Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen velvoitatte siivoamaan itse huoneensa?

Vierailija
03.05.2006 |

Meillä 8-vuotias tyttö ja olen taas kolme päivää puhunut, maanitellut ja uhkaillut että korjaisi lelut, vaatteet ja serpentiinienjämät pois lattialta. Ei tulosta. Huone on kuin sikolätti. Joskus siivoaa reippaastikin, mutta yleensä ei ja sitten minä lopulta hermostun tilateeseen ja siivoan itse. Löytyykö vinkkejä miten saisin hänet siivoamaan ilman monen päivän puheita?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin neiti siivoili vielä joku vuosi sitten jälkiään, nyt on kertakaikkiaan lopahtanut se touhu.

ap

Vierailija
2/8 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa . Tuo vanhempi on laiskan puoleinen mutta käskiessä tekee kyllä : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut, että en jaksa tehdä kaikkia kotitöitä yksin, joten paras siivota omat jälkensä, ellei halua katsella väsynyttä ja vihaista äitiä.

Vierailija
4/8 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin pyydän nätisti ja jos ei ala tapahtua, sanon että menen sinne sitten roskapussin kanssa. Nykyään menee kyllä jo kerta pyynnöstä ja olen myös selittänyt etten jaksa isoa taloa ja kaikkien sotkuja yksin siivota.

Vierailija
5/8 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä karkkipäivä? Jätä karkkipäivän karkit ostamatta, jos ei siivoa. Älä anna viikkorahaa jne. Toteuta uhkaukset ja älä siivoa itse!

Vierailija
6/8 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v 8kk osaa itsekin jo imuroida.

Molemmat osaavat leikin jälkeen automaattisesti korjata lelut paikoilleen. Joskus joku isompi leikkijuttu (esim maja, autorata, duplo rakennelma tms) saa jäädä muutamaks päiväks. Sängyt osaavat petata jne.

Vinkeistä en tiedä, mutta:

- Siivouspäivä

- Pisteet, joka päivä kun huone on puhdas, kun tarpeeks pisteitä siitä saa jonkun pienen palkinnon

- Hyvät säilytystilat leluille, tavaroille jne. Sellaset jotka miellyttävät lastakin

- Turhat rojut roskiin/kiertoon/varastoon

Vierailija
7/8 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 2-vuotias joka on puolitoistavuotiaasta asti siivonnut huoneensa lattioilta lelut lelulaatikkoon iltaisin, ensin vanhempien avustamana toki mutta nykyään jo ihan itse.

Tästä on tullut rituaalinomainen tapa, tyttö siivoaa ihan pyytämättäkin.

Pointtina on siis se, että nuorena vitsa väännettävä.

Ei kai kouluikäiselle enää niin vaan opeteta yhtäkkiä, jos aina ennen siivoukset on tehnyt joku muu.

Tyttäreni auttaa myös tiskikoneen tyhjentämisessä ja pikkupyykkien ripustamisessa kykyjensä mukaan ja silloin kun haluaa- pitää pikku askareiden tekemisestä.

Vierailija
8/8 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v. pojalle se on ihan myrkkyä ja tekee tosi suurpiirteisesti sen pakon edessä.