Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö etunimestäsi?

Vierailija
03.09.2018 |

Kysymys tuli esitettyä otsikossa. Voit myös perustella kantasi ja kertoa etunimesi. Oma ensimmäinen nimeni on Pauli, joka on mielestäni hyvä; sen sijaan toisesta nimestäni (Tapio) en oikein pidä, mutta en koe sitä niin huonoksikaan, että esim. katsoisin aiheelliseksi sitä poistaa. Perustella en osaa sen kummemmin kuin toteamalla, että näin nyt vain koen.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Hanna. Voiko tylsempää täti-nimeä enää olla. Ala-asteella ollessani luokallani oli viisi Hannaa.

Kaunis tavallinen nimi, joka sopii minkä ikäiselle vain! Voisin helposti antaa omalle tyttärelle nimeksi Hanna.

Täällä kanssa yksi Hanna. En ole pitänyt nimeäni tylsänä. Luokallani oli ala-asteella myös Hanna-Kaisa. Toinen nimeni on harvinaisempi.

Vierailija
42/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Nora. Pidän nimestäni. Se on mielestäni kaunis ja universaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Myös sillä kahelilla vesipääpsykopaatilla on nimenä Petteri :(

Vierailija
44/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt. Kun olin lapsi, se oli harvinainen. Nykyään ei😅

T.50v Venla

Vierailija
45/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän! Mummonimi kun olin lapsi, mummonimi vieläkin. Pari vuosikymmentä ja on jo sopiva:)

Vierailija
46/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän paljon. Harvinainen nimi, en henkilökohtaisesti tunne kaimoja.

Vierailija
47/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Hanna. Voiko tylsempää täti-nimeä enää olla. Ala-asteella ollessani luokallani oli viisi Hannaa.

Kaunis tavallinen nimi, joka sopii minkä ikäiselle vain! Voisin helposti antaa omalle tyttärelle nimeksi Hanna.

Täällä kanssa yksi Hanna. En ole pitänyt nimeäni tylsänä. Luokallani oli ala-asteella myös Hanna-Kaisa. Toinen nimeni on harvinaisempi.

Täälläkin yksi Hanna 👋

Vierailija
48/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisesti. Minulla oli 30v lempinimi jota kaikki käytti. Osa tutuista nuoruudesta tuskin tietää oikeaa etunimeäni. Mutta en itse osaa esitellä itseäni lempinimellä joten se jäi kun vaihdoin asuinpaikkaa.  Ihan sama nykyisin millä nimellä kutsutaan.

Vierailija
49/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, tykkään, olen Milla. Aku Ankan ja Anssi Kelan myötä nimestä saa kuulla puujalkavitsejä, mutta niihin on tottunut. 

Vierailija
50/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noora. Tykkään, on N kirjain ja R sekä A. Mutta vaivaa se että voiko ulkomainen kokea liikaa o-kirjainta ja ihmetellä nimeä miksi o venyy. Oora tulee myös jos N kirjaimen ottaa pois. Nora voi olla liian lyhyt Suomessa, ellei tykkää siitä niin.

Vierailija
51/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on suht harvinainen mutta löytyy kuitenkin suomalaisesta almanakasta. Kansainvälinenkin se on. Nimeni on ihan ok omasta mielestäni. Nimeni on Anette.

Vierailija
52/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskouluaikana minua kiusattiin, ja kiusaajat vääntelivät nimeäni ikävästi. Minulla on myös muita etunimeeni liittyviä ikäviä kokemuksia. Joten en ole lähes koko elämäni aikana tykännyt etunimestäni. 

Muutama vuosi sitten tutustuin henkilöön, joka lausui nimeni todella kauniisti. 

Nyt tiedän, että se on vaan lausujassa vika, jos ei nimeni kuulosta kauniilta.

t. Tuula

Vierailija
53/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sitten yhtään. Olisin vaihtanut sen, mutta kummini antoi valitsemani nimen iltatähdelleen.

Olen Minna. Olen sitä ikäluokkaa, että vanhempieni joka toinen naispuolinen kaveri on samanniminen. Olisivat idiootit voineet antaa ees jonkun mun ikäselle sopivan nimen. 

Vierailija
54/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eija,  luokallani oli 2 muutakin Eijaa. Olen tyytyväinen nimeeni . 

Vierailija
55/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän.

Vierailija
56/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimeni on Päivi, eli tartteeko edes kysyä?

Päivihän on kaunis nimi.

Vierailija
57/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Kaiman olen tavannut 2 kertaa elämässä eli melko harvinainen. 

Vierailija
58/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän omasta koko nimestäni, i love, en vaihtaisi.

Vierailija
59/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ja muutama saman niminen tiedossani.

Vierailija
60/65 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus inhosin mutta nykyään pidän tosi kauniina. On ollut aikojen ajan suosituin nimi Suomessa ja muuallakin maailmassa. Se tuntui joskus tylsältä, mutta nyt on ymmärrettävää, koska nimellä on hieno historia. Tosin käytetään paljon toisena nimenä joten yllättävän harvoin törmään kenenkään saman nimiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän