Maantienharmaat hiukset
Ovatko tylsät vai kauniit mielestäsi? Mitä ajattelet jos joku ei värjää hiuksiaan ollenkaan?
Kommentit (49)
Yleensä oma luonnollinen väri sopii ihmiselle parhaiten. Olen ihan kauhistunut, kun katson itsestäni nuoruuden kuvia, jolloin vaalensin hiuksiani, kokeilin myös tummempia sävyjä ja punaistakin väriä. Nykyinen luonnollinen vaaleanruskea aurinkoraitainen (=maantienvärinen) on ehdottomasti se kaikkein paras ja sopivin sävy minulle.
Minulla on maantienharmaat hiukset enkä värjää niitä. Väri sopii ihoni ja silmieni väriin. En ajattele mitään yleistä kaikista kaltaisistani. Ja onpahan juurikasvun verran vähemmän stressiä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin mieluummin kertoa, mitä mä ajattelen tuollaisesta kysymyksenajattelusta. "Mitä ajattelet, jos joku ei värjää hiuksiaan ollenkaan" implikoi sitä, että hiuksia vähän niin kuin pitäisi värjätä, ja on radikaalia olla värjäämättä.
Ei tietenkään "pitäisi", mutta enemmistö taitaa värjätä. Siksi se on vähän radikaalia olla värjäämättä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on maantienharmaat hiukset enkä värjää niitä. Väri sopii ihoni ja silmieni väriin. En ajattele mitään yleistä kaikista kaltaisistani. Ja onpahan juurikasvun verran vähemmän stressiä elämässä.
Ja säästyt myös haitallisilta kemikaaleilta.
Minulla on myös se perinteinen maantienruskea, miksi tätä nyt oikealla nimellä kutsuisikaan. Ennen vihasin ja värjäsin hiukset aina todella tummanruskeiksi. Nyt vuosi värjäämättä ja tuntuu, että tykkään tästä ennen niin vihatusta maantienruskeasta väristäni. Tässä näkyy hieman vaaleita vivahteitakin välillä.
Suurin murheeni nyt on se, että sillon kun vielä värjäsin hiuksiani, niin hiukset tuntuivat aina paljon paksummilta, mutta nyt kun oma väri on puskenut niin hiukset tuntuvat ohuemmilta :( Näyttävät päältäpäin kyllä paksuilta mutta sitten kun oma väri kasvaa vielä enemmän ja enemmän niin pelkään että meneekin ihan liruksi, sitten tympäännyn ja alan taas värjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin mieluummin kertoa, mitä mä ajattelen tuollaisesta kysymyksenajattelusta. "Mitä ajattelet, jos joku ei värjää hiuksiaan ollenkaan" implikoi sitä, että hiuksia vähän niin kuin pitäisi värjätä, ja on radikaalia olla värjäämättä.
Ei tietenkään "pitäisi", mutta enemmistö taitaa värjätä. Siksi se on vähän radikaalia olla värjäämättä.
Veikkaan, että enemmistö suomalaisista miehistä ei värjää.
Siihen kun laskee mukaan sen osan suomalaisista naisista jotka eivät värjää, niin taitaa yhteensä enemmistö kuitenkin kallistua värjäämättömyyden puolelle. Koko maailman väestöstä puhumattakaan.
Maantienharmaat hiukset on just semmoset hiirulais- hiukset ettei ihmisiä joilla on sen värinen tukka niin edes HUOMAA ollenkaan missään!!! Ovat täysin NÄKYMÄTTÖMIÄ.
Mä haluaisin ettei tarvitsisi värjätä hiuksia, mutta mulla on just sellainen maantienharmaa tukka. Ihan järkyttävä. Haluan pitää suklaanruskeaa väriä ylläni.. voi kun olisi suklaanruskeat tai jopa ihan tummat hiukset luonnostaan, mutta ei... :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet "maantienharmaat" ei oikeastaan ole ollenkaan harmaita. Omasta kokemuksestani ainakin kaksi asiaa saa aikaan tuon vaikutelman. Ensinnäkin, melkein mikä tahansa juurikasvu näyttää aluksi harmaalta jos hiuksissa on lämmintä sävytystä. Toiseksi, kampaajien propaganda. He tietysti tahtovat myydä värikäsittelyjä, koska eihän se nyt kävisi jos kaikki lakkaisivat värjäämästä... joten asiakas saa kuulla että oma väri on tylsä maantienharmaa ja "tarvitsee" tummennusta, vaalennusta tms. Oikeasti viileät beiget ja vaaleanruskeat sävyt ovat tosi haluttuja muualla maailmassa.
Mulle sanoi kampaaja että tukkani on "sellainen tyypillinen suomalainen villasukan värinen" ja suositteli tummempaa ruskeaa. Uskoin, ja olihan se ihan kiva mutta sitten päätin että annan hiusten kasvaa luonnolliseen väriinsä - ja kappas, ihan nätit ovat.
Kukin saa tietysti tehdä mitä haluaa, mutta itse en ymmärrä suomalaisten intoa värjätä tukkaansa, kun oikeasti se olisi kaunis luonnonsävyisenä. T. Ei villasukkaSamaa mieltä! Mäkin kuvittelin, että mun hiukset ovat jotenkin tylsän väriset, mutta kun ne kasvoi pitemmäksi, tuli erilaisia sävyjä esiin.
Minulla on ns. maantienväriset hiukset. Nyt ovat lyhyenpuoleiset, mutta aikoinaan kun olivat pitkät, olivat juuresta melko tummat, sitten tuli maantievyöhyke, mutta latvat olivat selkeän punertavat. Kun nosti jossain kampauksessa latvahiuksia juurten viereen niin ero oli todella selvä, olisi voinut uskoa että hiukset on latvoista värjätty, vaikkei ollutkaan.
Kaikilla suomalaisilla on maantienvärinen tukka. Ihan kaikilla, ei tosiaankaan ole mitenkään spessua.
Tumma tukka on paras, niin naisilla kuin miehilläkin. Ei liian överi, vaan sellainen kaunis tumma ruskea.
Hmm. no sanotaan näin: Maantienväriset hiukset on ihan hienot, mutta jos ihmisellä on sen värinen tukka niin vaatii hienot vaatteet, hyvän kropan ja nätin naaman. Muuten on liian tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Maantienharmaat hiukset on just semmoset hiirulais- hiukset ettei ihmisiä joilla on sen värinen tukka niin edes HUOMAA ollenkaan missään!!! Ovat täysin NÄKYMÄTTÖMIÄ.
?
Itse näin kerran ikeassa sellaisen suomalaisen naisen, jolla oli erikoisen kaunis iho, ja sillä oli tosiaan oman väriset kylmän beiget hiukset (maantienharmaat), ja apua, miten kauniilta se näytti kokonaisuutena, ne hiukset korosti sen kuulasta ihoa ja kirkkaita harmaita silmiä. Tosi kaunis yhdistelmä, en kehdannut sanoa mitään, koska suomessa ei oikein voi, mutta olisi tehnyt mieli sanoa miten kaunis sen väritys oli.
Ja ei meillä kaikilla suomalaisilla ole maantienharmaat hiukset, itselläni kultaisen, lämpimän vaaleat ja vihreät silmät, pisamia.
Vierailija kirjoitti:
Jännää, miten silti autoilijat antavat minulle aina tietä, kun olen astumassa suojatielle. Eikö minun pitäisi juuri siihen tiemaisemaan naamioitua erinomaisesti? Huom. en käytä mitään räikeitä vaatteitakaan.
Minusta on kätevää ettei tukka vie liikaa huomiota. Silloin voin itse säädellä sitä, milloin minut huomataan ja milloin ei. Osaan kyllä puheella ja elekielellä ottaa tilaa ja huomiota silloin kun on tarvis. Ehkä sanojani jopa kuunnellaan, kun kuulijoiden huomio ei keskity räikeään tukkaan.
Itselläni on ja hei, se sävy on tosi haluttu Maailmalla. Usealla huippumallilla on se sävy, sekä esim Taylor Swiftillä (toki kiiltoa runsaasti myös) suomalaiseen vaaleaan ihoon tämä väri sopii hyvin. Siinäkin on muuten tummempia ja vaaleampia sävyjä monilla
rumat ku perkele. suomihiiruleilla tavallinen näky
Kouvolassa ei nää varmaan yhtään omaa maantienväriä. On vaan räväköitä
shokkivärejä.
Maantienvärinen tukka ja siniset silmät. Parasta! Suomalainen "harmaa ja hailakka"- ulkonäkö aiheuttaa ihailua ulkomailla.
Maantienvärisiä sävyjä on monia. Semmoinen vaaleahko maantienharmaa/ruskea on kaunein! Se on melkein jo blondi!
Musta tuhero ja lapsinaisvartalo!
M54
Pari astetta siitä tummempi on vielä tylsempi. Sekään ei ole oikein ruskea eikä tumma muttei missään nimessä vaaleakaan.