Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Syy, jonka vuoksi jätit lapsesi autoon nukkumaan

Vierailija
03.05.2006 |

ja kauanko olit poissa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin siis autoon nukkumaan ja tulin itse purkamaan laukkuja. Ikkunasta sitten vilkuilin välillä, että herääkö. Lopulta menin vähän herättelemään ja heräsihän se :).

Vierailija
2/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska he nukahtavat matkalla päiväunille emmekä halua herättää heitä kesken unien. Itkuhälytin vain autoon ja itse olemme sisällä. Ikkunoista on suora näköyhteys pihassa olevaan autoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalossa asuttiin...

olen myös jättänyt autoon nukkumaan jos olen hakenut maidon kaupasta...

Vierailija
4/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto voi suht nopeasti syttyä tuleen eikä lapsi pääse sieltä mihinkään.

Niin on ikävä kyllä jollekin käynyt.

Vierailija
5/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pois 5 minuuttia. Miksi muuten ap kysyit nimenomaan NUKKUMAAN jättämisestä? Olen minä ihan valveilla olevatkin lapset jättänyt joskus autoon jonkin kioskilla juoksemisen ajaksi. :)

4

Vierailija
6/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen minä ihan valveilla olevatkin lapset jättänyt joskus autoon jonkin kioskilla juoksemisen ajaksi. :)

4

3

Vierailija
7/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tosi harvinaista, että auto syttyy itekseen palamaan ja aikamoinen sattuma pitää olla, että siellä olisi joku kyydissä.

Mieheni on autokorjaaja, eikä ole uransa aikana kuullut yhdestäkään autosta, joka olisi syttynyt itsestään. En tarkoita, etteikö sellaista voi tapahtua, mutta tosi harvinaista on. Ja aika harvinaista kai on, että häivytään siitä auton luota useammiksi minuuteiksi niin, ettei nähdä autoa.

Vierailija
8/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on juuri nukahtanut. Olen piipahtanut kaupassa tai auto on ollut kotipihassa näköyhteyden päässä.

Vierailija
9/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis kaikkihan on mahdollista tässä maailmassa, mutta auton yhtäkkinen leimahtaminen tuleen moottori sammutettuna on ihan älyttömän epätodennäköistä!! Kyse on subjektiivisesta pelosta, ei objektiivisesta riskistä. Jos ihan oikeasti ruvetaan laskemaan todennäköisyyksiä, niin vaunuissa pihalla nukuttaminen on varmasti vaarallisempaa kuin autossa nukkuminen. Juuri tänä talvena vauva kuoli vaunujen kaaduttua, ja pari vuotta sitten joku sekopää kaappasi kaksosvauvat vaunuista. Onneksi he löytyivät lähimetsästä.

Maailma ei ole riskitön paikka: vaikka tällaisia juttuja on joskus sattunut, nukutan edelleen vauvaa sekä vaunuissa että autossa.

Vierailija
10/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Siis kaikkihan on mahdollista tässä maailmassa, mutta auton yhtäkkinen leimahtaminen tuleen moottori sammutettuna on ihan älyttömän epätodennäköistä!! Kyse on subjektiivisesta pelosta, ei objektiivisesta riskistä. Jos ihan oikeasti ruvetaan laskemaan todennäköisyyksiä, niin vaunuissa pihalla nukuttaminen on varmasti vaarallisempaa kuin autossa nukkuminen. Juuri tänä talvena vauva kuoli vaunujen kaaduttua, ja pari vuotta sitten joku sekopää kaappasi kaksosvauvat vaunuista. Onneksi he löytyivät lähimetsästä.

Maailma ei ole riskitön paikka: vaikka tällaisia juttuja on joskus sattunut, nukutan edelleen vauvaa sekä vaunuissa että autossa.

Huomaa ettet tiedä tuon taivaallista autoista. Tuo tuleen syttyminen ei sitäpaitsi ole ainoa riski.

Miksi ottaa tietoisesti hölmöjä riskejä?

Vierailija
11/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Huomaa ettet tiedä tuon taivaallista autoista. Tuo tuleen syttyminen ei sitäpaitsi ole ainoa riski.

Miksi ottaa tietoisesti hölmöjä riskejä?

[/quote]

Vierailija
12/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kukaan nyt ei ainakaan kauhen kuumalla lastaan autoon jätä makaamaan... :/

Vierailija
13/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitten jos vaikka syttyisikin auto palamaan, eihän siinä itselle vahinkoa tule, yks lapsi vaan saattaa jopa kuolla savuun...

Vierailija
14/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi se syttyä kotonakin tulipalo. Vaikka esim. makuuhuoneessa lapsen nukkuessa ja ovi kiinni....

Vierailija
15/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mitä sitten jos vaikka syttyisikin auto palamaan, eihän siinä itselle vahinkoa tule, yks lapsi vaan saattaa jopa kuolla savuun...

Löytyisikö tästä nyt ihan oikeaa tutkittua ja tilastoitua tietoa jostain? Meinaan että kuinka usein auto voi syttyä palamaan itsestään. Minä kun olen tosiaan jättänyt lastani autoon jatkamaan uniaan kun olen juossut kauppaan tai tullut kotipihaan jostain reissulta. Mutta en todellakaan ole jättänyt lasta silti vartioimatta. Pitäähän sitä katsoa ja tarkkailla samoin kuin vaunuissa ikkunan alla nukkuvaa lastakin.

Mietin vielä, että miten auto sitten syttyy tuleen... konepellin alta kai se savu ekana tulee, eikä sisälle autoon pakkaa. Ja kyllä olen samaa mieltä 18 (?) kanssa, että enemmän riskiä otan lähtiessäni lapset autossa tuonne valtatielle ajamaan. Siitä saattaisi jotain todennäköisyyslaskelmia saada aikaiseksikin, kun vaan jaksaisi etsiä tietoa.

Vierailija
16/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai edes todennäköisin. Älkää jättäkö niitä lapsianne yksin autoon!!!

Vierailija
17/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä te ämmät olette itserakkaita ja hiton hölmöjä

Vierailija
18/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tai edes todennäköisin. Älkää jättäkö niitä lapsianne yksin autoon!!!

Vierailija
19/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. mummolan pihassa, kun ovat nukahtaneet menomatkalla (omakotitaloja), huoltsikan pihalla ruokailun ajan, itse olemme syöneet terassilla josta näkee auton. Missään tapauksessa en jättäisi yksin kauppareissun ajaksi, tai ehkä nyt lähikaupan pihaan jos hakisin maitoa...

Vierailija
20/37 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sattunut tulemaan nyt pienen ajan sisällä kaksi eri tapausta jossa uusi/uudehko auto on syttynyt itsestään palamaan. Toinen syttyi kesken ajon niin että kuski ehti juuri ja juuri ajaa tien sivuun ja poistua autosta ennenkuin auto paloi soihtuna, toinen syttyi itsestään autotallissa ja paloi poroksi.

En milloinkaan jätä lasta yksin autoon.