Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Jos korvataan sana matikanopettaja sanalla matemaatikko, niin silloin olen samaa mieltä. Mietipä nyt vähän, onko se niin mahdottoman haastavaa hallita lukion matikka sillä tasolla, että voi sitä lukiolaisille opettaa?
Ei opettajan pätevyyttä saa, jos ei hallitse korkeampaa matematiikkaa. Ei opinnoista millään lukiotason matematiikalla selviä.
Kun ei ymmärrä, niin ei ymmärrä... Tietenkin opinnoissa opiskellaan yli lukiomatikan tason, kuka nyt muuta luulisi. Höpsö. Mutta niin opiskellaan kaikilla niillä aloilla, joilla matikkaa tarvitaan tai saatetaan tarvita töissä. Jopa amk:ssa opiskellaan "korkeampaa" matikkaa kuin lukiossa, näin ainakin luulen.
Lukion pitkällä ja lyhyelläkin matematiikalla pärjää loistavasti AMK:ssa. Yliopistotason matematiikan opiskelua ei sen sijaan voi edes verrata ammattikorkeakoulun vastaavaan.
Ohis
Juup kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te Miinana olisitte lähteneet tähän ohjelmaan, jos ette elämyshakuisuuden vuoksi?
Kuvitteletteko, ettei Miinalle ole oikeassa elämässä tarjontaa?
Kiireinen punavihreä nainen. Kipakka ja rempseä. Monet miehet karkottaa moinen, etenkin punavihreys ja "hyysääminen".
Näin on, ja vielä itsensä esittelyssä ilmoittaa olevansa napakka feministi, joka puuttuu arjessa yhteiskunnallisiin asioihin. Tavallinen aviomiesmatskua oleva mies häippäsee paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä ainoa, joka pitää Siniä ja Vesaa hyvänä parina? Mun mielestä heillä ei ole vaivautunut vaan ihan hyvä meno. Ja ajatelkaa nyt kaikkia niitä DI-hoitaja tai lääkäri-hoitaja -pariskuntia, mitä tästä maasta löytyy! Ei se nyt niin mene, että parien pitäisi aina olla molempien akateemisia tai molempien AMK:n käyneitä tai molempien amiksia. Itse ole AMK:n käynyt ja mieheni on DI ja minä olen meistä se, jolla on parempi yo-todistus. Hoitajina on kuulkaas paljon kympin tyttöjä, ei kaikki hoitajat ole mitään kanan aivoja. :D
Et ole. Jotenkin tuntuu, että yksi ja sama tyyppi haukkuu Siniä tyhmäksi, tyhjännaurajaksi jne. ja siten huonoksi valinnaksi Vesalle. Hän on jäänyt junnaamaan siihen, että opettaja ei MITENKÄÄN voi olla kiinnostunut jostakin hölmöstä lastentarhantädistä. Piste. Selvästi siis omat asenteet vaikuttavat Sinin dissaamiseen ja suhteen tuomitsemiseen.
Mä olen myös sitä mieltä, että heidän välillään ei ole kemiaa, mutta en ole varma, johtuuko tämä vaikutelma varsinaisesti erilaisesta koulutustaustasta. Yleisesti ottaen Sini vaikuttaa vähän "köykäiseltä" ja hössöttäjältä. Hän on jotenkin kovin lapsenomainen ja Vesa se hellällä kädellä rajoja asettava ja ohjaava isähahmo.
Osaisin kuvitella Vesalle paremmin jonkun enemmän Miinan kaltaisen persoonan.
En siis näe Sinissä sellaista kypsää naisellisuutta, jota Vesan kaltainen mies pitäisi oletettavasti seksuaalisesti viehättävänä. Sinissä ei ole tarpeeksi luonnetta.
Voi olla heimoerojakin, toinen on pohjalainen, toinen syntyjään Lapista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Sini ja Vesa on oikein kiva pari.
Meillä mies tekee hyvää uraa, on kouluttautuneempi ja paljon urakeskeisempi kuin minä. Kiinnostunut monista asioista jotka ei kiinnosta minua tippaakaan.
Itse taas olen hyvin vapaa-aikaorientoitunut. Suunnittelen tulevia matkojamme, sisustan kotia ja teen meille ruokaa. Sellainen aika stereotyyppinen nainen varmaan, tykkään hei meikeistä ja vaatteistakin.
Silti ollaan ihan hyvä match. Ei se ura ole mikään älykkyyden mittari, vaan ihmiset vaan on erilaisia. Meillä on silti todella paljon yhteistä keskenämme.
Niin. Jotkut haluavat samanlaisen kumppanin kaikella tapaa kuin itsekin ovat. Toiset taas etsivät sitä tasapainottavaa, vähän erilaista tyyppiä. Veikkaan, että he, jotka liikkuvat vain samankaltaisten ja saman koulutuksen hankkineiden piireissä eivät tajua, miksi joku etsiikin tällaista erilailla orientoitunutta ihmistä.
Itse en kyllä näe Vesaa ja Siniä edes kovin erilaisina. Molemmat kiinnostuneita kasvatustöistä. Molemmat rauhallisia, pohtivia ja suhteellisen avoimia ja positiivisa tyyppejä. Molemmat vaikuttavat tykkäävän aika yksinkertaisesta elämästä. Molemmat tykkäävät perinteisistä sukupuolirooleista.
Vesa sanoi, että haluaa naisen, joka ei pelaa ja uuden ammattilaisen kanssa käydyn keskustelun perusteella taitaa haluta nimenomaan naisen, joka pitää myös perinteisistä sukupuolirooleista. En muista miten ammattilainen sen muotoili, mutta minusta viittasi tähän. Ja sama vihjaus ilmeni Sinin kanssa, kun kyseltiin, millainen nainen hän on. Sini mielellään nojautuu mieheen ja tykkää, että on perinteikäs, feminiininen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te Miinana olisitte lähteneet tähän ohjelmaan, jos ette elämyshakuisuuden vuoksi?
Ei se aina ole tarjonnasta kiinni, kaikille kun ei kelpaa se ensimmäinen vastaantulija.
Ei sen tarvitsekaan kelvata. Miina on kuitenkin taatusti miesten mieleen. Hän on viehättävä, seurallinen, ystävällinen, iloinen ja älykäs. Tarjokkaita ei taatusti puutu.
Kun kukaan heistä ei ole kelvannut, niin eiköhän se kerro vain siitä, että Miina metsästää haavekuvaa tai sitten ei ole oikeasti sitoutumishaluinen.
Voin kuule näin miehenä kertoa, että Miina ei ole mitenkään erityisesti miesten mieleen. Miina ei ole ulkomuodoltaan, eikä käytökseltään, joka heijastaa luonnetta, mitenkään kaunis, naisellinen saati miestä viehättävä. Miina on sellainen suurisuinen miehekäs suominainen.
Rosahan kertoi että ei ikinä haluaisi samanlaista kumppania kun itse on. Tuli mieleen että tietää itsekin olevan haastava ja äkkipikainen luonne.
En ymmärrä, miksi täällä lytätään Sini ja Vesa vain koska ovat eri koulutusasoilta. Eikös Suomessa melkeinpä kaikkein sterotyyppisin pariskunta ole semmoinen, että mies on tekninen ja akateeminen diplomi-insinööri tms. ja nainen on tunteellinen/hoivaava (en nyt keksi sopivaa sanaa, mutta ymmärrätte varmaan mitä haen) sairaanhoitaja/äidinkielenopetta/lastentarhanopettaja tms.? Ja ymmärtääkseni tällaisilla pariskunnilla sujuu yleisesti ottaen varmaan aika mukavasti yhteiselo.
Itse olen 23v kauppatieteiden opiskelija (eli yliopistokoulutus), mutta voisin vallan mainiosti kuvitella olevani parisuhteessa Sinin kaltaisen opettajan/sotelaisen kanssa, jopa paremmin kuin äärimmäisen akateemisen naisen kanssa. Sini vaikuttaa kiltiltä, hauskalta, tasapainoiselta ja ihan perus fiksulta naiselta. Toki varmaan joku "pankkiiri-lääkäri-insinööri-biologi-lentäjä" -nainen on älykkäämpi jos pistettäisiin äö-testiin, mutta ei se sitä tarkoita että Sini olisi tyhmä. Mistä lähtien älykkyys on ollut parisuhteessa joku kilpailu? Itse parisuhteessa arvostaisin tunneälyä ja ihan ns. "perustason" fiksuutta (yleissivistys ok kunnossa) ja sitä, että se henkinen yhteys löytyisi ja voisi jutella kaikesta mistä nyt ihmiset yleensäkin juttelevat. En odota, että me koti-iltana jotain hemmetin kolmanteen asteen yhtälöitä ratkottaisi ja derivoitaisi tai keskustelisimme miten ydinvoimala toimii. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se aina ole tarjonnasta kiinni, kaikille kun ei kelpaa se ensimmäinen vastaantulija.
Ei sen tarvitsekaan kelvata. Miina on kuitenkin taatusti miesten mieleen. Hän on viehättävä, seurallinen, ystävällinen, iloinen ja älykäs. Tarjokkaita ei taatusti puutu.
Kun kukaan heistä ei ole kelvannut, niin eiköhän se kerro vain siitä, että Miina metsästää haavekuvaa tai sitten ei ole oikeasti sitoutumishaluinen.
Voin kuule näin miehenä kertoa, että Miina ei ole mitenkään erityisesti miesten mieleen. Miina ei ole ulkomuodoltaan, eikä käytökseltään, joka heijastaa luonnetta, mitenkään kaunis, naisellinen saati miestä viehättävä. Miina on sellainen suurisuinen miehekäs suominainen.
Niin siis Miina ei ole palstan persumiehien mieleen, koska Miina on palstamiesten vihaama punaviherfemakko, eli toisin sanoen Miina sanoi suoraan olevansa feministi, kiinnostunut yhteiskunnallisista epäkohdista ja huono-osaisuuden ehkäisystä. Kaiken lisäksi opiskelee kehitysmaatutkimusta! Ai saamari, kun onkin luonteeltaan ja kiinnostuksen kohteiltaan vastenmielinen ja epäviehättävä, liian suurisuinen ja mielipiteikäs akka palstamiehille! Ja jos kiinnostukset ovat "vääriä", niin sittenhän nainen on automaattisesti myös ruma kuin rutto. Näin se menee. Ainakin palstamiesten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis Miina ei ole palstan persumiehien mieleen, koska Miina on palstamiesten vihaama punaviherfemakko, eli toisin sanoen Miina sanoi suoraan olevansa feministi, kiinnostunut yhteiskunnallisista epäkohdista ja huono-osaisuuden ehkäisystä. Kaiken lisäksi opiskelee kehitysmaatutkimusta! Ai saamari, kun onkin luonteeltaan ja kiinnostuksen kohteiltaan vastenmielinen ja epäviehättävä, liian suurisuinen ja mielipiteikäs akka palstamiehille! Ja jos kiinnostukset ovat "vääriä", niin sittenhän nainen on automaattisesti myös ruma kuin rutto. Näin se menee. Ainakin palstamiesten mukaan.
Ai sä kuvittelet, että mies kiinnittää naisessa huomiota tuollaisiin asioihin. :)
Sama opiskelija jatkaa kuin äskenkin:
Myönnän, että itsekin hieman kavahdin miten Miina esiteltiin feministiksi esittelyteksteissä. Olen nähnyt sarjasta siis vain 3. jakson ja ainakin sen perusteella Miina vaikuttaa todella fiksulta, aikuismaiselta ja empaattiselta naiselta, jolta löytyy myös huumoria. Ei ole nähdyn perusteella lainkaan sellainen stereotyyppinen feministi, jolla ei hyvää päivää ole milloinkaan vaan naama punaisena huutaa ja etsii vääryyksiä ja mielensäpahoittamisen aiheita joka puolelta. Ei vetänyt hernettä nenään vaikka Heikki mielestäni heitti vähän typeriä kommentteja esimerkiksi vaatteista. Aikuinen, rauhallinen ja älykäs nainen, mutta ei ns. "takakireä". Toki arki voi sitten tuoda uusia puolia. Sinin lisäksi toinen suosikki tällä hetkellä.
Minusta Rosa vaikuttaa hemmotellulta nuorelta naiselta joka on saanut elämässään kaiken minkä tahtoo, viimeistään silloin kun vähän on polkaissut jalkaa. Univormu teki vaikutuksen mutta epäilen, että niin täydellistä miestä ei ole olemassakaan, mitä tämä neiti tarvitsee. Aika itseään täynnä olevan oloinen neiti.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että itsekin hieman kavahdin miten Miina esiteltiin feministiksi esittelyteksteissä. Olen nähnyt sarjasta siis vain 3. jakson ja ainakin sen perusteella Miina vaikuttaa todella fiksulta, aikuismaiselta ja empaattiselta naiselta, jolta löytyy myös huumoria. Ei ole nähdyn perusteella lainkaan sellainen stereotyyppinen feministi, jolla ei hyvää päivää ole milloinkaan vaan naama punaisena huutaa ja etsii vääryyksiä ja mielensäpahoittamisen aiheita joka puolelta. Ei vetänyt hernettä nenään vaikka Heikki mielestäni heitti vähän typeriä kommentteja esimerkiksi vaatteista. Aikuinen, rauhallinen ja älykäs nainen, mutta ei ns. "takakireä". Toki arki voi sitten tuoda uusia puolia. Sinin lisäksi toinen suosikki tällä hetkellä.
Ja sen vielä sanon, että kyllä minun (23v mies) silmään ainakin Miina on ikäisekseen myös ulkoisesti hyvin viehättävä nainen. Ei valittamista, vaikka tatuoinneista en hirveästi itse välitä.
Ei matematiikanopettajana luoda uraa :D ihan kiva perusduuni kuten myös lastenhoitaja. Minusta Vesalla ja Sinillä synkkaa ehdottomasti parhaiten, on hellä, rauhallinen yhteisymmärrys ja välillä molempia naurattaa ihan kunnolla. Molemmat vaikuttavat sellaisilta tasaisilta, mutta hyväntuulisilta jalat-maassa -ihmisiltä ja selkeästi viihtyvät toistensa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä ainoa, joka pitää Siniä ja Vesaa hyvänä parina? Mun mielestä heillä ei ole vaivautunut vaan ihan hyvä meno. Ja ajatelkaa nyt kaikkia niitä DI-hoitaja tai lääkäri-hoitaja -pariskuntia, mitä tästä maasta löytyy! Ei se nyt niin mene, että parien pitäisi aina olla molempien akateemisia tai molempien AMK:n käyneitä tai molempien amiksia. Itse ole AMK:n käynyt ja mieheni on DI ja minä olen meistä se, jolla on parempi yo-todistus. Hoitajina on kuulkaas paljon kympin tyttöjä, ei kaikki hoitajat ole mitään kanan aivoja. :D
Eikä kaikki matikanopettajat taatusti ole mitään suuria älykköjä.
Jos matemaattisloogista älyä mitataan, niin kyllä he kuuluvat väestötasolla aivan sinne terävimpään kärkeen.
Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että päästäkseen matematiikan maisteriksi on lahjakkuutta oltava paljon enemmän kuin vaikkapa854 lääkäriksi opiskelevalla.
Insinööri- ja diplomi-insinööriopiskelijoiden opiskelu loppuu hyvin usein matematiikan osaamattomuuteen. Keskeyttämisprosentit ovat suuret. Kuitenkin dippainssienkin matematiikan osaaminen on hyvin köykäistä verrattuna siihen, mitä vaaditaan matematiikan maistereilta.
Matematiikkaa opiskelevat ne oikeasti välkyt. Tekniikkaa, lääketiedettä, juridiikkaa, kauppatieteitä ja muita rahakkaita aloja voi opiskella vähemmilläkin lahjoilla, kun vain tekee töitä.
Oot siis ihan tosissas sitä mieltä, että matemaattisesti lahjakas ihminen ei voi olla kiinnostunut mistään muusta, kuin matematiikasta ja matemaattisesta urasta?
Vierailija kirjoitti:
Mietin vieläkin tuota Rosan vaikeutta yhdistää ylipäätään mitään elämää yövuoroihin. Tunnen kyllä kolmivuoroa tekeviä ihmisiä. He tulevat kotiin yövuorosta ja menevät nukkumaan eivätkä todellakaan paahda untakaaliin viiteen asti vaan tuonne noin kahteen saakka. Eikö se jo mene siihen normaaliin unimäärän tarpeeseen? Siis oletuksena, että pääsee nukkumaan 6-7 aamulla niin klo 14 on nukkunut sen mitä normaalisti yössä ihminen unta tarvii. Näin ainakin yövuorossa käyvät ystäväni tekevät. Sitten heillä on ihan se normaali "päivä" aikaa ennen uutta yövuoroa tehdä ja touhuta. Monet käy kaupassa, asioilla, harrastuksissa ym.
Monilla vuorotyötä tekevillä on lapsiakin. Eiväthän hekään voi olla vaan elämättä niitä yövuoro-viikkoja. Lapselle sillai, että sori äiti nukkuu nyt nämä viikot enkä oikein oo tässä maailmassa tän kahden tunnin aikana minkä oon hereillä ennen uutta vuoroo.
Siis mitä hittoo oikeesti?
Riippuu työajoista. Oma mies on hoitoalalla ja yövuoronsa kestää 21-8,lähtee kahdeksalta illalla ja tulee yhdeksältä aamulla kotiin. Nukkuu tuonne 17-18 asti ja on niin väsynyt ettei jaksa juuri mitään tehdä sen 2-3h aikana mitä on kotona ja hereillä. Lähinnä syö,käy suihkussa ja alkaa valmistautua uuteen vuoroon. Minä hoidan lapset. Ja kyllä,p*rseestä on mutta mies ei suostu vaihtamaan työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Rosa vaikuttaa hemmotellulta nuorelta naiselta joka on saanut elämässään kaiken minkä tahtoo, viimeistään silloin kun vähän on polkaissut jalkaa. Univormu teki vaikutuksen mutta epäilen, että niin täydellistä miestä ei ole olemassakaan, mitä tämä neiti tarvitsee. Aika itseään täynnä olevan oloinen neiti.
Viime kauden Petri olisi ollut hyvä mies Rosalle. Rahka maistuu kummallekkin ja polkupyörän paikka on keskellä olohuonetta.
Palstamiehen antia:
Nykyaikana jos joku nainen heti esittelee itsenä feministinä, se ei kyllä herätä mitään positiivisia ajatuksia...
Toki pitäisi tarkentaa että puhutaanko nyt ensimmäisen, toisen vai kolmannen aallon feminististä, mutta epäilen, että juurikin kolmannen aallon feminististä puhutaan.
Vierailija:
Huvittaa miten ihmiset pelkäävät sanaa feministi. Suurin osa järkevistä ja normaaleista koulutetuista naisista on feministejä. Ja toimittajahan tuon esittelyn on kirjoittanut, ei tuo ihminen itse ole sanonut, että kutsukaa mua sitten feministiksi.
Palstamies:
Kyllä minä miehenä vaatisin oikaisua juttuun, jos minua jutussa väitettäisiin sovinistiksi, mutta en olisi itseäni sellaiseksi määritellyt.
Palstamies:
Mitä tasokkuutta siinä on? Amk-tutkinto ja liikuntaharrastuksia, jes. Se että osaa uida, pyöräillä ja juosta ei ainakaan mun silmissä tee kovin tasokkaaksi. Miehistä kuitenkin yksi tekee väikkäriä ja toinen on suorittanut vaativan matematiikan opettajan tutkinnon.
Palstamies:
Mies ja nainen arvottaa nämä eri tavalla. Itse kiinnostuisin ehkä tuosta sh:sta, mutta toivon naiselta pitkiä hiuksia. Nuo kaksi taas ovat ulkonäöllisesti mitäänsanomattomia, enkä kiinnostuisi heistä. Ja tuon toisen mamutusja feminismi jutut estäisivät kiinnostuksen täysin.
Palstamies:
Toisin kuin feministinaiset luulevat niin suuri osa miehistä ei viehäty naisen lyhyistä hiuksista.
Palstamies:
Eikä tuollaiset feministimiinat. Kuka mies jaksaa kuunnella alituiseen sitä kuinka epäta-arvoista on elää naisena maassa jossa miehillä on asevelvollisuus ja naisilla on siihen halutessaan oikeus.
Palstamies:
Oululainen feministi.. ou nou.. juoksisin ja kovaa
Palstamies:
Joku ylipainoinen kehopositiivinen vihervasurifeministi ja liikunnallinen hyväkuntoinen tolkun ihminen olisi hauska testi tällaisessa ohjelmassa.
Eli joo. Kyllä on tullut palstapersun mielipide Miinasta jo selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vieläkin tuota Rosan vaikeutta yhdistää ylipäätään mitään elämää yövuoroihin. Tunnen kyllä kolmivuoroa tekeviä ihmisiä. He tulevat kotiin yövuorosta ja menevät nukkumaan eivätkä todellakaan paahda untakaaliin viiteen asti vaan tuonne noin kahteen saakka. Eikö se jo mene siihen normaaliin unimäärän tarpeeseen? Siis oletuksena, että pääsee nukkumaan 6-7 aamulla niin klo 14 on nukkunut sen mitä normaalisti yössä ihminen unta tarvii. Näin ainakin yövuorossa käyvät ystäväni tekevät. Sitten heillä on ihan se normaali "päivä" aikaa ennen uutta yövuoroa tehdä ja touhuta. Monet käy kaupassa, asioilla, harrastuksissa ym.
Monilla vuorotyötä tekevillä on lapsiakin. Eiväthän hekään voi olla vaan elämättä niitä yövuoro-viikkoja. Lapselle sillai, että sori äiti nukkuu nyt nämä viikot enkä oikein oo tässä maailmassa tän kahden tunnin aikana minkä oon hereillä ennen uutta vuoroo.
Siis mitä hittoo oikeesti?
Tähän on pakko kommentoida, että sairaalassa yövuoro loppuu yleensä klo 7 tai 7.15 eli kello on vähintään 8 ennen kuin yövuorolainen on nukkumatin mailla. Moni nuorista, lapsettomista työkavereista viettää välipäivän lähinnä nukkuen. "Lapselliset" tinkivät unistaan lasten aikataulujen vuoksi ja vanhemmilla on usein vuorotyöstö johtuvia univaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen vielä sanon, että kyllä minun (23v mies) silmään ainakin Miina on ikäisekseen myös ulkoisesti hyvin viehättävä nainen. Ei valittamista, vaikka tatuoinneista en hirveästi itse välitä.
”Ikäisekseen” :D Voi luoja! Hän on 29v. Eiköhän suurin osa naisista ole silloin edelleen ihan viehättäviä.
Mä olen myös sitä mieltä, että heidän välillään ei ole kemiaa, mutta en ole varma, johtuuko tämä vaikutelma varsinaisesti erilaisesta koulutustaustasta. Yleisesti ottaen Sini vaikuttaa vähän "köykäiseltä" ja hössöttäjältä. Hän on jotenkin kovin lapsenomainen ja Vesa se hellällä kädellä rajoja asettava ja ohjaava isähahmo.
Osaisin kuvitella Vesalle paremmin jonkun enemmän Miinan kaltaisen persoonan.
En siis näe Sinissä sellaista kypsää naisellisuutta, jota Vesan kaltainen mies pitäisi oletettavasti seksuaalisesti viehättävänä. Sinissä ei ole tarpeeksi luonnetta.