Pidätkö etunimestäsi?
Kysymys tuli esitettyä otsikossa. Voit myös perustella kantasi ja kertoa etunimesi. Oma ensimmäinen nimeni on Pauli, joka on mielestäni hyvä; sen sijaan toisesta nimestäni (Tapio) en oikein pidä, mutta en koe sitä niin huonoksikaan, että esim. katsoisin aiheelliseksi sitä poistaa. Perustella en osaa sen kummemmin kuin toteamalla, että näin nyt vain koen.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Olen Hanna. Voiko tylsempää täti-nimeä enää olla. Ala-asteella ollessani luokallani oli viisi Hannaa.
Kaunis tavallinen nimi, joka sopii minkä ikäiselle vain! Voisin helposti antaa omalle tyttärelle nimeksi Hanna.
Pidän, jopa siitä kolmannesta etunimestäni, jonka äiti on neuvonut vaihtamaan
Pidän. Nuorena en jostain syystä pitänyt, nyt olen todella tyytyväinen. Varsinkin tarinaan miksi sain juuri tämän nimen; olen Jenna.
Timo, johdettu nimestä Timoteus, joka tarkoittaa "Jumalaa pelkäävä"
Ateistina en tykkää nimestä.
Olen Anna.
Pienenä olisin halunnut jonkun prinsessanimen, teininä jonkun persoonallisemman. Nykyään pidän nimestäni. Se toimii monissa kielissä ja monessa ikäluokassa ja on helppo (joudun usein tavaamaan sukunimeni).
Onhan tämä ihan ok ja ajaton, ehkä hieman liian yleinen. Samannimisiä löytyy kaikista ikäluokista, ja tiedän monia kokonimikaimoja.
Pidän nimestäni ja se on Johanna. Se on mukavan neutraali ja melko yleinen nimi, ulkomaillakin tunnistettava. Kivaa kun aina silloin tällöin törmää toiseen samannimiseen. Usein ihmiset (vieraatkin) kutsuu automaattisesti Jossuksi, mikä on myös ihan mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen Anna.
Pienenä olisin halunnut jonkun prinsessanimen, teininä jonkun persoonallisemman. Nykyään pidän nimestäni. Se toimii monissa kielissä ja monessa ikäluokassa ja on helppo (joudun usein tavaamaan sukunimeni).
Mäkin oon Anna ja mun mielestä paitsi kiva nimi - niin myös prinsessanimi Frozenin myötä nyt :)
Vierailija kirjoitti:
Olen Krista. En ole koskaan erityisemmin pitänyt nimestäni, mutta olen tottunut siihen ja tuntuisi jopa turhamaiselta vaihtaa johonkin omasta mielestä nätimpään. Eli tällä mennään :)
Krista on aivan ihana ja niin kaunis nimi! Yksi mun suosikeista.
En. Jos olisin syntynyt parikymmentä vuotta aiemmin, olisi ok.
En. Minulla on väkisin väännetty yhdysnimi, joista jälkimmäisessä vielä "hieno" epätyypillinen kirjoitusasu. Käytän aina vain nimen ensimmäistä osaa, mutta virallisissa yhteyksissä joudun korjaamaan aina nimen. Vaihdan kunhan viitsin.
terv. "A-B, väliviivalla ja B lyhyellä vokaalilla, mutta sanokaa vain A"
Pidän nimistäni Voitto Sulevi. Kutsumanimi Vosu jo alaluokilta saakka, yli 50 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olen Marko.
Niin, tiedän.
Polo
Olen Matti ja tyytyväinen siitä, vaikka nimeni on ehkä tavallisin mahdollinen. Eipä tarvitse koskaan selventää, miten nimeni kirjoitetaan, ja jopa amerikkalaiset liikekumppanit ääntävät nimeni sujuvasti ”Mädi”.
Pakkohan siihen on ollu tottua. Luulen, että nimeni on iskän känniaivopieru.
Olen tyytyväinen ja hiukan ylpeä kuuluisasta nimestäni.
Kyllä pidän ja olen pitänyt jo yli 45 vuotta Venlasta. Lapsena joskus vähän harmitti, kun sillä ei löytynyt mitään "nimituotteita" , joita muilla oli koska oli silloin harvinainen nimi. Mutta muuten kyllä sekin oli ihan kiva asia, että ei ollut suosikkinimi.
No tuo tilanne muuttui sitten parikymmentä vuotta sitten, kun nimestä ykskaks tulikin todella suosittu.
Vierailija kirjoitti:
Nimeni on Päivi, eli tartteeko edes kysyä?
Poika nimeltä Päivi, en tiedä olenko Roomeo vai Juulia xD
Marko on parhaita nimiä mitä voi olla :)