Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö etunimestäsi?

Vierailija
03.09.2018 |

Kysymys tuli esitettyä otsikossa. Voit myös perustella kantasi ja kertoa etunimesi. Oma ensimmäinen nimeni on Pauli, joka on mielestäni hyvä; sen sijaan toisesta nimestäni (Tapio) en oikein pidä, mutta en koe sitä niin huonoksikaan, että esim. katsoisin aiheelliseksi sitä poistaa. Perustella en osaa sen kummemmin kuin toteamalla, että näin nyt vain koen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Marko.

Niin, tiedän.

Marko on parhaita nimiä mitä voi olla :)

Vierailija
22/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Hanna. Voiko tylsempää täti-nimeä enää olla. Ala-asteella ollessani luokallani oli viisi Hannaa.

Kaunis tavallinen nimi, joka sopii minkä ikäiselle vain! Voisin helposti antaa omalle tyttärelle nimeksi Hanna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, jopa siitä kolmannesta etunimestäni, jonka äiti on neuvonut vaihtamaan

Vierailija
24/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Nuorena en jostain syystä pitänyt, nyt olen todella tyytyväinen. Varsinkin tarinaan miksi sain juuri tämän nimen; olen Jenna.

Vierailija
25/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo, johdettu nimestä Timoteus, joka tarkoittaa "Jumalaa pelkäävä"

Ateistina en tykkää nimestä.

Vierailija
26/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Anna.

Pienenä olisin halunnut jonkun prinsessanimen, teininä jonkun persoonallisemman. Nykyään pidän nimestäni. Se toimii monissa kielissä ja monessa ikäluokassa ja on helppo (joudun usein tavaamaan sukunimeni).

Vierailija
27/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä ihan ok ja ajaton, ehkä hieman liian yleinen. Samannimisiä löytyy kaikista ikäluokista, ja tiedän monia kokonimikaimoja.

Vierailija
28/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nimestäni ja se on Johanna. Se on mukavan neutraali ja melko yleinen nimi, ulkomaillakin tunnistettava. Kivaa kun aina silloin tällöin törmää toiseen samannimiseen. Usein ihmiset (vieraatkin) kutsuu automaattisesti Jossuksi, mikä on myös ihan mukavaa.

Vierailija
29/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Anna.

Pienenä olisin halunnut jonkun prinsessanimen, teininä jonkun persoonallisemman. Nykyään pidän nimestäni. Se toimii monissa kielissä ja monessa ikäluokassa ja on helppo (joudun usein tavaamaan sukunimeni).

Mäkin oon Anna ja mun mielestä paitsi kiva nimi - niin myös prinsessanimi Frozenin myötä nyt :)

Vierailija
30/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Krista. En ole koskaan erityisemmin pitänyt nimestäni, mutta olen tottunut siihen ja tuntuisi jopa turhamaiselta vaihtaa johonkin omasta mielestä nätimpään. Eli tällä mennään :)

Krista on aivan ihana ja niin kaunis nimi! Yksi mun suosikeista.

Vierailija
31/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Miriana. Tykkään nimestäni.

Vierailija
32/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos olisin syntynyt parikymmentä vuotta aiemmin, olisi ok.

Vierailija
33/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla on väkisin väännetty yhdysnimi, joista jälkimmäisessä vielä "hieno" epätyypillinen kirjoitusasu. Käytän aina vain nimen ensimmäistä osaa, mutta virallisissa yhteyksissä joudun korjaamaan aina nimen. Vaihdan kunhan viitsin.

terv. "A-B, väliviivalla ja B lyhyellä vokaalilla, mutta sanokaa vain A" 

Vierailija
34/40 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nimistäni Voitto Sulevi. Kutsumanimi Vosu jo alaluokilta saakka, yli 50 vuotta.

Vierailija
35/40 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Marko.

Niin, tiedän.

Polo

Vierailija
36/40 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Matti ja tyytyväinen siitä, vaikka nimeni on ehkä tavallisin mahdollinen. Eipä tarvitse koskaan selventää, miten nimeni kirjoitetaan, ja jopa amerikkalaiset liikekumppanit ääntävät nimeni sujuvasti ”Mädi”.

Vierailija
37/40 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan siihen on ollu tottua. Luulen, että nimeni on iskän känniaivopieru.

Vierailija
38/40 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen ja hiukan ylpeä kuuluisasta nimestäni.

Vierailija
39/40 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän ja olen pitänyt jo yli 45 vuotta Venlasta. Lapsena joskus vähän harmitti, kun sillä ei löytynyt mitään "nimituotteita" , joita muilla oli koska oli silloin harvinainen nimi. Mutta muuten kyllä sekin oli ihan kiva asia, että ei ollut suosikkinimi.

No tuo tilanne muuttui sitten parikymmentä vuotta sitten, kun nimestä ykskaks tulikin todella suosittu.

Vierailija
40/40 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimeni on Päivi, eli tartteeko edes kysyä?

Poika nimeltä Päivi, en tiedä olenko Roomeo vai Juulia xD