G: Odottamattomin/kammottavin/yllättävin/kummallisin ikinä saamasi lahja?
Kommentit (104)
Vierailija:
yllättävimpänä mieleen lapsuudesta se, kun sain halpisbarbin joululahjaksi. Olin toivonut barbieta, ja odotin pitkään sitä oikeaa barbieta, ja pettymys oli tosi kova.
Siskoni sai n. 6 vuotiaana kaveriltaan lahjaksi tällaisen halpisbarbin. Sekoitti kylölä iloisesti pukin tuomiin lahjoihin ja kertoi sitten puhelimessa samalle kaverille jouluaamun lahjasaldopuhelussa, nauraa räkättäen, että " sain semmoisen läskipääbarbin!!"
mm. 130 cm-kokoiset kalsarit tuolloin kokoa 98 olleelle pojalle, pari joulua sitten 6v pojalle pienten taaperoiden leluja, minulle etelänmatkalta tuotuja t-paitoja (missähän niitä käyttäisi?), miehelle huumorikirja akateemisesta seksistä (sen sai onneksi myytyä kirppiksellä, mies on siis sukunsa ainoa akateeminen...), minulle mummomallinen tekokuituyöpaita, sipsejä (!), halpa-hallin tonttumukeja, hirveän rumat, halvan partaveden hajuiset koristekynttilät, sika-nautasäilykkeitä, antibakteerista astianpesuainetta, tytölle ensimmäisessä leikissä hajoava halpis-nukke, vauvalle paksu lastenromaani jne. jne.
Voi kun jättäisi ne lahjat mieluummin kauppaan!!
Miten joku ees kehtaa antaa tollasia " lahjoja" ! kain heillä nyt jotain järkee on päässä!!
Omalle kohalle ei ole sattunut mitään, mut muistan kun veljeni oli n.10vee ja oli ollut kaverinsa synttäreillä niin oli kaveri saanut yhdeltä pojalta synttärilahjaksi makaroonia.
Ja te ketkä saatte noita karseita anoppi lahjoja, ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä te annette heille? siis kun he antaa teille melkein roskaa niin eikö heitä yhtään hävetä kun teiltä tulee kunnollinen lahja?
Saan itse joka joulu tädiltäni ja mummoltani yhteisesti semmoiset löpöttävät halpis pitkätkalsarit yleensä jossain kivassa violetin värissä kukkakuvioin. Lisäksi saan aina pakastepussissa muutaman suklaakonvehdin kun ei varmaan ole raaskittu koko rasiaa yhdelle laittaa... Silti olen aina ihan iloinen, että ovat muistaneet. Lapsena sain aina alusvaatteita ja varsinkin murrosiässä oli jotenkin noloa availla alusvaatepaketteja...
Inhoan kaiken maailman krääsää ja sälää joka ei sovi minulle/kotiini/tyyliini ja ottaisin mieluummin vaikka leikkokukkia tai vaikka yhteistä aikaa ihmisten kanssa (esim. ruuat tai bisset jossain ravintolassa...)
paras on ehkä ollut kirja, jossa oli omistuskirjoitus anopille. Anoppi oli vaan lisännyt uuden alle...
Lapsena loukkaannuin kovasti, kun sain vanhapoikasedältä lahjaksi poikien kalsarikerraston, ja saatesanoina oli, että tässä olisi jumppapuku koulun jumppatunneille.
Olin niin nuori, että melkein itketti se lahja.
Vierailija:
Lapsille ostaa aina lahjaksi liian pieniä vaatteita. Kysyy kyllä koon, mutta ostaa aina yhtä tai kahta kokoa liian pintä ettei ole turhaa " kasvuvaraa" . Tämä tietää sitä että vaatteet menee uutena Huutikseen koska ovat valmiiksi liian pieniä, mä en ilmoita niihin kasvuvaroja anopille.
hevoskuvioinen tyynyliina ja hevosen päätä muistuttava lasten hupiavaimenperä, jossa puristamalla hevosen silmät mullistui ulos päästä. Ei ollut varmaan huomannut sitä hupiefektiä, ei ollut sen tyyppinen ihminen, joka olisi sellaisesta itse huvittunut. Hyvin itsekeskeinen uskonnollinen nainen, joka puhui vain itsestään ja uskostaan. Hevosaihe yllätti ja tavallaan loukkasi sikäli, että vaikka kotonani onkin hevosia, niin ne on siskoni elämän eläimiä ja mulle täysin evvk. Kiva, kun anoppi osoittaa mielenkiintoa minua ja mielenkiinnon kohteitani kohtaan...
HÄÄlahjaksi mulle semmoset ihan järkyttvät platform-kengät, joissa siis sitä pohjaa ainaki 10 cm. Mä oon 175 cm pitkä. Miehelle ei mitään.
Tän kummisedän veli antoi häälahjaksi ihan hirveän pinkin puoli metriä korkean pinkin lasimaljan. Me inhotaan pinkkiä. Vitsailtiin ekat avioliittovuodet miehen kans et jos se vahingossa särkyis... sit annettiin se tuttavapariskunnalle, jotka osas arvostaa sitä.
lapsena sain kaveriltani lahjaksi " kyniä" , jotka oli vaan terotettuja puutikkuja. Kuulemma taikakyniä jotka se oli jostain ostanu. just.
(tosi hauskoja lapselle, vaikkakin tarpeellisia) ja paras oli että sai yhtenä jouluna mummulta ruisleivän lahjaksi :)
anopilta sain viime jouluna 10 metriä sideharsoa. siitä sain sitten itse leikata ja ommella vauvalle puklu-/vaipparättejä.
Kihlajaislahjaksi anopilta minulle ..
Ajatus oli varmasti tosi hyvä mutta ihmetytti silti. Silloin olin ollut naimisissa reilun vuoden ja kirja kertoi siitä miten huonoksi mennyt avioliitto korjataan.
Olen kanssa saanut jotain sukkia ja alushousuja mitkä on niitä mummo mallisia ja jää käyttämättä.
Olen saanut suklaatakin (mikä on tosin kiva ajatus, mutta en syö karkkia kuin ehkä pari koko jouluna)
Kummitätini antoi minulle lahjaksi joku vuosi sitten yhden kammottavan mekon joka oli sen itsensä tuoma tuliainen mun mummolle ulkomailta(hänen äidille)ei kait lahjassa sinäänsä mitään vaikka ruma olikin, mutta kun mummu oli sen lahjan antamisesta noin 6kk sitte kuollut.
Eli kävi pesän jaossa ja sit tuli mulle niitä lahjoina tuomaan.
vuosi tulee anopilta mitä kamalampia vaaleanpunaisia patalappuja, saviesineitä (yleensä enkeleitä) jne. Ja mies saa joka vuosi kamalampia suoria housuja vaikka hän on aivan itse kieltänyt äitiään ostamasta housuja
ja sai vitsikkäiltä sukulaisilta lahjaksi kondomeja. Kyllä hän ja miehensä yritti asialle naureskella, mutta jopa minä huomasin heidän loukkaantuneen. Erittäin mauton lahja, ei olisi voinut pahemmin pieleen mennä.
upp, onkos hyviä lahjoja saatu viime vuosina?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2007 klo 07:36"]
Lahja oli odottamaton yllätys. Kuitenkin alku hämmennyksen jälkeen kokeilin niitä, ja nyt ovat olleet käytössäni jo monta vuotta.
[/quote]
Jos kyseessä oli mantelimylly, on se oikeasti todella kätevä parmesanin raastamiseen. Mulla on melkein päivittäisessä käytössä siis.
Anoppini on erikoistunut yö- ja alusvaatteisiin. Olen saanut mm. minimaaliset pitsistringit + baby doll yöpaidan. Muuten hyvä, mutta kun satun olemaan xxl kokoinen, niin pukevuus on hieman heikkoa.
Ehkä anoppi-parka on vain yrittänyt paikata poikansa eli mieheni lahjamokia...syntymäpäivälahjaksi seurusteluaikanamme sain häneltä viisireikäisen jatkojohdon. Raukka selitti, että kun hänen mielestään minun asunnossani on niin vähän pistorasioita ja käytännöllinen lahja on aina hyvä!