Miksei voisi olla niin että jos äiti haluaa olla vain äiti
Ja kotona niin yhteiskunta tunnustaisi tämän "ammatin"? Hän saisi palkkaa ja maksaisi veroa
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Miksei voisi olla niin, että jos mä haluaisin olla vaan vaikka taiteilija, kirjailija tai astronautti niin yhteiskunta maksaisi mulle siitä palkkaa?
Niin siitä peruspalkasta oon kuullu juttuja. Jos toteutuu joskus, niin ole vapaasti vaikka kaikkea kolmea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiys ei ole ammatti. Siinä ei tuoteta työpanosta, jota vastaan maksetaan palkkaa. Äitiys on lisäksi oma valinta.
Olen kanssasi eri mieltä kaikesta paitsi viimeisestä lauseesta mikä myöskään ei ole todennäköisesti täysin totta. Vai ei tuoteta työpanosta? Kokeilepa joskus.
Kyllä mä menen useinkin ihan vaan lepäilemään niihin varsinaisiin palkkatöihin, ja kyse on sentään hoitotyöstä.
Juu olen kokeillut, mulla on kolme lasta. Ihan.vapaaehtoisesti olen heidät hankkinut, enkä koe että heidän hoitamisensa olisi mitenkään työnantajalleni suorittamaani työpanosta vastaavaa.
Tässä asiassa unohdetaan se kuinka paljon maksaa yhteiskunnalle ihmisten psyykkiset ongelmat. Ne eivät tule itsestään.
Perusturvallisuus syntyy kun lapsi on alle 5-,vuotias. Jos äidin taikka lasta lähin vanhempi joutuu kärsimään kärsii lapsikin.
Se kiintymys on sellainen mitä ei koskaan mikään terapia korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Säästäisi yhteiskunnan kuluja,kun ei tarvisi olla esim.päiväkoteja ja henkilökuntaa ollenkaan tai hyvin paljon vähemmän.Yksi päiväkotipaikka maksaa kunnalle paljon enempi,kuin päivähoitomaksu,jonka vanhemmat maksaa.
Toi on kyllä paskin tekosyy sille, että ei tarvitsisi mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa unohdetaan se kuinka paljon maksaa yhteiskunnalle ihmisten psyykkiset ongelmat. Ne eivät tule itsestään.
Perusturvallisuus syntyy kun lapsi on alle 5-,vuotias. Jos äidin taikka lasta lähin vanhempi joutuu kärsimään kärsii lapsikin.
Juuri tässä iässä koetut hylkäämiset ja liiallinen ero lähivanhemmasta aihettavat ihmiselle elämänkestävän ongelman.
Kun vain tämä alku edes turvattaisiin niin yhteiskunta säästäisi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Jos kokee, että työssäkäynti on itselle niiiiim suuri kärsimys että lapsikin siitä kärsii, niin kannattaa varmaan harkita kahdesti koko lasten hankintaa... Työssäkäynti kun nyt kuitenkin on perusedellytys sille., että saa ruokaa. Niin itselle kuin sille lapsellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kiintymys on sellainen mitä ei koskaan mikään terapia korvaa.Juuri tässä iässä koetut hylkäämiset ja liiallinen ero lähivanhemmasta aihettavat ihmiselle elämänkestävän ongelman.
Kun vain tämä alku edes turvattaisiin niin yhteiskunta säästäisi paljon.
Viisi vuottakin kun olisi kotona, niin ei paljon olisi enää asiaa työelämään. No, ehkä johonkin marketin kassalla osa-aikaiseksi tai työkkärin rahoilla lähihoitajaputkeen.
No jos niitä lapsia on sen verran kuin perhepäivähoitajalla, niin sitten ehkä. Muuten en ymmärrä, kuka maksaisi palkan niille kaikille, jotka hoitavat yhtä tai lasta. Silloinhan kaikki jäisivät kotiin, jos sillä rahalla oikeasti eläisi yhtä hyvin kuin töissä käymälläkin.
Onhan niitä kotiäitejä, mutta ne saa sen palkan mieheltään ei yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästäisi yhteiskunnan kuluja,kun ei tarvisi olla esim.päiväkoteja ja henkilökuntaa ollenkaan tai hyvin paljon vähemmän.Yksi päiväkotipaikka maksaa kunnalle paljon enempi,kuin päivähoitomaksu,jonka vanhemmat maksaa.
Toi on kyllä paskin tekosyy sille, että ei tarvitsisi mennä töihin.
Mummoille on turha yrittää selvittää kansantalouden peruskäsitteitä - täällä on yleinen luulo, että paha yhteiskunta vaan haluaa naiset julmasti töihin ja pyörittää kallista päivähoitojärjestelmää vain ja ainoastaan mitään yhteiskunnalle tuottamattomana instanssina...
Ryhdy sijaisvanhemmaksi niin saat yhteiskunnalta palkkaa "äitinä" olosta
Verovaroilla ei ainakaan pidä tukea maailman ylikansoitusta
Vierailija kirjoitti:
Se olisi pelastus näille jotka eivät halua opiskella tai eivät ole päässeet kouluun ja niille jotka lapsirakkaina haluavat olla kotiäitejä
Mä en halua opiskella ja olen eläinrakas - mun pelastus voisi olla siis se, että jään yhteiskunnan tuella hoitamaan mun koiria ja akvaariota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiys ei ole ammatti. Siinä ei tuoteta työpanosta, jota vastaan maksetaan palkkaa. Äitiys on lisäksi oma valinta.
Olen kanssasi eri mieltä kaikesta paitsi viimeisestä lauseesta mikä myöskään ei ole todennäköisesti täysin totta. Vai ei tuoteta työpanosta? Kokeilepa joskus.
Kyllä mä menen useinkin ihan vaan lepäilemään niihin varsinaisiin palkkatöihin, ja kyse on sentään hoitotyöstä.Juu olen kokeillut, mulla on kolme lasta. Ihan.vapaaehtoisesti olen heidät hankkinut, enkä koe että heidän hoitamisensa olisi mitenkään työnantajalleni suorittamaani työpanosta vastaavaa.
Olisko sulla sitten vähän liian vaikea työ, niinku sulle? Vaihda hyvä ihminen helpompaan niin ei pipoa sillai kiristä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä menen useinkin ihan vaan lepäilemään niihin varsinaisiin palkkatöihin, ja kyse on sentään hoitotyöstä.Juu olen kokeillut, mulla on kolme lasta. Ihan.vapaaehtoisesti olen heidät hankkinut, enkä koe että heidän hoitamisensa olisi mitenkään työnantajalleni suorittamaani työpanosta vastaavaa.
Olisko sulla sitten vähän liian vaikea työ, niinku sulle? Vaihda hyvä ihminen helpompaan niin ei pipoa sillai kiristä.
-eri
Työni on oikein mukavaa ja leppoisaa, samoin ovat lapsenikin. Ero on siinä, että tuotan rahaa työnantajalleni ja hän maksaa siitä osan minulle palkkana takaisin. En koe, että kenenkään pitäisi maksaa minulle omien lasteni hoitamisesta kun olen heidät ihan omasta halustani päättänyt hankkia.
Johan niille maksetaan kaikenlaisia tukia. Yh saa 2000e kuussa käteen verorahoja kotona lorvailemalla. Sehän on oikein hyvä palkka. Harva tienaa kehä 3 ulkopuolella noin hyvin tuottavaa työtä tekemällä. Paremmin pärjäisi tuilla kotona olemalla.
Vierailija kirjoitti:
Pahalta tuntuu, että naiset eivät tue toisiaan.
Totta! Ottaa päähän, kun monet naisetkin yrittävät työntää naisia takaisin kotiin nyrkin ja hellan väliin tasa-arvoisen työ- ja perhe-elämän edistämisen sijaan.
Ei ihme, että ihmiset hoitavat surkeasti talouttaan, ylivelkaantuvat sekä päästävät ammattitaitonsa rapistumaan. Kun ei ymmärretä yhtään mitään talousasioista ja ollaan näin tyhmiä.
Minun ja muiden veronmaksajien siis pitäisi maksaa palkkaa siitä, että joku itsensä synnynnäiseksi äidiksi kokeva haluaa olla kotona 18 vuotta? Vai vielä pidempään? Olisiko 3000 euron kk-palkka sopiva vai onko se liian vähän? Tietysti asumistuki ja muut päälle.
Töihin vaan. Päivähoidon on tutkittu olevan hyväksi lapselle. Äideillekin on hyväksi olla töissä, ansaita rahaa ja olla toimiva osa yhteiskunnan rakentamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eriTyöni on oikein mukavaa ja leppoisaa, samoin ovat lapsenikin. Ero on siinä, että tuotan rahaa työnantajalleni ja hän maksaa siitä osan minulle palkkana takaisin. En koe, että kenenkään pitäisi maksaa minulle omien lasteni hoitamisesta kun olen heidät ihan omasta halustani päättänyt hankkia.
Meinasin jo provosoitua mutta äh, olkoon. Viisaammat kuulemma joustaa joten ihan miten vaan. Onnellista elämää kuplaasi.
Kyllä mä menen useinkin ihan vaan lepäilemään niihin varsinaisiin palkkatöihin, ja kyse on sentään hoitotyöstä.