskaan kun ei koskaan onnistunut.
Eikä voi olla sattumaa, että DNA ketju, kaiken elämän alku, on juuri kierrepastan muotoinen!
Kun Jeesus on elämän sisältö, voima ja kaikki, ei sitä mihinkään vaihdeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole uskovainen, mutta en ateistikaan. Voisin vaihtaa tämän olemattomuuteni Suomen uskontoon, koska minua muinaiset suomalaiset uskomukset ja shamanistisuus kiinnostaa.
Juuri sitä mitä sanoin. Uskon "tuonpuoleiseen" johonkin, mutta ihmisten kirjottamiin uskontoihin en usko enkä kuulu.
Eli olet kuitenkin uskovainen, sillä uskot johonkin. Vai laskisitko itsesi agnostikoksi? Sori, ihan mielenkiinnosta määritelmiä kohtaan kyselen, toivottavasti et koe tätä loukkaavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ortodoksi siirtyisin katolilaiseksi, mutta jos ei voi vaihtoa tehdä kristinuskon sisällä, niin juutalaisuus, vaikka kääntyminen onkin hidas ja vaikea prosessi. Se on kuitenkin aika lähellä kristinuskoa.
Juutalaisuudessa on kuitenkin se suuri ero kristinuskoon nähden, että eivät usko Jeesukseen ja siihen, että Jeesus on messias. Näin ollen myöskään Marialla ei ole erityistä asemaa uskonnossa. Eikö se häiritsi, jos olet ortodoksi ja voisit kääntyä katolilaisuuteen, kummassakin kuitenkin Jeesuksella ja Marialla on iso rooli?
Jos se häiritsee voi kääntyä islamiin, jossa Jeesus on profeetta ja Maria erittäin arvostettu yhtenä puhtaimmista naisista. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se häiritsee voi kääntyä islamiin, jossa Jeesus on profeetta ja Maria erittäin arvostettu yhtenä puhtaimmista naisista. Problem solved.
Joskus tuntuu että osa kristityistä tahallaan ylläpitää vihapuhetta islamista jottei kukaan huomais että kristityillä ei oo mitään mitä islamilla ei olis. Aika epärationaalista uskoa siihen jonon keskimmäiseen uskontoon. Ensimmäisen ja viimeisen ymmärrän.
Olen uskonnoton.
Jos olisi pakko, voisin toki vaihtaa johonkin uskontoon, mutta täysin falski kääntymyshän se olisi.
Ihminen uskoo jumalolentojen olemassaoloon tai ei usko. Se on ihan tahdosta riippumatonta.
Ei uskomiseen siis voi kukaan pakottaa, ei itse itseään eikä myöskään kukaan ulkopuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet kuitenkin uskovainen, sillä uskot johonkin. Vai laskisitko itsesi agnostikoksi? Sori, ihan mielenkiinnosta määritelmiä kohtaan kyselen, toivottavasti et koe tätä loukkaavana.
Minun käsittääkseni "uskovainen" on ihminen, joka uskoo johonkin kirjotettuun uskontoon.
Minulla on kyllä "jumala", mutta ei liity lähi-idän satuihin yms mitenkään.
Jos haluat kutsua minua agnostikoksi, en koe loukkaavaksi. :D
Jos olisi pakko niin voisin vaihtaa agnostikosta höpsismiin. Tarkempi kuvaus hösismistä löytyy yhdestä aku ankka tarinasta. Ihan kelpo uskonto.
Olen tieteellinen panteisti. Ateistiksi en mielelläni alkaisi itseäni tituleerata ateismiin liittyvän kulttuurisen painolastin vuoksi. Mutta jos tiputtaisin tuon "mystisen" osuuden pois maailmankatsomuksestani, jäisin varmaankin ihan vain jumalattomaksi.
En voisi vaihtaa uskoani, ja miksi minun pitäisi? Uskonnolla ei ole elämässäni merkitystä, uskolla on.
Sen sijaan kirkosta voisin erota, vaan eipä se uskoani poistaisi. Jos ase otsalla uhataan ja pakotettaisiin vaihtamaan uskontoa, tekisin sen mihin vaan. Mutta silti sydämessäni uskoisin niin kuin nytkin.
Uskonto on ihmisestä, usko on Jumalasta.
Tärkein juutalaisuudesta puuttuu ja se on Pelastaja Jeesus Kristus - Heidänkin Messiaansa, vaikka monilla juutalaisilla ei ole siitä tietoa lainkaan ja se on todella sääli.