Nettideitit -toisella haku koko ajan päällä?
Miten jaksatte nettideittaillessa sitä, että esim. keskustelette pitkään miehen kanssa ja olette tapaamassa, mutta mies edelleen hyvin aktiivisesti hakee seuraa nettideiteistä? Siis ymmärrän, ettei olla varattuja ym., mutta tosielämässä kukaan tuskin treffeille mennessä hakee yhtä aktiivisesti seuraa muualta. Tiedättekö.. Tekee hieman epämukavan/epävarman olon lähteä treffeille, kun näkee että toinen noin 24/7 koko ajan online nettideiteissä.
Kommentit (32)
No minusta on nyt muutenkin tökeröä räplätä puhelinta toiseen keskittymisen sijaaan. (Jos siis treffeillä viestittelee muiden kanssa.)
Itse kyllä pystyin viestittelemään useamman kanssa mutta siinä vaiheessa kun tapaaminen sovittiin niin en kokenut sitä enää "oikeaksi" viestitellä toisten kanssa ennen kuin selvinnyt mitä yksi on miehiään.
Kaikille ei nettideittailu sovi ja taidan olla yksi niistä.
Jos puhelinta räpläisi tinderissä minun kanssa ollessaan, lemppaisin. Muuten, kumpikin on vapaa kunnes toisin sovitaan.
Yksillä inhokkitreffeillä olen käynyt, monilla mukavilla vaikkevat ne johtaneet kummempaan. Inhokki oli sellainen, että vei minut sovittuun paikkaan ja sanoi että käytäisiin kahvilla tapauksen jälkeen. No, sitten olikin kai tullut muuta eikä kahvit enää kiinnostaneet eikä muukaan. Kuskasi minut (vieraassa kaupungissa olin kaverilla yökylässä) majapaikkaan mahdollisimman nopeasti, läksi uusille treffeille. Jäi huono kuva koko miehestä. Hän avioitui hyvin nopeasti, joten oli ehkä tällainen tulos tai ulos -kaveri. Itse olen hitaampi.
Siis tietysti on vapaana ennen kuin ollaan yhdessä, mutta kyllä se pakostikin suhteen kehittymiseen ym. vaikuttaa, että on koko ajan haku päällä joka suuntaan. Ei suhde ala kovin hyvin, jos ei toiselle osapuolelle tule fiilistä, että hän olisi jotenkin erityinen. Ts. Ei moinen kalastelu edistä suhteen etenemistä. Ehkä tästä syystä moni on sinkku.
-ap, pitkästä suhteesta eronnut ja nyt nettideiteillä
Vierailija kirjoitti:
Siis tietysti on vapaana ennen kuin ollaan yhdessä, mutta kyllä se pakostikin suhteen kehittymiseen ym. vaikuttaa, että on koko ajan haku päällä joka suuntaan. Ei suhde ala kovin hyvin, jos ei toiselle osapuolelle tule fiilistä, että hän olisi jotenkin erityinen. Ts. Ei moinen kalastelu edistä suhteen etenemistä. Ehkä tästä syystä moni on sinkku.
Miten kukaan voi olla erityinen, ennen kuin on tutustuttu? Varsinkaan jos ei olla edes ekoilla treffeillä vielä käyty? Nyt vähän rentoutta siihen touhuun.
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla, mutta mä säälin teitä nettitreffaajia. Enpä tiedä yhtäkään suhteeseen johtanutta juttua.
Minä kyllä tiedän useammankin. Itsekin olen nykyään naimisissa nettideittini kanssa. Sen ihan ensimmäisen jolle viestiä laitoin vieläpä.
Nykyisin on ihan normaalia että treffaillaan useita ihmisiä samaan aikaan. Ja tottakai se syö kiinnostusta treffikumppaneihin, koska itsestään pitää antaa jotain niin monelle taholle. Monilla ihmisillä on sellainen asenne, että ihan koko ajan pitää olla jotain viritelmää ja sutinaa johonkin suuntaan, muuten kokee jääneensä "tyhjän päälle", kuten joku ketjussa kuvaili. Ikäänkuin itsekseen oleminen olisi kamalinta mitä voi tapahtua.
Tästä syystä nettideitit eivät sovi kaikille. Minä olen yksi niistä, joille eivät sovi. Minä en etsi parisuhdetta parisuhteen vuoksi enkä tunne tarvetta olla koko ajan ikäänkuin markkinoilla. Tähän varmaan vaikuttaa se, että olen yhden pitkän parisuhteen elämässäni jo kokenut, joten en koe jääväni osattomaksi jostain mitä muut saavat, vaikka olenkin nykyään sinkku. Kaipaan toki rakkautta, mutta viihdyn erinomaisesti myös yksinäni. Rakkautta puolestaan en kokenut nettideittien "koko-ajan-haku-päällä" -kertakäyttökulttuurin tarjoavan, joten unohdin sen parinetsintätavan varsin lyhyeksi jääneen kokeilun jälkeen.
Ehkä sinäkin olet niitä ihmisiä, joille nettideittailu ei sovi. Ei se ole sen enempää nettideittailun kuin sinunkaan vikasi, se nettideittikulttuuri vain on kovin erilainen kuin se maailma, jossa ihmisiä tapaa ikäänkuin luonnostaan eri yhteyksissä, ja joskus niistä kohtaamisista seuraa jopa jotain isompaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin erottuani yllätyin, että deittailu oli mennyt tällaiseksi ja vähän pahastuinkin ensin. Sitten totesin, että itse asiassa tämä sopii minulle täydellisesti. Enhän halua, että mies ihastuu minuun vain siksi, että satun olemaan ainoa vaihtoehto (kun muut on keinotekoisesti rajattu pois tapailemalla vain yhtä kerrallaan). Haluan että minuun ihastutaan siksi, että mies pitää juuri minusta sellaisena kuin olen, ja valitsee minut vaikka olisi täysin vapaa valitsemaan toisinkin. Tämä edellyttää sitä, että on tutustuttu paljon paremmin kuin yksien treffien verran, ja lisäksi sitä että useisiin muihinkin naisiin on tutustuttu huolellisesti. Tämän tajuttuani rentouduin ja annoin elämän kantaa.
Nykyään olen naimisissa elämäni suurimman rakkauden kanssa ja tunne on molemminpuolinen. Ei tosiaankaan haitannut kumpaakaan, että tavatessamme tapailimme jonkin aikaa myös muita. Oli päin vastoin mielenkiintoista havaita, kuinka ne muut alkoivat tuntua kasvavassa määrin vähäpätöisiltä verrattuna siihen yhteen ihmiseen, jonka seurassa oli poikkeuksellisen hyvä olla, kerrasta toiseen. Muiden tapailu vain vahvisti uskoani siihen, että tämä yksi on minulle se oikea, ja minä hänelle. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin erottuani yllätyin, että deittailu oli mennyt tällaiseksi ja vähän pahastuinkin ensin. Sitten totesin, että itse asiassa tämä sopii minulle täydellisesti. Enhän halua, että mies ihastuu minuun vain siksi, että satun olemaan ainoa vaihtoehto (kun muut on keinotekoisesti rajattu pois tapailemalla vain yhtä kerrallaan). Haluan että minuun ihastutaan siksi, että mies pitää juuri minusta sellaisena kuin olen, ja valitsee minut vaikka olisi täysin vapaa valitsemaan toisinkin. Tämä edellyttää sitä, että on tutustuttu paljon paremmin kuin yksien treffien verran, ja lisäksi sitä että useisiin muihinkin naisiin on tutustuttu huolellisesti. Tämän tajuttuani rentouduin ja annoin elämän kantaa.
Nykyään olen naimisissa elämäni suurimman rakkauden kanssa ja tunne on molemminpuolinen. Ei tosiaankaan haitannut kumpaakaan, että tavatessamme tapailimme jonkin aikaa myös muita. Oli päin vastoin mielenkiintoista havaita, kuinka ne muut alkoivat tuntua kasvavassa määrin vähäpätöisiltä verrattuna siihen yhteen ihmiseen, jonka seurassa oli poikkeuksellisen hyvä olla, kerrasta toiseen. Muiden tapailu vain vahvisti uskoani siihen, että tämä yksi on minulle se oikea, ja minä hänelle. :)
Tosi hyvä pointti. Itse asiassa jos tulet valituksi useamman samanaikaisen ehdokkaan joukosta, se kertoo paljon varmemmin aidosta kiinnostuksesta kuin se, että olisit ollut ainoa vaihtoehto.
"Mut jos löytyis vielä jotain parempaa..."
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksatte nettideittaillessa sitä, että esim. keskustelette pitkään miehen kanssa ja olette tapaamassa, mutta mies edelleen hyvin aktiivisesti hakee seuraa nettideiteistä? Siis ymmärrän, ettei olla varattuja ym., mutta tosielämässä kukaan tuskin treffeille mennessä hakee yhtä aktiivisesti seuraa muualta. Tiedättekö.. Tekee hieman epämukavan/epävarman olon lähteä treffeille, kun näkee että toinen noin 24/7 koko ajan online nettideiteissä.
Stalkkaatko sä sitä vaikka ette edes seurustele? Kuulostat ihan kontrollifriikiltä.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa esim. olla, ettei vastaa minulle illalla viestitse, mutta on kuitenkin online nettideiteissä. Ja hän on meistä se aktiivisempi osapuoli kiinnostuksen osalta kuitenkin. Tulee mieleen, että onko hän joku pelimies vai mitä hakee, kun ehkä useampaa samaan aikaan tapailee tmv.. Vai miksi muuten olisi koko ajan nettideiteissä, kun meillä on juttu "alulla".. ap
Sori nyt mut kuulostaa aivan pimeältä, että kyttäät siellä onko hän paikalla! Tulee mieleen yksi ystävä, joka koko ajan käy vahtimassa onko miesystävä ollut whatsappissa ja jos on ollut, eikä viestittänyt hänelle, niin sitten märehtii, et kenen kanssa viestittelee...
Mitä siis haluaisit naisten tekevän? Lopettavan nettideittailun? Alkavan viestitellä miehille, jotka eivät heitä kiinnosta vain siksi, että kyseiset miehet eivät kiinnosta muitakaan naisia?