Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku vika on ollut sun metodologisissa opinnoissasi, koska olet niin kapeakatseinen.
Mitä kapeakatseisuutta on se, että suosii joitain asioita ja vieroksuu toisia?
Jos toiselle elämän sisältö on liikunta ja toiselle klassinen musiikki, niin onko pakko pitää molemmista?
Niin, mitähän kapeakatseisuutta se on :D Nyt nolottais olla opesi...
Olispa kurjaa, jos jonkun elämän sisältö on joko liikunta tai klassinen musiikki, tai ihan mikä vain muu maailman miljoonista asioista, eikä sitten muuta olisikaan tuo yksi "elämän sisältö". Köyhää sanon minä!
Kapeakatseista on yleistää, että akateemiset on erityisen syvällisiä ja amikset ei.
Diilin Helena on kuin Miinan kaksoisolento tai sisko. Ihan samannäköiset, oletteko huomanneet?
Vierailija kirjoitti:
Kapeakatseista on yleistää, että akateemiset on erityisen syvällisiä ja amikset ei.
Mutta kun ei tässä ole kysymys syvällisyydestäkään vaan ajattelun taidoista, joita ei saa ilman koulutusta.
Ei humanistinen maisteri pysty keskustelemaan kirvesmiehen kanssa rakentamisesta. Ei hänellä ole tietoa ja taitoa ymmärtää sitä, mistä kirvesmies puhuu. Mutta ei kirvesmieskään ymmärrä humanistisia teorioita.
Nämä akateemiset vs. amikset jankkaajat saisivat perustaa oman ketjun. Ihme ripustautumista yhteen aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei tässä ole kysymys syvällisyydestäkään vaan ajattelun taidoista, joita ei saa ilman koulutusta.
Ei humanistinen maisteri pysty keskustelemaan kirvesmiehen kanssa rakentamisesta. Ei hänellä ole tietoa ja taitoa ymmärtää sitä, mistä kirvesmies puhuu. Mutta ei kirvesmieskään ymmärrä humanistisia teorioita.
Ihan hyvin kyllä keskustelu sujuu, molemmista aiheista ja kaikesta muustakin :D terv. Kirvesmiehen humanistitytär
On kyllä joillakin niin pahasti putkiaivot ettei tosikaan
Maria Veitola yökyläilemään jokaisen parin luokse - niin tulis kierroksia muuten niin lässyyn ohjelmaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen huuli pyöreänä seurannut sitä, miten koulutusasia on paisunut tällä palstalla näinkin suuriin mittasuhteisiin. Voihan asialla olla jotain merkitystä joillekin pareille, esim. Heikin ja Miinan tapauksessa kiinnostukset ja ajattelutapa vaikuttaisivat sivusta seuraten hyvällä tavalla yhtäläisiltä, mutta yhtä hyvin tuollainen kiinnostusasia voi toteutua muun mielenkiinnon kautta erilaisen koulutuksen ihmisillä.
Ja ja jokainen koulutettu tietää, ettei välttämättä niiden oman tiedekunnan tyyppien kanssa löydy yhteistä säveltä. Esim. niillä, joita opiskeluaikana katselin sillä silmällä, paljastui täysin erilaiset arvot. Samallakaan koulutuksella ei pitkälle pötki, ellei muuten kolahda.
Mikä tökkäsi arvoissa?
Niistä aina puhutaan, mutta koskaan ei kukaan avaa tarkemmin.
Loppuu se akateemisuuskeskustelu.
t. Akateeminen
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa pärjää melko hyvin, kun on mukava luonne ja normaali ihminen. Tässä ketjussa mukavuutta on puuttunut ainakin akateemisilta 🤔
Mä uskon kahteen muuhun pariin, mutta en Eetuun ja Rosaan. Jos Rosalla on jo nyt alussa vaikeuksia yhdistää vuorotyönsä ja parisuhde niin en näe kovin ruusuista tulevaisuutta. Eetu jaksaa aikansa yrittää, mutta ei loputtomiin.
Rosa on niin nyrpeä, oman tiensä kulkija joka pomottaa, määrää ja hallitsee. Kehonkielikin jo kertoo, että nyt ei nappaa. Niin kuin olisi töissä kotonakin, tiukka mimmi varmaan töissä ja pärjää varmasti naisvoittoisessa työyhteisössä. Missä empatia ?
Minkälainen mies hänellä sitten pitäisi olla. Ei minkäänlaista on minun mielipide. Viihtyy itsekseen ja ihmettelen suuresti miksi meni tämmöseen ohjelmaan kun noin pahalta tuntuu jo ensimetreillä. Vali vali koko nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herranpieksut. Sullahan menee sekaisin ajattelutavat ja faktatkin jo.
Ensin sanot, että kyse on ajattelun taidoista jotka eroaa amiksella ja akateemisella, sitten annat esimerkin, jossa keskustellaan FAKTOISTA, jotka toinen tuntee ja toinen ei. Eli onko se nyt sitten ajattelun taitojen ero, että toinen tietää rakentamisesta (tai humanistisista teorioista) paljon ja toinen ei? Voisko se tietämätön humanisti mennä vaikka internetiin ja opiskella vähän kansantajuista rakennustekniikkaa, jonka jälkeen olis sujuvaa keskustella kapillaarisuudesta, vesihöyryn läpäisevyydestä, kastepisteistä ja sensellaisesta? Siihen ei ajattelun erilaisuus vaikuta mitään, että kastepiste liikkuu seinän sisällä ulko- ja sisälämpötilojen eron mukaan.
Ihan yhtä lailla kirvesmies tietää, ettei voi argumentoida kastepisteasiassa vaikka ad hominemilla tai no true scotsman-argumenteilla, vaikka tiedäkään että ne on just tuon nimisiä. Sillä ei oo vaikutusta yhtään mihinkään, että tietää tai ei tiedä mitkä niiden argumentaatiovirheiden nimet on. Logiikka on logiikkaa vaikka ei olis koskaan kuullutkaan logiikasta.
T. akateeminen.
Jokos päivän jakso on katsottavissa niinku viime kerralla? Sehän tuli katsomoon heti puolenyön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Jokos päivän jakso on katsottavissa niinku viime kerralla? Sehän tuli katsomoon heti puolenyön jälkeen.
Vastaan itselleni, että ON!
Ketään ei kiinnosta teidän akateemiset lausekkeet. Tulin lukemaan tänne ensitreffit alttarilla -ojelmasta. Koska kommentoin jotain turhasta niin tässä on mun mielipiteeni Rosasta, hän tarvitsee selvästi kasvamista ainakin 40-vuotiaaksi.
Katsoin tänäisen jakson Katsomosta, se on jo siellä.
Tuosta koulutuksen jankkaamisesta: 1. En usko, että kaikki akateemisuudesta kommentoivat ovat yliopistoa sisältä nähneetkään. 2. Kaikkien työtä tarvitaan yhteiskunnassamme. 3. MENKÄÄ MUUALLA VATVOMAAN KOULUTUSKYSYMYKSIÄ! 4. Ellette itse älyä, toivon ylläpidon puuttuvan asiaan - kiitos!149
Kenet ottaisit Ensitreffit Alttarilla kaikkien kausien miehistä?
oma TOP 3:
1. Antti
2. Kimmo
3. Vesa
ja sitten listan toisesta päästä inhokit TOP 3:
1. Mikko
2. Roni
3. Petri
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa pärjää melko hyvin, kun on mukava luonne ja normaali ihminen. Tässä ketjussa mukavuutta on puuttunut ainakin akateemisilta 🤔
Erittäin hyvin sanottu siellä perällä. Näillä pärjää ainakin omien kokemuksien perusteella jo erittäinkin hyvin. Itselleni ei puolison ammatilla ole ollut mitään merkitystä, kyllä ne arvot ja kemiat tulee ihan muaalta kuin koulutuksesta tai ammatista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräät Heikin ja Miinan keskeltä aamulla. Manuaali nuolee varpaitasi ja tajuat olevasi alusvaatteissa. Mitä on tapahtunut?
Onko Miinan koiran nimi Manuaali?
Ehkä meillä piti olla kimppakivaa kolmestaan, mutta sitten minua ujostutti enkä riisunutkaan.
Manuaali :D
Vierailija kirjoitti:
Kenet ottaisit Ensitreffit Alttarilla kaikkien kausien miehistä?
oma TOP 3:
1. Antti
2. Kimmo
3. Vesa
ja sitten listan toisesta päästä inhokit TOP 3:
1. Mikko
2. Roni
3. Petri
Mä valitsisin itseasiassa Mikon. 😀 Mulle ei välittynyt hänen persoonastaan ikävää kuvaa. Lisäksi on minun silmääni parhaimman näköinen noista kuudesta.
Mitä kapeakatseisuutta on se, että suosii joitain asioita ja vieroksuu toisia?
Jos toiselle elämän sisältö on liikunta ja toiselle klassinen musiikki, niin onko pakko pitää molemmista?