Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö vaan kysyä mieheltä että "Mitä tämä meidän tapailu on, missä mennään?"

Vierailija
03.09.2018 |

Olen pian kaksi kuukautta tapaillut yhtä miestä. Tykkäämme toisistamme todella paljon. Mies kuitenkin heti alkuun sanoi, että on juuri eronnut edellisestä suhteestaan, ja tarvitsisi nyt aikaa rakentaa itseään uudelleen eikä ole tällä hetkellä heti valmis uuteen suhteeseen. Kuitenkin viihdymme toistemme seurassa äärimmäisen hyvin ja huomasin heti, että meillä synkkaa poikkeuksellisen hyvin ja että hän voisi olla minulle se oikea.

Minulla on alkanut herätä tunteita, ja ahdistaa ja on piinaavaa odotella miehen viestiä että milloin taas nähtäisiin. Koska minulle on tullut tunteita, haluaisin selvyyden tähän kuvioon. En haluaisi tuhlata aikaani, jos tästä ei tulekaan pitkällä tähtäimellä mitään vakavaa. Samaan aikaan en kuitenkaan haluaisi painostaa miestä suhteeseen, haluan vaan tietää missä mennään. Miten voisin ottaa asian esille niin että se ei ole painostava miehen näkökulmasta?

Puolet ystävistäni sanoo, että älä ota puheeksi tuota vaan anna sen mennä omalla painollaan. Puolet taas sanoo, että ilman muuta pitää ottaa puheeksi että mitä tämä tapailu on. Ota siitä sitten selvää :D

Vinkkejä?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tämän keskustelun johtopäätös: minun kannattaa nyt alkaa deittailla samaan aikaan muitakin siltä varalta, että tästä hommasta ei tule mitään. Ja antaa pallo miehelle?

Mikä kiire sulla on? Ja miksi pitäisi olla jotain varavirityksiä? Anna asian edetä omalla painollaan.

Vierailija
42/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että miehet jotka sanovat suoraan että eivät halua suhdetta pääsisivät suhteeseen ja minä joka sanon naisille suoraan että suhde on toiveissa niin en pääse suhteeseen kun naiset antaa aina pakit.

Ei siinä ole mitään hassua, vaan ihan selvä asia. Jos mies jo heti alkuun haluaa suhteeseen, se tarkoittaa, että mies haluaa nimenomaan suhteen, ei erityisesti juuri minua. Koskaan ei sellaisen miehen kanssa voisi olla varma, pitääkö hän minusta oikeasti.

Kun taas mies, joka ei etsi suhdetta, sitten kuitenkin haluaa juuri minut, se on merkki siitä, että juuri minä olen hänelle tärkeä, ja hän on valmis luopumaan itsenäisyydestään juuri minun (ei kenen tahansa ok naisen) takia.

Eli ratkaisu ongelmaani on se että alan pelimieheksi joka sanoo naisille että ei ole valmis suhteeseen ja näin naiset alkavat itse tiedustelemaa minulta parisuhdehalukkuutta, jees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies puhuisi totta tuossa tilanteessa...

Vierailija
44/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita olla ilkeä tai vähätellä sitä, miten ikävä tilanteesi nyt alkaa olla.

Mutta kuinka näin on päässyt käymään? Olette alussa keskustelleet aiheesta ja sait vastauksen. Hyvin selvän. Hän on rikki, hän ei halua uutta suhdetta.

Olet kuitenkin omasta valinnastasi lähtenyt juuri tätä miestä tapailemaan. Mukavaa seuraa eronneelle. Olet hellinyt, harrastanut seksiäkin. Kuka mies siitä kieltäytyisi?

Mies on varmasti todella ihmeissään, jos alat taas toiveikkaana "lähes kaksi kuukautta" eli faktisesti jo reilun kuukauden tapailun jälkeen kyselemään sitä parisuhdetta.

Aivan kuin et jostain syystä ymmärtäisi selvää puhetta. Mieshän ei jatkanut kieltävää vastaustaan aikanaan esim niin, että annetaan ajan näyttää mitä meistä tulee.

Tai mihin vaihtoehtoon tässä (myös naisena) itse uskon aivan kuin et pitäisi miestä täysin vastuullisena, aikuisena ihmisenä, joka todella osaa ihan itse kertoa mitä haluaa. Ja aivan kuin pitäiit itseäsi jotenkin erityisenä saaliina miehelle.

Se, että mies ei heti eron jälkeen halua uutta suhdetta, on hieno asia. Älä hermostu hänelle. Sinun pitää nyt osata kohdistaa pettymyksesi oikeaan osoitteeseen:

Olet itse ryhtynyt tähän leikkiin juuri tämän miehen kanssa. Mikäli et pysty pelaamaan näillä yhteisesti todetuilla pelisäännöillä, ei yleensä kannata edes aloittaa.

Nyt viimeistään nainen lopeta ihmeessä, mikäli sinun puoleltasi kyse on muusta kuin läheisyyden ja seksin tarpeiden tyydytyksestä tutun ja mukavan miehen kanssa! Miehiä kun on maailma täysi.

Mikäli yhä jatkatte ja mies sitten myöhemmin jotenkin taianomaisesti rakastuu sinuun, et voisi mitenkään olla huomaamatta sitä. Mutta rehellisesti -

miksi niin kävisi myöhemmin, kun seksi ja ns. ensihuumakaan auttanut siihen?

En halua tyrmätä. Olisi mukavaa olla väärässä. Mutta olen paljon nähnyt ja kokenut. Vahvasti vaikuttaa, että tämä kuvio jota elät ei tunteistasi ja toiveistasi (=hormonaaliset vasteet seksikumppaniin naisilla vahvat) tarkoita rakkautta eikä yhteistä tulevaisuutta.

Kaikella ystävyydellä <3

Vierailija
45/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu tai seuristelu ei ole ajan tuhlaamista. Kaikista suhteista oppii ja saa elämäänsä jotain. Eikä se elämä valu hukkaan sinkkunakaan.

Elämästä kannattaa nauttia päivä kerrallaan. Petyt jos kuvittelet, että parisuhde on joku lopullinen elämän saavutus tai itse tarkoitus.

Kiireen tajuan silloin jos 40v kolkuttelee ovella ja haaveilet lapsista. Muuten ei oo mitään hätää.

Vierailija
46/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämän keskustelun johtopäätös: minun kannattaa nyt alkaa deittailla samaan aikaan muitakin siltä varalta, että tästä hommasta ei tule mitään. Ja antaa pallo miehelle?

Miksi haluat deittailla muita, jos kuitenkin olet ihastunut mieheen? Jotta on mahdollisuus vaihtaa lennossa? Koska sinulle on tärkeämpää saada parisuhde jonkun kanssa kuin katsoa mihin tämä johtaa?

Jos tästä meidän tapailusta ei TULE MITÄÄN! Jos roikun hänessä puoli vuotta eikä hän halua suhdetta kanssani silloinkaan, OLEN TUHLANNUT AIKAA! Olen ihastunut tuohon mieheen, kyllä. Mutta pakko kai alkaa tehdä plan b, ja alkaa etsiä muita miehiä.

Miksi sinulla on kiire saada parisuhde?

Vierailija
47/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänhän on sanonut ettei halua suhdetta, koska ei ole valmis. Mikä sinulle on siinä epäselvää?

Milloin hän on valmis? Jos jokin ihminen kolahtaa kunnolla, en haluaisi hänestä luopua täysin vain siksi että hän ei ole vielä valmis. Hyvää kannattaa odottaa. Siksi haluan tietää, kannattaako minun "odottaa". Hyvää kumppania on vaikea löytää.

Sanoitko alussa melkein 2kk eli noin 7vk? En minä naisenakaan osaisi vielä sanoa yhtään mitään tuollaisen ajan perusteella, mitä suhteelta haluan.

Pitäähän se oli ihminen nähdä eri tilanteissa ja ympäristöissä, ystäviensä, työkaveriensa kanssa, että vähän näkee, miten tämä käyttäytyy ja puhuu.

Kahdestaan kulkeminen ja nököttäminen ei kerro toisesta vielä yhtään mitään. Mikä kiire naisilla on aina painostaa toista kertomaan suhteen laatu muutaman kk tapaamisen jälkeen? Eihän siitä tuntimääräisestikään vielä paljoa tule. En ymmärrä.

Vierailija
48/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua että miehet jotka sanovat suoraan että eivät halua suhdetta pääsisivät suhteeseen ja minä joka sanon naisille suoraan että suhde on toiveissa niin en pääse suhteeseen kun naiset antaa aina pakit.

Ei siinä ole mitään hassua, vaan ihan selvä asia. Jos mies jo heti alkuun haluaa suhteeseen, se tarkoittaa, että mies haluaa nimenomaan suhteen, ei erityisesti juuri minua. Koskaan ei sellaisen miehen kanssa voisi olla varma, pitääkö hän minusta oikeasti.

Kun taas mies, joka ei etsi suhdetta, sitten kuitenkin haluaa juuri minut, se on merkki siitä, että juuri minä olen hänelle tärkeä, ja hän on valmis luopumaan itsenäisyydestään juuri minun (ei kenen tahansa ok naisen) takia.

Tarkoitatko tuossa jälkimmäisessä kappaleessa, että mies haluaa seksiä kanssasi? Vai miten hän haluaa juuri sinut?

Vierailija
49/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla vauvakuume? Sitten ymmärrän sun ”pakon” saada heti se parisuhde ja pyöräytettyä vauva.

Vierailija
50/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 jatkaa että en olisi kovin ylpeä siitä että mies maksanut kaiken. Minusta se juuri alleviivaa tätä kuviota. Olet saanut ja vieläpä vastaanottanut ajastasi ja seurastasi maksun, niin mies voi tiedostamatta koko juttua kokea "suhteestanne" parempaa omaatuntoa. Oikea parisuhde ja treffailu kahden tasavertaisen kumppanin välillä on pidemmän päälle jotakin muuta kuin toisen ostamaa maksullista seuraa.

Vierailija
51/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45 jatkaa että en olisi kovin ylpeä siitä että mies maksanut kaiken. Minusta se juuri alleviivaa tätä kuviota. Olet saanut ja vieläpä vastaanottanut ajastasi ja seurastasi maksun, niin mies voi tiedostamatta koko juttua kokea "suhteestanne" parempaa omaatuntoa. Oikea parisuhde ja treffailu kahden tasavertaisen kumppanin välillä on pidemmän päälle jotakin muuta kuin toisen ostamaa maksullista seuraa.

Eikös se ollut joku muu kuin ap, joka on viettänyt miehen kustannuksella kylpyläviikonlopun?

Vierailija
52/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut joku muu kuin ap, joka on viettänyt miehen kustannuksella kylpyläviikonlopun?

Nimenomaan. Tämä kaiken maksava mies (mun tapailukumppani) on "tositarkoituksella" liikenteessä. 

Vierailija
53/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas näitä tapauksia, mistä en pysty yhtään ymmärtämään, mikä se ongelma on. Mies on SUORAAN kertonut, mikä on tilanne, mitä haluaa ja mistä kyse. Eli onko oikeasti tilanne nyt se, ettet sitä olekaan valmis hyväksymään? Miksi yrität tulkita miehen suoraa halua ja viestintää joksikin muuksi, kuin mitä se on! On myös sinun kohdallasi täysin epäreilua olla tuossa pesänrakennushaavelasit silmillä, kun toinen ei sitä kerran halua. Oletko miehelle väittänyt muuta ja kuitenkin haluat jotain, mitä mies ei halua?

Sanoin alussa, että rennompi tapailu on ok. Mutta sen jälkeen minulle on herännyt tunteita, ja olenkin nyt toista mieltä. Siksi mietin, pitäisikö tästä sanoa miehelle. Tämä asia vaivaa minua paljon.

Itse en ehkä kysyisi mieheltä että missä mennään, mutta kertoisin että tunteita häntä kohtaan alkaa jo olla. Jos mies panikoituu niin on selkeää, etteivät tunteet ole molemminpuolisia... Omien tunteiden myöntäminen on vähemmän painostavaa kuin vaatia selontekoa siitä, missä mennään. Mun mielestä siis. 

Vierailija
54/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että mies sanoi toisten treffien jälkeen, että haluaa tapailla, mutta myös ihan rehellisesti kertoa, että aikoo vielä katsella muitakin, mikä oli mulle ihan ok, koska aioin tehdä niin myös itse. Tapailu tuon miehen kanssa sujui oikein hyvin, nähtiin tosi paljon, mutta kävin siinä pari kertaa myös toisten kanssa treffeillä. Kun oltiin pari kuukautta tapailtu kävin taas yksillä treffeillä ja nuo treffit tuli sitten miehen tietoon, mistä hän nosti kauhen metelin, että edelleenkö mä tapaan muita. Hän oli olettanut että kun meidän juttu oli tullut suht tiiviiksi, muista oli jo luovuttu ja minä taas luulin, että asiasta sovitaan sitten ihan erikseen.

55/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva ajattelumalli :) Minustakin tuo jälkimmäinen on huomattavasti varmemmalla pohjalla. Se on aika karua jos pitää seukata sen takia kun pitää seukata :( Jos päinvastoin ajan kanssa toteaa että on ihan kummaa miks me ei seukata kun oot ajatus johon iltaisin nukahdan ja aamunsarastus johon haluan herätä, niin...   ...GO FOREST GO :)

Täsmennyksenä siis että Forest kohdalla en meinannut että pitää lähteä epämääräiseksi ajaksi juoksemaan maata rastiin, vaan sitä että silloin kaks ihmistä kimppaa ja nopeasti XD

Noita vastaeronneita kyllä tavallaan kantsii kyllä hivenen varoa, hyvinkin mahdollista että haitallisia ajatusmalleja, tapoja ja vastaavia uuteen suhteeseen siirtyy vanhasta. Jos juttelu sujuu, niin sehän tieteski on täsmälääkettä, KAIKKEEN

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
56/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se mieshän heti alkuun kertoi sulle ihan suoraan että ei ole vielä valmis uuteen suhteeseen.

Just näin, mutta kun nainen, joka ei halua uskoa sitä ei halua ymmärtää suoraa puhetta koska se on epämieluisaa.

Vierailija
57/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se mieshän heti alkuun kertoi sulle ihan suoraan että ei ole vielä valmis uuteen suhteeseen.

Mies sanoi sen jo tavallaan. Ongelma on, että ap tulkitsi kirjaimellisesti. Oikeasti mies tarkoitti: "olen nyt eronnut ja vihdoin vapaa panemaan mahdollisimman montaa eri naista, wn halua luopua siitä mahdollisuudesta. Ja jos jpskus vielä sitoudun, niin sen naisen pitää olla vähintään miss suomi-tasoa, mutta kuumempi, sillä arvelen markkina-arvoni olevan 10+"

Se mies tarvitsee sinkkumaailman kovaa koulua ennen kuin tajuaa realiteetit ja osaa arvostaa suhdetta ap:n kansssa.

Vierailija
58/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pian kaksi kuukautta tapaillut yhtä miestä. Tykkäämme toisistamme todella paljon. Mies kuitenkin heti alkuun sanoi, että on juuri eronnut edellisestä suhteestaan, ja tarvitsisi nyt aikaa rakentaa itseään uudelleen eikä ole tällä hetkellä heti valmis uuteen suhteeseen. Kuitenkin viihdymme toistemme seurassa äärimmäisen hyvin ja huomasin heti, että meillä synkkaa poikkeuksellisen hyvin ja että hän voisi olla minulle se oikea.

Minulla on alkanut herätä tunteita, ja ahdistaa ja on piinaavaa odotella miehen viestiä että milloin taas nähtäisiin. Koska minulle on tullut tunteita, haluaisin selvyyden tähän kuvioon. En haluaisi tuhlata aikaani, jos tästä ei tulekaan pitkällä tähtäimellä mitään vakavaa. Samaan aikaan en kuitenkaan haluaisi painostaa miestä suhteeseen, haluan vaan tietää missä mennään. Miten voisin ottaa asian esille niin että se ei ole painostava miehen näkökulmasta?

Puolet ystävistäni sanoo, että älä ota puheeksi tuota vaan anna sen mennä omalla painollaan. Puolet taas sanoo, että ilman muuta pitää ottaa puheeksi että mitä tämä tapailu on. Ota siitä sitten selvää :D

Vinkkejä?

Eikö se nimenomaan vaadi aikaa, että näette, tuleeko suhteestanne jotain vakavaa? Eihän kumpikaan voi vielä tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Sen näkee vain tutustumalla toiseen yhä paremmin, viettämällä aikaa yhdessä, puhumalla omista tulevaisuuden toiveista ja tarpeista jne.

Olet oikeassa. Ja olen huomannut, että mitä enemmän olemme tapailleet, sitä enemmän tämä on mennyt siihen suuntaan että pidämme toisistamme vaan enemmän. Kannattaako asia siis ottaa puheeksi jos tämä silminnähden menee siihen suuntaan? Ongelma on myös se, että mies sanoi muutaman tapailukertamme jälkeen että ei haluaisi nähdä minua liian usein, koska pelkää että silloin tämä menee nopeasti siihen suuntaan että tulisi vakava suhde, oli kuulemma huomannut jo itsessään näitä merkkejä. 

Mikä on se kysymys, mihin pohjimmiltaan haluat vastauksen tuolla "missä mennään" -kysymyksellä? Eli jos esittäisit tuon kysymyksen ja mies esittäisi vastakysymyksen "mitä tarkoitat", niin miten selventäisit kysymystäsi?

Että voisiko tästä tulla vakava suhde, vai olenko vain joku hetken huvi ja laastari miehelle, joku jonka kanssa mies ei voisi edes kuvitella olevansa vakavassa suhteessa. Voisiko meistä tulla jotain. Vai kannattaako minun alkaa tapailla myös muita. Tämä on kuitenkin asia joka selviää vaan ajan kanssa eikä tätä voi kysyä toiselta mitenkään suoraan :D... Hankalaa

Kyllä tää on nykyään niin kätevää, voi tapailla useita miehiä samanaikaisesti. Tämän takia yksi kaverini (mies) lopetti nettideittailun kokonaan. Hän ei viitsi ruveta pelleksi.

Vierailija
59/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle totaalinen turn-off on miehet, jotka "haluavat rakentaa itseään eron jäljiltä". Kysy siis suoraan, missä menette, ettet haaskaa aikaasi enempää laastarisuhteeseen.

Jep, siis todellinen turn-off ettei mies halua heti erottuaan hypätä uuteen suhteeseen. Kyllä vakavissaan oleva tosimies lämmittelisi uuden naisen jo vanhan suhteen aikana ja vaihtaisi sitten lennosta!

Vierailija
60/95 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta "vielä" on aika suhteellinen käsite.

Haloo! Ette ole tapailleet vielä kahta kuukauttakaan. Jos mies ei kaksi kuukautta sitten ollut vielä valmis uuteen suhteeseen, mihin ihmeeseen homma muka nyt näin lyhyen ajan jälkeen olisi muuttunut? Eri asia jos olisitte ollut yhdessä vuoden, mutta kahden kuukauden tapailu on niin lyhyt aika ettei siinä vielä asiat juuri muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän