Jos sinun olisi pakko vaihtaa uskontoa/elämänkatsomusta, minkä valitsisit?
Ev.luterilaisesta ehdottomasti budhalaiseksi.
Kommentit (40)
Mieluummin kuolisin kun vaihtaisin johonkin pakkouskontoon. En halua palvoa yhtään mitään tai ketään.
Minä ortodoksi siirtyisin katolilaiseksi, mutta jos ei voi vaihtoa tehdä kristinuskon sisällä, niin juutalaisuus, vaikka kääntyminen onkin hidas ja vaikea prosessi. Se on kuitenkin aika lähellä kristinuskoa.
En kuulu mihinkään uskontokuntaan, mutta elämänkatsomuksessani on paljon yhteistä buddhalaisuuden kanssa - ellei jopa vaikutteita buddhalaisuudesta (esim. meditaatio).
Olen ateisti, ja vaihtaisin itseni ehkä agnostiksi. Jos olisi pakko valita jokin uskonto, ottaisin juutalaisuuden.
Juutalaisuuten kääntyisin. Se on näiden monoteististen uskontojen kantauskonto.
En ole uskovainen, mutta en ateistikaan. Voisin vaihtaa tämän olemattomuuteni Suomen uskontoon, koska minua muinaiset suomalaiset uskomukset ja shamanistisuus kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole uskovainen, mutta en ateistikaan. Voisin vaihtaa tämän olemattomuuteni Suomen uskontoon, koska minua muinaiset suomalaiset uskomukset ja shamanistisuus kiinnostaa.
Mitä tarkoitat sillä, ettet ole uskovainen, muttet myöskään ateisti?
Luterilaisesta jainalaiseksi. Rauhanomaisempaa uskontoa saa etsiä.
Pitäisin ylpeänä kasvosuojaa 24/7, etten vain vahingossakaan nielaissi hyönteisiä, ja kaupungilla kävellessäni lakaisisin pikku luudallani ötökät hellästi sivuun katukivetykseltä, jotta en talloisin niitä kuoliaaksi.
Vaihtakaa kaikista vaihtoehdoista kristillisyyteen, suosittelen! Oppii tuntemaan elävän Jumalan. Elämästä tulee mielekästä. Suosittelen kuuntelemaan vaikka Satama-seurakunnan sivuilta opetusta.
Voisin vaihtaa buddhalaisuuteen. Siinä on paljon minulle läheisiä asioita ja rauhanomaisuutta.
Olen uskonnoton, mutta jos jotain uskontoa pitäisi seurata, niin budhalaisuus voisi olla pienin paha.