Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö etunimestäsi?

Vierailija
03.09.2018 |

Kysymys tuli esitettyä otsikossa. Voit myös perustella kantasi ja kertoa etunimesi. Oma ensimmäinen nimeni on Pauli, joka on mielestäni hyvä; sen sijaan toisesta nimestäni (Tapio) en oikein pidä, mutta en koe sitä niin huonoksikaan, että esim. katsoisin aiheelliseksi sitä poistaa. Perustella en osaa sen kummemmin kuin toteamalla, että näin nyt vain koen.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Päivi, eli tartteeko edes kysyä?

Vierailija
2/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Ei mikään superyleinen oman ikäluokan nimenä, ja onhan se kivempi kun joku tusina-Mari tai vastaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koska se on erilainen ja persoonallinen ja minua ei sekoiteta kehenkään, käytännön puolesta hankalahko. On hyvin harvinainen Suomessa, meitä on alle 30 ja moni nimetty vasta minun jälkeen :) siksi en paljasta nimeä

Vierailija
4/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli ja Tapio on kyllä miehen nimiä, ei av-mamman nimiä.

Vierailija
5/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauli on hieno nimi!

En halua sanoa omaani, mutta tykkään siitä tosi paljon. Olen lapsesta asti identifioitunut tosi voimakkaasti nimeni kautta ja hämmennyn aina, kun tapaan jonkun samannimisen - sehän on mun nimi, ei sitä voi olla muilla!

Onneksi nimeni ei ole ihan yleisimmästä päästä niin saan pitää harhaiset kuvitelmani yksinoikeudesta.

Vierailija
6/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, muut saman nimiset ovat 10-15v nuorempia, ihan hyvä "suomalainen" nimi jota ei länsimaissa tarvitse tavailla.

Vierailija
7/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, on harvinaisempi nimi, jonka ainoa huono puoli on se, että joskus joutuu korjaamaan tai toistamaan. Ei kuitenkaan tapahdu edes joka viikko, joten on kiva, ettei ole tusinanimeä.

Vierailija
8/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimeni on Päivi, eli tartteeko edes kysyä?

Ellet ole poika nimeltä Päivi... (la la laaa), niin mikäs vika siinä nimessä on? Nätti tavallinen suomalainen nimi.

Vierailija
9/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pidän, mutta lapsena häpesin ja ihmettelin miksi vanhempani antoivat erikoisen nimen jota ei ollut kenelläkään muulla luokassa.

Luokassa oli 2 Saria ja 2 Minnaa jne.

En viitsi kertoa minäkään nimeäni, kun niitä ei ole montaa aikuisilla, mutta nykyään niitä tapaa usein lapsilla

Vierailija
10/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pauli ja Tapio on kyllä miehen nimiä, ei av-mamman nimiä.

no, jokainen meistä täällä on av-mamma.

Oli sitten Pauli tai Paula, ihan sama.

Vierailija
11/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään etunimestäni. Se ei luojan kiitos ole Pauli eikä Päivi. Paulilla on taikakaulin ja Päivi on poika.

Vierailija
12/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä paljon. Mulla myös aika yleinen nimi tämän ajan lapsilla. Omassa ikäluokassani harvinaisempi.

Vierailija
13/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Marko.

Niin, tiedän.

Vierailija
14/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinja, tykkään tosi paljon. 

Vierailija
15/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, koska olen sen itse itselleni valinnut aikuiseksi tultuani.

Vierailija
16/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Krista. En ole koskaan erityisemmin pitänyt nimestäni, mutta olen tottunut siihen ja tuntuisi jopa turhamaiselta vaihtaa johonkin omasta mielestä nätimpään. Eli tällä mennään :)

Vierailija
17/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Hanna. Voiko tylsempää täti-nimeä enää olla. Ala-asteella ollessani luokallani oli viisi Hannaa.

Vierailija
18/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi niin nimelleni (Lilja) naurettiin, mutta nykyään sitä ihastellaan. Eli lapsena vihasin, mutta nykyään olen tyytyväinen.

Vierailija
19/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itse aikuisia, jotka ovat aikuisina vaihtaneet nimensä mieleisekseen. Ihan hyvä juttu. Kannattaa vaan odottaa, että että edellinen sukupolvi on kuollut tai sitten keskustella heidän kanssaan asiasta, että hyväksyvätkö nimen vaihdon.

Itse jätin ensimmäisen etunimeni pois ja minulla on nyt vain yksi etunimi, jolla minua on aina kutsuttu. Hyvä puoli siinä on vielä se, että nimi on kansainvälinen, mutta Suomessa ei tarvitse kertoa miten kirjoitetaan. Kun kävin tämän maistraatissa tekemässä ja asia oli muutamassa minuutissa hoidettu, tunsin itseni varmemmaksi identiteetiltäni.

Jos en olisi pitänyt siitäkään nimestä, olisin vaihtanut se toiseksi, mutta onneksi rakastan nimeäni, sitäpaitsi se menee suvussa joka sukupolvessa ties montako sataa vuotta.

Vierailija
20/40 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen kahdeksan miinus kouluarvosanana.

Nimessäni on se hyvä puoli, ettei se ole minkään tietyn vuosikymmenen muotinimi, vaan tasaisin suosittu. Tavallinen suomalainen nimi. Äänneasultaan on kauniimpiakin kyllä olemassa, jos kohta rumempiakin. Kuulemma erästä toistakin samantapaista nimeä harkittiin, siitä olisin pitänyt enemmän.