Pitäisikö vaan kysyä mieheltä että "Mitä tämä meidän tapailu on, missä mennään?"
Olen pian kaksi kuukautta tapaillut yhtä miestä. Tykkäämme toisistamme todella paljon. Mies kuitenkin heti alkuun sanoi, että on juuri eronnut edellisestä suhteestaan, ja tarvitsisi nyt aikaa rakentaa itseään uudelleen eikä ole tällä hetkellä heti valmis uuteen suhteeseen. Kuitenkin viihdymme toistemme seurassa äärimmäisen hyvin ja huomasin heti, että meillä synkkaa poikkeuksellisen hyvin ja että hän voisi olla minulle se oikea.
Minulla on alkanut herätä tunteita, ja ahdistaa ja on piinaavaa odotella miehen viestiä että milloin taas nähtäisiin. Koska minulle on tullut tunteita, haluaisin selvyyden tähän kuvioon. En haluaisi tuhlata aikaani, jos tästä ei tulekaan pitkällä tähtäimellä mitään vakavaa. Samaan aikaan en kuitenkaan haluaisi painostaa miestä suhteeseen, haluan vaan tietää missä mennään. Miten voisin ottaa asian esille niin että se ei ole painostava miehen näkökulmasta?
Puolet ystävistäni sanoo, että älä ota puheeksi tuota vaan anna sen mennä omalla painollaan. Puolet taas sanoo, että ilman muuta pitää ottaa puheeksi että mitä tämä tapailu on. Ota siitä sitten selvää :D
Vinkkejä?
Kommentit (95)
Yritä tehdä mies mustikseksi, niin pääset hänestä heti eroon.
Odottelisin niin, että olette tunteneet ehkäpä puolisen vuotta ja sitten kysäisisin ellei asia tule aiemmin jotenkin esille. Olen itse nainen ja ahdistuisin, jos tulisi tunne, että painostetaan. Voisin jopa lopettaa koko suhteen, vaikka suhde tuntuisi hyvältä, koska tarvitsen aikaa. Lisäksi se, että mies on juuri eronnut niin olisi parempi tapailla häntä vain kevyesti ensi alkuun ja katsoa miten menee.
en halua loukata kirjoitti:
Joo. "En ole valmis suhteeseen" = "haluan seksiä mutta en seurustella".
Toisin päin sitten taas: olen nyt tapaillut kolme viikkoa, ollaan nähty viisi kertaa, joista kolme yhdessä yöpymistä. Vasta viimeisellä kerralla meni seksiin asti.
Mies suunnittelee nyt yhteistä pitkää viikonloppua jossain kivassa kaupungissa, on myös puhunut että haluaa käydä sp-tautitesteissä jotta voidaan jättää kondomi pois (syön pillereitä), sillä ei halua tapailla muita.
On myös tehnyt selväksi että on nimenomaan "vakavissaan" liikkeellä ja haluaa minusta muutakin kuin seksiä, ja että näkee minut potentiaalisena tyttöystävänään. Puolileikillään jo heitti että seuraava loma vietetään sitten yhdessä.
Boldasin sinulle valmiiksi hälytysmerkit. Kolmen viikon tapailun kohdalla oma tutkani huutaisi jo kovaa, jos puheet olisivat tuollaisia. Muista, että vain teot ratkaisevat.
Hassua että miehet jotka sanovat suoraan että eivät halua suhdetta pääsisivät suhteeseen ja minä joka sanon naisille suoraan että suhde on toiveissa niin en pääse suhteeseen kun naiset antaa aina pakit.
Minä tapasin aika pian eron jälkeen miehen, jonka kanssa asiat alkoivat mennä aika nopeasti vakavampaan suuntaan. Panikoin vähän tilanteesta ja tunteistani ja tein sen virheen, että päätin sen tapailun. Kun "pitää olla yksin", ja aidosti luulin niin. Jälkiviisaana voisin sanoa, että olisi pitänyt antaa mennä vaan eikä alkaa toppuuttelemaan. Nyt tajuan menettäneeni mahtavan miehen, kenen kanssa olisi voinut tulla hyväksin suhde, mitä sitten että aika pian eron jälkeen. No, sitä en saa nyt koskaan tietää. Sen tiedän, että tuon "laastarin" jälkeen kukaan ei ole tuntunut oikein miltään ja olen nyt useamman vuoden ollut yksin.
Toivottavasti miesystäväsi ei ajaudu samaan tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Hänhän on sanonut ettei halua suhdetta, koska ei ole valmis. Mikä sinulle on siinä epäselvää?
Milloin hän on valmis? Jos jokin ihminen kolahtaa kunnolla, en haluaisi hänestä luopua täysin vain siksi että hän ei ole vielä valmis. Hyvää kannattaa odottaa. Siksi haluan tietää, kannattaako minun "odottaa". Hyvää kumppania on vaikea löytää.
Juuri eronneet ei ole sitä parasta seurustelumateriaalia, varsinkaan jos toinen osapuoli kaipaa vakavaa parisuhdetta. Juuri eronneen edellinen suhde on voinut olla loppuaikoina ahdistava kokemus, eikä eronnut halua heti toistaa samaa kaavaa uudelleen. Edellisen suhteen jälkeen olisi hyvä olla itsekseen ja pohtia syitä miksi suhde ei toiminut. Hyppääminen uuteen suhteeseen on tyhmintä mitä juuri eronnut voi tehdä, koska erosta ei ehdi oppimaan mitään ja uusi suhde toistaa samoja kaavoja.
En siis suosittele miehen ajamista nurkkaan ja vaatimaan vastauksia. Tuo on varmin tapa saada juuri eronnut ahdistumaan ja kaipaamaan vapautta. Voit toki kertoa varovaisesti omista tunteistasi mutta älä odota rakkauden tunnustuksia takaisin. Anna hänelle aikaa ja tilaa hengittää. Jos hän pitää sinusta todella, hän kyllä itse kertoo sen ajallaan.
Kysyisin suoraan. Jos mies säikähtää ja pakenee suoraan kysymistä, hän ei varmaan ole valmis parisuhteeseen. Voihan kysymyksen muotoilla siten, ettei se ole painostava. Esim. ilmaista aluksi, että kaipaa selvyyttä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Odottelisin niin, että olette tunteneet ehkäpä puolisen vuotta ja sitten kysäisisin ellei asia tule aiemmin jotenkin esille. Olen itse nainen ja ahdistuisin, jos tulisi tunne, että painostetaan. Voisin jopa lopettaa koko suhteen, vaikka suhde tuntuisi hyvältä, koska tarvitsen aikaa. Lisäksi se, että mies on juuri eronnut niin olisi parempi tapailla häntä vain kevyesti ensi alkuun ja katsoa miten menee.
Puolisen vuotta tuntuu pitkältä ajalta. Jos se onkin täysin hukkaan heitettyä aikaa.
2 kuukautta on kuitenkin aika vähän jos harvakseltaan näette ja "katselette". Mies ei selvästi halua vakavampaa (ainakaan tässä vaiheessa) ja sä taidat haluta. Voit toki jutella asiasta miehen kanssa, mutta jos hän on jo aiemmin kantansa ilmaissut niin ehkä siihen on tyytyminen. Mahdollista on, että tuhlaat aikaasi. Varsinkin jos sulla on ihan eri ajatus etenemistahdista.
Toisaalta jos maltat mielesi, voi suhteesta tulla vaikka mitä tulevaisuudessa. Antaisin nyt ainakin puoli vuotta aikaa ja katsoisin mihin homma kehittyy. Toki toisten osapuolten mahdollisesta tapailusta saa ja pitääkin sopia, ettei tule yllätyksiä.
Eli tämän keskustelun johtopäätös: minun kannattaa nyt alkaa deittailla samaan aikaan muitakin siltä varalta, että tästä hommasta ei tule mitään. Ja antaa pallo miehelle?
Tämä on taas näitä tapauksia, mistä en pysty yhtään ymmärtämään, mikä se ongelma on. Mies on SUORAAN kertonut, mikä on tilanne, mitä haluaa ja mistä kyse. Eli onko oikeasti tilanne nyt se, ettet sitä olekaan valmis hyväksymään? Miksi yrität tulkita miehen suoraa halua ja viestintää joksikin muuksi, kuin mitä se on! On myös sinun kohdallasi täysin epäreilua olla tuossa pesänrakennushaavelasit silmillä, kun toinen ei sitä kerran halua. Oletko miehelle väittänyt muuta ja kuitenkin haluat jotain, mitä mies ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Hassua että miehet jotka sanovat suoraan että eivät halua suhdetta pääsisivät suhteeseen ja minä joka sanon naisille suoraan että suhde on toiveissa niin en pääse suhteeseen kun naiset antaa aina pakit.
Ei siinä ole mitään hassua, vaan ihan selvä asia. Jos mies jo heti alkuun haluaa suhteeseen, se tarkoittaa, että mies haluaa nimenomaan suhteen, ei erityisesti juuri minua. Koskaan ei sellaisen miehen kanssa voisi olla varma, pitääkö hän minusta oikeasti.
Kun taas mies, joka ei etsi suhdetta, sitten kuitenkin haluaa juuri minut, se on merkki siitä, että juuri minä olen hänelle tärkeä, ja hän on valmis luopumaan itsenäisyydestään juuri minun (ei kenen tahansa ok naisen) takia.
Vierailija kirjoitti:
Eli tämän keskustelun johtopäätös: minun kannattaa nyt alkaa deittailla samaan aikaan muitakin siltä varalta, että tästä hommasta ei tule mitään. Ja antaa pallo miehelle?
Miksi haluat deittailla muita, jos kuitenkin olet ihastunut mieheen? Jotta on mahdollisuus vaihtaa lennossa? Koska sinulle on tärkeämpää saada parisuhde jonkun kanssa kuin katsoa mihin tämä johtaa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas näitä tapauksia, mistä en pysty yhtään ymmärtämään, mikä se ongelma on. Mies on SUORAAN kertonut, mikä on tilanne, mitä haluaa ja mistä kyse. Eli onko oikeasti tilanne nyt se, ettet sitä olekaan valmis hyväksymään? Miksi yrität tulkita miehen suoraa halua ja viestintää joksikin muuksi, kuin mitä se on! On myös sinun kohdallasi täysin epäreilua olla tuossa pesänrakennushaavelasit silmillä, kun toinen ei sitä kerran halua. Oletko miehelle väittänyt muuta ja kuitenkin haluat jotain, mitä mies ei halua?
Sanoin alussa, että rennompi tapailu on ok. Mutta sen jälkeen minulle on herännyt tunteita, ja olenkin nyt toista mieltä. Siksi mietin, pitäisikö tästä sanoa miehelle. Tämä asia vaivaa minua paljon.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Hän on jo sanonut asiansa. Jos hän tulee toisiin ajatuksiin, että haluaakin kanssasi vakavampaa suhdetta, hän myös tulee kertomaan sen sinulle.
Vierailija kirjoitti:
en halua loukata kirjoitti:
Toisin päin sitten taas: olen nyt tapaillut kolme viikkoa, ollaan nähty viisi kertaa, joista kolme yhdessä yöpymistä. Vasta viimeisellä kerralla meni seksiin asti.
Mies suunnittelee nyt yhteistä pitkää viikonloppua jossain kivassa kaupungissa, on myös puhunut että haluaa käydä sp-tautitesteissä jotta voidaan jättää kondomi pois (syön pillereitä), sillä ei halua tapailla muita.
On myös tehnyt selväksi että on nimenomaan "vakavissaan" liikkeellä ja haluaa minusta muutakin kuin seksiä, ja että näkee minut potentiaalisena tyttöystävänään. Puolileikillään jo heitti että seuraava loma vietetään sitten yhdessä.
Boldasin sinulle valmiiksi hälytysmerkit. Kolmen viikon tapailun kohdalla oma tutkani huutaisi jo kovaa, jos puheet olisivat tuollaisia. Muista, että vain teot ratkaisevat.
No, tähänastisilla treffeillä ollaan käyty jo pitkän kaavan kautta syömässä plus vietetty hemmotteluviikonloppu kylpylähotellissa. Mies on maksanut kaiken, vaikka yritin ehdottaa että voin toki maksaa puolet. Rahallisesti ja ajallisesti aika iso sijoitus ellei ole tosissaan.
Nämä ovat puheita, sillä mies on tällä hetkellä lomalla isänsä kanssa - ja minä puolestani lähden myös muutaman päivän päästä lomalle (äitini kanssa). Eli teot seuraavat sitten sen jälkeen kun ollaan taas samassa maassa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat deittailla muita, jos kuitenkin olet ihastunut mieheen? Jotta on mahdollisuus vaihtaa lennossa? Koska sinulle on tärkeämpää saada parisuhde jonkun kanssa kuin katsoa mihin tämä johtaa?
Jos tästä meidän tapailusta ei TULE MITÄÄN! Jos roikun hänessä puoli vuotta eikä hän halua suhdetta kanssani silloinkaan, OLEN TUHLANNUT AIKAA! Olen ihastunut tuohon mieheen, kyllä. Mutta pakko kai alkaa tehdä plan b, ja alkaa etsiä muita miehiä.
Minäkin olen ollut vastaavassa tilanteessa. Kysyin mieheltä että missä mennään, että sovitaanko että ollaan vain toistemme kanssa, mutta edetään silti ihan rauhassa ilman paineita. Miehelle tämä ei sopinut, sillä hän ei halunnut vielä "sitoutua" vakavasti. Noh sehän sopi minulle, kun ei muutakaan voinut. Miehelle sen sijaan ei olisi mitenkään sopinut että minä alan sitten katselemaan (myös) muita miehiä,(niin kuin hänkin ilmeisesti teki), koska en nähnyt muuta syytä olla sopimatta että ollaan vain toistemme kanssa, kuin sen että hän halusi olla muidenkin kanssa.
En siis alkanut viihdyttäjäksi enkä laastariksi, vaan hommasin miehen joka halusi juuri minut.